بازدید 6857
۵
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش 5096 واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه شانزدهم آذرماه 98)، با افزایش 5096 واحدی معادل 1.58 درصد به رقم 327 هزار و 624 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 69 واحدی به رقم 4 هزار و 228 واحد رسید.
کد خبر: ۹۴۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ 07 December 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه شانزدهم آذرماه 98)، با افزایش 5096 واحدی معادل 1.58 درصد به رقم 327 هزار و 624 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 69 واحدی به رقم 4 هزار و 228 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1365 واحدی معادل 1.58 درصد به رقم 87 هزار و 755 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1750 واحدی معادل 1.76 درصد، عدد 101 هزار و 62 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1169 واحدی معادل 1.76 درصد به رقم 67 هزار و 535 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 6486 واحد افزایش معادل 1.70 درصد را رقم زد و به سطح 386 هزار و 918 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 4484 واحد افزایش معادل 1.94 درصد به رقم 235 هزار و 989 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 6853 واحد افزایش معادل 1.02 درصد همراه بود و عدد 676 هزار و 249 واحد را به نمایش گذاشت.

جهش 5096 واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 708 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 599 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 394 واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با 204 واحد، نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با 173 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 151 واحد و نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 143 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شخارک متعلق به پتروشيمي‌ خارك‌ با 136 واحد، نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 74 واحد، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با 34 واحد و نماد کویر متعلق به توليدي فولاد سپيد فراب كوير با 29 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 3 میلیارد و 692 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 518 هزار و 254 نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 33 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

7 نماد با بیشترین عرضه و تقاضا

در معاملات امروز به نقل از گزارش نبض بورس؛ نماد شرکت های گروه‌صنایع‌بهشهرایران‌ (وصنا)، تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ (كماسه)، لیزینگ ایرانیان (وایران)، سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگستر) و  صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه1 (سپاس) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل نماد شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم)، نهادهای مالی بورس اوراق بهادار (نبورس)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، صكوک اجاره خلیج فارس (صفارس412)، سرمایه‌ گذاری‌ البرز(هلدینگ‌ (والبر) ، تولیدكنندگان بورس كالای ایران (تكالا) و فولاد مباركه اصفهان (فولاد) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

7 نماد با بیشترین افزایش قیمت

صنایع‌كاغذسازی‌كاوه‌ (چكاوه)؛ سیمان‌سپاهان‌ (سپاها)؛ سیمان‌ بهبهان‌ (سبهان)؛ سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو)؛ لامیران‌ (فلامی)؛ صنعتی‌ آما (فاما) و لامپ‌ پارس‌ شهاب‌ (بشهاب)

7 نماد با بیشترین کاهش قیمت

قنداصفهان‌ (قصفها)؛ سیمان فارس نو (سفانو)؛ نوش‌ مازندران‌ (غنوش)؛ داروسازی‌ جابرابن‌حیان‌ (دجابر)؛ پتروشیمی‌ خارک (شخارک)؛ فرآورده‌های‌نسوزآذر (كاذر) و ایران‌ارقام‌ (مرقام)

7 نماد با بیشترین ارزش معاملات

فولاد مباركه اصفهان (فولاد)؛ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی)؛ گروه مپنا (رمپنا)؛ صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)؛ صندوق درآمد ثابت امین یكم فردا (امین یكم)؛ بانکاقتصادنوین‌ (ونوین) و تولیدی فولاد سپید فراب كویر (كویر)

7 نماد با بیشترین حجم معاملات

بانک تجارت (وتجارت)؛ بانک صادرات ایران (وبصادر)؛ فولاد مباركه اصفهان (فولاد)؛ لیزینگ رایان‌ سایپا (ولساپا)؛ بانک اقتصادنوین‌ (ونوین) ؛ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) و پارس‌ خودرو (خپارس)

رفت و امدها

به گزارش نبض بورس، نماد معاملاتی شركت گروه‌صنایع‌بهشهرایران‌ (وصنا1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌ (كماسه1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، بانك كارآفرین(وكار)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره كارت اعتباری ایران كیش (ركیش1) و لیزینگ‌ایران‌ (ولیز1) با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری و سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان‌ (وآذر1) و قند هكمتان(قهكمت با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت های صنایع كاغذسازی كاوه(چكاوه)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال تراكتورسازی ایران(تایرا)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سیمان سپاهان(سپاها)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی قند هكمتان(قهكمت) اب توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب،

همچنین نماد معاملاتی شركت سازه‌ پویش‌ (خپویش1) سرمایه گذاری شفادارو (شفا1) بورس كالای ایران (كالا1) سیمان‌فارس‌ (سفار1) ایران‌ مرینوس‌ (نمرینو1)با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت(وصنعت)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
چرا افتخار میکنین یک مشت شرکت بی حساب کتاب ورشکسته به خاطر گرون شدن دلار سهامشون نیز مثل همه چیز دیگر به خاطر فرار از ریال گران شده
ولی اینکه دلار رو بالا ببریم ریال رو تضعیف کنیم تا بورس و صادرات بالا بره و کسری بودجه دولت بالا بره کار کاملا اشتباه و استراتژیک هست تو این موقعیت که دلار بالا فقط و فقط رو معیشت مردم تاثیر میزاره و فشار اقتصادی رو بیشتر میکنه
خوش به حال رانت خواران
بسمه تعالی
این رشد همش توخالی بود...
بورسی که با گران شدن دلار بالا رود و با ارزان شدن دلار پایین بیاید بورس نیست!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل