بازدید 10365
۸

بزرگترین آلاینده هوای تهران!

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند.
کد خبر: ۹۴۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ 03 December 2019

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند.

به گزارش «تابناک»، همایون توفیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نتایج مطالعات انجام شده از سوی جایکا (انستیتوی تحقیقاتی ژاپن) در زمینه آلودگی هوای تهران و چند کلان شهر دیگر نشان می‌دهد که ۷۵ تا ۸۵ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک؛ یعنی خودروها، موتورسیکلت‌ها و سایر وسایل نقلیه است.

همچنین به گفته وی، موتورسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای کلان شهر تهران دارند.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به ماده "۲" قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت که طبق این قانون، موتورسیکلت‌سازان موظف شده بودند که موتورسیکلت‌های فرسوده را اسقاط کنند.

به گزارش ایسنا، طبق ماده ۱۱ آئین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، "شماره‌گذاری موتورسیکلت بنزینی منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت است. البته موتورسیکلت‌های برقی از شرط اسقاط معاف هستند". با این حال در ماه پایانی سال گذشته، تعلیق قانون حذف موتورسیکلت‌های فرسوده، خبرساز و علت آن نبود زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون اعلام شد.

اسفند ماه سال گذشته موتورسیکلت‌سازان با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاد حذف ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری را به دولت ارائه کردند که بعد از بررسی در هیئت دولت، در نهایت این درخواست مورد موافقت هیئت وزیران قرار گرفت و ماده مربوط به اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری به تعویق افتاد.

توفیقی در ادامه با بیان اینکه ۱۵ درصد آلودگی هوا مربوط به منابع آلاینده ثابت است، تصریح کرد: این ۱۵ درصد شامل گازهای گلخانه‌ای ناشی از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و سایر اکسیدهای کربن و متان ناشی از احتراق‌ها، ‌کارخانه‌ها و تاسیسات صنعتی است.

وی اظهار کرد: صنایع در مجموع هفت درصد در آلودگی هوای تهران سهم دارند که بیشتر هم مربوط به صنایع بزرگ است که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند.

به گفته وی صنایع کوچک و متوسط نقش کمتری در آلودگی هوا دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۸
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتور وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
چند تا ایده و طرح خوب برای چند مشکل عظیم ایران دارم اما می خوام بنام خودم انجام بشه. یکیشون در مورد کاهش آلودگی هوا شهرهاست
موتورهای علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی صوتی هم دارند. ای کاش دولتی شرایطی را فراهم می کرد که اکثر موتورها با موتورهای برقی جایگزین شوند.
ضمن اینکه بر موتورها و موتورسوارها نظارتی نمی شود و در بی قانونی حداکثری به سر می برند. در پیاده روها و خط ویژه حرکت می کنند. از چراغ قرمز رد می شوند. طرح ترافیک رو رعایت نمی کنند. اکثر پلاک های فرسوده دارند یا با زنجیر روی پلاک رو پوشاندن که قابل شناسایی نباشند و البته رفتار زشت موتورسوارها هم که بماند. واقعا معظل بزرگی هستند.
قرار بود پلیس روی موتورسوارها نظارت کند که هیچ خبری نشد که نشد.... افسوس
باسلام

راه حل بسیار ساده اگر اگر ( جهت جلوگیری از اتلاف وقت و سختی در تایپ میلیون اگر اضافه شود ) بخواهند .

1- جایگزینی وسایل نقلیه پر تردد مثل تاکسی ها یا با نوسازی و یا با استفاده از تاکسی های برقی که آلودگی صوتی را هم کاهش می دهد
2- جایگزینی موتورسیکلتها با نوع برقی
3- نوسازی اتوبوسها و یا استفاده از اتوبوس برقی ............موارد گفته شده طبعا بدیهی و واضح است و سوال اصلی در محل بودجه است ...بسیار ساده ..مگر به حداقل 40 میلیون نفر یارانه تعلق نمی گیرد خوب خیلی شفاف و واضح و با نشان دادن اثر بخشی موضوع نفری 1000 تومان ..فقط هزار تومان ...کمتر بدهند در ماه میشود 40 میلیارد تومان ..........آیا این مبلغ در طول یکسال کافی نیست برای نجات از آلودگی و حداقل کاهش رنج مردم ..این همه تعطیلی مدارس و مریضی و هزاران داستان ....................آقا طور خدا هر طور شده این مطلب را چاپ و با ادبیات و نوشتار خاص به گوش مسولین محترم برسانید ..با تشکیل کار گروه و حرف و عدم عمل هیچ حرکتی نخواهد شد ..باور کنید آلودگی هوا روی اخلاق و صبر و تحمل مردم هم اثر زیانبار دارد ...........
موتورسیکلت برقی کنید چرا نمی کنید ب..
بابا خوب جمعش کنید
به نظر من بیشترین سهم آلودگی هوای تهران مربوط به جنوب شرق تهران جایی که بیشترین کارخانه های صنعتی و ... قرار دارد می باشد و بعد از باد و باران بلافاصله از آن سمت آلودگی به تمام تهران سرایت میکند.من ده ها بار از ارتفاعات تهران به راحتی این صحنه را رصد کرده ام و متاسفانه هیچ نظارتی بر این موضوع صورت نمی گیرد.
این بنده خداها از بدبختی رفتن رو موتور کار میکنن!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس