بازدید 7729
۸

امرالله احمدجو: معافیت مالیاتی هنرمندان مشروط شود

کارگردان سریال «روزی روزگاری» گفت: اصل مطالبه مردمی برای دریافت مالیات از هنرمندان صحیح است، اما باید سازکار آن مشخص شود و فقط از هنرمندان متمول با قراردادهای سنگین دریافت شود.
کد خبر: ۹۴۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶ 03 December 2019

امرالله احمدجو، کارگردان سریال «روزی روزگاری» گفت: اصل مطالبه مردمی برای دریافت مالیات از هنرمندان صحیح است، اما باید سازکار آن مشخص شود و فقط از هنرمندان متمول با قراردادهای سنگین دریافت شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، روز یکشنبه دولت با ادامه معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سال ۹۹ موافقت کرد. بدین ترتیب، با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت محمدباقر نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در سال آینده همچنان از معافیت‌های مالیاتی برخوردارند.

این موضوع اما با اعتراض طیف‌های مختلف مردم همراه است، آن‌ها معتقدند در حالی از مردم مالیات دریافت می‌شود که برخی سلبریتی‌ها با دستمزدهای چندصدمیلیونی و حتی میلیاردی، از پرداخت مالیات معاف شده‌اند و این موضوع با عدالت مغایرت دارد.

اما نظر خود هنرمندان چیست؟

امرالله احمدجو کارگردان سریال «روزی روزگاری» در این باره گفت: اصل دریافت مالیات از کسی که درآمد بالایی دارد، حق است. اما باید مبلغی مشخص شود و دریافتی‌های کمتر از آن از پرداخت مالیات معاف باشند.

وی اضافه کرد: البته باید در نظر داشت که غیر از معدودی از بازیگران و کارگردانان، فواصل بیکاری برای عموم هنرمندان بسیار است، بنابراین شاید در یک پروژه رقم چشمگیری دریافت کنند اما تا سال‌ها بعد نتوانند در پروژه دیگری حضور یابند. بنابراین باید ارقامی که می‌‌گیرند بر تعداد ماه‌هایی که بیکار هستند، تقسیم شود تا بتوان قضاوت درست‌تری داشت.

احمدجو گفت: مثلاً خود من معمولاً بین کارهایی که انجام می‌دادم، گاهی هفت ـ هشت سال بیکار بودم، بگذریم که من کارمند بودم و در بند پول هنر نبودم. اما دوستان بسیاری را می‌شناسم که برای گذران زندگی با پول هنر دچار مشکل هستند. بنابراین نباید دریافتی آن‌ها را فقط در همان مقطع در نظر گرفت، باید دید چقدر کار کرده‌اند و آیا واقعا حق است مالیات بدهند یا نه؟

کارگردان سریال «تفنگ سرپر» اضافه کرد: البته خاطرم است در قراردادهایی که می‌بستم، همواره یک درصدی بابت مالیات کسر می‌شد. البته نمی‌دانم در سینما هم به همین صورت است یا نه؟ چون من سه دهه قبل یک کار سینمایی ساختم و آن زمان اصلا مسائل مالیاتی مطرح نبود.

احمدجو در پایان خاطرنشان کرد: اصل پیگیری این مسأله درست است، اما باید در نظر داشته باشید که سینمای ایران واقعا فقیر است و دستمزدهای بالا فقط مختص عده اندکی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸
از قراردادهای چند میلیونی بازیگران باید همانند کارمندان مالیات کسر گردد.
مالیات رو یا همه باید بدن یا هیچکس نده . این معافیتها غیر از ایجاد ناراحتی و سرخوردگی و حس تبعیض هیچ حاصلی نداره .
سلام
آقا یعنی چی فقط از هنرمند پولدار تمام هنرمند ها که منبع درآمد از بازیگری و غیره دارند باید مالیات بدن. چه فرقی با بقیه کارمند ها دارن تازه یه جریمه ای هم باید برا سالهای گذشته بدن.
نه به این شوری شوری نه به آن بی نمکی.
اي بابا، من كارگر قبل از دريافت حقوق، ماليات رو كسر كردن از حقوقم، اونوقت امثال گلزار معاف از مالياتند. گريه كنيم بخنديم الودگي هوا رو نفس بكشيم گروني ها رو طاقت بياريم.
فقط قراردادهای سنگین؟!!!!!
چطور نوبخت همش داره خط و نشان میکشه که یارانه رو قطع میکنم ولی برای هنر مندان معافیت مالیاتی میزاره ؟
همانطور که کارمندان دولت به طور خودکار در فیش حقوقی مالیات خود را می پردازند ، باید ساز و کاری با همکاری مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت فرهنگ و ارشاد پیش بینی شود تا هنرمندان براساس مبلغ دریافتی مالیات خود را بپردازند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل