بازدید 7768

شروع سبز بورس در اولین روز هفته/ گردش نقدینگی در نماد‌های شیمایی و خودرویی

ارزش معاملات امروز بورس از ۱۶۱۴.۲ میلیارد تومان فراتر رفت، حجم معاملات نیز در حالی بیش از ۳.۲ میلیارد تومان گزارش شده که برسی‌ها حکایت از افزایش مشارکت سهامداران خرد در معاملات بورس داشته و ارزش بازار بورس تهران نیز امروز به بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 30 November 2019

شروع سبز بورس در اولین روز هفته/ گردش نقدینگی در نماد‌های شیمایی و خودرویی

تابناک اقتصادیدر معاملات امروز بورس تهران شاخص کل در حالی با رشد 3357 واحدی در میانه کانال 314 هزار واحدی قرار گرفت که شاهد گردش نقدینگی در صنایعی همچون شیمایی، خودرویی، فلزات اساسی، دارویی ها، سرمایه گذاری ها و بانک ها بودیم. تفاوت اندک نقدینگی در این گروه ها به نظر می رسد مبین این مطلب باشد که سهامداران در حال توزیع نقدینگی در بین گروه های هستند که در ادامه بازار با پتانسیل رشد بیشتری مواجه هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس ؛ شاخص کل بورس تهران با رشد 3357 واحدی در ارتفاع 314 هزار و 587 واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم‌وزن با رشد 1938 واحدی به کانال 94 هزار و 820 واحد ایستاد، شاخص قیمت وزنی – ارزشی با افزایش 899 واحد به سطح  84 هزار و 278 واحد رسید، شاخص قیمت هم‌وزن با افزایش 1296 واحدی در ارتفاع  63 هزار و 388 واحدی قرار گرفت، شاخص آزاد شناور با جهش 4741 واحدی  رقم 368 هزار و 838 واحد را به نمایش گذاشت، شاخص بازار اول با افزایش 2126 واحد در ارتفاع 226 هزار و 31 واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم با افزایش 8240 واحد به کانال 651 هزار و 503 واحد صعود کرد.

ارزش معاملات امروز بورس از 1614.2 میلیارد تومان فراتر رفت، حجم معاملات نیز در حالی بیش از 3.2 میلیارد تومان گزارش شده که برسی ها حکایت از افزایش مشارکت سهامداران خرد در معاملات بورس داشته و ارزش بازار بورس تهران نیز امروز به بیش از یک میلیون و 147 هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل پس از حمایت در محدوده 300 هزار واحدی که با اصلاح زمانی و کف سازی در قیمت اکثر نماد ها همراه بوده، به نظر در حال نفس گیری برای شروع موج جدید صعودی خود است.

ترین ها

در معاملات امروز نمادهای گروه مپنا (رمپنا)، مخابرات ایران (اخابر)، شركت ارتباطات سیار ایران (همراه)،پتروشیمی مبین (مبین)، پتروشیمی نوری (نوری) و بانك ملت (وبملت) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل پالایش نفت اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی)ف پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران (شتران) و پتروشیمی فناوران (شفن) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

عرضه و تقاضا

در معاملات نخستین روز هفته ، نماد شرکت های بيمه البرز (البرز)، كوير تاير (پكوير)، داروسازي زاگرس فارمد پارس (ددام)، گروه مپنا (سهامي عام) (رمپنا)، قند لرستان‌ (قلرست)، سرمايه گذاري خوارزمي (وخارزم) و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصميم) بیشترین صفوف خرید و تقاضا را داشتند و در مقابل نمادهای صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصميم) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصميم)، تامين سرمايه نوين (تنوين)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند) ، صكوک اجاره خليج فارس (صفارس412)، سرمايه گذاري دارويي تامين (تيپيكو) و صندوق سرمايه گذاري ارمغان ايرانيان (ارمغان) بیشترین صفوف خرید و فروش را داشتند.

رفت و آمدها

در داد و ستدهای امروز، نماد معاملاتی شركت های داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر؛ سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت1)، سرمایه‌گذاری صنعت‌نفت‌‌ (ونفت1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت(وصنعت)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شركت حمل و نقل توكا(حتوكا)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با محدودیت نوسان قیمت؛ سرمایه گذاری صنعت نفت(ونفت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتی شركت سیمان‌خاش‌ (سخاش1)، صنایع ‌جوشكاب ‌یزد (بكاب1)، گسترش‌صنایع ‌وخدمات ‌كشاورزی‌ (تكشا1)، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام1)، گروه‌ صنعتی‌ ملی‌ (هلدینگ‌ (وملی1)، سازه‌ پویش‌ (خپویش1)، سرمایه‌ گذاری‌ البرز(هلدینگ‌ (والبر1)، سرمایه گذاری شفادارو (شفا1)، سبحان دارو (دسبحان1) و سیمان‌فارس‌ (سفار1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند.

همچنین نماد معاملاتی شركت مس‌ شهیدباهنر (فباهنر1) حداكثر تا تاریخ 1398/09/20 طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای كدال به نشانی codal.ir جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، تعلیق شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار