بازدید 48615

جاماندگان از کمک معیشتی دولت چه کسانی هستند؟

در حالی که بیش از یک شبانه روز از پایان واریز حمایت معیشتی ۶۰میلیون نفر از جامعه می‌گذرد، بسیاری از مردم با سطح درآمد پایین مشمول دریافت این حمایت نشده‌اند و انتقاداتی را متوجه دولت می‌دانند.
کد خبر: ۹۳۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 25 November 2019

در حالی که بیش از یک شبانه روز از پایان واریز حمایت معیشتی ۶۰میلیون نفر از جامعه می‌گذرد، بسیاری از مردم با سطح درآمد پایین مشمول دریافت این حمایت نشده‌اند و انتقاداتی را متوجه دولت می‌دانند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، همزمان با پایان واریز اولین مرحله از حمایت معیشتی دولت برای ۶۰ میلیون نفر، مخاطبان خبرگزاری مهر از روش‌های مختلف از جمله تماس تلفنی یا ارسال نظرات خود در پایان اخبار مربوط به حمایت معیشتی، سوالات و انتقادات زیادی را مطرح کردند.

یکی از مهمترین و بیشترین سوالات مخاطبان، مربوط به این بود که برخی سرپرستان خانوار که مشمول دریافت این کمک نشدند، تلفن همراه ندارند یا خط تلفن همراه آنها به نام یکی از اعضای خانواده است. در این خصوص بر اساس پیگیری های انجام شده از وزارت رفاه، سرپرستان این خانوارها باید حتما یک خط تلفن موبایل با مالکیت سرپرست خانوار تهیه کنند و با شماره گیری کد دستوری #۶۳۶۹* تقاضای خود را برای رسیدگی ثبت کنند.

اما انتقادات زیادی به نحوه شناسایی خانوارها توسط دولت شده است و اقشار زیادی از جمله کارگران، بازنشستگان، فرهنگیان، رانندگان، مقرری بگیران بیمه بیکاری و اقشاری که خود را مشمول دریافت حمایت دولت می دانند انتقاد زیادی به اینکه چرا در لیست دریافت کنندگان کمک معیشتی دولت قرار نگرفتند، مطرح کردند که خبرگزاری مهر در این گزارش بدون دخل و تصرف برخی از این نظرات را بازنشر می‌کند:

یکی از مخاطبان نوشت: «بنده با سه میلیون تومان حکم شامل دریافت نشدم ولیکن روسای دو اداره دولتی با حقوق بالای ده میلیون تومان شامل دریافت یارانه کمک هزینه معیشتی شده اند»

یکی از رانندگان تاکسی تهران در تماس با خبرگزاری مهر، گفت: «من در خط فاطمی - گلوبندک مشغول به کار هستم که ۷۰ راننده دارد، اما فقط ۵ نفر این کمک معیشت دولت را دریافت کردند. با چه شیوه ای افراد را شناسایی می کنند؟»

از دیگر مخاطبان اخبار حمایت معیشتی، با اعلام نظر خود نوشته است: «معلوم نیست ملاک پرداخت رو چی گذاشتن من نه خونه دارم نه ماشین حقوق هم که الحمدلله به ۳ تومن نمیرسه اونم با دو تا بچه و اجاره نشینی تو تهران بهم تعلق نگرفته در حالی مدیر شرکتمون گفت همون روز اول گرفت»

محمد طاهر نیز نوشته است: «با سلام شصت میلیون قشر کم درآمد؟ بنده با سی سال سن و دوتا پسر و خانمم با شغل کافی نتی اونم تو سراوان از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان که کل درآمد ماهیانه‌ام یک میلیون و پانصد هزار تومان هست، به من تعلق نگرفت»

مخاطبان زیادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند اعلام کردند که حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند. یکی از این مخاطبان می گوید: «من بیمه بیکاری می گیرم برام واریز نشده»

مسعود از اهواز هم به عنوان یکی از نظردهندگان برای اخبار حمایت معیشتی گفته است: «تا همین الان برای من، برادرانم و خانواده‌ام ریالی بابت کمک معشیتی واریز نشده در صورتی که راننده استجاری هستیم»

یکی دیگر از مخاطبان هم انتقاد کرده: «من یک زن خانه دارم که دو ساله با بیماری خودایمنی درگیرم و هر دو هفته یکبار آزمایش میدم، کلی هزینه دارو و جراحی دادم، الانم فقط ده روز یکبار باید یه ورق قرص بخرم ۴۰ هزار تومن، چرا کمک معیشتی شامل حال من نشد»

یکی از مخاطبان با درج نظر در ذیل یکی از اخبار مرتبط با حمایت معیشتی نوشته: «با سلام. آیا این سامانه #۶۳۶۹* پیگیری های لازم انجام میشود؟ یارانه خیلی از آدم های پولدار میگیرن و فقیرا ازش بی بهره‌اند آیا بی عدالتی تموم میشه»

مخاطبی با نام زهرا نوشته است: «سلام.به نظر من دولت باید به کسانی که هیچ وسیله نقلیه ای ندارند.بیشتر رسیگی کند.مثلا بنده جایی زندگی میکنم که حتی گاز ندارم.آیا باز این کمک شامل حال ما نمیشود.مخصوصا که در خوزستان زندگی میکنم.»

آقای توسلیان از نطنز اصفهان نیز در تماس با خبرگزاری مهر، گفت: «مادر من ۸۰ سال دارد. سرپرستان خانوار است و همچنان یارانه می گیرد اما حمایت معیشتی را دریافت نکرده است؛ موبایل هم ندارد»

یکی از مخاطبان خبرگزاری مهر هم نوشته: «من یک کارمند ساده هستم. این یارانه حمایتی نه تنها برای من بلکه برای هیچ یک از آشنایان و همکاران و مشتریان ما نیز واریز نگردیده. سامانه نیز پیام" سازمان مربوطه پاسخگو نیست" می دهد»

از مخاطبان که کارمند فروش بلیت در متروی تهران است می گوید: «خواهشا اطلاع رسانی کنید یارانه و کمک معیشتی ما قطع شده چون پول فروش بلیط مترو رو ما به حساب خودمون واریز میکنیم فکر کردن پول ماست.». البته خبرگزاری مهر اخیرا در گزارشی به این موضوع پرداخته است. (متن گزارش را می‌توانید اینجا مشاهده کنید)

کارگری نظر خود را اینگو ذیل یکی از اخبار اعلام کرده است: «بنده کارگری باحقوق دومیلیون و پانصدی جزو ۶۰ میلیون نبودم حالا موندم این ۶۰ میلیون که از من فقیر ترن چقدر درآمدشونه یا اصلا این ۲۰ میلیون مرفه که منم یکیشونم درآمدمون چقدر کمه»

بهزاد می گوید: «من خودم یه کارگر ساده هستم و با یه حقوق مشخص وزارت کاری که این یارانه به ما هم تعلق نگرفته. دوستان با وضعیت مشابه من هم هیچکدوم یارانه جدید رو نگرفتن»

داریوش از اهواز نوشته است: «والا جای تعجب هستش بنده کارگر تو یه شرکت و زیر مجموعه تامین اجتماعی هستم و حقوقم زیر طبقه خط فقر جا خوش کرده ولی هیچ واریزی ومبلغی که دولت مخصوصآ آقای رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه گفتن نگرفتم»

ابهام مردم در آمار ۶۰ میلیونی دولت برای پرداخت حمایت معیشتی

اما یکی از ابهامات جامعه در مورد آماری است که دولت از پرداخت حمایت معیشتی به ۱۸ میلیون خانوار معادل «۶۰ میلیون نفر» از اقشار جامعه ارائه می دهد که برخی انتقادات و ابهامات مردمی در اعلام نظرها ذیل اخبار به این موضوع اختصاص دارد که در ادامه به برخی از این نظرات اشاره می شود:

حسن از مخاطبان یکی از اخبار می نویسد: «سوال من این است که دولت دقیقا این مبالغ را برای کدام شصت میلیون نفر واریز کرده که در اطراف ما هیچ یک از افراد را شامل نمی‌شود»

یکی دیگر از مخاطبان نظر خود را اینگونه اعلام کرده است: «این ۶۰ میلیون نفر کیا هستن؟ پدر و مادر من بازنشسته فرهنگی هستند هیچی در یافت نکردن.»

از مخاطبان دیگر اخبار حمایت معیشتی هم نقد خود را با این ادبیات نقل کرده است: «بخدا دروغه..پدرم بازنشسته است نگرفته...خودم ماشین ندارم کار ندارم نگرفتم..اقوام و به هر کی میگم نگرفتن. ۶۰ میلیون کجان پس...دولت میخواد ملت عاصی شن و فتنه کنند. درود بر رهبری که حواسش جمع همه چی هست»

از دیگر منتقدان به این آمار هم می گوید: «در یک شهر کوچک کارمند اداره ای هستیم که به اغلب همکاران کمک معیشتی نداده‌اند و قشر متوسط به پایین هستیم، حالا چطور می شود به ۶۰ میلیون جمعیت کمک رفاهی داده اند؟»

مخاطبی می نویسد: «هیچ کدوم از آشنایان ما هم کمک رو دریافت نکردن با حقوق دریافتی زیر ۲ میلیون این ۶۰ میلیون نفر دقیقا چه کیا بودن که ما شاملش نشدیم ؟»

یکی از مخاطبان نوشته است: «من هرکی رو میبینم میگه به ما ندادن!!! پس کی کرفته دقیقا؟؟!! این ۲۰ میلیون خانوار دقیقا کی ان؟؟؟!!»

یک مخاطب منتقد دیگر هم معتقد است، «همه دور برشون بیست یا سی نفر آدم هست که تنها سه چهار نفر دریافت سبد معیشتی داشته اند»

دولت شفاف‌سازی کند

تمام انتقادات مطرح شده صرفا نظرات مردمی ذیل اخبار مربوط به حمایت معیشتی است که طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام شده است. سوالی که از هفته گذشته همزمان با واریز مرحله اول تقریبا ذهن برخی از اقشار جامعه را درگیر کرده بود و مردم در پرس و جوهای فامیلی به این نتیجه رسیدند که برخی از اقوام یا آشنایان خود به رغم اینکه نیازمند نبودند، حمایت معیشتی را دریافت کردند و خانوارهایی که نیازمند بودند مشمول این حمایت نشدند.

قطعا در این خصوص دولت باید بتواند جامع را اقناع کند چرا که عدم شفاف سازی این موضوع، مردم را نسبت به دولت بی اعتماد می کند.

سامانه ثبت اعتراض کار نمی‌کند

بسیاری از جاماندگان نیز عنوان کرده اند سامانه ثبت اعتراض به سرشماره #۶۳۶۹* فعال نیست و وقتی این سرشماره، شماره گیری می شود پیام خطا داده می شود.

تکرار سیاست «یارانه نقدی» توسط دولت منتقد به یارانه ۴۵ هزار تومانی!

این جمله رئیس جمهور در یکی از برنامه های تلویزیونی را شاید بسیاری به یاد داشته باشند که در اوایل دولت نخست خود با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اعلام کرد: «آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می کنیم که مردم خودشان اصلا به این ۴۵ هزار تومان نیاز نداشته باشند»

اما در فاصله حدود ۲۲ ماه تا پایان دولت، همچنان سیاست پرداخت یارانه با عنوان دیگری در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به انتقادات مکرر دولت از پرداخت ماهانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی و بار تورمی این حجم از نقدینگی، با یک حساب سرانگشتی دولت ماهیانه بین ۴ تا ۶ هزار میلیارد تومان در قالب حمایت معیشتی پرداخت می‌کند که با سیاست ها و اهداف ذاتی دولت مبنی بر تزریق نقدینگی در تضاد است.

بویژه آنکه دولت در اصلاح یارانه بنزین صرفا به اصلاح نرخ به شیوه فسادخیز هشت سال قبل بسنده کرد و هیچ اصلاح سیاستی که گامی رو به جلو باشد، انجام نداد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۵۲
انتشار یافته: ۴۷
سلام بابا من بازنشسته با حقوق حداقل کارگری بوده ایشان جزء پولداران حساب شده و شاملش نشده است !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
سلام من کارمند ساده هستم با خانواده 4 نفره آقایان هرچند می گویند این طر کمک معیشتی شامل کارمندان هم شده ولی بیش از 80 درصد کارمندان اداره ما این کمک را دریافت نکرده اند یعنی ماها جز ثروتمندان جامعه بودیم خودمان نمی دانسبیم به به - به به هورا هورا
لطفا کمی تفکر:
تایکماه پیش دولت ومجلس بدنبال قطع یارانه بخشی ازیارانه بگیران بود.خیلی ملت ساده ای هستیم که فکرکنیم اینهااکنون درپرداخت حمایت معشیتی جدی هستند. درپرداخت یارانه مانده اند چگونه مااینقدرساده ایم؟
جاماندگان کمک معیشتی مردم بدبخت هستن مردمی که نون شبشون به سختی تهیه میکنن.من از چند نفری که مستمری بگیر بودن و کارگر پرسیدم و خودم که کارمند هستم هیچ یک از ما مبلغی به حسابمون واریز نشده.لیکن از هر نظامی که پرسیدم برای اونا واریز شده
ای بابا میگن 60 میلیون.کیه که بره بررسی کنه به چقدر واقعا پول دادن؟!!!
خراب بود خرابتر شد!!! خدااااااا چرا اخه منو تو ایران افریدی :(
یکی از همکارهای من که خونه شخصی توی خیابان شریعتی تهران داره کمک هزینه گرفته اون وقت هشت نفر دیگه که همه از جنوب شهر با حقوق پائین تر و مستاجر در حاشیه شهر هستیم جزء پولدارها بودیم و بهمون تعلق نگرفته . مطمئن هستید که قرعه کشی در کار نبوده ؟ چون ما همیشه بد شانسیم.
آخرشو بسیار عالی اومدی
بویژه آنکه دولت در اصلاح یارانه بنزین صرفا به اصلاح نرخ به شیوه فسادخیز هشت سال قبل بسنده کرد و هیچ اصلاح سیاستی که گامی رو به جلو باشد، انجام نداد.
با سلام
من كه ازهركسي كه ميپرسم براش واريز نشده اين هم يه دروغ ديگر چرا اينقدر به مردم دروغ ميگوييد ؟؟؟!!
صبح دروغ شب دروغ ظهر دروغ عصر دروغ زمستون دروغ تابستون دروغ دروغ دروغ
این به دلیل بی کفایتی دولت است. خانواده های کم درآمد را نمی توانند شناسایی کنند اما خانواده های پردرآمد سر وقت هم یارانه دریافت می کنند و هم بسته مثلا معیشتی. اگر این تدبیر است و امید که خاک بر سر بنده که به روحانی رای دادم.
من کار گر شرکتی یکی از ادارات هستم و با یک کارمند رسمی هم اتاقی هستم در حالی که دریافتی همکارم هفت میلیون تومان است مشمول طرح دریافت شده ولی کل درآمد من با حق اولاد دو فرزند وسایر مزایا دو میلیون وششصد هزار تومان است و مشمول این طرح نشدم ام برای من جای سوال است مبنای اطلاعات دولت چیست که اینگونه برخی را نیازمند وبرخی دیگر را غیر نیازمند تشخیص داده
این 60 میلیون نفر دقیقا چه کسانی هستند ؟؟ توی اداره ما که بین 150 نفر حتی یک نفر هم پولی براش واریز نشده!!
واقعا جای تاسف داره و بسیار فاجعه بار هست که دولت یه کشور با مردمش انقدر دورو و دروغگویی میکند
وقتی از جیب مردم می دزدید این اشتباه نیست ولی بخشی از این مبلغ را برمی گردانید این اشتباه است ؟!
من کوچکترین غتمادی به این مسئولان ندارم.
سرمایه خدادادی متعلق به تمام ملته ، اختصاص آن به قشر خاص فاقد وجاهته
من کارمند قراردادی با یک وششصد حقوق واجاره نشینی این کمک معیشتی به ما تعلق نگرفت ولی برای یکی از آشناهامون که بالای 4 تومن حقوق داره وصاحب مسکن هم است تعلق گرفته دولت محترم با چه معیاری این پولهارو واریز میکنه لطفا معیارهارو دولت به طور شفاف اطلاع رسانی کنه
چطور و چگونه برای سبد معیشتی باید ثبت نام کرد مت کد ملی ام را وارد نمودم و به شماره #6369* فرستادم پیام آمد شماره مورد نظر وجود ندارد میشه مرا راهنمائی کنید چطور باید بفرستم
سلام. آقا تورو خدا منتشر کنید پیام منو. من هم یک کارمند قراردادی در یکی از دستگاه های دولتی با حقوق 2 میلیون و 400 هزاتومان بدون داشتن خانه (مستاجر هستم) و یک حساب بانکی 4 میلیون تومانی چطور مشمول دریافت یارانه نشده ام؟ یعنی می خواهند بگویند 60 میلیون ایرانی وضع بدتری از من دارند و من با این اوضاعم جزو اقشار پردرامد و مرفه هستم؟ علی برکت الله!
سلام حکایت دولت مردان ما مثل ستاره شمردن ملانصرالدین بود که کسی خلافش رو نمی تونه ثابت کنه گفتن 60 میلیون نفر چه کسی جرات داره یا میتونه ثابت کنه که به 6 میلیون نفر هم ندادن دروغ گفتن و آمار کذب دادن در جامعه ما به امری عادی تبدیل شده توی روستا زندگی میکنم از صد نفر برای ده نفر هم واریز نشده
حالا 50 تومن نفری را گرفتید با قیمت امروز میشه 50 تا نون بربری دولتی که اگر فقط نون بخوری میشه 50 وعده از 90 وعده اگر گوجه بخری میشه 3 کیلو و...
بالاخره زیاد فکرشو نکن دردی از رندگیت باز نمیکنه
والا ۶۰میلیون دروغ بزرگ است از هرکی می پرسی براشون
واریز نشده شاید لبنان و عراق و.... بورکینافاسو را میگن
با سلام درباره کمک معیشتی دولت بنده کارمند یک اداره دولتی باحقوق 3میلیون تومان وپرداخت قسط دو میلیون تومانی این کمک هزینه را دریافت نکرده ام اما جالب اینکه در اداره ما اشخاصی که هیئت علمی با دریافتهای 8 تا12میلیون تومانی این کمک هزینه را دریافت کرده اند وجالبتر اینکه برای بعضی از افراد بیشتر از تعداد افراد خانواده شان پرداخت شده است ایا این انصاف است خواهشمند است این را به گوش مسئولان برسانید.
دقیقا بازی سبد حمایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی است که سال قبل اجراشد و آخرسر گفتند بودجه نداریم تامین اعتبار شد واریز میکنیم الان همین سریال را برای بنزین بازی میکنند
منشا بسیاری از بداخلاقی ها و عدم اطمینان های مردم از وعده های دولتی ها دروغ ها و خلف وعده ای است که مردم می بینند.
احتمالاً این 60میلیون نفری مورد ادعای دولت در فضا زندگی میکنند چرا که نزدیکان من که بازنشسته فرهنگی و تامین اجتماعی با حقوق زیر دو و نیم ،جزطبقه مرفه و ثروتمند به حساب آمدن و وا ریزی صورت نگرفته . دولت بداند با این آمار تخیلی و غیر واقعی بیش از هر وقت دیگه دستش برا عموم مردم رو شده . عوامفریبی بس است .
یکی از نزدیکانم که واقعا درآمد ناچیزی دارد این بسته را دریافت نکرده ولی من با توجه به اینکه وضعیت مالی بهتری نسبت به او دارم بسته حمایتی گرفتم.
شاید نسبت به عده ی زیادی ز کارمندان دولت درآمدم کمتر باشد اما در مقابل امثال این فرد واقعا مستحق دریافت بسته نبودم.
سلام من کسی رو میشناسم که صاحب شرکت و درآمد خیلی بالایی دارد و در کنار اون نفری میشناسم مستاجر و درآمد بسیار پایین که به اولی بسته حمایتی دادن ولی به اون بیچاره هیچی ؟
دولت تقصیری نداره . جمعیت کشور 800 میلیون نفره . دولت راست میگه برای 60 میلیون واریز کرده. ازمشهد پیام میدم نه تنها برای خودم بلکه برای هیچکدام از اطرافیان واریز نگردیده.
اینم میذاریم به حساب سریالهای دروغی دولت امید.
سلام تابناک چرا نظر منو پخش نمی کنی ؟
من معلم بازنشسته با ۶ سر عایله و فقط با یک حقوق بازنشستگی شامل یارانه بنزین نشده اما همکارم با ۴ نفرو دو حقوق کارمندی و دیگر همکارم با حقوق کارمندی و داشتن شرکت شن و ماسه و درآمد صد برابری من مستحق تشخیص داده شده اند در بین فرهنگیان و بازنشستگانی که در منطقه ما واریزی صورت گرفته خیلی کم شاید ده یا بیست درصد آنهم اکثر ا با دو حقوقی بنیه مالی بسیار بالا گرفته اند و کم درآمدها بی بهره و نیشخندهمون آقایون با درآمد بالا
عجب عدالتی
پس چی شد؟ وعده های پوچ و تو خالی رئیس دولت؟ قرار بود کاری کنه ، کارستون که اصلا مردم نیازی به دریافت یارانه نداشته باشند؟ پس چی شد؟ الان که وضه بدتر شد؟ گداپرور خونه جدید باز شد توسط دولت تدبیر و امید!!!!!!!!!!!
ادعای واریز پول به حساب ۶۰ میلیون نفر یک دروغ بزرگه. سازمان بازرسی باید ورود کنه
خلایق هر چه لایق
آقای روحانی پاسخگو باش.
من هم معلمم و مشمول دریافت کمک معیشتی نشدم. در مدرسه ما کلا 6 نفر از 54 همکار این مبلغ رو دریافت کردن! نمیدونم این 60 میلیون نفر کیا هستن؟! با حساب دولت تقریبا از هر 8 نفر 6 نفر باید این کمک رو گرفته باشن، ولی شواهد این رو نشون نمیده!
سلام
بخدا دروغ میگه دولت من بابت سبد حمایتی قبل که شامل پدر و مادر پیرم نشد اعتراض کردم ولی فقط اعلام شد رسیدگی میشود در 24 ساعت
حال اینکه پدر من اصلا بیمه ندارد و از هیچ منبعی هم حقوق نمیگیره چون تو لیست بیمه نیست بهش ندادند
بابا اون بدبخت هائی که هیچ بیمه و درامدی ندارند باید بمیرند..تو رو بخدا به ذاذ مردم برسید..من خودم ندارم والله به پدر و مادرم کمک میکردم.
دولت از خدا بترسید که مبادا غضب کنه.مجلسی ها شما هم همینطور مردم بحال خود رها کردید.پناه بخدا میبرم از .......
با سلام معلوم نیست این پرداخت یارانه معشتی را بر چه اساسی اعلام کردند به کسانی پرداخت شده دارای چندین مغازه و خانه که بالای 5 میلیارد ارزش دارد ولی برای کارمندی که از سازمان خود وبانک چندین وام سود 16 درصدی گرفته واز خورد خواک خود حذف کرده مقدار ی پس انداز برای خرید خانه وچون در این شهرستان به 100 یا 150 میلیون تومان نمی شود خانه خرید در یک بانک به عنوان سپرده گذاشته تاروزی خدای ناکرده خانه بخرد آقایان آنرا دارایی و حساب بانکی قلمداد نمودند سوال اینست کارمندی با بیش از 28 سال سابقه کاری وپهره دوبرابری وام وبدهیهای مقابل را نادید گرفته اند واقعا اگر عدالت در این کشور اینگونه تفسیر می شود پس معنای عدالت را باید تغییر دهند
امیدورام تمام مردم سرزمینم به درجه ای از رفاه برسند که نیازمند مبلغ ناچیز پرداختی دولت نباشند. اما باید بگم برادر دانشجوی من که هنوز هم نتونسته شغلی داشته باشه و از دارایی دنیوی هیچ چیزی نداره با یک فرزند مشمول دریافت این کمک هزینه نشده. اگر این اتفاق نیفتاده بود شاید میتونستم بگم در پرداخت این مبلغ عدالت رعایت شده ولی به طور قطع این موضوع وجود ندارد. امثال برادر من زیاد هستند متاسفانه
احتمالا دولت به شش میلیون نفر پرداخت کرده و یک صفر اشتباه از طرف دولت اعلام گردیده
همه سرکاریم
ایا مسئولین هم شامل این کمکها نشده اند
سلام بنده کارمند بازنشسته بوده و ماهی 2/600 میگیرم ولی کمک معیشتی دولت به من اعلق نگرفته .
بنده معلولی جسمی حرکتی شدید هستم و از کمک معیشتی جاماندم اینهم از توزیع عادلانه
فقط و فقط مردم رو سرکار گذاشتن. همین !
یک ذره به فکر مردم نیستن
لطفاً در مورد واریزی 60 میلیون نفر به صورت مستند پیگیری نمایید قرائن و شواهد نشان می دهد آمار اغلام شده با واقعیت فاصله فاحش دارد. من کارمند دولت با حکم حقوقی 3،400،000 تومان و با احتساب کسورات قانونی دریافتی خالص بنده 1،800،000 تومان در ماه می باشد.مستاجر هستم و فاقد منزل مسکونی و دارای خودرو شخصی پراید،یارانه می گیرم و لی پول بنزین به حسابم واریز نشده است.برای پدر بنده نیز با حقوق 1،800،000 تومان و با وضعیت مستاجری پرداخت نگردیده است. همچنین آبدارچی اداره ما با حقوق 2 میلیون تومان، به حسابش واریز نشده و لی کارمند مسئولی که فیش حقوقی آن بالای پنج میلیون تومان می باشد دریافت کرده است تقریباً 80 درصد کسانی که در ساختمان اداری ما مشغول به کار هستند یارانه بنزین به حسابشان واریز نشده است
لطفاً در مورد واریزی 60 میلیون نفر به صورت مستند پیگیری نمایید قرائن و شواهد نشان می دهد آمار اعلام شده با واقعیت فاصله فاحش دارد. من کارمند دولت با حکم حقوقی 3،400،000 تومان و با احتساب کسورات قانونی دریافتی خالص بنده 1،800،000 تومان در ماه می باشد.مستاجر هستم و فاقد منزل مسکونی و دارای خودرو شخصی پراید،یارانه می گیرم و لی پول بنزین به حسابم واریز نشده است.برای پدر بنده نیز با حقوق 1،800،000 تومان و با وضعیت مستاجری پرداخت نگردیده است. همچنین آبدارچی اداره ما با حقوق 2 میلیون تومان، به حسابش واریز نشده و لی کارمند مسئولی که فیش حقوقی آن بالای پنج میلیون تومان می باشد دریافت کرده است تقریباً 80 درصد کسانی که در ساختمان اداری ما مشغول به کار هستند یارانه بنزین به حسابشان واریز نشده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها