بازدید 37269
دردسرهای سیاسی گرانی بنزین؛

مکانیسم تصمیم‌گیری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی چگونه است؟

هرچند اطلاعات شفافی در این میان وجود ندارد، برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که تصمیمات در این شورا با اجماع صورت می‌گیرد و هر سه رئیس سه قوه، باید برای اینکه تصمیمی مصوب شود، با آن موافقت کنند. در چنین حالتی فردی نمی‌تواند ادعا کند با تصمیمی مخالف بوده و تسلیم نظر اکثریت شده، چون اتفاقا قدرتی به فرد اقلیت داده شده که می‌تواند رأی اکثریت را وتو کند؛ بنابراین، بر اساس این مکانیسم هر مصوبه‌ای لزوما تأیید هر سه رئیس قوا را باید داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 17 November 2019

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در راستای افزایش قیمت بنزین ـ که از آن به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه یاد شد ـ از ساعت صفر روز جمعه ۲۴ آبان ماه اجرایی شد.

به گزارش «تابناک»؛ در سال‌های اخیر با افزایش مصرف فزآینده بنزین، برخی کارشناسان اظهارنظر می‌کردند که اگر بنزین سهمیه بندی و در قیمت هم اصلاحاتی بشود، می‌تواند باعث کنترل مصرف شود. ادعای دولت این است که در شش سال گذشته دو بار نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کرده و عمده منابع حاصله از آن را در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار داده است.

حالا هم آن طور که محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته، قرار است طبق نظر رئیس جمهور همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین به مردم پرداخت بشود؛ بنابراین، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه تصویب کرده که ۱۰۰ درصد منابع حاصله از سهمیه بندی مجدد و افزایش قیمت بنزین با نام «یارانه معیشتی» بین بیش از ۱۸ میلیون خانوار و حدود ۶۲.۵ میلیون تن توزیع بشود.

حالا گفته می‌شود شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی موظف شده که تمامی منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را در حساب مشخصی که با همین عنوان در خزانه افتتاح خواهد شد واریز بکند، وزارت رفاه نیز وظیفه یافته که لیست خانوار‌ها و افرادی که مشمول دریافت این یارانه معیشتی هستند، تهیه و ارائه کند و به سازمان برنامه و بودجه هم تکلیف شده که عینا همه مبالغی را که از این محل استحصال می‌شود، بین خانوار‌ها و افراد مشمول بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان ماهانه توزیع کند.

بنا بر همین تصمیم دولت تا هشت روز دیگر بر اساس تقسیم بندی که برای توزیع یارانه معیشتی انجام داده، مکلف است که اولین مرحله پرداخت را انجام بدهد. از طرفی هر کسی خارج از این حدود ۶۲.۵ میلیون نفر که خود را واجد شرایط دریافت «یارانه معیشتی» می‌داند، باید منتظر اعلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد تا از طریق ساز و کار‌هایی که در این خصوص در نظر گرفته خواهد شد، مورد بررسی قرار بگیرد؛ شاید افرادی که از این چرخه به ناحق جامانده اند، واجد شرایط دریافت این یارانه بشوند. البته این بار گویا تفاوت این گونه است که اگر کسی به ناحق از چرخه دریافت یارانه معیشتی جا مانده باشد و بعدا ثابت شود که او باید چنین یارانه‌ای را دریافت کند، مبنای محاسبه اعطای این یارانه از ابتدای آن یعنی ابتدای آذرماه خواهد بود.

به هر شکل، این تصمیم از دقایق آغازین شروع روز جمعه ۲۴ آبان ماه اجرایی شد؛ تصمیمی که از آن تحت عنوان مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه یاد شد و حتی بسیاری از نمایندگان مجلس هم تأکید کردند از آن اطلاعی نداشتند، اما بر اساس برخی اخبار، سه شنبه هفته گذشته از قرار معلوم نهایی شدن تصمیم سران سه قوه برای افزایش نرخ بنزین بدون اعلام زمان توسط «علی لاریجانی» رئیس مجلس، به نمایندگان اطلاع داده شده است.

در همان ابتدای اعلام این تصمیم، خبری غیر رسمی منتشر شد، مبنی بر اینکه ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با این تصمیم مخالف بوده، اما چون سران دو قوه دیگر با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی به شکل کنونی موافق بوده اند، آن تصمیم به عنوان مصوبه شورای عالی اقتصادی ابلاغ شده است. البته این خبر غیر رسمی به شکل غیر رسمی تری تکذیب شد و در نهایت مشخص نشد واقعیت ماجرا چه بوده است. با وجود این، این خبر غیر رسمی و تکذیب غیر رسمی تر، افکار عمومی را کنجکاو کرد تا بداند مکانیسم تصمیم گیری در این شورای عالی اقتصادی، که بالاتر از مجلس شورای اسلامی قانونگذاری هم می‌کند به چه شیوه‌ای است؟

هرچند اطلاعات شفافی در این میان وجود ندارد، برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که تصمیمات در این شورا با اجماع صورت می‌گیرد و هر سه نفر رئیس سه قوه، باید برای اینکه تصمیمی مصوب شود، با آن موافقت کنند. در چنین حالتی فردی نمی‌تواند ادعا کند که با تصمیمی مخالف بوده و تسلیم نظر اکثریت شده، چرا که اتفاقا قدرتی به فرد اقلیت داده شده که می‌تواند رأی اکثریت را وتو کند؛ بنابراین، بر اساس این مکانیسم هر مصوبه‌ای لزوما تأیید هر سه رئیس قوا را باید داشته باشد.

برخی دیگر می‌گویند مکانیسم تصمیم گیری در این شورا، بر اساس رأی اکثریت موجود از بین سه نفر روسای قواست که البته بعید است چنین مکانیمسی در جریان باشد، چون با توجه به نزدیکی فکری دو رئیس قوه به همدیگر عملا می‌توانند رئیس قوه قضائیه را نادیده بگیرند و تصمیمات خود را به عنوان مصوبات شورا ابلاغ کنند که از قضا حمایت مستقیم رهبری انقلاب را هم در پی دارد؛ لذا این گمان که تصمیمات بر اساس رأی اکثریت دو از سه نفر سران قوا اخذ می‌شود، چندان قابل اعتنا نیست.

همچنین مشخص نیست در مورد اتخاذ یک تصمیم، سایر اعضای این شورا، از وزرا و مقامات دولت گرفته تا نمایندگان مجلس و مقامات قضایی، چه نقشی دارند. آیا آن‌ها هم در رأی گیری برای یک تصمیم به عنوان عضوی که حق رأی دارند، مشارکت دارند یا حضور آنان به صورت مشارکت در بحث‌های کارشناسی است.

شفافیت در مورد مکانیسم تصمیم گیری در این شورا از آن جهت اهمیت دارد که این شورا، عملا جای نهاد قانونگذاری و نماد جمهوریت نظام در امور مهم را گرفته و اگر مردم اطلاع نداشته باشند که مقدرات آنان و کشور، بر اساس چه فرایندی جمع بندی می‌شود، این آسیبی جدی به اعتماد مردم و احتمالا مشارکت آنان، وارد می‌کند؛ لذا اگر سخنگوی این شورا مکانیسم تصمیم گیری و تصویب مصوبات این شورای عالی را که حتما محرمانه هم نیست، در اختیار افکار عمومی قرار دهد، اتفاقا از بدفهمی‌های مرسوم در مورد نقش افراد در تعیین مصوبات شورا، کاسته خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۰
در انتظار بررسی: ۱۳۳
انتشار یافته: ۱۷۰
تنها انتقاد وارد اين است كه چرا شب تولد پيامبر ( ص) اين اقدام انجام شد ، نمي شد يك هفته زودتر و يا يك هفته ديرتر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
دیگه انتقادی نداری هموطن؟!!!
مهدیث
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
ایول بابا! تنها انتقادت فقط همینه!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
دیگه خواستن بهمون هدیه بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
خدا بهت عقل بده به حق همون روز های عزیز
تبدیل مجلس 290 نفره به جلسه سه نفره بدفهمی نیست ،
عملا طرح مجلس شورای ملی و مجلس سنا را شاهد هستیم ، و با توجه به وجود شورای نگهبان ، مجمع تشخصیص مصلحت و مجلس خبرگان ،
عملا مجلس شورای اسلامی به جای راس امور ، در آخر صف قانون گذاری قرار گرفته در حالی که قانون اساسی برعکس این حالت را مورد تاکید قرار داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
ملت خواستش پشیزی ارزش نداره. تابی این ناراحت کننده است نه قیمت بنزین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
کاری است مناسب چون باعث همگرایی سه قوه می شود ان هم در این زمان که وضع بازار خوب نیست ولی رییس مجلس اول باید با نمایندگان مشورت می کرد بعد می رفت انجا
در ضمن این که ارز امد پایین با تصویب این سران بوده که ارامش پیدا کرده بود
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
متاسفانه همینطوره
یک سوال پیش می اید
چرا مجلس تا امسال دولت را مجبور نکرده که هر سال قیمت انرژی ها و ارز را متناسب با تورم افزایش دهد؟ الان که یکباره افزایش داده شده صداشون در امده؟
جواب ساده است چون اقتصاد را فدای سیاست و رابطه بازی با دولت کردن و این جور از پارسال تا حالا قیمت ها چند برابر کردن ان هم کالاها نباید این مقدار افزایش می یافت مثلا دلار نباید بیشتر از۴۰۰۰ تومان می شد و خیلی از کالاهای دیگر که افزایش بی خودی پیدا کردن
جایگاه قانونی آن کجاست؟ اول به این نکته بپردازید.
افزایش نرخ بنزین اتفاقا ایرادی نداره ، مشکل صحبت از کارهایی که مسئولین ادعا دارن بخاطر مردم انجام دادن ولی مردم حس نمیکنن ، یه مورد شما بگو که یه کار اساسی فقط برایه خوده مردم شده ؟ ( ساخت زیرساخت جاده و تونل و سد که طبیعیه و این وسط یه سری شرکتها منفعت میبرن ) مثلا راهی برایه اینکه محصول کشاورزی کشاورز مستقیم به مصرف کننده برسه و سودش تو جیب خودش بره ، مثلا تعرفه واردات ماشینو بردارن تا مردم ماشین خوب سوار شن و دیگه این وسیله باعث فخر فروشی نشه ، مجوز ساخت یواشکی به عزیزان ندن ، مردم عادی راحت وام بگیرن با سود پایین ....،
برای فائق آمدن بر مشکلات، هر روز سازمان و شورای جدیدی پدید می اورند ولی نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه افزایش نیز می یابد. اگر قوای سه گانه بخصوص مجلس شورای اسلامی به وظایفش عمل کند نیازی به این جور شورا ها وسازمان ها نخوهد بود.
این نهاد چه جایگاهی در قانون اساسی دارد؟ یک سوال بسیار ساده...
گر ملک این است و فلک روزگار / زین دیه ویران دهمت صد هزار
دیگر اخبار را دنبال نخواهم کرد. خداحافظ تابناک.
روز بخیر ، مدیریت محترم سایت ، تیتر زده بودید ؛. مکانیزم تصمیم گیریدرجلسه شورای هماهنگی اقتصادی

ولی با وجود. اینکه سه یا چهار بار متن را خواندم متوجه مکانیزم تصمیم گیری نشدم. ولی مشخص شد که شما هم هنوز نمی دارید که مکانیزم تصمیمگیری چگونه است

فقط یک چیز مشخص شد. وان اینکه برای اقتصاد مملکت. در شورائی تصمیم گرفته می‌شود که هیچگونه
ضابطه و روش کاری برای آن تدوین نشده !!!!!!
خدا بخیر کند
حجت‌السلام رئیسی با تاکید بر
لزوم نظارت دقیق بر هزینه کرد درآمد‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین.
در اصل قضيه زياد هم فرق نمي كنه چه دو راي چه سه راي
جمهوريت نيم بند هم از بين رفته گرچه با سرعت كند پيشرفت هايي داشتيم ولي با سرعت سرسام اوري در حال پسرفت هستيم الان فعلا رسيديم به دوره مظفرالدين شاه انشالله همينجور ادامه بديم ميرسيم به صدر اسلام
خدا را چه ديديد!!!!
به ناحق جامانده اند!!!!
این حق را چه کسی تعریف میکند؟؟!! مشکل اصلی همین است که هرچیز راحق ما بدانند باید بپذیریم و اگر ندانند پس حق ما نیست.
نفت ملی یعنی چه؟ یعنی هرکس شناسنامه ایرانی دارد به نحوی از تمام منابع ملی نفع میبرد. دولت حق قطع یارانه هیچ احدی را ندارد. حتی وزرای خودش مگر اینکه داوطلبانه باشد. باید پردخت شود به تناسب نه به تساوی.
مجلس تعطیل کنن این شورا بیاد قانون تصویب کنه و اجرا کنه دیگه.
پس رفتن طرح به مجلس و بررسی در صحن مجلس و نظر نمایندگان مردم چی میشه؟ این مکانیسم از کجا اومده؟ اگر به این شکل هست مجلس را تعطیل کنید.
مکانیسم تصمیم گیری هر چه می خواهد باشد مهم نتیجه آن است که قابل برگشت نیست افزایش 50 درصدی قیمت بنزین یارانه ای و 3 برابری بنزین آزاد، حالا بعد از دو سال افزایش چند برابری قیمت کالاها، باید دید از کدام هزینه های دیگر زندگی باید کم کنیم و یا کاملا حذف کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
کلا هزینه زندگی کردن
ظاهراً این تصمیم گیری ها بر اساس علم و تخصص نیست باید پشت هر تصمیمی ، جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و تحقیق صحیح و علمی انجام گیرد و در نهایت تصمیم عاقلانه گرفته شود
هر ساله یک نهاد و شورای جدید نظیر مجمع تشخیص و شورای هماهنگی قوا و ...در مملکت ایجاد و مراکز مهم تصمیم گیری نظیر مجلس که در تمام دنیا نقش نظارتی و قانون گذاری دارند کنار زده و کمرنگ میشوند.اون وقت در کنار نادیده گرفتن صدای مردم و نمایندگانشان انتظار قانون گرایی از مردم هم دارند!!!!
چرا از جیب مردم میگیرند که بخواهند پس بدهند ؟ تعارف که نداریم دولت هیچ توانایی در کنترل قیمتها ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بزك نمير بهار مياد
اينم نگن چي دارن بگن
مسئولین به بازار و مردم میگن حق گران کردن کالا و خدمات را ندارند اونوقت خودشون و بانک مرکزی زیر نظر دولت،دلار رو بر خلاف 1 سال گذشته 1200 تومان ظرف چند روز افزایش دادند...!!!؟؟؟
واگذار همه به خدا که او از همه ی اسرار عالم آگاه است و همه در مقابل خدا پاسخ گوی اعمالشان هستند و مرگ در انتظار همه ی انسان ها و اجزا عالم است و همه چیز نابود میگردد و تنها او باقی است دل به این دو روزه ی دنیا خوش نکنید
چه خوب با پول ده روز اجرای قیمت جدید بنزین وقتی میشه پول تو جیبی مردم داد پس پول بیست روز بعدی مال کی میشه
واریز درآمد افزایش قیمت به حساب ۶۰ میلیون نفر همان اشتباه احمدی نژاد در یارانه است ، دولت باید قسمتی از سود افزایش بتزین را به حساب کسانی واریز کند که زیر نظر کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و قسمت دیگر را به حساب بیمه های بیکاری و عمده در آمد را صرف توسعه ریلی کشور ( بین شهری و مترو ) کند ، متاسفانه دولت دارد دوباره اشتباه میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
شما یه دکتر مراجعه کنی بد نیست
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
باید فانوس بگیری دستت دنبال اجمدی نژاد بگردی
والا این کار گروه را رهبری تعیین کردن .
فکر میکنن توضیحی میدن در مورد ساز و کارش ؟ ؟
باشه
مکانیسم تصمیم‌گیری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی چگونه است؟ یِلخی
با سلام
راستگو و دروغگو از اینجا معلوم میشه
زمان داش محمود اول پول را ریختند به حساب مردم فقط قابل برداشت نبود اگر کسی واریز نشده بود یا اعتراضی داشت مطرح کرد و بررسی شد و حل میشدد حالا چه عجله ای بود اول شما پول غیر قابل برداشت واریز میکردی بعد معترضین و نریخته ها مشکلشون را سیستمی حل میکردن بعد قیمت ها را اصلاح میکردی و پول را آزاد نه اینکه قیمت را اصلاح کنی پول رو حواله نسیه بدی
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
دولت محمودخان هم تدبیر داشت هم برنامه ریزی میشد..برای کوچک ترین مسائل با مردم صحبت میکرد وبمب امید بود ..اما این آقایون..چی؟؟؟
اینترنت رو قطع کنی ( تا کسی حرف مخالف نزنه ) و اکثر سایتهای خبری ( با دستور یا بدون دستور ) در مدح و ثنای طرح اشتباهت مطلب بنویسند که اسمش توانایی و اقتدار نیست.
اسمش " سرتو توی برف کردن " است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
واقعا مردم بلد نیستند مخالفت کنند، فقط می زنن میشکنند می سوزند. بهتر که اینترنت قطع باشه تا اینکه یه عده همه مملکت رو نابود کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
تا کسی مثل تو خبر رسانی نکند برای اشوب بیشتر و فراخوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
وقتی به آزادی رای میدادی فکر میکردی فقط حجاب و کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه قراره آزاد بشه. حالا بنزین آزاد شده. چرا ملت دارن شاخ میزنن خدا می دونه. مگه طرفدار آزادی نبودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
با ریشه چه میکنید؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
من موافق سانسور نیستم ولی شک نکنین خیلیا دارن سو استفاده میکنن و من نمیخام اشوب یا ناامنی بشه .. دچار هیجانات میشیم .باید جایی باشه مردم اعترآص کنن گروهای مردمی با مجوز اعترآص کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
با یک راهپیمایی مردم واقعی ریشه همه وطن فروشها قطع میشه وسوراخ موش قیمتی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
میشه همون راهپیمایی واقعی تون رو برگزار کنید و ریشه وطن فروش ها رو خشک کنید ولی دیگه دست به اینترنت نزنید؟ ما کار و زندگی و خرج زن و بچه مون را از اینترنت بدست میاریم. بیخیال این اینترنت شو آقای سوراخ موش فروش
مجلس قبلا مجوز طرح افزایش بنزین را به دولت داده دولت بعد چند ماه در شرایط فعلی انرا به شورای عالی اقتصاد برده ودرانجا با اکثریت ارا رای لاریجانی وروحانی اجرایی ش کرده ....
با عرض سلام مگر قیمت بنزین در کم ترین حالت ۱۵۰۰ تومان نشده پس با احتساب بنزین یارانه ۵۰ درصد رشد قیمت داریم و این در نرخ کرایه های تاکسی اعمال میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
با سهمیه 60 لیتری 1500 هست وگرنه 3تومنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
خیلی بیسوادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
فقط ۲ درصد تاثیر دارد! اینرا نخبه های دولت اعلان کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
یعنی ۵۰ درصد افزایش هزینه که همان بنزین ۱۵۰۰ تومنی است
چرا اصرار دارید که تاکسی ها حق ندارند کرایه را اضافه کنند !!!!؟
در هیچ کجای دنیا دیگر قابل قبول نیست و مردم را عصبی و ناراضی تر میکند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
درسته تغییر قیمت بنزین تاثیر داره ولی مگر تا قبل پنجشنبه نرخ کرایه با قیمت بنزین گرون میشد؟
و در جواب ناشناسی که ریپلای کردن سهمیه تاکسیها مگه 60لیتره؟
مگر رئیس قوه مقننه باید در کار اجرایی دخالت کند؟
مجلس برای چی تشکیل شده است...؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
در مملکت ما همه در کار هم دخالت می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
وجالتر انکه جناب رییسی گفته این طرح را دولت پیشنهاد کرده
و ما هم قبول کردیم !!؟؟
پس کارشناسی مجلس کجای کار هستند ؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بله رئیس قوه مقننه و نمایندگان باید بر کار اجرایی نظارت داشته باشد و بازخواست کند که نکرده اند و نمیکند و نمایندگان هم وقت نظارت و بررسی و ...ندارند مشغول جلسات سیاسی هستند
چرا اینترنت رو قطع کردن. چرا این قدر از آگاهی مردم وحشت دارین.....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بهتر اینکه قطع باشه، تا اینکه یه عده مملکت رو به نابودی بکشند بشیم افغانستان دوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
آگاهی چی؟ بنزین شده 1500 و 3000 تومن. کیه که ندونه؟! مردم هم معترضند. این رو هم همه می دونن.
به ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
المان چکار میکنی بیا اینجا جلوشون رو بگیر
به جای یارانه ی نقدی دادن می توان به هر فرد ایرانی یه مقدار بنزین به عنوان سهمیه داد با قابلیت خرید و فروش
حتی کرایه ی تاکسی یا حمل و نقل را میتوان با این سهمیه ی بنزین پرداخت کرد
البته باید زیر ساختش فراهم شود
مگر مکانیسم بقیه تصمیم گیری که برای سرنوشت این مردم گرفته شده و دارن میگیرن روشنه؟
چرا یه خبر مبنی بر قطعی اینترنت نمیزارید؟ فقط چند سایت مثل شما میشه باز کرد که درداخل میزبانی میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
اینترنت کی درست میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
می خوان حوصلتون سر بره، برین بیرون از خونه
Khamir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
معلوم نیست شاید تا یه هفته قطع باشه تا وقتی اعتراضات تموم شه دلیل اصلیشونم قطع ارتباط میان مردمه
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
انگار که سردسته اعتراضات مردم از خارج کشور دستور میده. اینجوری ملت دیگه جوک نمی‌سازن بذار قطع باشه بهتره
اینترنت کی وصل میشه ؟؟؟
اتیوپی۵۴ و سودان۴۲میلیون گاو دارد
ولی ازکشورهای فقیردنیاهستند!

هلند۱۱میلیون گاودارد
ولی شیر و لبنیات جهان را تامین میکند

مشکل گاوها نیستند
مشکل اونهایی هستندکه اقتصاد را اداره میکنند!
به عنوان یک دلسوز
به عنوان یک انسان( متعهد و متخصص) عرض می کنم
مشکلات کشور دلیلش ضعف مدیریتی سومدیریت
و متاسفانه نآآگاهی حتی بعضی مدیران دلسوز و خستگی ناپذیر است
تمامی اعضای شورای نگهبان ، تمامی اعضای دولت ، تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کل قوه قضاییه ، تمامی اعضا و اعضا غیر مستقیم آموزش و پرورش (حیاتی ترین آن که باید به طور خاص اداره شود و از دولت جدا شود)
و قوانین اساسی کشور
در واقع سه قوه به علاوه شورای نگهبان و آموزش و پرورش و قوانین اساسی کشور
مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل مهم در تمام زمینه ها هستند
اگر از انسان های پاک با ایمان نابغه و خبره استفاده نشود مشکلات ما حل نخواهد شد
معیار سنج ها باید طوری دقیق باشد که حتی یک نفر از تمام این بیست هزار نفر هم از افراد معمولی نباشد
شاید بتوانیم اگاه شویم فرد متعهد و با ایمان است
ولی متاسفانه سنجش تخصص خیلی سخت است و شاخص و معیار سنجش دقیق تخصص را نداریم

امیدوارم که این نظر که برای رضای خدا گذاشته شده تاثیری در زندگی ثروتمندترین کشور جهان به طور بلقوه (ایران ) از لحاظ انرژی و معادن و منابع انسانی و... داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
وقتی مدیری فقط تعهد داره و تخصص نداره همین میشه .البته از همون تعهد هم چیزی نمونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
جالبه تو این دولت نه تخصص وجود داره نه تعهد
نگذاريد كمر مردم بشكند. همه ما در يك كشتى سواريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
کمر مردم خیلی وقته شکسته داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بنویس بدم برا پیگیری
در کل باید از نظرات کارشناسی شده ک مطابق نظر رهبری هست حمایت کرد چون اونا چیزی بیشتر از ما میدونن. و در شرایط حساس کنونی نباید بهانه دست دشمن داد.
پاسخ ها
مختاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بزرگوار نزدیک به ۳۴ سال سن از خدا گرفتم از بدو تولد در شرایط حساس کنونی بودم و در تمامی مراحل رشد در شرایط حساس وقت حامی و صبور بودم واقعا این شرایط حساس کنونی چه موقع بناست تموم بشه؟
خیلی از همکلاسی هایم امروز مرحوم شده اند و کل دوران زندگی شون در شرایط حساس کنونی بود
از مردم بیچاره پول گرفتن خیلی ساده تر هست تا پول گرفتن از بدهکاران بزرگ بانکی. باور دارم برای درامد داشتن دولت باید در جای دیگری جست و جو کرد نه جیب مردم ...
مگر ملت دشمن است که " اصل غافلگیری دشمن " در جنگ را برای گران کردن بنزین رعایت کردید!؟!!
نهاد تصمیم گیر در کشور کم داشتیم یکی دیگه بهشون اضافه شد.
چرا این ملت خودشان را می زنند کوچه علی جپ. ما در حال حاضر از طرف کل دنیا در تحریم هستیم نه در آمدی داریم نه چیزی می توانیم بخریم از طرفی مورد حمله نفوذی هم هستیم من نگرانم بد تر هم بشود
شصت لیتر خیلی کمه. چرا مردم کشوری که روی دریایی از نعمت خدادادی نفت نشسته اند باید اینطوری بهاشون تابشه؟ چرابجای گرانی بنزین گوش سایپا و ایرانخودرو رو نمیپیچونین که خودرو کم مصرف تولید کنن!؟ چرا اجازه واردات خودروهای هیبریدی رو صادر نمیکنین؟ چرا قدرت انتخاب به ملت نمیدین...؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
با نماینده هایی که انتخاب می کنید میخواید به چی نظارت کنن؟وقت نمیکنن طرحارو بررسی کنن رای بدن .بدون اگاهی و با لابی فقط یک دکمه رو میزنند و تمام.جلسات سیاسیشون وقت براشون نمیذاره
جالبه در مجمع تشخیص هم بکه شورایی درست کردن برا تصمیم گیری
این هم شورای روسای سه قوه
و
شورای نگهبان
و
شورای امنیت ملی
و
شورای عالی اقتصادی
تابناک تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
هیئتی یعنی همین
جالبه در مجمع تشخیص هم بکه شورایی درست کردن برا تصمیم گیری
این هم شورای روسای سه قوه
و
شورای نگهبان
و
شورای امنیت ملی
و
شورای عالی اقتصادی
تابناک تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل !!!
بگو مکانیزم بدبخت کردن و فقیرتر کردن مردم.
حسن خان
گفتی از مردم میگیری دوباره به مردم میدی؟
که چی بشه؟
به ما ضرر نزن خیرت را نمیخواهیم
همه میدونن کسریهای دولت را از جیب مردم بدبخت جبران میکنی
نه بگیر نه بده پیش خودمون جاش امنتره
حداقل دچار اختلاص نمیشه
مجلس مردم جی شدن ؟
آیا رئیس مجلس با هماهنگی نمایندگان مجلس موافقت خود را نسبت به افزایش بنزین اعلان کرده است؟ یا سرخود اینکار را کرده است؟
قطع اینترنت و این برخورد با مردم شایسته ی حکومت اسلامی نبود
سوالای خیلی بزرگی وجود داره الان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
توقعات از نظام زیاده
اقای روحانی قطعی اینترنت و جلوگیری از اگاهی مردم کاری بسیار ناشایست هست و در حد حکومت اسلامی با آرمان آزادی نیست...یادتون باشه با رای مردم بود که به اینجا رسیدید الان دارید حق همین مردم رو یک شبه زیر پا میذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
صد رحمت به قبلی من دور اول به این اقا رای ندادم ولی از رای دور دوم پشیمون شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
واقعا فکر کردی روحانی کاره ایه؟
مگه نمیگید مردم بصیرت دارن په چرا اینترنت قطع کردید رو مردم؟
اینترنت رو چرا قطع کردین ، مردم کارو کاسبی دارن .... بابا دوره اینکارا گذشته ،
امروز دو مامور راهنمایی و رانندگی بین راهی در مسیر بجنورد به آشخانه خوردرو ها را به ناحق جریمه می کردند و با خشونت رفتار می کردند که مردم ناراضی باشند و آشوب بپا کنند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
با تماس با راهنمایی رانندگی یا 110 اعلام میکردید نکه بیاید کامنت بزارید
مسئولین این مملکت لطف کنن برای یک روز هم که شده دلشون واسه مردم نسوزه... اتفاقا با این تصمیم، فاصله طبقاتی شدیدتر از قبل میشه، پس هی شعار ندن و از قشر ضعیف جامعه مایه نذارن... حناشون واسه هیچ‌کس رنگ نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
دلسوزي بهونه است كفگير خورده ته ديگ
کاش موقع بچگی وقتی از پشت بوم افتادم میمردم
کاش میمردم :(
همین تابناک موقع احمدی نژاد میومد در مورد نقد سهمیه بندی بنزین روز و شب مقاله میزاشت و فقط کارش تخریب بود. الان شده محافظه کار و موافق.

درسته سیاسته ولی نه در این حد که اینقدر قبیح باشی ...
برای کلا 1000 نفر اینترنت کل مملکت رو قطع کردید.زشت ترین کار ممکن.
من با گرونی بنزین موافق هستم این باید اتجام میشد ولی با نحوه انجامش اصلا موافق نیستم و خیلی به مردم بی احترامی کردند و واقعا توهین آمیز بود، و بدتر از همه قطع کردن اینترنت هم همینطور
با این کارتون فاصله بین مردم و دولت رو بیشتر کردید . یادتون باشه بازم از مردم میخواهید ک در صحنه رای گیری و صحنه های دیگه باشیم . واقعا کار روش شما بی شرمانه بود
یادش بخیر ..ی بنده خدایی میگفت سرم بره؟؟؟
دستم رو دکمه فیلترینگ و قطع نمیره
الان کلا کن فیکون کردش
آی مردم هر چه دلتان می خواهند در این اینجا (تابناک) بنویسید و رای مخالف و موافق بدهید. مطمئنن هم باشید که مسئولین همه را می خوانند و ترتیب اثر می دهند. بـــــــــــــــــــــــــعـــــــــــــــــــله جون عمم.
عجب مملکتی شده
معنای دموکراسی رو هم فهمیدیم
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند وپس ازچند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس ازسی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود وجزو ثروتمندان محسوب می شوم ؟ درضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما هیچ خبری تاکنون نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
اینترنت کی وصل میشه؟
قطع اینترنت بجز داغ شدن بازار شایع که همین الانم بسیار داغه و خبرها از شهرهای مختلف میدن نتیجه نداره ، چرا باید امریکا بیاد بگه اینترنت وصل کنیم ، گرچه مناسفانه همه چی در حال پسرفته تصمیماتو ایده ها
چرا نظراتو منتشر نمی نماییید تابناک جان، ما هم میدونیم اینترانت ملی همینه ، ولی لطفا واسه گول زدن مردم هم شده چندتا نظر دو آتیشه رو هم منتشر کنید...
ایشالا حضرت آیت الله روحانی دامت برکاته و دامت حفاضاته خودش فیلترت کنه، امید بیشتری القا بنمایند ما هم کلا سیستم رو خاموش کنیم راحت بخوابیم.
عذر خواهی در صورت غلط املایی این واژه ها رو تو مدرسه به ما یاد ندادن.
رای بی رای
الان خبر استعفای نماینده مجلس خبر مهمی نیست !!!!
نون به نرخ روزخورها
معدود سايتاي خبري كه باز موندين توجيحات خنده داري براي اين گروني يك شبه بدون اطلاع مجلس ميذاريد
ديشب صداسيما خون بپا كرده بود كه امروز مجلس قيمتو برميگردونه
ولي ...
آیا با توجه به بیکاری جوانان و وضعیت بد اقتصادی بیکاری رانندگان سواری که از این محل امرار معاش می کردن نیز باید اضافه می شد
مگه مملکت این همه اقتصاد دان نداره؟!
واقعا تاسف باره، فقط با بی‌کس‌وکارها میشه از این کارها کرد.

در واقع به‌جز مردم همه در مجلس و دولت نماینده دارند.

فاتحه
مردم ایران = هویج و دیگر هیچ !
بدون اینکه خبر رو بخونم فقط اومدم کامنتارو ببینم. چون حرف مردم مهمتره.
اصلاً هم عین خیالشون نیست. راحت میان اینترنت بین الملل رو قطع میکنن. جیمیل پر، واتساپ پر، گوگل پر. خودشم فقط تلویزیونو نگاه میکنی مردم میگن از آشوبها ناراضی هستن ولی انگار از قطع اینترنت راضی و خوشنودن!
یه خبر درمورد قطعی سراسری اینترنت منتشر نکردین
مکانیسمشون این:
سنگ کاغذ قیچی
سنگ کاغذ قیچی
فارس نیوز تا الان انقدر کاربر و مراجعه کننده به خودش ندیده بود، دان شد
وقتی احمدی نژاد قیمت بنزین را از 80 تومان به 700 تومان رساند دقیقا قیمت بنزین را جهانی کرد . قیمت منطقه ای بنزین و فوب خلیج فارس در آن مقطع 70 تا 80 سنت بود و در امریکا و اروپا و فرانسه ( که کلا وارد کننده هستند - نه کشور دوم نفتی جهان ) قیمت بنزین حدود 1 دلار تا 1.2 دلار بوده است . اکنون نیز قیمت جهانی چندان تغییری نداشته است و این تغییر در محاسبه ناشی از بالا رفتن قیمت دلار و افت ارزش پول ملی است که فقط شامل بنزین نشده و همه اقتصاد کشور و مردم را شامل می شود .اینکه یکبار قیمت بنزین و حامل های انرژی را جهانی بکنید و بعد از آن ارزش پول ملی افت پیدا کند و در حالی که قیمت جهانی تغییری نداشته از قیمت جهانی بنزین بگوییم تسلسل دارد و دو بار مردم را فقیرتر می کند هم زمانی که ارزش پول آنها کم شده و هم مجددا افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی و .. ضمن اینکه اگر از قیمت جهانی می گوییم باید همه عوامل را ببینیم درآمد و حقوق مردم و کارگر را نیز جهانی ببینیم خودرو را هم به قیمت جهانی به مردم تحویل دهیم .
روحانی یک هفته پیش گفته بود یه منبع بزرگ نفت پیدا شده تازه متوجه شدیم جیب مردم هست


ای زرنگ
مکانیسم یعنی چه ???
وجدانا اینکه بگیم مردم آگاهان ولی اینترنت رو قطع کنیم و ۴تا گزارش سوری توی صدا و سیما پخش کنیم که مردم هم راضی هستند جزو بصیر دونستن مردم حساب میشه؟؟؟
از مملکت چه خبر؟؟؟؟
شرم با شما با این اطلاع رسانی
کلا این طرح در این زمان وبه این شکل کمی بو دار است وحربه ای به دست براندازان داده ومی تواند عوام الناس را با خود همراه کند
اين تير خلاص به انتخابات در پيش مجلس بود. نمايندگاني كه از راي مردم به مجلس رفتند ولي مخالف خواسته هاي ملت هستند
اين وسط مردم كجاي كارند؟
کاش اموال و دارائیهای مسئولینی که میگن اجناس گرون نمیشه به عنوان ضمانت اظهاراتشان که با معیشت، زندگی، و مرگ و میر افراد مرتبط است، وثیقه میشد.
تا این عادت حرف مفت زدن از بین بره!!!
در شورای عالی هماهنگی اقتصادی آیا سران سه قوه باید حضور داشته باشند و تصمیم بگیرند یا خبرگان علم اقتصاد؟
من برنامه نویس هستم با قطع اینترنت کارم تعطیل شده، این ضرر رو کی جبران میکنه
ازماست که برماست
تابی جون بهت اجازه ندادن از قطع شدن سراسری اینترنت چیزی بنویسی ..؟؟؟؟
خسته نباشی مستقل
کار من جوریه که با پیک و آژانس زیاد کار میکنم امروز تو مشهد قیمتای پیک و تاکسی زیاد شد الکی میگن زیاد نمیشه
سلام و عرض ادب خدمت شما، ضمن خسته نباشید به دست‌اندرکاران این سایت وزین، تروخدا به قطعی اینترنت در شهرستان ها و خصوصا استان کرمانشاه بپردازيد، بخدا قسم تمام کار و زندگی ما مختل شده، خواهش میکنیم دراین خصوص رسیدگی و پیگیری کنید
این که همه معترضان، تخریبگر معرفی بشن و اعتراضات بخوابونند تا مردم مشکلات جدید ایجاد شده براشون رو فراموش کنن از اون شیوه هایی که هر بار استفاده می کنند.
متاسفانه این مدل تصمیم گیری جایگاه مجلس را به شدت متزلزل کرد. آن هم تنها چند ماه مانده تا انتخابات مجلس. من بعنوان یک شهروند باید در انتخاباتی شرکت کنم که تصمیمات منتخبان آن توسط یک نهاد بالاتر به راحتی وتو می شود.
بابا بنزین رو لیتری ۵ هزار کنید، فقط این اینترنت لامصب رو وصل کنید، ما که هیچ سرگرمی نداریم و هرچی هم که دلتون بخواد بدون درنظر گرفتن مردم گرون میکنید، حداقل اینترنت رو وصل کنید دوتا آهنگ دانلود کنیم از غصه دق نکنیم، بدبختی مارو باش ترو خدا
اقای لاریحانی وعده ما انتخابات ۱۴۰۰
معلومه مطلع نیستین
مکانیزم تصمیم گیری تو ایران:
- مدتیه مردم سرشون تو کار خودشونه یه سیخی بزنیم!
-با اتفاق آرا موافقت شد!
سلام
تکلیف اینترنت ها که قطع شده چیه؟
من طراح سایت هستم و سرورهامو از آلمان و فنلاند خریدم...الان هیچکدوم از سایت هامون باز نمیشن...
حداقل میشه اعلام کنن که تکلیفمونو بدونیم باید چی کار کنیم...
یعنی این شورا در قانون ما وجود نداره
مگه میشه
اگر وجود داره ماده قانونیشو بگید
اگر نداره پس قانونی نیست
به عنوان کسی که عمری رشته مدیریت خوانده است و تخصص این کار را دارد این مطلب رو بیان میکنم که:

تمامی این شوراهای فراقانون اساسی باید منحل بشوند

شورای نگهبان نیز باید منحل شده و جاش رو به مجلس سنای منتخب ملت بده

تا بتوانیم از حداقلیهای دموکراسی برخوردار شویم

وضعیت امروز قانونگذاری کشور به مراتب از دوره مشروطه عقبتر است

لطفا منتشر کنید
اين تصميم غلط و غير كارشناسي بوده و دولت و نظام در طول اين چهل سال نشان داده كه قادر به كنترل قيمتها و ايجاد ثبات اقتصادي نيست ، لذا مردم به حرفهاي اين حضرات هيچ اطميناني نداشته و ندارند ،
مهم این است که چرا سران سه قوه برای واقعی نمودن دستمزدها ،و حقوقهای اقشار ضعیف کشور ، کارگران ،و کار مندان ،و بازنشستگان ،تصمیم نمیگیرند ، بیش از یازده سال است ، ق ،خ ،م ، ک ، میگذرد ،و صدها بار کارگران ،و بازنشستگان ،تحمع و اعتراض نموده اند ‌ آیا این حضرات ، نا توان از درک مشکلات این اقشار هستند ؟‌ برای یک بار و برای همیشه ، همه چیز را واقعی نمایند ؟ و همه چیز را آزاد کنند ؟،،
مجلس را به توپ بسته اند.حتی همین مجلس حاصل از نظارت استصوابی را هم تحمل نمی کنند.مجلس در قعر امور هم نیست.فقط تعجبم از اینکه چرا نمایندگان دسته جمعی استعفا نمی دهند.چون ماندن انها هیچ ارزشی ندارد
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
واقعا همینه. واقعا خداوکیلی الان مردم با چه انگیزه ای توی انتخابات مجلس شرکت کنن؟
قیمت بنزین پیشکش اینترنت رو وصل کنید از کار و زندگی افتادیم، خیر سرمون همه‌چی برخطه این روزا. می‌دونید به کاسبی‌های آنلاین چقدر دارین ضرر می‌زنین؟
اینترنت چرا قطعه بابا
ایت مجلس باید به توپ بست دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
لیاخف کجایی؟ کجایی؟
لطفا کارشناسانی که متعهد و دلسوز هستند از مقام معظم رهبری وقت بگیرند و در این مورد با ایشان صحبت کنند و نتیجه را به مردم اعلام کنند اینطور که از بیانات معلوم بود توضیحات کافی داده نشده
تنها بنزین نیست اخیرا قبوض سنگین برق برای برخی شهرها و استان ها که از 200 هزار تومان تا 800 هزار تومان را خویشان گزارش کرده اند.گیریم ماشین بیرون نیاوریم آما با وجود کم مصرف بودن یخچال و ... نمی شود یخچال از برق کشید و با دست لباس شست و در تاریکی نشست.
دیگه خسته شدم، بخدا قسم خسته شدم
بابا بنزین رو لیتری ۵ هزار کنید، فقط این اینترنت لامصب رو وصل کنید، ما که هیچ سرگرمی نداریم و هرچی هم که دلتون بخواد بدون درنظر گرفتن مردم گرون میکنید، حداقل اینترنت رو وصل کنید دوتا آهنگ دانلود کنیم از غصه
در ایران اینقدر نهاد فرا قانونی هست که نهادهای قانونی سکوت کنن بهتره
علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس : درب مجلس را تخته کنیم / گرانی بنزین تصمیم غلطی است / مجلس از هفته قبل توسط رئیس مجلس در جریان طرح گرانی بنزین قرار گرفت
لینک فیلم صحبت ها در اپارات:
اسفند ماه هم ازما میخواهید که بیاید سرنوشت کشورو رقم بزنید خوب سران سه قوه رقم زدن دیگه برن کیف کنن .ازهیچکس گلایه ای نبود ولی از سیدمون اقای رئیسی انتظار بیشتری داشتیم ....
ای تابناک چند بار خواهش کردم فونت پاسخ ها را بزرگتر کنید.گوش ندادید.پس تو هم یک احمق هستی
مملکت یه لیاکوف کم داره فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
توپ کافی نیست بمب اتم لازمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
آمریکا و اسرائیل هر دوشون بمب اتم دارند
هدف شما از اعلام نظر موافق و مخالف نسبت به یادداشتها چی هست؟
کسی که رای مثبت یا منفی نسبت از تعداد آرای افراد مخالف نظرش مطلع نمیشه
با تجدید صفحه نمایش تعدادی آرا تغییر میکنه
تقلب در یه خبرگزاری اینترنتی به این شیوه بچگانه مصداق چیست؟
من نمیدونم بهتر است شما بگویید.
واقعا ادم فکر میکنه اونایی که باعث گرونی و تشنج روانی مردم تو این وضعیت بد و فشار تحریم هستن نفوذی و عامل دشمن هستن. مردم معترض دشمن نیستن. به بچه هم میگفتی درک میکرد تو این وضعیت گرونی بنزین واقعا منجرب به اعتراض گسترده مردمی میشه. وقتی با علم به این موضوع باااز این کاررو میکنن پس فرق اینا با ترامپ چیه ؟؟؟ دوتاشونم هدفشون بدبختی مردمه
حالا بنظرتون فرقی بین روحانی یا رییسی هست!؟ بابا هممون ول معطلیم، وقتی نظر مردم براشون مهم نباشه، یعنی مردم هیچ نمیدونن و ما میدونیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی