بازدید 3499
اقتصاد در گذر زمان

از "ورود دکتر میلسپو و هیات مالی آمریکا به ایران" تا "تولید دومین خودروی پسابرجامی"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۳۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 17 November 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

26 آبان 1301، دكتر «آرتور ميلسپو» و هيأت مالي آمريكا وارد تهران شدند.

26 آبان 1325، قرارداد نقشه ‌برداری از شهر تهران برای استفاده در لوله‌کشی بین شهرداری تهران و یک شرکت انگلیسی به نام «الکساندر گیپ» منعقد شد.

26 آبان 1332، ابوالقاسم پناهی وزیر کار به جای مهندس شریف امامی به ریاست سازمان برنامه منصوب شد.

26 آبان 1333، مهندس قاسم اشراقی وزیر سابق پست و تلگراف به قائم مقامی سازمان برنامه منصوب شد.

26 آبان 1349، به دنبال مذاکرات نماینده ایران در کنسرسیوم سهم ایران از درآمد نفت ۶۱ درصد و کنسرسیوم ۳۹ درصد شد.

26 آبان 1352، عوارض و سود بازرگانی خودروهای وارداتی ۴۰ درصد افزایش یافت.

26 آبان 1392، صندوق بین ‌المللی پول میزان پرداخت یارانه سوخت از سوی دولت ایران را معادل ۷/۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برآورد و اعلام کرد ایران از این نظر در منطقه خاورمیانه اول اما از نظر اختصاص هزینه برای بخش آموزش هشتم شده است.

26 آبان 1394،  نمایندگان مجلس، در جلسه علنی پارلمان، میزبان وزیر اقتصاد بودند. علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی که می‌توان گفت یکی از وزیرانی است که بیشترین حضور در پارلمان برای پاسخگویی را تجربه کرده و سه کارت زرد از نمایندگان دریافت کرده است، برای موضوع عملکرد مالیاتی این وزارتخانه در قبال اصناف و مشاغل به مجلس رفت و نمایندگان مجلس را قانع نمود.

26 آبان 1395، رئیس پلیس راهور استان البرز از توقیف یک دستگاه خودرو «کیا اسپورتج» با ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال خلافی و ۷۹ فقره تخلف پرداخت نشده در شهر کرج خبر داد.

26 آبان 1397، دومین محصول پسابرجامی یعنی پژو ۳۰۱ به صورت آزمایشی تولید شد.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر