بازدید 3677
۱

زبان انگلیسی حذف نمی‌شود

کد خبر: ۹۳۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 13 November 2019
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که بحث حذف زبان انگلیسی اصلا مطرح نیست و این زبان از سرفصل دروس حذف نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی روز چهارشنبه در حاشیه سفر خود به کرمانشاه در گفت: وگو با خبرنگار ایرنا، در رابطه با طرح موضوع حذف زبان انگلیسی توسط برخی افراد، اظهارداشت: برخی افراد نسبت به این موضوع ورود غیرمسئولانه دارند.

وی با بیان اینکه مقابله با انحصار زبان انگلیسی در کشور مطرح است، گفت: مقام معظم رهبری موضوع انحصار زبان انگلیسی را مطرح کرده اند که موضوع بسیار مهمی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همه کشور‌ها و دانشگاه‌های پیشرفته دنیا موضوع چند زبانه بودن را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: اینکه ما زبان دوم کشور را به انگلیسی منحصر کنیم اصلا کار درستی نیست.

عامری تاکید کرد: ورود به زبان‌های جدید نیازمند برنامه ریزی دقیق است، ما نباید یک زبان را حذف کنیم درحالی که برنامه ریزی برای زبان‌های بعدی نداریم.

وی افزود: زبان‌های پرگوینده جهان مثل زبان‌های چینی، اسپانیایی و عریی زبان‌های بسیار مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: انگلیسی زبان‌های دنیا ۳۵۰ میلیون نفر هستند در حالی که مخاطبان زبان چینی به بیش از یک و نیم میلیارد نفر می‌رسند و به زبان اسپانیایی هم ۸۵۰ میلیون نفر صحبت می‌کنند.

عامری با تاکید بر اینکه باید از بان‌های پرجمعیت دنیا در دانشگاه‌ها و مدارس استفاده کنیم، گفت: این موضوع باید در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
باید همواره ببنیم هدف ما از یادگیری زبان دوم چیست؟
زبان انگلیسی زبان پایه بسیاری از کشورها است و به نوعی مرجع و اتصال دهنده ای استاندارد در تمامی دنیا محسوب می شود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان