بازدید 4282
اقتصاد در گذر زمان

از "رسیدن دومین چاه منطقه کوهرنگ اصفهان به نفت" تا "مسدود شدن 1200 حساب بانکی در عربستان"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی شانزدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 07 November 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی شانزدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

16 آبان 1345، دومين چاه منطقه كوهرنگ اصفهان به نفت رسيد.

16 آبان 1358، شاپور بختيار در مصاحبه اي با روزنامه ديلي تلگراف در پاريس گفت آمريكا بايد فروش گندم، برنج و ديگر مواد غذايي به ايران را متوقف كند و جمهوري اسلامي را در محاصره اقتصادي قرار دهد.

16 آبان 1382، جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا در این روز لايحه 87 ميليارد دلاري هزينه جنگ و ترميم خرابي هاي عراق را كه به تصويب كنگره رسيده بود امضاء كرد و با اين هزينه، كسر بودجه سال مالي جاري آمريكا به 525 ميليارد دلار افزايش يافت.

16 آبان 1389، طرح جدید وزارت مسکن برای احداث ۱۰۰ محله ‌مسکونی ظرف ۱۵ماه در شهرهای جدید کشور رونمایی شد. جزئیات این طرح نشان می دهد که این طرح بر افزایش تعهد انبوه‌سازان نسبت به آنچه احداث می‌ کنند تاکید دارد؛ به ‌طوری که متقاضیان مشارکت در ساخت «محله‌ های شهری» باید علاوه بر ساختمان مسکونی، نسبت به آماده‌ سازی برای ایجاد مراکز تجاری، آموزشی، مذهبی و درمانی نیز اقدام کنند.

16 آبان 1391، حدود ۵ ماه پس از تفویض اختیارات هیات امنای صندوق توسعه ملی به هیات عامل این صندوق که نگرانی از تسلط قوه مجریه بر منابع ارزی را تشدید کرده بود، نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را تصویب کردند که این تفویض اختیارات را لغو و حکم به فعال تر شدن هیات امنای صندوق توسعه می داد.

 16 آبان 1392، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه مشترک با فراکسیون اشتغال و تولید از ارائه بن کالا به جای پرداخت یارانه نقدی به تدریج خبر داد.

16 آبان 1394، فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر خرید و فروش نوزادان در اطراف برخی از بیمارستان‌های جنوب تهران گفت: این کودکان به‌دلیل بیماری‌های مختلف بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. او گفت: متاسفانه گزارش‌ها نشان می‌دهد خانم‌های کارتن‌خواب و زنان روسپی هنگام زایمان به برخی از بیمارستان‌های جنوب و مرکز شهر مراجعه و پس از به دنیا آمدن نوزاد با دریافت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بچه خود را می‌فروشند که اکثر این نوزادان مبتلا به HIV هستند.

16 آبان 1395، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: اگر سیستم الکترونیکی نظارت مستمر در دیوان محاسبات وجود داشت شاهد بروز معضل فیش‌ های نامتعارف نبودیم.

16 آبان 1396، رویترز اعلام کرد بانک ‌های عربستان سعودی به دستور دولت، بیش از ۱۲۰۰ حساب متعلق به اشخاص و شرکت ‌های عربستانی را به بهانه مبارزه با فساد مالی مسدود کرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار