بازدید 4373

وزیر خارجه یونان: خواستار حفظ برجام هستیم

 "نیکوس دندیاس" وزیر امور خارجه یونان در دیدار سفیر کشورمان با وی، بر حمایت دولت یونان از حفظ برجام تأکید کرد.
کد خبر: ۹۳۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۲ 06 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه روز سه‌شنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن، وزیر خارجه یونان در دیدار "احمد نادری" سفیر جمهوری اسلامی ایران با وی، برجام را مهم دانست و گفت: توافق برجام بین جمهوی اسلامی ایران و ۱+۵ که در سال ۲۰۱۵ میلادی به امضا رسید و پس از ارایه به شورای امنیت سازمان ملل متحد به یک سند بین المللی مبدل شد، بسیار مهم و یونان به همراه دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از این توافق بین المللی که به نفع همه است، حمایت می‌کند.

دندیاس، روابط جمهوری اسلامی ایران و یونان را دیرینه و دوستانه توصیف کرد و افزود: دو کشور می‌توانند بر اساس همین سابقه روابط دیرینه خود، در گسترش روابط جدید با یکدیگر گام بردارند.

وی برجام را به عنوان راهی برای برون رفت از مشکلات جاری برشمرد و ابراز امیدواری کرد که موانع در مسیر گسترش روابط فی مابین، هرچه سریعتر خاتمه یافته و همکاری‌های بین دو کشور گسترش یابد.

احمد نادری سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار که در محل وزارت خارجه یونان صورت گرفت، ضمن اشاره به ده‌ها قرن روابط سنتی و دیرینه دو کشور به عنوان خاستگاه دو تمدن مهم بشری، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با یونان در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و پارلمانی اعلام کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر