بازدید 4352
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:

کشور با ٨ درصد درآمد مالیاتی اداره نمی‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: درآمد مالیاتی کل کشور تنها ٧-٨ درصد از کل درمان حقوق و دستمزد در کشور است و نمی‌توان با این میزان مالیات کشور را اداره کرد.
کد خبر: ۹۳۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۴ 06 November 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، امیدعلی پارسا شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فارس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، تاکید کرد: مجموعه درآمد‌های کشور به گونه‌ای است که اداره کشور با مالیات‌ها امکان پذیر نیست و باید تجدید نظر در این خصوص صورت بگیرد.

او ادامه داد: بخش قابل توجه‌ای از مجموعه مالیاتی کشور تمامی قوانین را مو به مو اجرا می‌کنند و هیچ مشکلی در اجرای قانون در این بخش موجود ندارد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نقص‌هایی در مجموعه مالیاتی وجود دارد، اما باید به سمت مسیر درست حرکت کنیم، افزود: باید دسترسی به ریز داده‌های مردم طبق حکم ١٦٩ قانون مالیاتی به نیابت از حاکمیت در اختیار داشته باشیم تا متناسب با آن‌ها اظهارنامه پیش فرض تدوین کنیم.

پارسا همچنین با بیان اینکه اظهارنامه‌ها باید به سمت شفافیت و صادقانه بودن برود و مجموعه قوانین و مقررات به صورت استاندارد در حال اخذ است تاکید کرد: اظهار نامه‌ها باید به گونه‌ای تحویل داده شود که واقعی باشد و نباید اطلاعات اخذ شده محدود و قابل قبول نباشد.

او ادامه داد: امروز ممیز ما اطلاعات محدود و ناقصی دارد و معمولا اطلاعاتش برحسب تجارب و کارشناسی‌هاست، یادآوز شد: گام‌های خوبی در چارچوب طرح جامع و الکترونیک طی هشت سال گذشته برداشته شده، اما منطق وصول مالیات هم سنت قدیمی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر