بازدید 3857

درگیری بین متحدان عربستان با امارات در یمن

کد خبر: ۹۳۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 31 October 2019
منابع یمنی امروز از درگیری‌های شدید شبه‌نظامیان تحت امر عربستان و امارات در جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش فارس، همزمان با توافق عربستان و امارات برای تقسیم قدرت در شهر «عدن» در جنوب یمن، و تلاش برای پایان دادن به درگیری‌های نیابتی، منابع یمنی از درگیری دوباره متحدان این دو کشور در جنوب یمن خبر دادند.

یک منبع امنیتی در جنوب یمن امروز پنجشنبه گفت، «ساعتی پیش درگیری نظامی شدیدی بین نیرو‌های دولت [عبدربه منصور هادی]با نیرو‌های الحزام الامنی در استان أبین در گرفته است».

الحزام الامنی، شاخه نظامی گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» است که بازوی اجرایی امارات در جنوب یمن قلمداد می‌شود و تحت امر ابوظبی است و در مرداد ماه گذشته با آغاز جنگ علیه نیرو‌های دولت هادی (متحد عربستان) عدن را تصرف کرد.

به گفته این منبع - در گفتگو با وبگاه خبری کریتر سکای یمن-، نیرو‌های الحزام الامنی (متحد امارات) موفق شدند نیرو‌های دولت هادی را که آنان را «نیروی اشغالگر» نامید، در منطقه «المحصامه» در استان ابین محاصره کنند. شماری از نیرو‌های دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند.

یک منبع نظامی دیگر به کریتر سکای گفت، علت آغاز درگیری، وصول اطلاعاتی از قاچاق سلاح و مواد منفجره در خط ساحلی بود و سبب شد نیرو‌های دولتی [هادی]برای مقابله اقدام کنند. آن‌ها تلاش کردند محور «احور» و خط ساحلی را پوشش بدهند، اما این تحرکات سبب درگیری نیرو‌های هادی و الحزام الامنی شد.

این درگیری در زمانی رخ می‌دهد که قرار است امروز «توافق ریاض» بین عربستان و امارات برای تقسیم قدرت در شهر عدن، بین دولت هادی و نیرو‌های وابسته به امارات امضا شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار