بازدید 2537

استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در نزدیکی میادین نفتی سوریه

منابع آگاه از ورود تجهیزات نظامی قابل توجه آمریکا به پایگاه‌های این کشور در نزدیکی میادین نفتی سوریه در دو استان دیرالزور و حسکه خبر دادند.
کد خبر: ۹۳۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 28 October 2019

منابع آگاه از ورود تجهیزات نظامی قابل توجه آمریکا به پایگاه‌های این کشور در نزدیکی میادین نفتی سوریه در دو استان دیرالزور و حسکه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع محلی اعلام کردند که حدود ۱۷۰ کامیون به همراه ۱۷ خودروی زرهی حامل سربازان آمریکایی نیمه شب گذشته از طریق گذرگاه "سیمالکا" در شمال عراق وارد خاک سوریه شدند.

طبق گفته این منابع، کامیون‌های مذکور حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی بوده و هواپیماهای آمریکایی نیز آنها را پشتیبانی می‌کردند.

منابع مذکور در ادامه گزارش دادند که این تجهیزات در چندین ماه اخیر بزرگترین کاروان اعزامی آمریکا بوده است و ارسال تجهیزات طی چند روز گذشته شدت بیشتری گرفته است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا جمعه اعلام کرده بود: آمریکا حضور نظامی‌ خود در سوریه را با تجهیزات جدید تقویت خواهد کرد تا مانع از تصرف میادین نفتی و درآمدهای حاصل از آن توسط تروریست‌های داعش شود.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما هم‌اکنون در حال اتخاذ برخی اقدامات هستیم تا مواضع‌ خود در دیرالزور را تقویت کرده و مطمئن شویم که می‌توانیم مانع دسترسی تروریست‌های داعش به میادین نفتی شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار