بازدید 2873

ضرورت توجه به وقف در حوزه‌های قرآنی

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: برای امام حسین (ع) موقوفات زیادی وجود دارد، اما در حوزه علوم قرآنی و به ویژه تفسیر چقدر وقف داریم؟
کد خبر: ۹۳۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۹ 24 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محسن قرائتی، امشب یکم آبان، در دیدار با مردم بیرجند اظهار کرد: ۱۸ میلیون دانش‌آموز، دانشجو و معلم در کشور داریم که در ۱۰۰ روز ایام تابستان برای آنان برنامه‌ای نداشتیم که این یک خسارت بزرگ است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی باید کوتاه، مختصر، ولی مفید باشد، افزود: برای امام حسین (ع) موقوفات زیادی وجود دارد، اما در حوزه علوم قرآنی و به ویژه تفسیر چقدر وقف داریم؟

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: در ایام محرم و صفر منبر‌های زیادی در شهر‌ها وجود دارد، اما به راستی چقدر از این منبر‌ها و فعالیت مساجد به توضیح و تفسیر آیات قرآن کریم اختصاص می‌یابد در حالی که اصل منبر همین است.

قرائتی ادامه داد: امروزه بسیاری از افراد به واسطه نداشتن همسر به گناه می‌افتند که در این راستا باید ببینیم چگونه می‌توان با راهکارهایی، چون وقف، ازدواج ساده را ترویج کرد.

وی با بیان اینکه رفاه سالمندان در شهرسازی اسلامی باید دیده شود، تصریح کرد: قرآن با نگهداری افراد پیر در خانه سالمندان مخالف است چراکه پدر و مادر طبق آیات قرآن باید در خانه خودت پیر شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: وقتی فرهنگ دینی تأکید دارد که کمک به نیازمند را به فرزندت بده تا به دست مستمند برساند به واسطه انتقال فرهنگ ایثار از نسلی به نسل دیگر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار