بازدید 9602
حواشی ادامه‌دار لوایح FATF و CFT؛

جهانگیری: رهبری و سران قوا، لوایح FATF و CFT را تأیید کردند/ مجمع تشخیص: موافقت رهبری با لوایح FATF و CFT صحت ندارد/ نظر روحانی درباره لوایح چهارگانه

رهبر معظم انقلاب، معظم له هیچ گونه اظهار نظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح fatf و cft نداشته اند؛ لذا انتظار می‌رود، مسئولین دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسات و بررسی‌های خود را در خصوص این لوایح ـ فارغ از هر گونه فشار و اعمال نظر و با در نظر گرفتن منافع ملی ـ پیگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 23 October 2019

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، طی اطلاعیه‌ای، اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر نظر موافق مقام معظم رهبری در خصوص لوایح fatf و cft را رد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات اسحاق جهانگیری مبنی بر نظر موافق مقام معظم رهبری در خصوص لوایح fatf و cft را رد کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی مجمع آمده است: رهبر معظم انقلاب، معظم له هیچ گونه اظهار نظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح fatf و cft نداشته اند. لذا انتظار می رود مسئولین دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند.

سخنان جهانگیری مبنی بر نظر موافق رهبری در خصوص لوایح fatf و cft صحت ندارد

مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات و بررسی های خود را در خصوص این لوایح ـ فارغ از هر گونه فشار و اعمال نظر و با در نظر گرفتن منافع ملی ـ پیگیری خواهد کرد.

جهانگیری: رهبری و سران قوا لوایح FATF و CFT را تائید کردند

صبح امروز (سه‌شنبه - ۳۰ مهرماه) اسحاق جهانگیری در جلسه هم‌اندیشی با علما و روحانیون که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به ارایه لایحه شفافیت از سوی دولت به مجلس گفت: خوب است مردم در جریان همه امور از جمله مذاکرات درون دولت،‌ مجلس،‌ شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرند و مطلع شوند. با توجه به تصویب لوایح FATF و CFT در جلسه سران قوا و تأیید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریع‌تر این لوایح را تصویب کند.

حجت الاسلام حسن روحانی نیز در جلسه امروز دولت با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد به طور واقعی در دولت پیگیری می‌شود، گفت: سه لایحه شفافیت، مبارزه با فساد و تعارض منافع در این راستا، تدوین و به تصویب رسیده است و معتقدیم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند.

رئیس جمهور نشانه اصلی اقتصاد سالم را برخورداری از قدرت رقابت دانست و گفت: اگر در بازارهای منطقه‌ای و جهانی نتوانیم با دنیا رقابت کنیم، نمی‌توان در اقتصاد به جایی رسید. لذا اگر در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، تکنولوژی، داروسازی و خدمات، توانستیم با کشورهای منطقه و جهان رقابت کنیم می‌توانیم در مسیر توسعه اقتصادی گام برداریم و اگر چنین رقابتی شکل نگیرد، راه به جایی نخواهیم برد.

روحانی تصریح کرد: راه این است که در بازارهای مالی و اقتصادی جهان حضور و رقابت داشته باشیم و در این راستا وظیفه ما این است که در صحنه بین‌المللی زمینه را برای حضور و رقابت اقتصادی آماده سازیم، چرا که اگر درها قفل باشد، کاری نمی‌توان از پیش برد.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید در مجامع و کنوانسیون‌های جهانی در مسیر تحقق منافع کشور و روان‌سازی مبادلات مالی و بانکی اقدام کرد و در این مسیر شعار، کارساز نیست.

نظر روحانی درباره لوایح چهارگانه

روحانی خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که با تروریست‌ها و فساد می‌جنگیم و مقابله می‌کنیم، لذا نباید اجازه دهیم در سیستم بانکی‌مان اتهام پولشویی به ما بچسبد و این به زیان کشور است، البته در خصوص FATF که برخی به آن حساسیت دارند سخنی نمی‌گویم، اما چرا یک عده در مقابل 4 لایحه‌ای که در دولت و مجلس به تصویب رسیده، مانع‌تراشی می‌کنند و جلوی دولت و مجلس ایستاده‌اند؛ این گونه اقدامات به نفع کشور نیست.

رئیس جمهور گفت: باید روابط خود را با جهان روان کنیم به نحوی که بتوانیم کالاهای خود را صادر کرده و بازارهای کشورها را فتح کنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل