بازدید 3667

چرا ترامپ باید استیضاح و برکنار شود؟

"هیچ کس بیشتر از خود دونالد ترامپ در جهت کلید زدن استیضاحش مجدانه تلاش نمی‌کند. ممکن است به خاطر داشته باشید او در زمانی که به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری، کمپین خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 را به پیش می‌برد، وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات تبدیل به یکی از "خسته‌کننده ترین" روسای جمهور تاریخ آمریکا می‌شود.اما اصلاً اینگونه نشد و ترامپ این راه را انتخاب نکرد."
کد خبر: ۹۳۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 21 October 2019

"هیچ کس بیشتر از خود دونالد ترامپ در جهت کلید زدن استیضاحش مجدانه تلاش نمی‌کند. ممکن است به خاطر داشته باشید او در زمانی که به عنوان یک کاندیدای ریاست جمهوری، کمپین خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 را به پیش می‌برد، وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات تبدیل به یکی از "خسته‌کننده ترین" روسای جمهور تاریخ آمریکا می‌شود.اما اصلاً اینگونه نشد و ترامپ این راه را انتخاب نکرد."

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی با تیتر "چرا ما باید ترامپ را استیضاح و برکنار کنیم" به قلم یکی از ستون‌نویسهایش به نام رابرت جی.ساموئلسون، درباره زیانهایی که تا کنون ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای آمریکا داشته و ضرورت استیضاح و کنار گذاشتن او از ریاست جمهوری می‌نویسد:

«دونالد ترامپ به طُرُق مختلف رفتار تهاجمی‌تر و غیرمنطقی‌تری نسبت به رفتاری که به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نشان داد، داشته است. اکنون او خودش را به عنوان یک دروغگو ثابت کرده و هر چیزی را که فکر کند مخاطبان سخنرانی‌هایش دوست دارند بشوند، به زبان می‌آورد. گلن کسلر و دیگر دست اندرکاران بررسی حقایق در واشنگتن پست تا کنون بیش از 13000 مورد دروغ و فریب بیان شده از سوی ترامپ را برشمرده‌اند.

بدتر از آن این است که ترامپ تلاش می‌کند اساسی ترین غرایز انسانی حامیانش را تحریک کند. او معمولًا عادت دارد از مساله مهاجرت استفاده کرده و با مانور روی آن به تنش‌های قومی و نژادی دامن بزند.

او تقریبا به هر کسی که از او انتقاد می‌کند توهین می‌کند. ترامپ، رکس تیلرسون اولین وزیر خارجه دولتش را اخراج کرده و بعداً درباره‌اش گفت که او "مثل یک تکه سنگ کودن" است. او تاکنون چهار مشاور امنیت ملی داشته چون نمی‌تواند مشاوری را که از چشمش بیفتد، در دولتش نگه دارد.

اکثر سیاست‌های او در حال سقوط هستند. او پیشرفتی در محدود کردن زرادخانه هسته‌ای کره شمالی نداشته است. در حال حاضر بسیاری از اسرائیلی‌ها با مشاهده رفتار ترامپ نگران هستند که اگر مورد حمله قرار بگیرند آیا آمریکا به کمک آنها خواهد آمد یا خیر.

مذاکرات تجاری او با چین نیز به رغم عوارض بالایی که هر دو کشور بر واردات اجناسشان اعمال کردند به جایی نرسیده است.

حالا ترامپ در حال تشدید رفتارهای بی‌مهابایش با توجه به اقدامات اخیرش در قبال اوکراین و سوریه است. او بعد از آنکه مُصرانه هرگونه اتهام "تبانی کردن" با روسیه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد حالا عملاً از رئیس جمهور اوکراین می‌خواهد، وارد تبانی با او از طریق انجام تحقیقات مخرب درباره جوبایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و رقیب احتمالی او در انتخابات 2020 شود. خروج ناگهانی آمریکا از سوریه توسط ترامپ حتی باعث تعجب بسیاری از جمهوریخواهانی شد که این تصمیم او را یک اشتباه راهبردی تاسف‌برانگیز و یک شورش علیه اخلاق در نظر گرفتند. ما عملاً بسیاری از کُردهایی را که در کنار آمریکایی‌ها برای شکست دادن داعش جنگیدند را محکوم به مرگ کردیم.

ما حالا با یک انتخاب وحشتناک روبه‌رو هستیم. جمهوریخواهان استدلال می‌کنند رفتن به سراغ استیضاح ترمپ از سوی دموکرات‌ها هدفش لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2016 است. این نظر درستی است. آنها می‌گویند که این روند برای دموکراسی آمریکا بد است. این نظر آنها نیز درست است. یک دلیل آن موضوع مشروعیت است. چیزی که دموکراسی‌های موفق را پایدار نگه می‌دارد اعتقاد برندگان و بازندگان انتخابات به برخورداری از فرصتی برابر برای پیروز شدن در این انتخابات است.

ایمان‌داشتن به نظام کشور، مهم‌تر از نتیجه یک انتخابات است اما اگر شما شروع به دست بردن در نتایج انتخابات کنید تا نتایج را تغییر دهید این ایمان را از بین می‌برید و دموکراسی را به خطر می‌اندازید.

از آنجا که من به این منطق احترام می‌گذارم من یکی از حامیان ناآرام استیضاح ترامپ هستم. اگر آمریکایی‌ها دولت‌شان را دوست ندارند آنها می‌توانند یک دولت جدید انتخاب کنند. دموکراسی‌ها باید با این سطح از بلوغ و ثبات، کارکرد داشته باشند، اما دست کم یک استثنای بزرگ وجود دارد و آن وضعیتی است که در آن رفتار خود رییس جمهور اینقدر بی‌ثبات و دور از واقعیتهای اساسی باشد که کشور را با تهدیدی فوری مواجه کند. البته این ارزیابی باید در معرض قضاوت قرار بگیرد اما من اینگونه نتیجه می‌گیرم که ترامپ ما را وارد این نقطه غم‌انگیز ساخته است. حالا نگرانی این است که او در قدم بعدی ممکن است چه کاری انجام دهد.

براساس قانون اساسی آمریکا مجلس نمایندگان باید اول برای استیضاح ترامپ بر سر اتهامات او رای‌گیری انجام دهد و در مرحله‌ بعد محاکمه برای استیضاح ترامپ باید در سنا صورت گیرد و این استیضاح با اکثریت حداقل دو سومی در سنا تصویب شود.

در حال حاضر گمان می‌رود که جمهوریخواهان چندان از استیضاح او حمایت نمی‌کنند اما وقایع به حدی سریع جلو می‌روند که این وضعیت ممکن است تغییر کند. من امیدوارم این تغییر رخ دهد اما استیضاح و برکناری ترامپ هرچند که ترسناک به نظر می‌رسد شرارت‌های کمتری به دنبال خواهند داشت.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی