بازدید 11163

جزئیات سفر رئیس حشدالشعبی عراق به واشنگتن

«رحمان الجبوری» پژوهشگر برجسته مطالعات منطقه در دانشگاه آمریکایی سلیمانیه بغداد تأکید کرد که «فالح الفیاض»، رئیس هیأت حشد الشعبی به محور اصلی دستگاه‌های امنیتی عراق تبدیل شده و همزمان هم نماینده حشد الشعبی و هم نماینده دستگاه امنیت ملی است به همین دلیل در سفر اخیرش به آمریکا نشانه‌هایی از اطمینان‌بخشی به واشنگتن درباره حشدالشعبی و منافع آمریکا در عراق وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 20 October 2019
پژوهشگر برجسته دانشگاه آمریکایی سلیمانیه گفت که هدف دیدار رئیس هیأت حشدالشعبی عراق از واشنگتن اطمینان‌بخشی به آمریکا برای عدم حمله به منافع آن‌ها بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «رحمان الجبوری» پژوهشگر برجسته مطالعات منطقه در دانشگاه آمریکایی سلیمانیه بغداد تأکید کرد که «فالح الفیاض»، رئیس هیأت حشد الشعبی به محور اصلی دستگاه‌های امنیتی عراق تبدیل شده و همزمان هم نماینده حشد الشعبی و هم نماینده دستگاه امنیت ملی است به همین دلیل در سفر اخیرش به آمریکا نشانه‌هایی از اطمینان‌بخشی به واشنگتن درباره حشدالشعبی و منافع آمریکا در عراق وجود دارد.

وی در ادامه افزود: «فیاض در دیدار با آمریکایی‌ها از ساختار جدید حشد الشعبی سخن گفته و تأکید کرده که این هیأت، بخشی از دولت عراق است و از تصمیم گیری‌های آن دور نیست. این در حقیقت پیامی به آمریکایی‌ها است برای اینکه هیأت دیپلماتیک و منافع آن‌ها در معرض خطر نخواهد بود».

فیاض چند روز پیش به واشنگتن سفر و طی آن با «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا با حضور «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک این کشور دیدار کرد.

در این دیدار، روابط دو کشور و چشم‌انداز‌های گسترش آن به ویژه در زمینه همکاری نظامی و امنیتی در حوزه مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار