بازدید 13635
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو «تابناک»؛

برخی خودخواهان به دنبال تحریم انتخابات هستند

انتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از شش ماه دیگر برگزار خواهد شد، ولی از هم اکنون تکاپو برای حضور گسترده در این رویداد توسط گروه‌ها و جریانات سیاسی آغاز شده است، به گونه ای که در برخی شهر‌ها هم که احزاب نقش چندانی در مراودات اجتماعی ندارند، افراد پرنفوذ و کسانی که خود را برای کاندیداتوری آماده می‌کنند، چراغ خاموش، اما جدی وارد میدان شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 14 October 2019

برخی خودخواهان به دنبال تحریم انتخابات هستندانتخابات مجلس شورای اسلامی کمتر از شش ماه دیگر برگزار خواهد شد، ولی از هم اکنون تکاپو برای حضور گسترده در این رویداد توسط گروه‌ها و جریانات سیاسی آغاز شده است، به گونه‌ای که در برخی شهر‌ها هم که احزاب نقش چندانی در مراودات اجتماعی ندارند، افراد پرنفوذ و کسانی که خود را برای کاندیداتوری آماده می‌کنند، چراغ خاموش، اما جدی وارد میدان شده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ اما در این میان، برخی جناح‌های سیاسی و به ویژه معاندان و اپوزیسیون خارج از کشور، تلاش‌های خود را در خلاف جهت انتخابات و جدی شروع کرده اند و هزینه‌های بسیاری برای ناامید کردن مردم و ایجاد نارضایتی عمومی ـ با استفاده از شکاف‌های ایجاد شده در محقق نشدن وعده‌های مسئولان ـ می‌کند.

این افراد تلاش دارند با ترغیب مردم برای عدم حضور، ماهیت و مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرند و از این طریق به اختلاف بین مردم و حاکمیت دامن زنند. البته سوءاستفاده این افراد و دشمنی آن‌ها با ایران چیزی نیست که قابل کتمان باشد و راهی نیست که آن را نرفته باشند.

اما در این بین، سکوت یا حتی هم‌صدایی برخی جریانات داخل نظام با این افراد باعث نگرانی‌هایی شده است و گویا برخی جریانات سیاسی، بی میل به عدم حضور گسترده مردم در انتخابات نیستند و به همین دلیل، از هر تلاشی برای زیر سؤال بردن دولت و ناامید کردن مردم فروگذاری نمی‌کنند. باور این افراد این است که با کاهش مشارکت مردم در انتخابات، ماجرای مجلس هفتم را تکرار کنند.

در واقع تجربه نشان داده که با کاهش میزان مشارکت در انتخابات، شانس رأی آوری جناح‌های تندرو بیشتر می‌شود. به همین دلیل، آن‌ها بی میل به کاهش مشارکت مردم در انتخابات نیستند؛ اما در مقابل، برخی دیگر از نمایندگان بر این باورند که ناامید کردن و ترغیب نکردن مردم به انتخابات، نوعی خیانت به کشور به شمار می‌آید. به باور این افراد، خواسته یا ناخواسته، تحریم انتخابات حرکت در مسیر کسانی است که با نظام زاویه دارند و به همین دلیل، این مسأله به هیچ وجه پذیرفته نیست.

محمدمهدی جمالی با اشاره به مضرات تحریم انتخابات گفت: دشمن همواره می‌کوشد ستون‌های نظام را تحت فشار قرار دهد؛ بنابراین، یکی از ستون‌های نظام، مردم و رأی آنهاست.

وی با بیان اینکه ما هیچ انقلابی را سراغ نداریم که پس از ۴۸ روز از پیروزی‌اش، انتخابات برگزار کند و به مردم بگوید، انقلاب اسلامی آری یا خیر، تأکید کرد: این مسأله خیلی مهم است. ما برای همه کارهایمان انتخابات داریم و انتخابات به نمادی از حمایت مردم از نظام تبدیل شده است؛ بنابراین، دشمن روی این موضوعات فعالیت می‌کند.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: قطعاً در همه جای جهان این گونه است که یک سیستم نظارتی، صلاحیت نامزد‌های انتخابات را بررسی می‌کند. البته شاید نام این نهاد در دنیا، شورای نگهبان نباشد، اما قوانین در این زمینه موجود است. مگر هر کسی می‌تواند در کشوری چون آمریکا کاندیدای انتخابات شود؟ پس شرایط بدین نحوه نیست.

وی در ادامه یادآور شد: افرادی که در درون نظام هستند، باید بپذیرند که شاید در سیستم، اشتباهات و قصوراتی باشد، ولی این مسأله نباید باعث قهر و تحریم انتخابات شود. خواسته یا ناخواسته، تحریم انتخابات، حرکت در مسیر کسانی است که با نظام زاویه دارند و این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

جمالی تأکید کرد: انتخابات یکی از نماد‌های مبارزه با بدخواهان نظام است. البته ما قبول داریم که مشکلات بسیاری داریم، ولی نباید به همین راحتی صندوق رأی را کنار بگذاریم.

وی اظهار داشت: بر پایه مشاهدات بنده، همه عقلای جناح‌های سیاسی عنوان کردند که انتخابات نباید تحریم شود. البته برخی خودخواهان دنبال تحریم انتخابات هستند، وگرنه کسی که از خودش بگذرد و دغدغه اش نظام باشد، چنین حرکتی نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
رأی بی رأی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
دم انتخابات داره شروع میشه تازه دارن میگن عه مردمم هستن راستی
هر چه دوست دارید اسمش را بگذارید. هدف از رای دادن اگر اداره کشور به وضعی که از ۲۰، ۳۰ سال اخیر انجام شده باشد به رای دادن نیاز نیست چون وضعیت مردم و شرایط اقتصادی هیچ کجای برنامه ریزی وجود ندارند
و ﺑﻌﻀﻲ ﺧﻮﺩﺧﻮاﻫﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﻗﺼﺪ ﺩاﺭﻧﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻ ﭘﻴﺶ ﺷﺮﻃﻲ ﺩﺭ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺳﺮ ﺳﻔﺮﻩ اﻧﻘﻼﺏ ﺣﻀﻮﺭ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﺫﺭﻩ اﻱ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ.
رأی نمی دهم هرگز و تحت هیچ شرایطی.
بنده اصلا خود خواه نیستم .40 ساله همواره رای دادم.الان دیگه به هیچ وجه رای نمیدم.
برخی خودخواهان به دنبال تحریم انتخابات هستند____مرحوم امام فرمودند میزان رای ملت است شما این فیلترها را بردارید اگر همه شرکت نکردند آنوقت کلمه خودخواه را نسبت بدهید مردم گناهی ندارند شما آنهارا به حساب نمی آورید والا ازاین آدمای تکراری آبی گرم نمیشود شاه داماد شیخ و شیخ داماد شاه عملکرد دامادهاروهم دیدید؟؟؟؟؟؟؟؟
خودخواه کدام است عزیز برادر مردم با این اوضاع فاجعه بار اقتصادی انگیزه ای برایشان نمانده مگر اینکه تحولی ایجاد گردد وگرنه ریزش آرا یحتمل است
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
نگران نباش
به نام خدا
یک ایرانی خود خواه هستم.
واقعا طنز تلخیه چرا از واژه انتصابات استفاده نمیکنید ما مردم سیاهی لشکریم تا رای گیری تمام شود دیگر تاریخ مصرفمان تمام میشود ان عده معاند و غیره غلط اضافه فرمودند من با عقل خودم به این نتیجه رسیدم که انتخابات فقط و فقط برای پولدار شدن یک عده است ولی فرقی در زندگی ما مردم ایجاد نمیشود نماینده ای که بله قربان گوی مردم نباشد و برای حق مردم تلاش نکند به درد من یکی نمیخوره والسلام .
اصولگرا اصلاح طلب و...
مملکت را به فنا دادید.
برادر عزیز کدام معاند می خواهد مردم را گول بزند وقتی مجلسی که الان مثل آینه جلوی مردم هست و تنها هزارها هزار میلیون هزینه از جیب مردم برای اینها می شود و خروجی ان چیست لطفا یک مورد نام ببرید تا ما هم خوشحال شویم و رای هم می دهیم.
بنده به شعور هیچکس توهین نمیکنم و حضور در انتخابات را آزاد میدانم ولی به شعور خودم هم احترام می گذارم و رای نخواهم داد .
هرکی دوست داره رای بده , ما که جوانیمان رفت و سوخت با هزار امید ,به شخصه دیگه گول دولت در سایه رو نمیخورم و رای نخواهم داد هرگز
هر طوری دوست دارید تفسیر و تهدید و نفرین کنید و اصلا به زندان ببرید .
تفاوتی با این زندگی جهنمی که برایمان ساختید ندارد
من رای نمی دهم و خوشحالم
رای بی رای
مجلسی ها که به فکر خود و اطرافیانشان هستند. دولت هم که کاری برای مردم نمی کند. برخی نهادها هم که اقتصاد را در دست گرفته اند. برای چه چیزی و چه کاری باید در انتخابات شرکت کرد؟؟؟؟؟؟
خدایا میشه کسی رای نده ویا حداقلی باشه بخدا روزگار مان درست میشه ؟خدایا میشه؟....
نظرات مردم را در بالا می توانید مشاهده کنید . البته که من اول خودم را میخواهم و خودخواه هستم !! اما از دید یک سری بهره مند از این شرایط می توان هر صفتی را به مردم نسبت داد خودخواه که چیز کمی است. کاش فقط کمی به مردم رسیدگی میشد تا ببینید چه ملت بزرگی هستیم و جانمان را نیز فدا میکنیم فقط کاش و کاش و کاش و... اما فقط افسوس و حسرت نصیب ماست
تحریم انتخابات خودخواهی نمی خواد.
زور یک اما جمعه از کل کابینه روحانی بیشتره رای واسه چیه ؟
خوش می آید جسارتش رو نداری پیام هایم رو درج کنی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار