بازدید 4206

تقویت ۴۱۳۰ واحدی شاخص کل بورس

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۷۶۴.۹ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳ میلیارد و ۴۱۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۰۰ هزار و ۸۷۲ نوبت معاملاتی بود.
کد خبر: ۹۲۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 13 October 2019

شاخص کل بورس تهران در معاملات دومین روز هفته با جهش 4130 واحدی به کانال 326 هزار و 190 واحدی صعود کرد.

تقویت ۴۱۳۰ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد 1110 واحدی رقم 87 هزار و 670 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن اما در مسیر برعکس شاخص کل با کاهش مواجه شدند که دلیل آن اصلاح قیمتی و نزدیک شدن قیمت سهام شرکت های کوچک به ارزش ذاتی آنهاست، بر این اساس، شاخص قیمت هم وزن با کاهش 458 واحدی رقم 92 هزار و 602 واحدی را نشان داد و شاخص قیمت هم وزن نیز با کاهش 306 واحدی رقم 61 هزار و 988 واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور در معاملات امروز با رشد 2905 واحدی به ارتفاع 374 هزار و 452 واحدی رسید و شاخص بازار اول با رشد 2988 واحدی رقم 235 هزار و 709 واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص بازار دوم نیز با جهش 8462 واحدی به کانال 669 هزار و 416 واحدی صعود کرد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 1764.9 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از 3 میلیارد و 417 میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 400 هزار و 872 نوبت معاملاتی بود.

در فرابورس نیز آیفکس در حالی با رشد 6 واحدی رقم 4161 واحدی را به نمایش گذاشت که ارزش معاملات از 994.6 میلیارد تومان فراتر رفت و در هفتمین عرضه اولیه امسال فرابورس به هر کد بورسی 65 برگه سهم (دتوزیع) تعلق گرفت.

در معاملات امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس(فارس) با 697 واحد، ملی صنایع مس ایران(فملی) با 411 واحد، پتروشیمی پارس(پارس) با 385 واحد، پالایش نفت تهران(شتران) با 336 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان)با 334 واحد، پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با 315 واحد و سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) با 264 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند، در مقابل ایران خودرو(خودرو) با 86 واحد، گروه مپنا(رمپنا) با 83 واحد و بانک پارسیان(وپارس) با 66 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

عرضه و تقاضا 

در معاملات امروز نماد شرکت های توليدی فولاد سپيد فراب كوير (كوير)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، صندوق سرمایه گذاری پارند پايدار سپهر (پارند)، پتروشيمی شيراز (شيراز) و لبنيات‌ پاک (غپاک) با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه بودند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت)، سرمايه‌گذاری توكا فولاد (وتوكا)، افست‌ (چافست)،  سرمايه‌ گذاری البرز(والبر)، پارس‌ مينو (غپينو)، البرزدارو (دالبر) و سيمان‌ داراب‌ (ساراب) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه بودند.

رفت و آمدها

نماد معاملاتی شركت صنایع كاغذسازی كاوه(چكاوه)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال، نوش مازندران(غنوش)با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی؛ ریخته گری تراكتورسازی ایران(ختراک) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس1) و پتروشیمی مبین (مبین1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف،با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند.

نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شركت های سیمان فارس نو(سفانوح)، كارخانجات سیمان صوفیان(سصوفیح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند و نماد شركت های پالایش نفت تبریز (شبریز1)، شیشه‌ و گاز (كگاز1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار