بازدید 20543
اصرار عجیب نمکی به اثبات خطاهایش؛

پنج ادعای عجیب وزیر بهداشت درباره غائله لردگان و مبارزه با ایدز!

نمکی مدعی شد که پرچمدار مبارزه با ایدز در کشور است و این پرچم را سی سال پیش در دست گرفته و برافراشته؛ یعنی زمانی که حدود سی سال داشته، ریاست دانشگاه کوچکی در زادگاهش را عهده دار بوده، در بحبوحه فرجام یافتن جنگ تحمیلی و از همه این‌ها مهم‌تر، در روزگاری که ایدز برای ایرانیان، چون موجود فضایی ناشناخته بوده است!
کد خبر: ۹۲۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 13 October 2019
تابناک اجتماعی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که دست کم با اشتباه بزرگی که در نامه اش به وزیری دیگر مرتکب شده بود، از جمله عوامل رشد تنش‌ها درلردگان است، بار دیگر توضیحاتی درباره این غائله ارائه کرد که حاوی نکات عجیبی است.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی که در نشست خبری تشریح شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سخن می‌گفت، بار دیگر فرصت را غنیمت شمرد تا از عملکرد خود و مجموعه اش در غائله لردگان دفاع کند و این بار سخنانش را با تکیه به آمار شروع کرد: «نزدیک ۴۰ هزار فرد مبتلا به اچ آی وی مثبت در کشور داریم که هیچ کس اطلاع ندارد که این افراد در کجا زندگی می‌کنند. ما محرم مردم هستیم و این اولین بار است که مشخص ش،د تعدادی از افراد اچ آی وی مثبت در چه منطقه‌ای زندگی می‌کنند که ما مقصر این موضوع نیستیم.»

این شروع توضیحات دوباره وزیر درباره آن ماجرا بود؛ ماجرایی که وزیر در تشریحش، بار دیگر بر برخی ادعای قبلی خود تأکید کرد و ادعا‌هایی جدید نیز به آن‌ها افزود. مواردی عجیب و پرشمار که پرداختن به همه آن‌ها در یک گزارش ممکن نیست و از این روی، تنها برخی از آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

یک) ایدز از طریق سرنگ آلوده علمی نیست!

وزیر بهداشت پس از آنکه مدعی شد حدود ۴۰ هزار اچ‌ای وی مثبت در کشور شناسایی شده اند*، جملاتش را این گونه ادامه داد: «ما از چند ماه قبل در جریان این قضایا بودیم ... ناگهان به دلایلی که خیلی آن‌ها را باز نمی‌کنم، با بیان این موضوع از سوی یکی از عزیزان و جلب بهورز زحمتکش آن منطقه، این ماجرا مطرح شد. ما می‌دانستیم که بحث انتقال از سرنگ آلوده، علمی نیست. من به‌عنوان ایمونولوژیست که سی سال است در این حوزه معلمی می‌کنم، می‌دانم چنین حرفی علمی نیست.»

ادعایی به غایت گزاف که این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا شخصی که سکاندار وزارت بهداشت است، این اندازه از شیوه انتقال ویروس اچ‌آی‌وی بی اطلاع است که انتقال رایج به واسطه سرنگ آلوده را غیرعلمی می‌خواند؟ اگر این گونه است، چگونه معتادان تزریقی به این ویروس مبتلا می‌شوند و در نشر آن سهم بزرگی دارند؟ احتمالا وزیرِ ایمونولوژیست بار دیگر به مانند ماجرای نامه اش، دچار سهو بیان (و نوشتار!) شده است!

* شاید جالب باشد که بدانید روز گذشته و پیش از نشست خبری وزیر، دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در نشستی در اراک، آمار مبتلایان به ویروس ایدز در کشورمان را ۶۲ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد که از این جمع، تا کنون ۳۸ هزار تن شناسایی شده اند؛ یعنی ۳۸ هزار اچ آی وی مثبت در کشور، نه آن گونه که وزیر گفته، ۴۰ هزار مبتلا به ویروس نقص ایمنی.

دو) اعتماد گسترده مردم به وزارت بهداشت به روایت آمار

نمکی در ادامه سخنانش، غائله لردگان را تلویحا نتیجه تشویشی خواند که خبرگزاری‌های آن طرفی و برخی عناصر ضد انقلاب به اذهان عمومی در کشورمان تزریق کردند و تأکید نمود: «آنقدر اعتماد مردم به نظام ارایه خدمات بالاست که ما برای غربالگری فشار خون ۲۰ میلیون نفر را پیش‌بینی کرده بودیم، اما نزدیک به ۳۱ میلیون مراجعه کردند؛ خیلی برایشان سنگین بود که نظام ارائه خدمت این کشور آنقدر وجاهت دارد که مردم به آن اعتماد دارند و مراجعه می‌کنند.»

اگر از بحث درباره اعتماد مردم به نظام ارائه خدمات در وزارت بهداشت و میزان این اعتماد صرف نظر کنیم، اعداد و ارقام ارائه شده توسط وزیر قابل تأمل به نظر می‌رسند. اینکه مدعی شده طرح غربالگری فشار خون برای ۲۰ میلیون تن تدارک دیده شده بود، در حالی که می‌توانید به آرشیو صدا و سیما سری بزنید و به طور مشخص، گفت‌وگوی ویژه خبری ۱۸.۳۰ شبکه خبر مورخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸ را بازبینی کنید تا دریابید که وزیر به صراحت از برنامه ریزی این طرح برای کنترل فشار خون ۴۰ میلیون نفر خبر داده است؛ جالب نیست؟

سه) هدف قرار دادن طرح بعدی وزارت بهداشت با غائله لردگان!

اما هدف دشمنان از تشویش اذهان عمومی چه بود؟ آیا تنها به دنبال مخدوش کردن اعتماد مردم به وزارت بهداشت بودند؟ نمکی در این باره هم سخنان جالبی مطرح کرده است: «بلافاصله [پس از غربالگری فشار خون] قرار بود طرح کشوری کنترل دیابت را در برنامه بگذاریم، اما در پیک این تصمیم آمدند و ذهن مردم را مشوش کردند که نظام سلامت ایران می‌خواهد تست قند خون انجام دهد و مردم به این صورت آلوده شدند. می‌خواستند ذهن مردم را مشوش کنند تا این اقدام انجام نگیرد.»

این بار هم بهتر است از بررسی این گمانه که ضد انقلاب چگونه از طرح بعدی وزارت بهداشت مطلع شده و توانسته به سرعت برق و باد با وقوع رویداد لردگان، حمله به آن را در دستور کار قرار دهد، صرف نظر کرده و اظهارنظر در این خصوص را به مقامات امنیتی واگذار کنیم؛ اما دقیق شدن درباره طرح کشوری کنترل دیابت، نکته جالب توجهی پیش رویمان قرار می‌دهد: اینکه برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت، برنامه‌ای کهنسال است که از سال ۱۳۸۳ در نظام سلامت کشور ادغام شده و بعد از چند سال اجرای موفق در روستاها، از سال ۸۹ به شهر‌ها نیز سرایت داده شده و غیرفعال و سالانه صورت می‌پذیرد. شاید این بار نیز وزیر دچار سهو بیان شده و منظورش تحول این برنامه کشوری بوده است!

چهار) منظور از «روابط نامطلوب»، پروسه اقدامی و اجرایی بود!

نمکی که در نامه اش به وزیر دادگستری، به صراحت ریشه آلودگی ویروسی در روستای واقع در لردگان را «اعتیاد تزریقی و روابط نامطلوب**» خوانده، از این بابت مورد انتقادات زیادی قرار گرفته و به زیرمجموعه اش دستور داده بود تا اشتباهش را رفع و رجوع کنند، بار دیگر شخصا کوشید تا اشتباهش را توجیه کند و گفت: «اینکه نامه بنده را پررنگ کردند هم نوعی شیطنت بود. بنده اعلام کردم که این انتقال، حاصل مواردی از قضا روابط نامطلوب بوده است که آن را برای مردم به عنوان روابط نامشروع جنسی تفسیر کردند، در حالی که من هیچ گاه چنین جسارتی را به مردمان آن منطقه نداشتم. وقتی ما از نامطلوب صحبت می‌کنیم منظورمان یک پروسه اقدامی و اجرایی است که می‌تواند مطلوب یا نامطلوب باشد...»

این ادعای وزیر آنقدر عجیب است که نمی‌توان با «سهو بیان» یا مسائلی از این دست هم رفع و رجوعش کرد، چون متن نامه مکتوب که در آن از «روابط نامطلوب» یاد شده، به شکلی عجیب سانسور شده و وزیر مدعی است منظورش از «نامطلوب» (نه روابط نامطلوب!)، پروسه اقدامی و اجرایی بوده است؛ یعنی پروسه اقدامی و اجرایی مطلوب نبوده که برخی به ویروس آلوده شده اند! اینجاست که جا دارد از وزیر بخواهیم برای رهایی خودش از این مخمصه خودساخته، بپذیرد که اشتباه کرده و عبارتی اشتباه در نامه رسمی به رشته تحریر درآورده است.

** شاید جالب باشد که بدانید آنچه وزیر بهداشت «روابط نامطلوب» خوانده، از زبان متخصصان و فعالان مبارزه با ایدز، «رفتار‌های پرخطر» توصیف می‌شود. رفتار‌هایی مانند استفاده نکردن از سرنگ یکبار مصرف برای اعتیاد تزریقی یا روابط جنسی بدون استفاده از وسایل پیشگیری و محافظت. یعنی اولا الزاما پای «رابطه» در میان نیست و دوما بحث بر سر مطلوب بودن یا نبودن آن نیست، که درباره خطرناک بودن رفتار‌ها و دسته بندی آن‌ها به پرخطر و کم خطر است.

پنج) وزیر فعلی بهداشت، پیش قراول مبارزه با ایدز در ایران!

ادعای دیگری که وزیر بهداشت در سخنان روز گذشته اش بیان کرده و به آن خواهیم پرداخت، شاید عجیب‌ترین ادعای مطرح از سوی وی باشد. سخنان نمکی را در این باره بخوانید: «سال‌ها پیش ۲۵۰ اچ آی وی مثبت در این کشور داشتیم که بنده کمیته کشوری مبارزه با ایدز را راه انداختم. آن روز به ما حمله کردند که ۲۵۰ مورد اچ آی وی مثبت اینقدر بلوا می‌خواهد؟ گفتم: این نوک کوه یخ است و اگر بی‌توجهی کنید غرق می‌شوید. خوشبختانه امروز حقانیت آن حرف سی سال قبل مشخص شد که ما باید به این موضوع بپردازیم.»

بدین ترتیب، نمکی مدعی شد که پرچمدار مبارزه با ایدز در کشور است و این پرچم را سی سال پیش در دست گرفته و برافراشته؛ یعنی زمانی که حدود سی سال داشته، ریاست دانشگاه کوچک علوم پزشکی کاشان یعنی زادگاهش را عهده دار بوده؛ همزمان با پروسه پایان جنگ تحمیلی و از همه این‌ها مهم تر، در روزگاری که ایدز برای ایرانیان، چون "موجود فضایی" ناشناخته بوده است. آنقدر ناشناخته که در سال ۶۶، محموله خون آلوده به ویروس به کشورمان وارد شد و در اختیار بیماران هموفیلی قرار گرفت و بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تن را مبتلا کرد؛رویدادی که آن را موج نخست ابتلای به ایدز در ایران می‌خوانند.

اما آنچه ادعای نمکی را غیرواقعی‌تر جلوه می‌دهد، تکذیب ورود این ویروس به کشور توسط وزارت بهداشت وقت و دیگر نهاد‌ها بود که تا سال‌ها با قوت ادامه داشت و در نهایت در سال ۱۳۸۳ و با رأی دادگاه در محکومیت سازمان انتقال خون کشور به پرداخت خسارت به ۹۷۴ شاکی پرونده و الزام وزارت بهداشت به عذرخواهی، تغییر کرد، در حالی که نمکی مدعی است خیلی پیش از آن به ماجرا ورود کرده، کمیته کشوری مبارزه با ایدز را راه انداخته و بابت اقدامش مورد حمله نیز قرار گرفته است! اقدامی که به ادعای وزیر، «خوشبختانه» با غائله لردگان ثابت شد به حق صورت گرفته است!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۴
مگر هر کس سرنگ الوده زده به ایدز مبتلا می شود یا اینکه از چند نفر یک نفر مبتلا می شود؟
تابناک اول این سوال را جواب بده تا بفهمم تو راست می گویی یا وزیر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
شما یه سرنگ آلوده به خودت تزریق کن. اگه مبتلا نشدی علمی بودنش رو قبول میکنیم. بسم الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
وزارت بهداشت بهتره یکم به فکر افزایش تعداد پزشکان و کاهش درآمد این قشر باشه. البته در وزارت بهداشتی که پزشکان همه کاره باشند هیچوقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
طرف میگه من و خانمم آزمایش دادیم ایدز نداریم چطوری بچه ما که نوزاده ایدز داره ؟ طبق گفته وزیر یا معتاد باید باشه یا دارای روابط نامتعارف . الان همه بوقچی های دولت دارن این آدمو سانسور میکنن. نمی دونم چرا ناخوآگاه یاد همسر مرحوم دکتر نجفی می افتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
درآمد پزشکان کم بشه به شما چی میرسه ؟چرا نمی خواهی تو هم یک کاری داشته باش ی با درآمد زیاد و حلال؟ما در امدمان کمتر از بقیه است ناراحت نباش مسئولین را هم منبعد از میان مهندسان و گچ کاران برای وزارت بهداشت انتخاب می کنیم .پزشکان را هم به وزارت راو شهرسازی و مخابرات و ... می گماریم .راضی شدی؟؟؟ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
درست گفته اند . بحث وارد شدن تعداد معینی ویروس در خون است و اگر از آن مقدار کمتر باشد شخص مبتلا نمیگردد. ولی به لحاظ ریسک بالا من حاضر نیستم داوطلب گردم. نیش زنبور که نیست . خخخخ
مطمئنا اگر سر سوزن و سرنگ حاوی خون تازه باشد باعث انتقال ویروس اچ آی وی می شود ولی اگر خون داخل آن بماند و خشک شود چون ویروس اچ آی وی از نوع mRNA است خیلی سریع غیر فعال میشود و قابلیت انتقال را از دست می دهد.برعکس ویروس هپاتیت B چون DNA است بسیار مقاوم است و حتی تا چندین ماه میتواند در خون خشک شده باقی بماند و قابل انتقال باشد.این بحث یک بحث فوق تخصصی است و با نوشتن در روزنامه و سایت خبری نمیتوان آنرا موشکافی کرد بهتر است آنرا به صاحب فن بسپارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
هیچ کس نگفت که چند ساله برای اندازه گیزی قند خون دیگه با سرنگ خون گرفته نمیشه.
در ضمن انتقال وقتی اتفاق می افته که با استفاده از سرنگ آلوده که مقادیر بسیار کم خون در اون باقی مانده تزریق انجام بشه. احتمال انتقال حتی با سرنگ آلوده وقتی صرفن خونگیری بشه، نه تزریق بسیار کم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
یکسال پیش که یک سرنگ پگاژن رو برای یک بیمار آلوده تزریق کردم وقتی که درپوش رو روی سرگ گذاشتم که بندازم تو زباله های عفونی متاسفانه به علت بی دقتی نیدل دستکش منو پاره کرد و شصتم رو خراش داد که خون اومد با ترس و هراس شصتم رو با تیغ ورق کردم و خونش شستم و ضد عفونی کردم متاسفانه از ترس به هیچ یک از دستورهای پروتکل های آلودگی عمل نکردم. الان هر سه هفته یکبار آزمایش میدم و منتظرم که مثبت بشه و کلا روابط زناشویی رو هم کنار گذاشتم با یک پزشک متخصص که صحبت میکردم میگفت به نظر نمیرسه آلوده شده باشی ولی این داستان برام کابوس شده
پراید ۳ میلیون تومنی که دوزار نمی ارزه داره ۴۵ میلیون فروخته میشه پس در ایران هیچ چیز عجیب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
از کجا فهمیدی۳ میلیون بیشتر ارزش ندارد دانشمند؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
تعداد نمایندگان مجلس باید بیشتر شود و اختیارات آنها برای به چالش کشیدن دولت هم بیشتر شود، دولت انگلیس هر هفته دو تا سه بار باید به مجلس برود و نخست وزیر را به چالش می کشند. وزرا در ایران شاید در طول ۴ سال یکبار هم به مجلس نروند ، رئیس جمهور هم که یکبار برای ادای سوگند می آید و خداحافظ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
حالا ارزش واقعی پراید از نظر شما 3 ملیون هست یا کمتر از دوزار؟
وای مردم از خنددددددددددددده
دکتر کردان با مدرک دیپلم شد وزیر و استاد دانشگاه و در دانشگاه از خاطراتش در اکسفورد برای دانش جویان تعریف می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
دکتر کردانو یادت هست دکتر فریدونو یادت نمیاد چقد شما خوبید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
دکتر فریدون وزیر نبود
خودت خوبی؟
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد . عذرخواهی شجاعت و مردانگی میخواد . نه غرور و ادعا . خیلی خوبه مسئولین جمهوری اسلامی ایران که مدعی الگو برداری اسلامی هستند و خودشون رو پیرو رهبران دینی میدانند یک بار بدرستی در گتار و رفتار و تصمیم های خودشون نظری با دقت بیاندازند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
تمام هجمه ضد انقلاب است
امان از بیسوادی و لاپوشانی کردن و نداشتن جرات
کل ماجرا اینه که یکی از کارکنان وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت آلودگی مردم اون منطقه که ظاهرا مواردی چون اعتیاد و مصرف مواد مخدر از طریق تزریق و.... در اونجا زیاده اقدام میکنه و مشخص میشه که توی یک روستا بیش از 200 نفر مبتلا به ویروس HIV هستن که بعد از مشخص شدن نتایج با شک مردم منطقه و اعتراضات غیر منطقی مدعی میشن که آلوده شدن اونها از طریق کارمند وزارت بهداشت اتفاق افتاده و در واقع سعی در انکار اصل ماجرا کردن.
پاسخ ها
عیسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
. نمیخونه WHO دقیقا همینجای کار با پروتکل های
طبق پروتکل مربوطه شما حق ندارین بدون اطلاع کسی و بدون مشاوره از اون به قصد آزمایش اچ ای وی خونگیری کنین.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
انکار شما مثل یه فرشته ناظر بر این ماجرا بودی جل الخالق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
دوست عزیز طبق آمار اعلامی خودشان ۴۰ هزار مبتلا به ایدز در کشور داریم یعنی پنج صدم درصد به عبارتی از هر هزار نفر پنج نفر، چگونه در روستایی با ۱۷۰۰ نفر جمعیت حدود ۲۰۰ نفر مبتلا داریم ؟ چه اتفاقی افتاده؟
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
چرا اینقد مزخ ف میگی.اعتراض منطقی یعنی چی.اینا ایوز گرفتن وزیر اومد بهشون تهمت زد گفت رایطه نامشروع داشتین. هیچ ندونی که اینجور حرف میزنی
علی
| Netherlands |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
سلام،آقا عیسی محترم این پروتکل ها که میگید رو میدونم ولی اینا برای جهان سوم صدق نمیکنه تا حالا برای چه کاری از شما اجازه گرفتن؟؟
واقعا متاسفم. مردم لردگان حق داشتند به خاطر این صحبت های ناروا اعاده حیثیت کنند.
فرافکني نکن مردم را گرفتار کردين سوابق قبلي پيش کش.
افسوس افسوس .....................................................................باز هم افسوس
تابی فرافکنی نکن، هر بچه ای میدونه سرنگ آلوده مشترک میتونه ناقل ایدز باشه. حرف ایشان اینه که شایعه الودگی سرنگ در تست دیابت و قند خون ، عملی و علمی نیست. چون اگر هم بخوان نمیشه با یه سرنگ از همه آزمایش گرفت.
- چرا حرف میزارین دهن وزیر. عزیز جان حدود دویست نفر از یک روستا به ایدز مبتلا شده اند. منشا و علل سرایت را هم همه میدونند. بعضی بیماران سابقه ابتلا 10 سال داشتند. توقع دارین وزیر در مورد این بیماری که محرمانه بودن آن جز اخلاق پزشکی است و الان علنی شده چی بگه؟؟؟
جون بابا تو یه لحظه بشو وزیر و یه چیز خوب بگو.
سلام تابناک
به نظر من و با توجه به دو بار اخیر که شما به این موضوع پرداختید ،کاملا محرز است که شما به موضوع مغرضانه برخورد میکنید و بدترین برداشت را از صحبتهای وزیر دارید .
ناگفته نماند که موشکافی و پرداختن شما به مسئله به صورتی است که انگار گزک را گرفته اید و نمیخواهید رها کنید
این متن رو چه کسی نوشته که اینقدر با عصبانیت حرف میزند نیازی نیست دانشگاه علوم پزشکی کاشان را کوچک بخوانید تا وزیر را کوچک کنید این همه صغری کبری چیدن نمیخاد حقیقت قطعا مشخص خواهد شد
برادران علایی که نخستین کلینیکهای درمان ایدز را ایجاد کرده بودند پس از خروج از کشور طرح آنها به عنوان یکی از روشهای برتر درمان ایدز در بسیاری از کشورها در حال اجراست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
همونایی که در ایران به خاطر صحبت کردن از ایدز دستگیر شدن !!!!
متاسفانه صحبت های غیر صادقانه( نگوییم دروغ) در مجموعه وزارت بهداشت زیاد شده است و مدتی است که دانشگاههای علوم پزشکی به حال خود رها شده اند، بنده به عنوان پزشک در دانشگاه علوم پزشکی شیراز روزانه در جریان افت جایگاه علمی و اخلاقی در این مجموعه می باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
در کدام وزارتخانه دروغ نداریم ؟
شاید لطفا بفرمائید؟
یکی جلو حرف زدن این وزیر را بگیرد همینطور پیش برود کم کم از مرحله خودشیفتگی هم میگذرد و ادعاهایی در سطح جهان میکند
ایشان نظیر بسیاری از همقطارانشان دچار بیماری واگیر دار توهم هستند.
اصلا این دنیا بدون نمکی ایمونولوژیست چه بکند؟؟؟؟؟
کاشکی این پرچمداران علم و هنر و فرهنگ که بیش از 30 ساله پرچم رو رها نمی کنند، پرچم رو رها می کردند تا بقیه و مخصوصا جوونها بردارند. بیچاره کردید مردم رو. می فهمید. خدا را هم بنده نیستید. هر چی بوده از مواهب شماهاست.
بهتر است کسی که این مطلب را نوشته از یک فرد آگاه کمک می گرفت کسی که تفاوت استفاده از سرنگ مشترک را از کلمه سرنگ آلوده نمی داند. کدام عقل سالمی می پذیرد که در مرکز بهداشت مملکت با یک سرنگ از چند نفر بتوان خون گرفت.
چرا شایعترین روش انتقال را نادیده می گیرید واز یک روش بسیار نادر صحبت می کنید ا؟شاید شما هم از همان رسانه های بیگانه طبیعت می کنید و قصد تحریک مردم و بیان ناکارآمدی نظام را دارید؟
به جاي مچ گيري از وزير واقعيت رو ببينيد . صورت مسئله رو پاك كنيد تا يك روزي با انبوه بيماران ايدز مواجه بشيد . انوقت است كه مجبور ميشين با مردم در مورد راه هاي ابتلا به ايدز صحبت كنيد .
من به‌عنوان ایمونولوژیست که سی سال است در این حوزه معلمی می‌کنم باید به ارزتان برساند که انتقال ایدز آنهم در این شرایط ژئوپولیتیکال منطقه ای و فرا منطقه ای و باتوجه به تحرکات مشکوک و رصد انتقال نیروهای دشمن که در رادارهای پرقدرت ما حتی حرکت پیک موتوری پیتزا پزی را نشان میدهید و لذا می توان با حرکت نمادین و سرعت بالا در ارتفاع کم جلوی هدررفت سرمایه و انرژی را گرفت و به پاکیزه شدن شهر کمک کرد.
با سپاس دکتر نعمت نمکی
پاسخ ها
زهره احدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
چقدر خوب هذیان گویی را به تصویر کشیدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
احسنت کم الله بالخیر والعافیه والنصر یا شیخنا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
آقا نعمت گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
من هم با شما مخالفم.
همچین مقاله ای از تابناک بعیده چرا بدون دلیل علمی به دنبال ربط دادن تست قند با انتقال ویروس ایدز به مردم هستید اگه باشخص وزیر مشکل دارید که حرف دیگری است اما این درست نیست که مطلب اشتباه رو مثل افراد نااگاه مجددا انتشار بدید وباز هم بگید انتشار ویروس خطای انسانی کارمند وزارتخونه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
دوست عزیز این مطلب از تابناک اصبا بعید نیست..این خبرگزاری پره از این جور خبرا...اگه الان به واسطه اطلاعات پزشکیت فهمیدی تابناک چقدر مطلبش غیردعلمی و اشتباه بدون خیلی مطالب دیگه هم بوده تا حالا که درش اطلاعاتی نداشتی و فکر کردی تابناک درست میگه ولی درواقع اشتباه بوده
اون پارگراف اولتون رو قبول ندارم چون این بابا نگفته با سرنگ الوده انتقال ممکن نیست بلکه میگه تو این مورد لردگان انتقال با سرنگ الوده علمی نیست چون جای دیگه گفته بود طبق بررسی ها فاصله زمانی الوده شدن افراد نشون میده یه عامل مشترکی به نام سرنگ مشترک الوده در کار نبوده همه میدونیم که ویروس اچ ای وی در محیط ازاد چند دقیقه بیشتر دوام نمیاره و
اما بقیه موارد متن تا حدود زیادی درسته
با سلام
تحلیل شما بسیار مغرضانه و هدفی چه تخریب وزیر شجاع و مسئولیت شناس را ندارد. لابد انتظار داشتید بگوید الودگی مردم از سرنگ آلوده بود و بعد هم خود بهره سیاسی بکنید از این موضوع!
آقای وزیر این عزیزان به ویروس HIV مبتلا شدن حالا چه از طریق سرنگ آلوده یا غیره...عدد و ارقام و آمارهای شما بدردشان نمیخوره.
ما یک مسئول نداریم که جسارت پذیرش اشتباه خودش را بپذیرد و استعفا دهد!!!!!!!!!!
وای بحال مجلسی که به این وزرا رای اعتماد داده

فاجعه از مجلس شروع میشه.

رای کورکورانه و انتصابات ظالمانه .
این دردی درمان نایافته در کشورماست که مدعیان بی هنر با فرار به جلو از بار مسئولیت شانه خالی میکنند
مجلس چرا ایشان را بابت فاجعه لردگان استیضاح نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
تقصیر مردمه اون چرا استعفا بده وقتی ادر مورد چیزی اطلاعات کامل ندارید لطفا اظهار فضل نفرمایید
روابط جنسی پرخطر یا اعتیاد در همه جای کشور هست شاید برخی جاها کم یا برخی زیاد باشد ولی همه جا هست کی گفته فلان خطه بری از هر کار بدی هست
واقعا جای تاسف است که یک مدیر در جایگاه یک وزیر تا این اندازه از علم روز دنیا در مورد یک بیماری بی اطلاع است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
واقعا جای تاسف داده که فردی مثل شما به خودش حتی جسارت میده در مورد یه مطلب تخصصی روی حرف متخصص اون رشته نظر بده....اینکه ویروس اچ آی وی چطور منتقل میشه رو امروزه هر بچه ای میدونه،جنابعالی هم میدونی،بعد اصلا پیش خودت فکر نمیکنی چرا یه ایمونولوژیست نباید بدونه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
تشکر از جوابتون. من خودم واقعا سوادی در این زمینه ندارم اما با سرچ موهردی رو فهیمدم. اینکه به خاطر غیرت! نباید وزیر بهداشت مسایل رو بگه باید تاسف خورد. کار وزیر در راست گویش قابل تقدیر است.
باسلام.کاش پرچم را زمین بگذارید و قلم را بگیرد واستعفا دهد ودنبال درس و مشق شب برود
هدف از معصوم نشان دادن مردم چیست. یاید قبول کرد که احتمال روابط نادرست بین مردم کم نیست. با پاک و مطهر نشان دادن مردم به حل مسله کمکی نمی کند.
احتمال انتقال ایدز با سرنگ 0.3 درصد است ولی با روابط جنسی خیلی بالا.
اینکه ناقل اصلی زن بوده و یا مرد رو باید شناسایی کرد و نه تنها از نظر سلامتی ان را رسیدگی کرد حتی از نظر اخلاقی هم رسیدگی کرد.
من یه پزشک عمومی هستم ، وقتی میبینم تشخیصم یا نظرم با نظر یه متخصص یکی نیست،هر چقدرم مطمئن باشم بازم تامل میکنم،به خودم میگم بالاخره اون یه متخصصه بیشتر میدونه،نظر اونو ارجح مسدونم به نظر خودم...حالا تعجب میکنم چطوریه که یه متخصص یه چیزی میگه بعد هر کس و ناکسی به خودش این جراتو میده که بگه متخصص که چیزی حالیش نیست،من بهتر میدونم...بابا بفهمید یه بعضی جاها در مورد مسائلی که چیزی نمیدونید ساکت بشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
این مساله ابعاد مختلفی دارد. در بعد پزشکی نظرات متخصصان ظاهرا متفاوت است و حتی آمار دقیقی هنوز استحصال نشده است و از این جهت نظرات جناب وزیر به عنوان یک پزشک متخصص قابل قبول است ولی ایشان در مقام وزیر قصد کنترل یک بحران اجتماعی را هم دارند که در این خصوص ممکن است دست به اقداماتی مثل دروغ پردازی بزنند. به هر حال دادستانی هم که حکم بازداشت داده در کار خودش متخصص است اما از سوی وزیر بهداشت کارش مورد نقد و عامل ایجاد بحران معرفی می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
اخلاق پزشکی حکم میکنه که اینطور مردم رو سرزنش نکنید
ضمنا این موضوع ابعاد سیاسی و امنیتی پیدا کرده و علت اظهار نظر همه هم همینه

اگر قصد روشنگری دارید با دانش خودتون و با زبان احترام به مردم توضیح بدهید
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
پزشک جانم اون سلولای خاکستریتو به کار بنداز.بله منم پزشکم وهمه هم میدونن ی متخصص خب چیزی خیلی بیشتر از مردم عادی بلده ولی عزیزم یادت باشه این وزیر متخصصتون الان داره بدلیل جایگاه سیاسی اون جایگاه علمیشو نادیده میگیره برا صندلی وزارتش داره الکی حرف میزنه خودشم از همه بهتر میدونه داره چی میگه.شمام فکر نکن خودت تنها پزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
ناشناس ۲۲:۱۷
چرا میگی وزیر الان جایگاه علمیشو در نظر نمیگیره؟؟؟بعید میدونم پزشک باشی وگرنه میدونستی وزیر کاملا داره علمی حرف میزنه،اینکه امکان انتقال این ویروس در همچین حجمی توسط تزریق اشتباه یه بهورز وجود نداره کاملا حرف علمی هست.سه دهم درصد در هر تزریق امکان انتقالشه،یعنی اگه با سرنگ الوده هم تزریقی انجام شده باشه از هر هطار نفر نهایتا ۳ نفر الوده میشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
ناشناس ۲۲:۱۷
اگه تو پزشکی خوب بگو مشکل حرف وزیر چی بوده ...اینجا که هر کی ظاهرا تخصص داره یا پزشکه حرفای وزیر رو از نظر علمی .تایید کرده بجز تو.
البته پیشاپیش معذرت میخوام از حضور اساتید و متخصصین صاحب نظر در همه عرصه ها به خاطر اینکه تو مسائلی که بهم مربوط نیست نظر میدم...احتمال انتقال اچ آی وی در هر بار تزریق با سرنگ آلوده حدود سه دهم درصد هست.یعنی اگه از هزار نفر با سرنگ آلوده خون بگیریم سه نفر نهایتا آلوده میشن...البته از همین جا تصدیق میکنم که نه من نه هیچ پزشکی هبچی حالیش نیست و فقط خبرنگار تابناک و اونایی که اطلاعاتشونو از تو گوگل دراوردن حالیشونه.
ویروس ایدز در هوای آزاد تا نیم ساعت از بین میرود..

تزریق سرنگ آلوده در حد نیم در صد احتمال ایجاد می کند ...

ویروس ایدز دوره نهفته 6 ماهه دارد که در آین دوره قابل تشخیص نیست...
یعنی اگر به دویست نفر سرنک آلوده تزریق شود احتمالا یک نفر میتلا می شود
یعنی یک نفر باید به 400 نفر با سرنگ ویروس تزریق کند تا دو نفر ایدز بگیرند...

ولی اینقدر سیاست گذار ها به مردم دروغ گفته اند که هیچ حرفی را مردم درحال حاضر قبول نمی کنند
الان چندین سال هست که باقر لاریجانی یکی از برادران خاندان لاریجانی ها معاون آموزشی وزارت بهداشت در دولت های مختلف بوده و هر وزیری آمده ایشان را برکنار نکرده است این معاونت سهمیه پذیرش در رشته های پزشکی را هرسال در کنکور مشخص می کند ایشان با عملکردشان رانت و انحصارعظیمی در رشته های پزشکی ایجاد کرده اند و مردم را گرفتار .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
نمیتونی یه حرف مرتبط بزنی؟؟؟
در اینکه آقای وزیر با نمک هستند شکی نیست، ولی شما هم شورش را درآوردی. چه اصراری است که تاکید کنیم که مردم اینجا و آنجا پاک و منزه هستند و کار بی خطر نمی کنند. ممکن است فقط یک نفر از ان روستا به شکلی (از طریق سرنگ و یا روابط پر خطر) آلوده شده باشد و سپس این را به چند نفر دیگر منتقل کرده باشد و این بیچاره ها چون نمی دانستند در یک محیط بسته یکی یکی آلوده شده باشند و به زن و شوهرها و دیگر کسانی که ازتباطات شرعی و غیر شرعی داشته اند ویروس را منتقل کرده باشند. بهترین راه انجام مشاوره دقیق علمی با همه کسانی است که مثبت هستند تا مسیر انتقال کشف شود. خیلی کار سختی نیست اگر علم را مبنی قرار دهند و با مردم هم گفتگوی سازنده داشته باشند می شود همه چیز را روشن کرد البته توسط افراد مستقل و انجمن های تخصصی خارج از وزارت بهداشت.
مگه از سرنگ مشترک استفاده شده? سرنگ نو که نباید آلودگی داشته باشه.
خدایا پناه بر تو .نمی دانم چرا جناب وزیر نمی فرمایند در غربالگری قند خون اصلا از سرنگهایی که مد نظر همه ماست استفاده نمی شود بلکه از سر سوزن کوچکی بنام lancet استفاده می شود که با خراش ریز سر انگشت چند قطره خون خارج شده واز این خون برای استفاده روی نوار مخصوصی استفاده می شود .خوب است جناب وزیر بفرمایند چنانچه ان سر سوزن lancet تعویض نشود ایا باعث انتقال ویروس از طریق خون باقیمانده روی ان جهت افراد بعدی می شود یا خیر
ای دریغ از این همه کینه و کدورت.معلوم نیست چه کینه ای از این بنده خدا دارید که با سرمایه بیت المال و بدون هیچ ترسی(حتی از وجدان)اینجوری به ناحق قضاوت میکنید.خدایا حق ما اینه که همیشه و همه جا حسرت یک کشور خوب و آرام را داشته باشیم.میسر نیست چونکه خانه از پای بست ویران است.هر کسی تو هر جایگاهی هرکاری دلش میخاد میکنه.
موضوع الودگی به اچ آی وی و ابتلا به ایدز دو مسئله متفاوته، اصولا الودگی به ویروس اچ ای وی، درصورت عدم درمان حدود5 تا 10سال بعد تبدیل به بیماری ایدز میشه، تست گلبول سفید دربیماران مبتلا به ایدز تاریخ تقریبی آلودگی به اچ ای وی رو نشون میده که در بیماران محل تاریخ الودگی 5 تا ده ساله رو نشون میده، لطفا درمورد موضوعات علمی اثبات شده موضع گیری غلط نکنید
شما را به خدا همه كار با مردم كرديد ديگر سلامتي مردم را هم هدف نگيرير
بخدا نشونه های اخر زمان همینه.اخر زمان وقتیه ک خوده انسان ها انسان هارو نابود میکنن اگه دقت کرده باشین میگن ایدز از افریقا تکثیر شده و از یه شانپانزه یا میمون وارد بدن انسان شده
حالا بنظر شما چطوری وارد بدن انسان شده یا باهاش رابطه جنسی داشته یا اینکه کشتتش بعد یه جوری وارد بدنش شده اصلا این یه مشت دری وری الانم یه بیماری اومده به اسم نوما ک اونم از نیجریه و افریقا اومده و ۱۲۶ هزار نفرو تو نیجریه و افریقا کشته
این بیماری یه جوریه ک شبی زامبی میشی بدنت شروع به خوردن بدن خودت میکنه اسم بیماری هم نوما بزنید میبینید
همه این بیماری ها ساخت کشور اسرائیل و امریکا خودشون درست میکنن و افریقا هم ادماش واسه اینا موش ازمایشگاهی هر چی میشه رو این بد بختا امتحان میکنن
واسه همینه ک میگم نشونه ی اخر زمان چون خوده انسان ها دارن همو نابود میکنن
درمان قطعی بیماری ایدز وجود داره تنها دلیلی ک وارد بازار نمیشه واسه اینه ک ملیاردها دلار پول توی ای بیماریه میدونین امریکا چقدر پول داره از این بیماری درمیاره با دارو هاش ک به همه ی جهان صادر میشه
اینا همه بازی سیاست ک ماها هیچی نمیدونیم حتی به فکرمونم نمیرسه یه جورایی قانون جنگل بکش تا زنده بمونی و میلیون ها قربانی ک اصلا براشون مهم نیستن امید وارم نسل هر چی انسان از روی کره زمین پاک بشه ک دنیارو به گند کشیدن
چرا تا قبل پیشرفت علم این بیماری های عجیب غریب نبود دقیقا از زمانی ک تکنولوژی پیشرفت کرد نزدیک ۳۰ ساله ک پیشرفتا داره بیشتر میشه از همون موقع هم این بیماریا سرو کلشون پیدا شد
واسه همتون ارزوی موفقیت میکنم و کسایی ک از هر بیماری رنج میبرن بگم دایورت کنین بابا اخره زندگی مرگه هر کسیم به یه روشی میمیره اینقدر استرس نداشته باشین
وقتی بفهمین ک هیچی نیستیم و الکی به این دنیا دل خوش کردیم اونوقت این بیماری ها واستون هیچ میشه ارزوی لبخند رو لباتونو دارم
وقتی درباره حوادث لردگان صحبت می شود اول باید تعداد مبتلایان به طور دقیق مشخص شود. چیزی که بعد از گذشت روزها از اعتراضات و البته احتمالا ماهها از اصل ماجرا، هنوز عدد دقیقی ذکر نشده است.
وقتی که وزیر بهداشت درباره این ماجرا صحبت یا نامه نگاری می کند ظاهرا باید بحث حداکثر 20 نفر مبتلا باشد که عمدتا هم اعتیاد دارند بنابراین بحث روابط نامطلوب و اعتیاد تزریقی چندان عجیب نیست ولی ظاهرا در بخشهایی هم خود ایشان و هم خبرنگاران اظهارات او را نسبت به بیش از 200 نفر مبتلایی که توسط برخی از مردم آن منطقه و رسانه ها، ادعا می شود تعمیم می دهند و بنابراین ادعای این سطح از روابط نامطلوب و اعتیاد تزریقی اصلا درست به نظر نمی رسد. ولی اگر فرض کنیم که بر اساس خطای عمدی یا سهوی بهیار و از طریق سرنگ آلوده این اتفاق افتاده باشد ظاهرا باید زمانی بین 5 تا 10 سال از این موضوع بگذرد تا آزمایشها بتوانند این ویروس و فعالیت های آنرا در بدن قربانیش نشان دهند. از سوی دیگر اهالی باید مشخص کنند که از کجا متوجه شده اند که سرنگ ها بیش از یکبار مصرف شده و چرا علیرغم این آگاهی از انجام آزمایش که اجباری در انجام آن نبوده، جلوگیری نکرده اند و با بهیار متخلف همکاری کرده اند؟ (قطعا وزارت بهداشت به تعداد افرادی که آزمایش داده اند سرنگ تحویل آن مرکز داده بودند و اگر بهیار این سرنگ ها را در جهت آزمایش اهالی مصرف نکرده باشد باید یا آنها را دور ریخته باشد و یا فروخته باشد که فعلا چنین اتهامی علیه او مطرح نیست)
بنابراین باید یک گزارش دقیق از آنچه مورد ادعای اهالی منطقه و تعداد دقیق قربانیان با استناد به مدارک موجود و آزمایشهای پزشکی، و همچنین سوابق انجام آزمایش قند خون، و شیوه انجام این کار در این روستا تهیه شود و سپس بر اساس آمار و ارقام واقعی، نسبت به تحلیل های وزیر و سایر افراد اقدام شود.
افرادی مانند نویسنده متن فوق که بدون داشتن اطلاعات تخصصی بی پروا برای رسیدن به مقصود خودش چنین تیتری را انتخاب و چنین مطالب بی سر و تهی را از طریق سایت رسمی به خورد مردم می دهد از سرنگ الوده هم برای جامعه خطرناک تر هستند. انچه اقای وریر در خصوص انتقال ویروس ایدز از طریق سرنگ گفته کاملا درست و اشاره او به مشکلات پنهان جامعه که عده ای سعی در مخفی کردن ان دارند نیز بسیار بجا ست.
بابا یکی جلوی این وزیر را بگیره ! اینا چیه این بنده خدا میگه؟
سلام
کشورعزیزما متاسفانه حداقل درحوزه بهداشت ودرمان بامدیریت ناکارآمدوگستاخ روبروست.که تاسطح دانشگاهها وشبکه های شهرستانی نیزتسری دارد.
بنظر حق با جناب وزیر هست
باید امکانات بهداشتی در کشور عادلانه تقسیم شود مسولین کشور معمولا فقط امکانات را به زادگاه خودشان می برند
وزیر بی کفایت استعفا استعفا
مجلس بی صلابت استیضاح استیضاح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
احسنت
در بهترین حالت میشه گفت که ایشان طبق سوابقی که خودشان اعلام کردند، تقریبا تمام ۳۰ سال خدمت خود را در سازمان برنامه و سایر پست های اداری خدمت کردند، البته برای این چنین افراد ترمی چند ساعت کلاس هم میگذارند، ما هم در گروه آموزشی خود مشابه ایشان را داریم، ایشان وقتی برای مطالعه نداشته و ندارند، از طرفی علومی مثل ویروس شناسی و ایمونوشناسی شدیداً پویا بوده و ممکن است که یه مطلبی علمی طی یکسال دچار تغییر بشند
این پزشگ متخصصی که به گفته خودش ،حدود ۳۰ سال هم سابقه تدریس دارد ،قاعدتا انقدر واجد شرائط علوم پزشگی بحساب میاید که مستحق قضاوت قاضی عادل،آگاه و ،واجد شراسط قانونی باشد و مسلم بدانید که ،نویسنده این مقاله ،به هیچ وجه ،شایستگی نشستن بر چنین کرسی با اهمیت علمی و بخصوص ، قانونی را ندارد.
نویسنده محترم:
آیا بهتر نبود که از قدرتهای موجود در عرصه روزنامه نگاری خود ،این چنین استفاده نامطلوب نمیکردید و کلیه موارد ۵ گانه مورد ادعای خود را بجای درج مستقیم در تابناک محترم و امین مردم ، مستقیما برای سازمان نظام پزشگی ارسال و یک نسخه انرا نیز جهت استحضار برای ریاست محترم قوه قضائیه ارسال میکردید .
از اینها گذشته :
فکر نمیکنید که در حال حاضر و با توجه به این که موضوع پیدایش ایدز در لردگان از موضوعات روز مملکت میباشد و مسلما ، سازمان محترم نظام پزشگی و قوه محترم قضائیه و در کنار انان ،نهاد محترم رئیس جمهوری به همراه سایر ارگانهای مناسب ذیربط،، و حتی احتمالا سازمانهای بازرسی و غیره ، از نهاد محترم رهبری ،،،تماما و تماما در پی تحقیق و تفحص در این زمینه هستند و تحقیقا ، هنوز هم به نتیجه قطعی جمع بندی شده قابل انتشار نرسیده اند ، آن وقت شما آقای نویسنده با اتکا به کدام خصوصیات شخصی خودتان به این مقدار از جمعبندی شخصی رسیده اید که نظرات احتمالا نا آگاهانه و غیر علمی خودرا که وجهه قانونی هم ندارد ،آن هم در این فضای متشنج به خورد مردم نا آگاه تر از خود و بضا به خورد تعدادی احتمالی از آسیب دیدگان هم بدهید!!!!!!
پیشنهاد میکنم تا از مردم عذر خواهی و از خداوند هم طلب مغفرت کنید
و السلام
تابناک جان، من دفاعی از وزیر نمی کنم ولی لااقل قبل از نوشتن مطلب یکم اطلاعاتتون رو بالا ببرید یا از اهل فن سوال کنید. صحبت های وزیر در خصوص غیرعلمی بودن انتقال از طریق خونگیری (و نه تزریق) صحیح است. توجه کنید که ویروس HIV در فضای بیرون از بدن به سرعت از بین می رود. به نظرم مشخص هست که مطلب شما با نگاه حمله به وزیر نوشته شده ولی باعث ترس مردم و کسانی که اطلاع ندارند می شه. لطفا تصحیح کنید.
کاش منم به اندازه این آقا و بعضیها که کامنت گذاشتند اطلاع داشتم
تصور کنید امروز بگویند شما ایدز دارید بعد هیچ کاری خلاف و غیر بهداشتی هم نداشته اید چه حالی بهتون دست میده؟
معلوم ميشود استقلال وزارت بهداشت راهم ازش گرفته اند
جناب محترم تابناك
من از مشتريان ثابت سايت تابناك هستم و تاكنون نديده بودم اينگونه جهت دار با موضوعي برخورد داشته باشيد
زير پوست اينهمه جوسازي چيست
خب یه کلام بگو معذرت میخوام و تمام. چرا عذرخواهی در کشور ما اینهمه سخت شده.
آقای وزیر بهتر بود با یک عذر خواهی و عیادت از این قوم زحمتکش آلامی بر درد ایجاد شده (از سهل انگاری همکاران جنابعالی ) بر ایشان می شدید . این قلیل کار را که انجام ندادید حال کس دیگر را مقصر وانمود می کنید .
وزیر بهداشت مصداق عینی بی مسئولیتی و بی اخلاقی در جامعه پزشکی ایران است.
این وزیر بهداشته یا یا وزیر روابط عمومیه اخه در جمهوری اسلامی لاپوشونی کردن کلیه کارهای وزرا برعهده روابط عمومی هر وزارتخانه است ایشان خود ........ و خود خندن
من ویروس شناسی پزشکی خوندم و کارمند ازمایشگاه هم بودم. فکر کنم این تاپیک صرف تخریب دکتر نمکی باشه وگرنه ایشون در این زمینه کار کردن و متخصص ایمنی هستن.
در این زمینه اگه قصوری هم هست از قبلی هاست
اصل موضوع خیلی ناراحت کننده س
سلام. بهتر است تیم کارشناسان بهداشت جهانی در رابطه با این موضوع تحقیق کنند و خارج از تنش های سیاسی کشور گزارش دهند.
اصلا ایچز چی چیه شماها اونو به من نشون بدین تا با سنگ بزنمش...
تابی جون لطفا میخای دشمنت رو هم بکوبی دقیق بکوب.
وزیر گفته حدود 40 هزار اچ ای وی مثبت در کشور داریم بعد از زبان رئیس مرکز بیماری های واگیردار نوشتی که اونم گفته حدود 387 هزار اچ ای وی مثبت در کشور شناسایی شده،....در اخر هم بدون توجه به این نکته هردو از میزان اچ ای وی مثبت صحبت کرده اند در خط بعدی نوشتی که وزیر گفته 40 هزار مبتلا به ایداز داریم.....
من در عجبم این همه نبوغ رو از کجا اوردی که حتی جمله خودت رو هم ندیدی که نوشتی وزیر هم گفته مبتلا به ویروس اچ ای وی؟؟؟
..
هرچند بعید می دونم اینو منتشر کنی لااقل دوباره خودت بخون تا اینجوری نخواین همه چیو بکوبین.
فقط دعودت از سازمانی بین المللی برای تعیین زمان بیماری و راه انتقال
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی