بازدید 5964
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و رئیس سازمان اموال تملیکی در گفت‌وگو با «تابناک اقتصادی»؛
به گفته دادفر: در مهلت شش ماهه‌ای که دولت برای ترخیص خودرو‌ها داده بود، وزارت صمت، توانایی انجام مراحل ترخیص خودرو‌ها را نداشت؛ حال آنکه وزیر صمت طی مصاحبه‌ای گفته بود، صاحبان خودرو‌ها، خودشان به دنبال ترخیص خودرو‌ها نرفته اند! دلیل ناتوانی وزارت صمت برای ترخیص خودرو‌ها هم این بود که این وزارتخانه مشکلاتی با دارایی، استاندارد و ... داشت.
کد خبر: ۹۲۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 12 October 2019
۱۰۰۰ خودروی خارجی پشت درب گمرک/ دو راهی برای ورود به بازار یا اموال تملیکی/ مقام مسئول: شاید خودرو‌ها را به افغانستان صادر کنیم!
 
تابناک اقتصادیدبیر انجمن واردکنندگان خودرو به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: گویا مافیای خودروسازی زیاد موافق ترخیص این خودرو‌ها نیست، چون انجمن واردکنندگان خودرو کاری کرد که مردم به دنبال مطالبه خودروی خوب باشند و این انجمن باعث شد تا بسیاری از فساد‌ها نمایان شود و لذا از قدیم گفته اند، «زدی ضربتی ضربتی نوش کن» و هم اکنون ما در حال خوردن آن ضربه از سوی مافیای خودروسازی هستیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در دوازدهم دی ماه  ۱۳۹۷ بود که خبری مبنی بر اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مجوز ترخیص ۱۳ هزار خودرو را صادر کرده است، منتشر شد؛ بنابراین، دولت مصوبه‌ای را در شانزدهم دی ماه ۱۳۹۷ از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و نیز بانک مرکزی ابلاغ نمود. با گذشت حدود دو ماه از ابلاغ این مصوبه مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، تاکنون از بین ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرک تنها ۲۰۰ خودرو یعنی ۲ درصد از کل خودر‌وهای توقیف شده به کشور وارد شده اند. در نهایت، با پایان مهلت چهار ماهه و به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها در مجموع کمتر از هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شدند.

با توجه به اینکه در مهلت چهار ماهه تنها بخش بسیار کوچکی از ۱۳ هزار دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شدند، دولت دوباره مهلت ترخیص خودرو‌ها را دو ماه دیگر تمدید کرد. مطابق با آمار انجمن واردکنندگان خودرو در نهایت در این دو ماهه تنها ۶۷۰۰ دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص شد.

خبرنگار تابناک اقتصادی در گفت‌وگو با مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو جویای آخرین وضعیت خودرو‌های دپو شده در مبادی ورودی کشور شد.
 
دادفر با بیان اینکه بالغ بر ۵ هزار دستگاه خودرو همچنان منتظر ورود به کشورند، گفت: از این تعداد ۱۰۴۸ دستگاه خودرو گواهینامه گمرکی دریافت کرده اند، بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه به گمرکات کشور اظهار شده است و مابقی یعنی حدود ۳ هزار دستگاه نیز دارای قبض انبار هستند و هنوز به گمرک اظهار نشده اند.

دبیر انجمن واردکنندگان با بیان اینکه شرکت‌های دارای نمایندگی به دلیل برنامه ریزی منسجم‌تر توانستند، در مهلت شش ماهه‌ای که دولت برای ترخیص خودرو‌ها داده بود، خودرو‌های خود را ترخیص کنند، گفت: بنابراین بیشتر این خودرو‌هایی که هم اکنون در گمرکات باقی مانده، مربوط به شرکت‌های غیرنمایندگی است.
 
وی افزود: نکته دیگر این که حتی در مهلت شش ماهه‌ای که دولت برای ترخیص خودرو‌ها داده بود، وزارت صمت توانایی انجام مراحل ترخیص خودور‌ها را نداشت و این در حالی است که وزیر صمت طی مصاحبه‌ای گفته بود، صاحبان خودرو‌ها خودشان به دنبال ترخیص خودرو‌ها نرفته اند! دلیل عدم توانایی وزارت صمت برای ترخیص خودرو‌ها هم این بود که این وزارتخانه مشکلاتی را با دارایی، استاندارد و ... داشت.
 
به عنوان نمونه، نامه زیر که مربوط به ۲۸ خرداد ماه سال جاری می‌باشد (پایان مهلت دو ماهه دولت جهت ترخیص خودرو‌ها ۱۶ تیرماه سال جاری بوده است) نشان می‌دهد که وزارت صمت همچنان در حال برگزاری برخی جلسات با سازمان استاندارد در مورد خودرو‌های دپو شده در گمرک بوده است.


بالغ بر 5 هزار دستگاه خودرو همچنان منتظر ورود به کشور می باشند/ بیشتر خودروهای باقیمانده در گمرک مربوط به شرکت های غیرنمایندگی است/ با ممنوعیت واردات خودرو 12500 نفر شغل خود را از دست دادند/ خروج از 150 میلیون دلار ارز از کشور برای خودروهای دپوشده در گمرک/ نفع عده ای در این است که این خودروها به سازمان اموال تملیکی سپرده شود/ مافیای خودروسازی زیاد موافق به ترخیص این خودروها نیست/ درآمدهای حاصل از فروش خودروهای تحویلی به سازمان اموال تملیکی مستقیماً به خزانه دولت واریز می شود
بالغ بر 5 هزار دستگاه خودرو همچنان منتظر ورود به کشور می باشند/ بیشتر خودروهای باقیمانده در گمرک مربوط به شرکت های غیرنمایندگی است/ با ممنوعیت واردات خودرو 12500 نفر شغل خود را از دست دادند/ خروج از 150 میلیون دلار ارز از کشور برای خودروهای دپوشده در گمرک/ نفع عده ای در این است که این خودروها به سازمان اموال تملیکی سپرده شود/ مافیای خودروسازی زیاد موافق به ترخیص این خودروها نیست/ درآمدهای حاصل از فروش خودروهای تحویلی به سازمان اموال تملیکی مستقیماً به خزانه دولت واریز می شود

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص است، این خودرو‌ها متعلق به کدام شرکت‌هاست و چرا شما پیگیر ترخیص این خودرو‌ها هستید، گفت: متأسفانه مشخص نیست که این خودرو‌ها دقیقا مربوط به کدام شرکت‌هاست، اما همان گونه که عرض کردم این خودرو‌ها بیشتر متعلق به شرکت‌های غیرنمایندگی است. این شرکت‌ها اکثراً شرکت‌های ضعیفی هستند که دارای تعداد اندکی خودرو می‌باشند و انسجام کافی را جهت پیگیری موضوع ترخیص خودرو‌های خود ندارند، از این جهت انجمن ورود پیدا کرده است. وی افزود: از سوی دیگر بیشتر این خودرو‌ها متعلق به مردم است و چرا باید این خودرو‌ها در اختیار اموال تملیکی قرار گیرد؟

مهدی دادفر با اشاره به اینکه چند روز پیش رئیس کل بانک مرکزی طی مصاحبه‌ای گفته بود که واردکنندگان راهپیمایی به راه می‌اندازند و من را تحت فشار قرار می‌دهند تا من واردات خودرو را آزاد کنم، ادامه داد: ما گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی را تکذیب می‌کنیم.
 
وی افزود: حفظ نظام و ارزش پول ملی جزو اولویت‌های اصلی واردکنندگان است و ما هم اکنون به دنبال آزادسازی واردات خودرو نیستیم و به دنبال آزاد کردن خودرو‌های دپو شده در گمرکات کشور هستیم؛ خودرو‌هایی که پول آن‌ها پرداخت شده و دو سال و نیم است در گمرکات دپو شده اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه صنف ما در حال از بین رفتن است و بیشتر شرکت‌ها نیرو‌های خود را تعدیل کرده اند یا به کلی تعطیل شده اند، گفت: وظیفه دولت این است که کسب و کار‌ها را حفظ کند. با ادامه این روند سال آینده دیگر شرکتی به اسم واردکننده نداریم یا اگر هم باشد خیلی خیلی معدود است.
 
دادفر با بیان اینکه ایجاد یک کسب و کار سرمایه گذاری زیادی می‌خواهد، گفت: نمی‌دانیم چرا دولت اصلا به این موضوع فکر نمی‌کند که ممکن است، روزی دوباره واردات خودرو موضوعیت پیدا کند و به این شرکت‌هایی که هم اکنون در حال تعطیل شدن می‌باشند، نیاز باشد.
 
این کارشناس خودرو گفت: یکی از دلایلی که ما هفت پیشنهاد برای واردات خودرو بدون خروج ارز را دادیم، همین موضوع جلوگیری از تعطیلی شرکت‌های واردکننده بود. وی افزود: تا قبل از ممنوعیت واردات خودرو، ۱۵ هزار نفر حوزه واردات خودرو مشغول به فعالیت بودند که هم اکنون این تعداد به ۲۵۰۰ نفر کاهش یافته است؛ یعنی ۱۲۵۰۰ نفر شغل خود را از دست داده اند.

دادفر ضمن اشاره به اینکه برای هر خودرو به طور متوسط ۳۰ هزار دلار ارز از کشور خارج شده است، گفت: برای این ۵ هزار خودروی دپو شده در گمرک به طور متوسط ۱۵۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به اینکه چرا دولت یک بار دیگر این مهلت ترخیص خودرو‌ها را تمدید نمی‌کند گفت: دولت معتقد است که یک بار این موضوع را تصویب و یک بار دیگر هم تمدید کرده است، ولی واردکنندگان اقدامی برای ترخیص این خودرو‌ها نکرده اند.
 
وی ادامه داد: این موضوع درست نیست. در نوبت مهلت چهار ماهه اول حداقل ده نامه به شخص معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم، مبنی بر اینکه دولت مصوبه ترخیص خودرو را ابلاغ نموده است، اما دستگاه‌ها حاضر به همکاری نیستند و یا توانایی انجام چنین کاری را ندارند. همین موضوع باعث شد تا خود دولت مجاب شود که دو ماه دیگر مهلت ترخیص خودرو‌ها را تمدید کند. در این دو ماهه در نهایت ۶۷۰۰ خودرو ترخیص شد. جدول زیر نشان می‌دهد، تا یکم تیر ۱۳۹۸ تنها ۱۵۶۵ دستگاه خودرو ترخیص شده بود.


بالغ بر 5 هزار دستگاه خودرو همچنان منتظر ورود به کشور می باشند/ بیشتر خودروهای باقیمانده در گمرک مربوط به شرکت های غیرنمایندگی است/ با ممنوعیت واردات خودرو 12500 نفر شغل خود را از دست دادند/ خروج از 150 میلیون دلار ارز از کشور برای خودروهای دپوشده در گمرک/ نفع عده ای در این است که این خودروها به سازمان اموال تملیکی سپرده شود/ مافیای خودروسازی زیاد موافق به ترخیص این خودروها نیست/ درآمدهای حاصل از فروش خودروهای تحویلی به سازمان اموال تملیکی مستقیماً به خزانه دولت واریز می شود

دادفر با تأیید اینکه نفع عده‌ای در این است که این خودرو‌ها به سازمان اموال تملیکی سپرده شود، گفت: ما برای جلوگیری از این موضوع به علما پناه بردیم و برای شخص آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و نائب رئیس مجلس خبرگان نامه نوشتیم و مستندات خود را ارائه نمودیم. ایشان گروهی را برای پیگیری و بررسی موضوع تشکیل دادند و این گروه نتایج بررسی خود را به شخص آیت الله موحدی کرمانی گزارش دادند و ایشان اعلام کردند: اگر این خودرو‌ها در زمان مجاز وارد شده و دولت از اجرای قانون استنکاف کرده، شرعاً از بین بردن مال مردم حرام است.
 
وی افزود: برخی‌ به ما خرده گرفتند که چرا پای علما را به این ماجرای تخصصی کشانده اید و در پاسخ این دوستان گفتیم که وقتی کسانی که متخصص هستند و مسئولیت اجرایی دارند، کار خود را درست انجام نمی‌دهند، خب علما مجبورند برای حل و فصل وارد شوند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه گمرک و به خصوص جناب ارونقی معاون فنی و امور گمرکی بسیار برای ترخیص این خودرو‌ها تلاش می‌کنند، گفت: اما گمرک و به خصوص وزارت اقتصاد حتی اگر تصمیم به ترخیص خودرو‌ها بگیرند، امکان اجرای آن را ندارند و این فرآیند به وزارت صمت وابسته است.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد در دولت انسجام کافی برای انجام حداقل این موضوع وجود ندارد. دلیل هم این است که معاون اول رئیس جمهور و گمرک راضی به انجام این کارند، اما در وزارت صمت گویا تشدد آرا وجود دارد.
 
دادفر ادامه داد: به نظر می‌رسد، مافیای خودروسازی زیاد موافق به ترخیص این خودرو‌ها نیست، چون انجمن واردکنندگان خودرو کاری کرد که مردم به دنبال مطالبه خودروی خوب باشند و این انجمن باعث شد تا بسیاری از فساد‌ها نمایان شود و لذا از قدیم گفته اند «زدی ضربتی ضربتی نوش کن» و هم اکنون ما در حال خوردن آن ضربه از سوی مافیای خودروسازی هستیم.
 
۱۰۰۰ خودروی خارجی پشت درب گمرک/ دو راهی برای ورود به بازار یا اموال تملیکی/ مقام مسئول: شاید خودرو‌ها را به افغانستان صادر کنیم!

جمشید قسوریان جهرمی، رئیس سازمان اموال تملیکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این پرسش که تکلیف خودرو‌های تحویلی به این سازمان چه خواهد شد، گفت: هنوز که این خودرو‌ها تحویل این سازمان داده نشده و تنها صحبت تحویل آن‌ها به این سازمان است. باید این خودرو‌ها را به سازمان تحویل دهند و ما ببینیم دلیل توقیف و عدم ترخیص این خودرو‌ها در گمرک چه بوده است و اگر این خودرو‌ها با شرایط و ضوابط کشور سازگاری داشتند و قادر به دریافت مجوز‌های لازم بودند آن گاه ترخیص می‌شوند اگر این شرایط را نداشتند باید این خودرو‌ها در پارکینگ‌های سازمان بمانند تا تعیین تکلیف شوند.
 
وی در پاسخ به اینکه اگر این خودرو‌ها دارای حجم بالای ۲۵۰۰ سی سی باشند تکلیفشان چه می‌شود، گفت: ما نمی‌توانیم در مورد این خودرو‌ها تصمیم بگیریم و تعیین تکلیف کنیم، چون یک موضوع کشوری است و تنها سازمان نمی‌تواند در مورد آن تصمیم بگیرد و لذا نامه زده ایم که این موضوع را برای ما تعیین تکلیف کنند.
 
قسوریان جهرمی افزود: این خودرو‌ها به دلیل اینکه چند مدل افت کرده اند، هم اکنون خریداری در آن سوی مرز‌ها ندارند و لذا صادرات آن‌ها هم سخت است. مگر اینکه این خودرو‌ها را به افغانستان صادر کنیم که این موضوع هم به دلیل اینکه با قیمت بسیار نازلی این خودرو‌ها را می‌خواهند، کمی انجام آن سخت است. رئیس سازمان اموال تملیکی در مورد درآمد‌های حاصل از این فروش خودرو‌ها گفت: این درآمد‌ها مستقیم به خزانه دولت واریز می‌شود.
 
اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
محمد محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
و علی برکت الله وزارت صمت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
از این وزیر بدتر نداشتیم تا حالا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
حاضرا مفت بدن افغانستان ولی مردم سوار نشن......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
هيچ چيزي تو اين مملكت سر جاش نيست
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
طبق معمول دولتها در کارهای اجرایی ناتوان هستند و این وزیر که دیگر شاهکار است !؟
Hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
ولا صمت واستاندارد رو منحل كنند كلى توليد رونق مى گيره جنس وارداتى هم ٢٠ درصدارزون ميشه...اينقدرچوب لاى چرخ توليدكننده و واردكننده مى كنند وهزينه مى زارن رو دستشون كه مملكت شده پر جنس قاچاق وتقلبى، واقعا استاندارد روبايد درش رو گل گرفت وقتى توبازار پراجناس تقلبى بخصوص لوازم يدكى هست كه باجون آدم بازى مى ككنند، بخدا اينهارو تعطيل كنيد ولى فروشنده رو پاسخگو ومسئول جنس فروخته شده بعد نتيجه رو ببينيد
مازنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
ای کاش من یک افغان بودم و صاحب این خودروها. ما رکورد زدیم
یک عدد کارگر بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
نوش جان برادران افغانی. شما سوار بشید انگار ما سوار شدیم.
با تشکر از دولت تدبیر و امید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
چه تلخ بود این حرف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
آقا یا خانم «یک عدد کارگر»
اولا یاد بگیر به قشر کارگر و زحمتکش احترام بگذاری .

دوما آسمان ریسمان نباف ،مگر سیاستمان در قبال افغانستان مربوط به امروز و دیروز است که فوری تنها جمله ای که (با تشکر از دولت تدبیر و امید )یاد گرفته ای خرج میکنی ؟
از روحانی و دولتش دفاع نمیکنم که مانند دولتهای قبلی جای دفاع ندارد.ولی روی هوا حرف زدن هم معنا ندارد.
چهل سال است که سفره ای عریض پهن کرده ایم و برادران و خواهران افغان را اطعام میکنیم ،حالا اگر چند هزار خودرو مفت هم نثارشان کنیم جای دوری میرود؟
شاید این آقایان به این نتیجه رسیده اند که اگر این خودرهایی که مدلشان هم افت کرده بصورت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد تعادل بازار و به تبع آن تعادل جیب یک عده در داخل به هم میخورد ! و گر نه مگر مریضند که این خودروها را بخواهند مفت در اختیار بیگانه قرار بدهند ؟این چه کار مشمئز کننده ایست که اینها بخواهند با کشور و مردم بکنند. مگر بیگانه پرستی در تمام رگ و خون اینها رسوخ کرده باشد !
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
افغانستانی ها هم نمی خرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
34000 خودرو را کی با ارز 4200 تومنی وارد کرد ؟!
پاسخ ها
جناب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
نگران نباشید هر که وارد کرده خودش هم ترخیص میکند
و در بازار داخلی با سود چند برابر می فروشد
درست مثل هزاران مورد قبلی اش
و فقط مردم فلکزده باید علاوه بر از دست دادن
ارز دولتی که جزو حقوقشان ،است
حرص و جوش هم باید بخورند
و تحقیر شوند و اغفال گردند
ع. ح. داداش زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
روش فروش خودرو ها حیف و میل انوال عمومی است چون مصادره گردیده اند.
اینها رو با احتساب حقوق و عوارض گمرکی به مزایده عمومی بگذارند و وجه آن را به حساب خزانه واریز کنند.
چرا به قیمت نازل به افغانستان بدهیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بهر حال در خزانه و جیب مردم چیزی واریز نخواهد شد
و رانت خواهد شد و به جیب اقلیتی مافیایی خواهد رفت
ناشناس
|
Romania
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
چرا پراید صادر نمیکنی به افغانستان چیه اونام سوار خودرو عزتمندتون نمیشن؟
خويي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بله بفرستيد افغانستان همين پرايد با قيمت بنز هم از سرما زياد است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
آقایون شمایی که از حق مردم دم می زنید حق مردم است که انتخاب کنند با پولشون چی بخرند. حق رو ندادید باید با آتش جهنم پرداخت کنید.
ناشناس
|
Thailand
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
ایرانیا گاری سوارشن ، افغانیها ماشینای مدل ۲۰۱۹ خارجی ! خلایق هرچه لایق
نامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
تو این مملکت چیزایی دیدم که باید تو گینس ثبت بشه یه زمانی گوشی بیسیم تلفن از یه برد بالاتر مجاز نبود از مسافر و فاچاقچی میگرفتن تحویل میدادن املاک تملیکی املاک تملیکی هم مزایده برگزار میکرد تلفنها فروش میرفت همشون هم فردا تو لاه زار بودن .یا فیلتر بودن سایتا شما پول بده فیلتر شکن بخر برو تو هر جا دلت خواست جالبتر اینکه تو ایترنت هیچ سایت فروش وی پی انی فیلتر نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
مردم ایران پرایدو با حقوق 1200 هزارتومنی بخرن 37 میلیون
اونوقت افغانی ها برای خرید لوکسترین خودرو هیوندای شاسی بلند ناز کنن؟
چرا و چی شد رسیدیم به اینجا
حق مردم اینه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
خودرو سازی ما مثل فلجی هشت که با هیچ عملی و هیچ دعایی قابل روی پا شدن نیست.

آنقدر از جیب مردم به مافیای خودرو ریختند که دیگر ممکن نیست دیگر مردم رها کنند.

این تحریم ها چهره واقعی آنها را نشان داد که همه وارد کننده هستیم.

خوب تولید کننده عزیز که درست هم نمی تونی منتاژ کنی لطفا بگزارید منتاژ شده تحویل مردم بشود .

چقدر جون جوان ها مملکت با این خودروهای ضعیف گرفتید .

حداقل این خودروها رو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ( تاکسی ) بدون گمرک ترخیص کنید.

آی رو دارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
این خودرو ها برای ثروتمندان هست انقد نفوذ دارن که خبر گزاری به نفع اون تیتر میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
سال ۹۶ ثبت نام کردیم پول هم دادیم تا حالا ماشین تحویل ندادند بعد میگن میخواهیم بفرستیم افغانستان
مولا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
بله با همين فرمون برين جلو شايد دو قرن ديگه تونستين يه خودرو واقعي بسازين ، البته بعيد ميدونم ، لياقت ما همين آشغالاي داخليه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
اگه وجدان دارید قدری به فکر مردم باشید چه عیبی دارد مردم از خودرو با کیفیت استفاده کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
گمرکات کشور شده بلای جان کشور از بس قاچاق و از کارت بازرگانی این و آن استفاده میشه اقا جمع کنید این بساط را اینقدر به شعور مردم توهین نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
چرا واردات بایستی در انحصار یکی دو نفر باشه
اشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
جهش های بورس شبیه پرش های ملخ شده معلوم نیست چه زمانی این ملخ شکار و نیست بشه !!!!!!؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
چرا ما بايد خودرو غير ايمن چيني سوار شويم و ....خودرو ايمن اروپايي ...
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
واردات خودرو آزاد شود تا خودروسازان مجبور به افزایش کیفیت و کاهش قیمت شوند.
h
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
البته فعلا ماشین های چینی که چی بگم اشغالهای بی کیفیت ارجعیت دارند.
محمد شریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
یک نفر رفته با پولش ماشین وارد کرده ...حالا نه اجازه ورود می دهید و تصمیم می گیرید که شاید به افغانستان صادر کنیم؟! اگر سیستم ثبت سفارش اشتباه کرده باید برخورد کنید......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
یه چراید صفر دارم یه تویوتا2116
پرایده قفل درهاش خرابه و تسمه ها و هرزگردش صدامیدن
کولرش هم خنکیش خیلی کمه
تویوتاهه هنوز بجز بنزین و روغن هیچ خرجی نداشته
سلام بر ژاپنی های کوتوله چشم بادامی که اینقد وسایلشون با کیفیته
چرا ما اینجور شدیم اخه
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان ال کلاسیکو زهرا امیرابراهیمی