بازدید 2004

عراق 4 ایزدی‌ ربوده شده را از اردوگاه الهول سوریه بازگرداند

رئیس دفتر نجات ایزدی‌های ربوده شده در اقلیم کردستان عراق از آزادی چهار تن از چنگ داعشی‌ها از داخل اراضی سوریه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 12 October 2019

رئیس دفتر نجات ایزدی‌های ربوده شده در اقلیم کردستان عراق از آزادی چهار تن از چنگ داعشی‌ها از داخل اراضی سوریه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسین قایدی، رئیس دفتر نجات ایزدی‌های ربوده شده در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: گروه‌هایی از این دفتر موفق شدند سه زن و یک کودک ایزدی را که توسط اعضای داعش در داخل اردوگاه "الهول" واقع در حومه استان "حسکه" در شمال شرق سوریه ربوده شده‌ بودند، آزاد کنند.

قایدی همچنین تاکید کرد: سه زن و یک کودک ایزدی به اقلیم کردستان عراق رسیدند و دفتر نجات ایزدی‌های ربوده شده به جستجو  زنان و مردان ایزدی ربوده شده توسط گروهک‌های تروریستی یا کسانی که همچنان در اردوگاه "الهول" هستند، ادامه می‌دهند.

 رئیس دفتر نجات ایزدی‌های ربوده شده در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که تاکنون ۳ هزار و ۴۸۷ زن و مرد ربوده شده از چنگ داعش نجات یافته‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" اعلام کرد که سازمان‌های غیرقانونی در منطقه "الجزیره" سوریه کارمندان فرانسوی، انگلیسی و سوئیسی خود را به شمال عراق می‌فرستند.

نیروهای آمریکایی پیشتر ده‌ها سرباز آمریکایی، تجهیزات جنگی و تعدادی از بازداشتیان داعشی را به شمال عراق فرستاده است.

پیشتر تعدادی از زنان داعشی مستقر در اردوگاه الهول در حومه حسکه همزمان با عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، به نگهبانان اردوگاه یورش برده و بخش‌هایی از اردوگاه را به آتش کشیدند.

اردوگاه‌های شمال شرق سوریه نزدیک به ۱۲ هزار تبعه خارجی عضو خانواده‌های تروریست‌ها از جمله ۴۰۰۰ زن و ۸۰۰۰ کودک را در خود جای داده‌اند و بیشترشان در اردوگاه پرجمعیت الهول ساکن هستند. برخی از این اتباع خارجی سعی دارند برای تشکیل دوباره داعش از اردوگاه فرار کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر