بازدید 42212
هزار و هفتصد و نود و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»:

شوک ناطق نوری به اصولگرایان/رهبری موافق اقدامات خودسرانه با متهمان سیاسی نیستند /فرمانده سپاه: خانه‌ها شبیه هتل می‌شوند/انتقاد شدید آرمین از اصلاح‌طلبان: اصلاحات نیازمند خانه‌تکانی اساسی است/۱۰ درصد روحانیون در قدرتند و ۹۰ درصد عوارض آن را تحمل می‌کند

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: تندروها مانند استالین می‌گویند هرکه با ما نباشد، دشمن است/مرحمت فرموده به زنان راه و چاه ورزشگاه را یاد ندهید!/احمدرضا درویش: دیگر از ارشاد مجوز ساخت نمی‌گیرم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۲۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 06 October 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مرحمت فرموده به زنان راه و چاه ورزشگاه را یاد ندهید!
واکنش برخی از کاربران شبکه‌های مجازی به حضور زنان در ورزشگاه‌ها طی روزهای اخیر چنان به طعم تحقیر و سلطه آغشته بود که شیرینی این حضور را برای بسیاری تلخ کرد. این واکنش‌ها از چه نگرشی تغذیه می‌شوند؟ جوک‌هایی که پشت لطیفه بودنشان، طعمی از تحقیر و سلطه را به مخاطب می‌چشانند؛ «خانم‌هایی که بار اول می‌رید ورزشگاه، برا دستشویی رفتن نباید از استاد اجازه بگیرید.» «دخترها حواستون باشه بین دو نیمه زمینا عوض می‌شه، شما تیمتونو عوض نکنید. و امثال این‌ها از جمله مطالبی است که طی روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده‌است./ایرنا

چرا رمز یک بار مصرف بانکی گران است؟
آن طور که گفته می‌شود مشتریان بانکی باید برای راه‌اندازی سرویس رمز دوم یک‌بار مصرف خود سالانه حدود ۳۳ هزار تومان کارمزد به بانک پرداخت کنند که این رقم در مقابل سایر کارمزدهای بانکی رقمی بالاست. گفته می‌شود، این خدمات به صورت انحصاری توسط یک شرکت خصوصی انجام می‌شود و این شرکت هزینه‌ زیادی را برای راه‌اندازی و نگهداری این سرویس از بانک‌ها می‌گیرد. این در حالی است که اگر شرکت‌های مختلفی مجوز ارائه این خدمات را داشته باشند، با ایجاد رقابت بین خدمات‌ دهندگان ،ممکن است هزینه‌های اجرای این طرح کاهش پیدا کند./ایسنا

زنگنه با وزیر نفت عربستان دیدار کرد
وزیر نفت ایران بیژن زنگنه در هفته انرژی روسیه در مسکو با همتای خود از عربستان سعودی، عبدالعزيز بن سلمان دیدار کرد. این آژانس خبری به نقل از زنگنه نوشت: "من پیش وزیر انرژی عربستان سعودی در مسکو رفتم و به او گفتم که بیش از 22 سال با هم دوست بودیم و مشکلی برای ملاقات با او نداریم. با همه مردم منطقه دوست هستیم و آنها نباید ما را دشمن خود بدانند. دشمن مشترک ما خارج از منطقه است.” به نوشته اسپوتنیک، اواسط ماه سپتامبر، تأسیسات نفتی عربستان سعودی از هوا مورد حمله قرار گرفت و این کشور بر اثر این حادثه بیش از نیمی از ظرفیت تولید خود را از دست داد. مبارزان حوثی یمنی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند، اما ایالات متحده دخالت آنها را زیر سؤال برد و مقامات ایرانی را برای آنچه اتفاق افتاده مقصر دانست. تهران این ادعاها را رد می کند. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در رابطه با این حملات در مصاحبه با سی ان ان گفت: "ما ایران را مقصر می دانیم، زیرا هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های پرتاب شده به تأسیسات عربستان سعودی ساخت ایران بوده است."

نخست وزیر انگلیس سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد
«من،خودم و من»؛ به دنبال قاپیدن فنجان قهوه بوریس جانسون توسط یکی از دستیارانش چند روز پیش به بهانه پلاستیکی بودن لیوان، امروز عکس نخست وزیر پشت میز کارش با فنجانی که عکسش روی آن بود، باعث شد تا کاربران در فضای مجازی وی را دست بیندازند. کاربری با نام «جان آر استنتون» عکس را منتشر و توئیت کرد، چرا نخست وزیر عکس خود را روی فنجان انداخته است؟ بیش از 3500 نفر آن را لایک کردن و کامنت‌های خواندنی زیر آن نوشتند. یکی نوشت دلیلش خودشیفتگی است. از آنجایی که صورت روی ماگ تار شده بود، یکی دیگر نوشت، حتما عکس ترامپ روی آن است. دیگری نوشت ترامپ هم روی بالشی می‌خوابد که عکسش روی آن است.

فرمانده سپاه: خانه‌ها شبیه هتل می‌شوند
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در آیین «گرامیداشت مجاهدت‌های رسانه‌ای خانواده معاونت برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با جنگ نرم» گفت: رسانه امروز آیینه جهان مدرن و سازنده ارزش‌های یک نظام مشخص است. امروز این واقعیت تلخ تا خانه‌های ما راه  یافته است. شما مفهوم اتاق‌های‌خواب دیجیتال را شنیده‌اید. خانواده‌ها هم به این تصویر کمک می‌کنند و کودکان را به درون اتاق‌هایی می‌فرستند که از مسیر اینترنت با دیگری ارتباط برقرار می‌کند. آرام آرام خانه‌ها شبیه هتل می‌شوند و پدر و مادر هم خدمه هتل هستند!

شوک ناطق نوری به اصولگرایان
«ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز حاضر شد»؛ این خبری بود که چند روز پیش منتشر شد و کم مانده بود که چشم‌ها از تعجب بیرون بزند. تعجب از این بابت که در ده سال گذشته، هر بار که جامعه روحانیت مبارز از ناطق نوری دعوت کرد تا به جلسات برگردد، این دعوت از سوی ناطق نوری بی‌پاسخ ماند؛ اما در فاصله چندماهه تا انتخابات مجلس یازدهم و در گیروداری که اصولگرایان هنوز به سازوکار وحدت هم نرسیده اند اولین شوک از سوی جامعه روحانیت و شخص ناطق نوری به فضای انتخابات وارد شد. حضوری که بسیاری را خوشحال کرد و البته بودند آنهایی که ابروهایشان از نگرانی و ناراحتی گره خورد. همان ها که از سال ۸۴ بنای تقرفه را در جریان اصولگرا گذاشتند و پشت پا به بزرگان این جریان زدند./خبرآنلاین

انتقاد شدید آرمین از اصلاح‌طلبان: اصلاحات نیازمند خانه‌تکانی اساسی است
به طور کلی این روزها حال اصلاح طلبان خیلی خوب نیست. نکاتی که شما ذکر کردید به نظر من معلول و نتیجه این حال ناخوش است. اصلاح طلبان نیاز به یک گفتمان جدید و یک خانه تکانی اساسی دارند. پنجره‌ها را باید باز کنند تا هوای تازه وارد شود. وسایل کهنه و زنگار گرفته را باید دم در یا سرکوچه بگذارند تا سمساری ببرد. مرحوم عابد الجابری کتابی دارد به نام دموکراسی و حقوق انسان. در یکی از مقالات این کتاب، جریان‌هایی را که در کشورهای عربی تحول و تغییر را از طریق مبارزات سیاسی و پارلمانی و دموکراتیک دنبال می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌دهد. او در برابر راهبردهای رادیکال و انقلابی از راهبرد اصلاحی و مسالمت‌آمیز و قانونی دفاع می‌کند، در عین حال می‌گوید، این جریان‌ها را معمولاً یک آفت جدی تهدید می‌کند. او تأکید می‌کند حرکت اصلاحی یک حرکت مسالمت آمیز، درازمدت و قانونی است. به همین سبب نیروهایی که حامل چنین مبارزه‌ای هستند همواره در معرض این آسیب هستند که به دلیل طولانی بودن مبارزه، به تدریج استحاله شده و در سیستمی که خواهان اصلاح آن هستند هضم شوند. به گمان من این خطر خیلی مهم است. اکنون بیش از بیست سال از جنبش اصلاحی می‌گذرد. اصلاح طلبان در دهه هفتاد و هشتاد خود در چارچوب‌های متعارفی که از نظر آنان ناکارآمد، فساد آلود و نیازمند تحول بود، بازی نمی‌کردند. در پی روش‌هایی نظیر لابی‌های پشت پرده با باندهای قدرت نبودند. به نیروی اجتماعی حامی خود متکی بودند و به همین سبب توانستند حتی در ساخت قدرت تأثیر جدی بگذارند . رقبای اصلاح طلبان به تدریج ناگزیر شدند مانند آن‌ها حرف بزنند، مانند آن‌ها شعار بدهند و مانند آن‌ها رفتار کنند. باید اعتراف کرد که به سبب دشوار بودن اصلاحات در ایران و در نتیجه طولانی بودن مسیر آن، که با ناکامی‌هایی نیز همراه بوده، بخش‌هایی از اصلاح طلبان به حضور در قدرت عادت کرده‌اند. این گونه تصور می‌کنند که نفس حضور در مجلس و داشتن مسؤلیت اجرایی هدف است. لذا برخی از آن‌ها برای بقا به زد و بندهای پنهان با باندها و لابی‌های‌ قدرت روی آورده‌اند. برخی به مسائل مالی آلوده شده‌اند. اصلاح طلبان سالم و واقعی باید حساب خود را از این بخش‌ها و افراد جدا کنند. البته که این جراحی هزینه زاست. قطعاً کانون‌های قدرت از این حرکت سوءاستفاده خواهند کرد و به جذب رانده شدگان روی آورده و از آنان برای حضور در مجلس در قالب یک فراکسیون بی اثر به عنوان اصلاح طلب استفاده کرده، خواهند کوشید با انتصاب آن‌ها به پست‌های اجرایی و مدیریتی درجه سه، ظاهر متکثر و دموکراتیکی را به نمایش بگذارند. به نظرم اینها مهم نیست. برای اصلاح طلبان باید اعتماد نیروهای اجتماعی، حفظ اصالت و پرنسیپ اصلاح طلبانه و سلامت از آلودگی‌های مالی و سیاسی و اخلاقی مهم باشد.

۱۰ درصد روحانیون در قدرتند و ۹۰ درصد عوارض آن را تحمل می‌کند
حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در گفت وگو با «آزادی» با تأکید بر اینکه «روحانیت باید تکلیف خود را روشن کند» گفت: « مبنا نیست که 10 درصد روحانیت در قدرت باشند و 90 درصد روحانیت عوارض کارکرد آن‌ها را تحمل کنند. این درست نیست. بله تحولاتی در جامعه شکل گرفته و یک عده از روحانیت مورد اعتماد مردم قرار گرفته و وارد قدرت شدند، همان‌ها نیز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. کلیت روحانیت همچنان به وظایف دینی و سنتی خود بیشتر پایبند و علاقه‌مند است.»

احمدرضا درویش: دیگر از ارشاد مجوز ساخت نمی‌گیرم
احمدرضا درویش کارگردان سینما در حاشیه حضور در برنامه «آی‌فیلم پلاس» از تولیدات شبکه تلویزیونی «آی‌فیلم» ضمن اشاره به حواشی انتشار نسخه غیرقانونی «رستاخیز» در فضای مجازی، بیان کرد: من با انگیزه‌هایی فراتر از صرف فیلم ساختن، همراه با گروهم «رستاخیز» را ساختم. پس طبیعتاً اکران نشدن آن یا انتشار غیرقانونی‌اش دلسردمان نکرده است و فکر می‌کنیم همین که قدمی برداشتیم و «رستاخیز» ساخته شد، توفیق بوده است. وی در عین حال تأکید کرد: تنها ناراحتی ما مظلومیت فیلم است. مدیریت فرهنگی کشور ما باید برای مسأله‌ای که فیلم با آن رو به رو بود، تدبیری می‌اندیشید نه اینکه صورت مسأله را پاک کند. انتشار غیرقانونی فیلم لطمه شدیدی به ما زد، در حالی که می‌شد اتفاقات بهتری را رقم زد. وی در مورد ساخت فیلم جدید و نگرانی از تکرار تجربه «رستاخیز» گفت: شاید از منظر عقلانی کسی که مثل من فیلمش اکران نشده و بعد هم اثرش غیرقانونی نمایش داده شود، از ادامه کار بترسد و این احتمال را بدهد که ممکن است، این اتفاق بار دیگر رخ بدهد. بعد از این ماجراها من به این نتیجه رسیدم که مدیران ما پای امضا و مجوزشان نمی‌ایستند و من هم دیگر از آن‌ها مجوز ساخت فیلم نمی‌گیرم. این در حالی بود که فیلم ما در مورد قله معارف شیعه بود.

نقش ناصرالدین شاه در تغییر تاریخ تقویمیِ روز شهادت امام حسن(ع)
دکتر هادی انصاری، تحلیلی در خبرآنلاین بر یک تغییر در تاریخ شهادت امام حسن(ع) در دوره ناصرالدین شاه اثبات کرده که روز هفتم صفر روز شهادت امام مجتبی است: تعیین روز 28 صفر به عنوان روز شهادت در دوره ناصرالدین شاه اتفاق افتاده است. تولد ناصرالدین شاه در این روز بود و برای اینکه روز تولدش برخورد با شبِ شهادت امام حسن مجتبی(ع) نباشد تا بتوانند جشن بگیرند، دستور داد که در تقویم کشور تغییر بوجود آورند و متاسفانه یک احتمال ضعیف، جای واقعیت پذیرفته شد!

اما گفتنی است، از آنجا که تولد او در همین روز بوده است، این سنت غلط قرار داده شد و تا آن هنگام روایت بیست وهشتم صفر در ایران معمول نبود و جالب اینکه تنها اکنون در ایران، این روایت شهرت یافت.»

ادعای علی عسکری درباره «مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی» صداوسیما
عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما هم در مراسم دومین گرامیداشت طلایه‌داران مقابله با جنگ نرم با حضور و تجلیل از شبکه‌های معاونت برون مرزی صداوسیما، به این دغدغه و نقد مهم پاسخ داد و گفت: در ایام محرم و در آستانه ایام اربعینیم باید پیرو حضرت زینب(س) روایتگر این حرکت باشیم. وی افزود: همه روایتگران ما باید هنرمندانه روایت کنند سرعت، دقت و کیفیت باید هنرمندانه رعایت شود. ما باید در این جنگ رسانه‌ای بزرگ ابتدا ابعاد جنگ را درک و بعد بتوانیم به خوبی عمل کنیم. البته او در ادامه این مراسم به نکات دیگری هم اشاره و تأکید کرد: نکته قابل توجه، تکثر رسانه‌ها و حجم رسانه‌ها باعث کاهش یافتن مرجعیت رسانه‌ای‌ ما می‌شود که برای آن برنامه‌ریزی هم شده است‌. باید تلاش کنیم مرجعیت رسانه‌ای شبکه‌های برون‌مرزی خود را حفظ کنیم. وی به مرجعیت رسانه‌ای سازمان صداوسیما اشاره کرد و افزود: مرجعیت بر اساس برندینگ اتفاق می‌افتد؛ برنامه‌های شاخص خود را باید در همه شبکه‌ها حفظ کنیم. باید این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

روایت ذوالنور از طرح ترور حاج قاسم سلیمانی
نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تروریست‌ها چند بار با سرویس‌های عبری و عربی ارتباط برقرار کرده و آموزش‌دیده بودند، ۴۰۰ کیلو بمب آماده کرده و از منزلی در برابر حسینیه‌ای که حاج قاسم در آن حضور پیدا می‌کرد گودبرداری کردند. تروریست‌ها تلاش می‌کردند، به زیر حسینیه بروند و خاک‌ها را نامحسوس در مکان دیگری تخلیه کردند تا همه چیز عادی باشد، ولی در اشراف اطلاعاتی بودند و شکست خوردند./فارس

«لایک» جنجالی سفارت آمریکا
اقدام حساب توییتری سفارت آمریکا در آنکارا به بهانه تازه‌ای برای اعتراض ترکیه به آمریکا بدل شده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماجرا از دیروز (شنبه)، زمانی آغاز شد که صفحه توییتر سفارت آمریکا در ترکیه مطلب منتشر شده در صفحه یک کاربر درباره احتمال مرگ «دولت باقچلی» رهبر حزب حرکت ملی ترکیه را اصطلاحا «لایک» کرد. در این مطلب، با اشاره به بیماری چند هفته اخیر باقچلی ۷۱ ساله آمده بود: «صحنه سیاسی ترکیه باید خودش را برای نبودن دولت باقچلی آماده کند». باغچلی از متحدان نزدیک «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و حزب تحت رهبری وی یعنی «عدالت و توسعه» به شمار می‌آید. این اقدام سفارت آمریکا، سر و صدای زیادی در میان کاربران ترکیه‌ای به راه انداخت و نهایتا موجب شد تا این سفارتخانه شامگاه شنبه، عذرخواهی کرد.

رهبری موافق اقدامات خودسرانه با متهمان سیاسی نیستند
علی مطهری درباره طرح ممنوعیت پخش اعترافات در تلویزیون گفت: قانون اساسی ما این کارها را اجازه نمی‌دهد ولی چون به فصل سوم قانون اساسی که درباره حقوق ملت است، توجه نمی‌شود مجبوریم قانون عادی تصویب کنیم. ظاهرا درباره متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای، اعترافات غیرواقعی گرفته شده و از صداوسیما پخش شده است. کسانی که دست به این کارها می‌زنند، تصور غلطی از حفظ نظام دارند. قطعا رهبری هم موافق نیستند و اینها خودسرانه این کارها را انجام می‌دهند. اگر مواردی شبیه مورد مازیار ابراهیمی و افراد مرتبط با او وجود داشته، وظیفه جمهوری اسلامی است که جبران خسارت و اعاده حیثیت کرده و مجرمان را هم مجازات کند. البته در همین موضوع آقای ابراهیمی ما نشنیدیم که مجرمان این قضیه مجازات شده باشند و حتی نشنیدیم، وزارت اطلاعات خصوصا وزیر وقت یعنی آقای حیدر مصلحی عذرخواهی کرده باشد. گویی هر کاری که انجام می‌شود، درست است و عذرخواهی از قداست جمهوری اسلامی می‌کاهد./ اعتماد

واعظی: بهترین پاسخ به پیشنهاد و اصرار مکرون و جانسون برای دیدار با ترامپ، همان خنده بود
محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به این سؤال که: «برخی از رسانه ها از خنده های رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر انگلیس انتقاد کرده و با استناد به وضعیت موضع گیری های ضد ایرانی اخیر اروپا، آن را مغایر با دیپلماسی عزتمندانه می دانند. پاسخ شما به منتقدان چیست؟» گفت: به نظرم بهترین پاسخ به پیشنهاد و اصرار وزرای خارجه فرانسه و انگلیس برای دیدار با ترامپ، همان خنده ای بود که رئیس جمهوری داشتند. این نشان دهنده اعتماد به نفس ملی و نماد شکست فشار حداکثری بر ایران است./ایسنا

تندروها مانند استالین می‌گویند، هرکه با ما نباشد، دشمن است
صادق زیباکلام، درباره تلاش ها برای دوقطبی سازی در آستانه انتخابات مجلس به خبرآنلاین گفت: اصولگرایان چند سالی است  با ریزش آرا روبه رو شده اند، در انتخابات مجلس نیز طیف تندرو اصولگرایان با همین مشکل مواجه هستند. در حوزه های انتخابیه بزرگ مثل تهران، اصفهان، مشهد و رشت تندروها هیچ شانسی برای انتخاب شدن ندارند. هدف اصلی آن‌ها از دوقطبی کردن انتخابات آن است که با سوار شدن بر موج نارضایتی‌های عمومی و هجمه و سیاه نمایی علیه دولت و مجلس، خود را همراه با مردم نشان دهند. تندروها را اگر از حیث سیاسی بررسی کنیم، درست به‌مانند تمامی دیکتاتورهای دیگر هستند. این افراد تندرو نیز به‌ مانند استالین معتقدند، هرکه با ما نیست دشمن ماست. تنها اصلاح‌طلبان و ترقی‌خواهان نیستند که در برابر تندروها قرار دارند، بلکه آن‌ها افرادی همچون لاریجانی، باهنر، احمد توکلی و هرکسی که با تندروها نیست نیز برای آن‌ها دشمن محسوب می‌شود.

در مجلس باید منطق حاکم باشد نه صدای بلند
منصور حقیقت پور نماینده ادوار مجلس گفت: نمی‌خواهم خدای نکرده به میدان بارفروشی اهانت کنم بلکه قصدم این است که در میدان بارفروشی ممکن است، صحبت کردن با صدای بلند باعث شود جنسی به فروش برسد، ولی در مجلس باید منطق بلند حاکم باشد نه صدای بلند، مردم از مجلس انتظار رفتار و گفتار حکیمانه دارند و این دقیقا همان خواسته مقام معظم رهبری از نمایندگان است. متأسفانه گروهی از افراد بر این باورند که با در دست گرفتن بلندگو و داد و فریاد کردن و کارهایی از این سنخ در صحن مجلس می توانند حرف خودشان را به مردم منتقل کنند، اما واقعیت این است که قدری در گمراهی هستند، این افراد اگر بر اخلاق اسلامی و دستاوردهای بلند آن تکیه کنند به طور قطع حرفشان به شکل موثرتری در جامعه شنیده می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام بازداشت شد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد. تابستان امسال نیز تعدادی از کارمندان جهاد کشاورزی استان تهران به اتهام اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی (گوشت قرمز) محاکمه و زندانی شدند. حمیدرضا خلیلی جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علیرضا جهیزی کارمند و رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی رنجبر کرمانی کارمند حراست و بازرس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مرتضی عسکری، مدیرعامل تعاونی مصرف بنیاد مستضعفان استان تهران، علی سعیدی مباشر توزیع تنظیم بازار شرکت مهام تدبیر آسیا و حسین خلیلی کارگزار تنظیم بازار، متهمان این پرونده بودند./تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۹
بارها در فیلم های وسترن صحنه حمله هفت تیر کش ها به قطار حامل پول دستمزد کارگران وغارت آن را دیده ایم و از این همه وحشی گری و غارت انگشت به دهان ومتعجب مانده ایم.حالا به خبر زیر توجه کنید:
محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت:متاسفانه ما به جای اینکه روی درآمدهای نجومی فکر کنیم واژه حقوق نجومی را مطرح کردیم؛ من فکر می‌کنم که به عنوان حقوق نجومی ما مصادیق خیلی کمی در کشور داشته باشیم اما یقیناً درآمدهای نجومی تا دلتان بخواهد هست به خصوص در شرکت‌های دولتی، پول‌های زیادی که می‌دهند و افراد درآمدهایی دارند که تبعیض بسیار بزرگی ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: به درآمد یک معلم نگاه کنید ببینید چقدر است اما همان معلم با همان مدرک و سابقه کار در برخی شرکت‌های دولتی است که تا سه چهار برابر آن درآمد دارد، فرقی هم نمی‌کند شرکت فولاد باشد یا شرکت نفت و مس؛ چرا که بسیاری از این شرکت‌ها هستند که حقوق این چنینی می‌دهند حتی تبعیض در خود سیستم حقوقی دولت وجود دارد.
زاهدی ادامه داد: کارکنان نهاد ریاست جمهوری را در نظر بگیرید؛ در برخی دستگاه‌ها مانند وزارت جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش حتی در درون وزارتخانه‌ها باز هم تبعیض را شاهدیم.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: حتی جالب است بدانید درون دانشگاه‌ها هم این تبعیض وجود دارد؛ می‌بینیم یک استاد دانشگاه عضو هیأت علمی دانشکده و وزارت علوم و همان دوستان در وزارت علوم یک درآمد دارد اما همان دوستان با همان جایگاه و رتبه علمی در وزارت بهداشت درآمد دیگری چهار برابر آن دارد، باید با اینها برخورد شود.
وی در پاسخ به این سوال که عموماً این مبالغ درآمد نامتعارف چه مبالغی است گفت: ما رقم‌های متفاوتی را شاهد هستیم که اکنون مواردی داریم مثلاً در وزارت بهداشت حتی افرادی داریم که بالای ۵۰۰ میلیون تومان در ماه درآمد دارند که از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند؛ البته از مبلغ ۱۰۰ میلیون به بالا تقریباً عادی شده است، در وزارت نفت هم ما جاهایی داریم که بالای ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان دارند لذا باید تبعیض از بین برود که یکی از راهکارهای آن این است که حتماً باید مالیات‌های صعودی ایجاد شود.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
با این حرف ها و شعارهای فریبنده دنبال اخذ رای مردم نباشید و به شعور توهین نکنید. درآمد نجومی غیر قابل حساب برای رانت خواران و کسانی است که میلیاردها هزینه انتخاباتی شان می شود. نه مدیر و متخصصی که راندمان کاری و درآمد شرکت های مربوطه از قبال آنها چندین برابر حقوق آنهاست
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
غارت به جای طبابت.پزشکان زمانی مورد اعتماد مردم و پناهگاهی برای بیماران بودند ولی این روزها به صنفی باج گیر که هم مردم وهم دولت را غارت می کنند تبدیل شده اند.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
انگشت به دهان زمانی شدین که برخی معلمین اخلاق روحانی گفتند که ما جایی سوار شدیم دیگه پایین نمیاییم اینها دانش اموخته های همانها هستند که یاد گرفتند به هر ترفندی سوار برکرسی وصندلی شدند دیگه ول کن ان نیستند وبه هر ترفندی متوصل میشوند که این منصب وجایگاه را نگه دارند چون این منصب برای انها چول و اختلاص ....را به ارمعان اورده .لذا ول کن پست وصندلی و مقام کذایی بدست امده نیستند.
من 10 سال است کارت بانکی دارم، هیچوقت از کارتم سوء استفاده ای نشده، برای چی بخاطر اینکه عده ای ساده لوح رمزشون رو لو میدن و ازشون سوء استفاده میشه، بنده باید 33 هزار تومان سالیانه به بانک بدهم که رمز یکبار مصرف بگیرم؟؟؟؟ آقاجان، رمز یکبار مصرف نمیخواهیم، زور که نیست، این رو نهایتا اختیاری کنید، و هر کسی فکر میکنه آنقدر ساده است که رمزش رو به هکر ها واگذار میکنه، برود رمز یکبار مصرف بگیره با 33 هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
رمز یکبار مصرف برای کارهای اینترنتی و پرداخت اینترنتی هست شما نخواهی کسی کارتون ندارن نگیرید ولی اینترنتی هم نمیتوانید پولی پرداخت کنید یا خرید کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
بنده توصیفم واضح بود، 10 سال است قبض پرداخت میکنم و خرید اینترنتی میکنم و همه اینها رو با رمز دوم انجام میدم، تا به حال هم مشکلی نداشتم، چون آگاه هستم نسبت به حقه بازی ها، و صحبتم اینه که وقتی 90 درصد مردم به خوبی از رمز دومشون حفاظت میکنن چرا باید بخاطر بی مبالاتی 10 درصد دیگه ما باید به دردسر رمز یکبار مصرف دچار بشیم؟؟؟
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ببخشید تنها شما نیستید که از کارتتان سوئ استفاده نشده 90درصد ملت اینطورند چون توحسابشان همیشه زیر 200تا 300هزار است ودزد اینترنتی هیچ وقت به کاه دان نمی زند ؟//.
واقعا چقدر بی معنی و بی محتوا شده ای تابناک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
دیروز همه تو خیابان شوکه بودن و هی به هم می کفتن ناطق رفت اونجا یا اینجا بابا دست بردارید از این نمایش
داشتم فکر میکردم تندروهای داخلی بغیر از تفکر لزوم تخریب برجام در چه مورد دیگری با مخالفان خارج نشین همصدا هستند٬ دیدم هر دومایل به مشارکت حداقلی مردم در انتخاباتند
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اشتراکات بسیاری دارند! همین دو مورد را خدا کند مردم بفهمند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اشتراک شما با ف انسوی ها چی هست ان وقت؟
حتما فروش دانش کشور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اگه طرف خارجی داره برجامو تخریب میکنه به خاطر اینه که به حدش قانع نیست و می خواد بخش موشکی و نظامی رو هم از کار بندازه ولی منتقدان داخلی به خاطر نابرابر بودن تعهدات و عمل به تعهدات با برجام مخالفند امیدوارم این قسمت قابل فهم باشه درمورد انتخابات شماها مدام میگید شرکت نمی کنیم اگه ظن این وضعو دارید پس شرکت کنید و انقدر قضیه رو لوث نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
باسلام
شرکت کم مردم در انتخابات بخشی اش بخاطر رد صلاحیت گسترده است ونبود کاندیدای موردنظر وبخشی هم بدلیل ناراضایتی از وضعیت موجود.بنابراین مشکل شرکت نکردن از مردم نیست..ولی مخالفت تندروهابابرجام بخاطر نقص ان نیست بلکه بخاطر منافع شان یا درک نادرست انها از روابط بین الملل و منافع ملی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
۰۶:۳۱
اگر مردم در مورد انتخابات شرمت نکنند به خاطر مشکلات اقتصادی است نه کاندیدای مورد نظر چون هیچ کس ابر قهرمان نیست در مورد برجام نمی دونم چه معیاری برای تعریف منافع ملی دارید ولی مسلما مذاکره روی بخش نظامی و موشکی و کوتاه آمدن دربرابر زیاده خواهی طرف مقابل ونظارت های بی حد وحصر ئیل منافع ملی تعریف نمیشه
داره کم کم وضع مملکت سر و سامان میگیره اقای زنگنه یاد مذاکره با دشمن سعودی افتاده . اخه از مذاکره چه خیری دیدی شما
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
چین بر اثر فشار امریکا از پارس جنوبی خارج شده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
خوابی یا خبرها را نمی خوانی؟! این تصمیم صرفا زنگنه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
باباجون!! تو برو الفباتو بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
چین از پارس جنوبی خارج شد ، و آنوقت هنوز عده ای در خواب ورود 400 میلیارد دلار چینی ها هستن
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
ناطق کیه دیگه؟
آقا اون 90 درصد روحانیون که درقدرت نیستند رو هم واردقدرت کنید ببینیم چی می شه . 40 سال هم اینطوری آزمایش کنید . 2 تا نسل هم اینطوری تماشاگر دسته گل های عزیزان باشند .....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
در شهرهای سنی نشین استان گلستان به روحانی اهل سنت میگویند اخوند و اخوند مثل بقیه مردم شغلی دارد.راننده تاکسی،چاه کن،بنا،مغازه دار و.....مثل بقیه مردم کار میکنند و اخوند بودن را شغل نمیدانند.انها میگویند حضرت علی چاه میکند و نخلستان اباد میکرد و کار کردن را نوعی عبادت میدانند‌. روحانیون ما چطور؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
با این لباس و با این کفش نمیشه واقعا کار بدنی کرد . اصلا امکانش نیست
حسین
| Singapore |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
آقای ناشناس 22:52 علم حضرت علی(ع) لدنی بود و بابتش وقت صرف نمیکرد که تحصیل علم کنه.اما یه نفر در حوزه علمیه باید 60-70 سال تحصیل علم کنه تا فقه و اصول رو فرا بگیره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
با این بحران اقتصادی طلبه ها در وضع بسیار بدی قرار هستند . یکی از اقوام ما برای دریافت ماهانه هشتصد هزار تومان از اصفهان رفته بندر عباس و پسر چهار ساله اش را هم با خودش برده و زنش با یک دختر پنج ساله اصفهان مانده و شش روز هفته تدریس می کند تا ماهیانه یک میلیون تومان با او بدهند . این زن و شوهر ماهیانه یک میلیون و هشتصد در یافت می کنند. بی رحمی تا چه اندازه ؟ خانم یکی دیگر از طلبه ها رفته مهد کودک که بچه ها را نگه داری کند به اوگفته اند ماهی دویست هزار تومان می دهیم برای شش روز هفته از ساعت شش صبح تا دوازده ظهر قبول کرده ولی بعد از دو روز به او گفته اند باید آرایش کنی و لباس سفید بگوشی .اگه نه کار بی کار.دست مسئولین درد نکند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
شما که توقع دارید روحانی بره کار بدنی بکنه آیا از میزان کتبی که طلبه ها باید بخوانند خبر داری ؟ اگر کسی ده سال تمام وقت و با جدیت درس بخواند ده سال طول می کشد. این تازه اول کار است وحداقل ده سال باید درس خارج را بگذرانند تا فارغ التحصیل بشوند . .با این وضع کی وقت می کنند کار بدنی کنند . مضافا اینکه کار را به کار بدنی تعریف کردن عوامانه و عوام فریبی است . اینکه روحانیت ما را با مبلغینی که تنها پنج سال درس خواند مقایسه می کنید . مثل مقایسه یک پزشک با آمپول زن است واشتباه محض است . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ان گوینده صدا و سیما دو ساعت می اید یک خبری که دیگران نوشته اند می خواند میشود کار و لی ان روحانی که از معلومات خودش سخنرانی می کند و منبر می رود کار نیست از روحانیت علم و تقوا بخواهید نه اینکه برود بشود بقال اینا فکرهای مسمومی است که برای از بین بردن فرهنگ اصیل ما دارن راه می اندازن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
در تایید ناشناس 2252...:...در مناطق سنی نشین و کرد نشین آذربایجان غربی هم همینطوره .به تحصیل کرده علوم دینی میگن ماموستا.اما در زندگی عادی لاز مردم جدا نیستن.مثلا همسایه بغلی واحد ما (مام وستا موسی) مکانیکه.دقیقتر بگم صافکاره.و بیشتر واسه نماز عصر و مغرب و عشا میره مسجد.خیلیاشون معلم هستن.بعضیا هم بنا و کارگر.ا
sam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ولله اون 10 درصدی که در قدرت هستن ۹۹ درصد قدرت رو در اختیار دارن.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
دوست عزیز چرا به پزشکها نمی گویی بروید و کار بدنی بکنید و بعد بیایید برای مردم رایگان کار کنید یا چرا معلمها نباید بروند و کفاشی کنند و بعد بیایند رایگان تدریس کنند.
بنده روحانی هستم و معلم هم هستم از اول قسم خوردم پول نگیرم و منبر بروم یک سال اینکار کردم ولی بعد منبر را رها کردم و گفتم مگر مزدم برای من رایگان کار می کنند چرا من باید . برای آنها رایگان کار کنم
مصطفی درایتی ..
ده درصد روحانیون در قدرت و ۹۰ درصد عوارض آنرا تحمل میکنند .نه نه نه . در شهر ما اگر روحانیون در قدرت نیستند ولی همه جا هستند و حضور دارند و دفاع میکنند و تبلیغ ده درصد را میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
آقای درایتی موضوع را کامل نگفته اند در واقع خواستند بگویند 10 درصد روحانیون در بالاترین رده های قدرت هستند.
هر چند تقریبا اکثریت قریب به اتفاق آنها دستشان در رده های پایین تر بند است.
شاید هم خواستند بگویند ده درصدشان در قدرت دستی ندارند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ان 10درصد به اضافه ان 90 درصد بروند دنبال کارهای تولیدی و مثبت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
روحانیت از دین و دینداری حمایت می کنند نه از مسوولین.
دینداری از بین نرود چه فرق می کند کی رییس باشد .
"۱۰ درصد روحانیون در قدرتند و ۹۰ درصد عوارض آن را تحمل می‌کند"

خوب بقیه رو هم بیارید سر کار دیگه.
چیزی که زیاده مسند و میز. دو سه تا دم و دستگاه دیگه هم بسازید پولش رو از ته مونده بودجه بردارید.
عوارضش هم طبق معمول گردن مردم بندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
این آمار صحیح نیست.چون در جامعه،مثل صف نان،اتوبوس،و خیابون و پارکها و اینطور جاها که مردم همه قشری هستند،روحانی بندرت دیده میشود ،در حالیکه فکر نکنم جمعیت کمی داشته باشند.بنظر میرسد،همه یه جورایی تو قدرت هستند.
زیبا کلام .. تند روها میگیویند هر کسی با ما نیست و سیاست های ما را قبول ندارد دشمن هست . انها در شهرستانهای بزرگ شانس پیروزی ندارند و با دو قطبی سازی و نارضایتی بوجود امده میخواهند وانمود کنند که با مردم هستند ....... مردم خودشان اینقدر کارهای سیاسی این افراد را در کوچه و محلات شهرها بشدت رصد میکنند . آنها حتی به رای مردم اعتقاد قلبی ندارند چون میگویند دستاورد مردم سالاری و قدرت مردم ممکن هست اشتباه کنند . .چگونه میخواهند در انتخابات ادای روشنفکری در بیاورند در صورتی به حقوق شهروندی . آزادی بیان و حق اعتراض و آزادی در انتقاد را تلویحا قبول دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
زیبا کلام اولا بیاد توضیح بدهد از تندروی هایش در مورد برجام و رابطه با امریکا تا چیزهای دیگر
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ناشناس 22:50 ! فكر كنم زيبا كلام را با احمد خاتمي يا علم الهدي اشتباه گرفتي !
آقای مطهری ؟ من امسال کلیپی در فضای مجازی دیدم که از قول مسولین بیان شده است که هر اعترافی و سخنی در زندان متهمان اقرار کنند در محاکمات قضایی مستدل هست و نافذ هست . برادر جان هر اقراری به هر صورتی انجام دادی . مطلب روشن بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
تو حتی افبای حقوق را نمی دانی بعد براساس یک کلیپ قضاوت می کنی؟!ا
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
دوست عزیز این کلیپ سخنرانی مسولین را پخش کرده . مگر میشود اینقدر فیلم و سخنرانی را تقطیع کرد که مفهوم ان فیلم یا سخنرانی اینقدر جابجا شود . اگر هر فیلمی تقطیع شود با اندکی دقت با تغییرات چهره . حرکات دست و بدن و حضاری که گوش میدهند و لحن صدا قابل تشخیص هست . کلیپ درست بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
در قانون شر ایط افساد اقرار مشخص شده...راست گفتند خرده اطلاعات در دست افراد کم اطلاع مثل خرده شیشه عمل می کند
ده درصد روحانیون در قدرت هستند نود درصد دیگر هم دارند به واسطه آن ده درصد استفاده می کنند
بنده خدا درست گفته! نود درصد روحانیت تاوان ده درصد دیگر روحانیت را میپردازد! از کجا میشود به صدق این حرف پی برد! واضحه!ازآنجایی که نود درصد مردم تاوان تفکرات ده درصد دیگر را متحمل می‌شوند!!!نوع تفکر حاکم بر کشور و اداره کشور و سیاست کشور مورد اقبال همان ده درصد مردم است.
آرمین ...اصلاح طلبان نیاز به گفتمان جدید و راهبرد جدید نیاز دارند . به هوای تازه از پنجره نیاز دارند . لوازم کهنه را دم کوچه بگذارند تا سمساریها ببرند . .....آقای ارمین مردم سالاری با شعار حقوق شهروندی . ازادیهای مدنی شامل حق اعتراض مردم . آزادی بیان و عقیده . حق انتقاد .داشتن وکیل و تعریف جرم سیاسی و علنی بودن دادگاه ..... کدام این مواردی که بر شمردم لوازم کهنه دم دستی محسوب میشود که سمساریهای ببرند . ان سمساریهای که شما میگویید براحتی با تشکل شکل سوم قدرت حصور پیدا میکنند . آیا شما شکل سوم در قدرت را قبول دارید ؟ چرا باید این شعارهای انسانی را با اصلاحات انجام ندهید چرا
وظایف دینی و سنتی روحانیت اینه اگر در قدرته پاسخگو باشه اگه در قدرت نیست پرسشگر باشه روحانیت سکوت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
فقط دغدغه حجاب و کنسرت و برجام . دوچرخه سواری زنان و کنسرت . حجاب اجباری . ربا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
۲۲:۰۲
شما از اقتصاد گله دارید و کنارش این چیزایی که
گفتی هم پر رنگ می کنید در حالی که خیلی از مردم دغدغه های فرعی شما رو ندارن و اقتصاد مشکل اصلیشونه بهتره رد گم کنی رو بذارید کنار
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
عزیز میدونی چرا اینجوری شد .درست از زمانی که ان روحانی در رسانه ملی گفت زمانی که ما سواراسب قدرت شویم دیگر پایین نمی اییم وهیچ روحانی وعیر روحانی به امثال ایشان گوشزد نکردند که این حرف شما بی معنی است روحانیت وخیر روحانیت ندارد هر کسی مسئولیت پذیرفت باید پاسخگوی ملت باشد وگرنه باجبار پایین کشیده میشود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
دوست عزیز نشستی کنار گود و می گویی لنگش کن.
خوب لطفا شما لنگش کنید.
من که نتونستنم وجه مشترک بین اتاق خواب دیجیتال با هتل پیدا کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
منظورش به فنا رفتن کانون خانوادهاست
وفرزندان کم کم ...دچار می شوند البته همه نه ولی خیلی ها دچار می شوند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
هر دو تخت و وای فای دارند
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
منظورشان این هست که چرا جوانان احبار کشور را از رسانه داخل کشور پیگیری نمیکنند . چرا اطلاعات را از خارج از کشور کسب میکنند . منظور این هست که برای اینکه خانوادها را حساس کنیم تا از احبار عراق و کره شمالی و عربستان و یمن بگوییم دارن جوانان با هم‌چت میکنند .
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
چرا هیچ کسی دوست ندارد تا در حوزه وظایف سازمانی خودش کار کند ؟
و چرا مشکلات را گردن دیگران می اندازید ؟
این مشکلات عدیده و بزرگ و خطرناک در کشور ناشی از عملکرد کل مدیریت کشور در تمام ارگانها و کل سیستم است
ولی متاسفانه همه دنبال انداختن اشتباهات و تقصیرها به گردن دیگران هستند
و اصلا سابقه نداشته تا کسی شخصا مسولیت اشتباهات و سهم خودش و سازمانش را بپذیرد
آقای زیباکلام اصولگرایان حتی در ظاهر هم نمیتوانند درکنار مردم باشند.
آنها بعد از برجام با دلواپسی جلوی رشد مردم رو گرفتن و الان که اقتصاد مملکت خراب شده به جای راهکار رهایی از این مشکل، دغدغه حجاب و فرهنگ دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اصولگرایان دیگر در دل مردم هم‌جای ندارند . مجبور هستند در نهادهای اقتصادی و سیاسی و اداری بصورت انتصابی فعالیت کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
کشور رو به برجام منوط کردید و حالا طلبکارانه هم صحبت می کنید راهکار شما چیه ؟مذاکره با ترامپ به نظر تنها راهکاریه که به ذهنتون رسیده
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
بر فرض هم جناح مقابل با یک انتخابات حداقلی و با هر روشی که شده انتخابات را برنده شود
چکار میتوانید برای کشور و مردم انجام بدهید ؟
همه شماها بارها و بارها در امتحانات مردمی رفوزه شده اید
و هر دو جناح حاکم ثابت کرده اند که قادر به اداره منطقی و اصولی کشور نبوده و نیستند
چرا لقمه را بارها دور سر خود می چرخانید ؟
شماها دیگر از نظر اکثریت مردم ثابت کرده اید که توان اداره کشور را ندارید
و هر روز بیشتر بر مشکلات کشور و مردم افزوده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
چطور اصولگرایان جلوی رشد مردم راگرفتند درحالیکه همه ارکان قدرت و بودجه کلان کشوربه جز در دوره احمدی نژاد .در دست اصلاح طلبان بوده و هست
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
و این اقای اختلاسگر که قسم یاد کرد که برای دور زدن
تحریمها په تلاشهای مجاهدانه ای کرده اند دلواپسها راجع به این تبعات تحریمی نظری ندارند
حالت را خریدارم آقای زیباکلام چقدر دل خجسته ای داری
نقش ناصرالدین شاه در تغییر تاریخ تقویمیِ روز شهادت امام حسن(ع)

یعنی روحانیون اون زمان ساکت نشستن یا با شاه همراهی کردن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
۵۰۰ تا زن را چه کسانی صیغه اینهاکرده بود . چرا کسی اعتراض به این برده داری جنسی نمیکرد در صورتی به کشیدن قلیان اعتراض میکردند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
متاسفانه در تاریخ بارها ظلم و زور و پول و ثروت در کنار هم خیلی ها را ساکت کرده است
بورس باز بزرگ محله ما با ۴ میلیارد سود از بورس خارج شد ؟ آماتورها مواط باشید ؟؟
صد رحمت به استالین ،
دلار از ۱۵ هزار تومان گران تر نخواهد شد حتی اگر cft هم توسط مجمع رد بشه ،دلالان امسال نابود خواهند شد .بهترین زمان برای رد لایحه استعماری است مجمع درنگ نکند .
همون ۹۰ درصد وقتی میان کنار اون ده درصد میشن شکل همونا
ما همه برادریم ...
مطهری هم مثل پاندول ساعت است یه بار به چپ ضربه میزند یه بار به راست و مثل پاندول هم اهمیت چتدانی در سیاست ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
به چپ و راست کاری ندارد ففط حرف حق می زند بدون توجه به خوشامد و بدآمد کسی و گروهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
۲۲:۲۳
در مورد حرف حق زدن باید شک کرد
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
درحال حاضر شجاع تر از مطهری در مجلس وجود ندارد انصاف را رعایت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مطهری در صراط مستقیم است
راست چپ کج می روند
اولا وفات پیامبر (ص) هم بیست و هشتم صفر هست و بنظر کم اهمیت تر از شهادت امام حسن نیس. پس اگر ناصر الدین شاه دنبال رفع عزا از روز ولادت خودش بوده جابجایی شهادت امام حسن کافی نبوده. دوما واقعا اگر اینقدر مطمئن و قابل اثبات است چرا زودتر اقدامی نمیشه؟ یادمه تو تقویم پارسال یکی از مناسبت های مربوط به امام کاظم اصلا وجود نداشت. خب این چه مدل تقویم نوشتنیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
کلا برعکس متوجه متوجه شدی...دوباره بادقت بخوان
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
عزیز دل بسیاری از تولد ووفات ها حدسی بوده وبه نقل از این وان بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
به فکر اقتصاد و نان و کار و مسکن مردم باشید که همه چیز دارد از دست میرود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
تولد ناصرالدین شاه هفتم صفر بوده. اشتباه متوجه شدی
۱۰درصد آخوندها در راس هستند.!!! کل مملکت. دست آقايون هست باز هم انکار می کنند. مسولیت خوب و بد مملکت با شماست. نمی شود شانه خالی کرد
از اصلاحات چیزی جز نفرت در دل مردم نمانده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
آب را بریز جایی که میسوزه . مردم از اصلاح طلبان نا امید شدند ولی بی زار نشدند . چون راه اصلاحات بسته شده . آیا خصوصی سازی اقتصاد کار سختی هست . با خصوصی سازی منافع چه کسانی و چه گروهای به خطر میفتاد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
۲۲:۱۴
تعجب می کنم احمدی نژاد وقتی این حرفو می زد شماها می گفتید بی ادبه ولی جدیدا خیلی از این جمله استفاده می کنید شما مثل اوباما مودبید در مورد خصوصی سازی هم نگاهی به عملکرد دولت همه چیز رو میگه انقدربه گردن این و اون نیندازید پناه می برم به خدا از فرافکنی
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
باید به کسانی بابت اخلاق مداری گیر بدهید که شعار اخلاقی میدهند . . گیر دادن بما جوانان بی مدعا چه فایده دارد . شماها چکش کاری اخلاقی را روی کسانیربگیرید که خودشان میخواهند الگو باشن . مگر من‌و شما الگو و شعار اخلاقی میدهیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
۲۳:۱۲
هر کسی مسئول رفتار خودشه قرار نیست من هر حرفی بزنم وبا رفع مسئولیت این و اون رو مقصر نشون بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
اصلاحات آبکی
سردار عزیز خونه ها تبدیل به جهنم شده ، مشکلات امان ملت رو بریده ، پدر پیش فرزند و فرزند پیش پدر شرمنده است ، پدر شرمنده است که چرا ژن برتر نداشته و پسر ۳۵ ساله اش بیکاره ، و فرزند شرمنده است که چرا دستش تو جیب خالی باباست ، حالا خونه آقایان هتل است خدایا شکر ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
نگرفتی منظورش را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
ظاهرا فقط تیتر خبر را خواندی والا می فهمیدی صحبت ایشان چیز دیگری بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
از قدیم گفته اند هتل نشین خبر کوخ نشین ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
دوست عزیز حرف شما درجای خودش درسته ولی حرف ایشون چیز دیگه ای بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
هیچ کس در سر جای خودش نیست
و ایکاش نامه حضرت امیر ع به مالک اشتر را حضرات عمل می کردند
قطعا الان بهترین کشور در منطقه و جهان بودیم
ولی حیف و هزار افسوس که فقط مسئولان برای سخنرانی و گرفتن رای و اعتماد مردم از آن خطبه های اعجاب آور فقط سوء استفاده شد و خلاص
اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ایران و امریکا یک ماه فرصت دارند اختلافات خود را حل کنند .‌اگر در این مدت و با ادامه کاهش تعهدات ایران اتحادیه اروپا تاکید کرده است که کلا از برجام خارج خواهند شد و ادامه غنی سازی و استفاده صلح امیز هسته ای ایران منوط به مذاکره مجدد خواهد بود . یعنی هم در برجام بودن و هم نبودن را مشخص کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اتحادیه اروپا نه بلکه فرانسه
لطفا زیاد وقت مردم رو نگیرید...به جای مدیران فاسد مدیران سالم رو به مردم معرفی کنید ۱۰ دقیقه بیشتر زمان نمیبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
گشتیم و نیافتیم
نگردید که نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
تعداد=0
سردار سلامی عزیز خونه ما که به جهنم شبیه است تا هتل ؟!
واقعا روحانیونی که کاری به سیاست ندارند که نباید جور دیگران را بدوش بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
مراجع . طلبه ها . ایمه جمعه . مدرسین . طلاب . عاقد . پیش نماز مسجد . باید وضعیت فعلی کشور شامل بیکاری . تورم . تنش های سیاسی داخل و خارج از کشور . بی خاصیت شدن مجلس ....برجام . جوابگو باید باشند . چون کل روحانیون میگویند سیاست ما عین دیانت ماست . یعنی مسایل سیاسی که اتفاق میفتد باید پاسخگو باشی
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
واقعا چند در صد از روحانیون از صمیم قلب با سیاست کار ندارند سیاست مساوی با دروغ است و دروغ هم در دین ما جز گناهان کبیره
پدر بزرگ های ما رفتند ، پدرهای ما پیر شدند ، و کم کم من هم در چهل سالگی احساس پیری میکنم ، من ماندم و آرزوهای بر باد رفته و نگران آینده فرزندان ،یادش بخیر یک بسته صد تای ۱۰ تومانی قرمز چه ابهتی داشت ؟ یادش بخیر آرزوی خوردن آدامس موزی داشتم ، و یادش بخیر در ۱۲ سالگی سر کوره اجر پزی کار کردن ؟! راستی روزگار با ما چه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
با ما چه کردند.
حیف ۴۰ سال عمری که تباه جنگ زرگری اصولگرا و اصلاح طلب شد و ملتی که دارند دنبال قهرمان میکردن ، یکی میگه محمود منجی است یکی حسن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
منجی ما قانون مترقی هست . منجی ما رای مردم در سرنوشت خود هست . قانون مترقی اجازه نمیدهد مردم را بزور و اجبار در عصر ارتباطات به دو هزار سال پیش برد . قانون‌مترقی اجازه نمیدهد مرد بیش از یک همسر اختیار کند . قانون پیشرفته اجازه نمیدهد دختر ر ابزور بنام ازدواج با مرد سن بالا عقد یا صیغه کنند . قانون مترقی حوزه سیاست و اخلاق و اقتصاد را مشخص کرده است . اقتصاد مربوط به مردم هست
الحمدالله ما در کشور از لحاظ اقتصادی نبودن فقر ، نبودن فحشا، نبودن، اعتیاد، نبودن فروش اندام انسان از ناچاری، نبودن دزدی، نداشتن چندین میلیون پرونده در قوه قضاییه، کشته نشدن هزاران نفر سالیانه در جاده ها، نداشتن بیکاری بالا، داشتن درآمد سرانه بالا در منطقه، نداشتن بالاترین فساد اداری و اختلاس و رانت بازی، نداشتن روابط فامیلی در حد گسترده، ندادن آمارهای غیرواقعی، داشتن کمترین زندانی، و بسیاری از توفیقات دیگر که فرصت گفتن آن نیست همه نشان از الگو بودن ما برای دیگران است. همه کشورها در حسرت داشتن مسئولین و مدیریت زبانزد هستند.
چگونه تشکر کنیم؟!!! ملت که شرمنده شما هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
دروغ و ریا را از قلم انداختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
البته از افعال معکوس استفاده شده تا مسولین زیاد خجالت نکشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
متاسفانه آینه عبرت شدیم
کنار هر وزیر و وکیل. کنار هر مدیر ومسول یک روحانی نشسته. باز می گویند ده درصد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
تمام‌ادترات و شرکت های دولتی و خصوصی حتی جدیدا در مدارس و دانشگاها و هتل ها هم حضور دارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
خودشان از خودشان اعلام برائت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
یعنی با 10 درصد توانشان بیچاره شدیم؟!!! وای به روزی که از کل نیرویشان بهره ببرند
بیچاره مردم بدبخت که برای یک لقمه نان از صبح تا شب باید بدوند و آخر هم شرمنده زن و بچه نمیدانم این مسئولین خود را به خواب زده اند یا نمی فهمند
رایفی پور گفته است . به جای اینکه این‌۱۴ میلیارد دلار پول را به تولید کننده و وارد کننده بدهید به مصرف کننده در غلب کارتی پرداخت کنید دولت میگوید باعث رشد تورم میشود شهروندان ماهی یک کیلو گوشت یا هر چیزی که نیاز داشت برود دریافت کند . ...... یعنی قبلا ایشان‌میگفت سلبریت ها در همه امور کشور حرف میزنند و تخصص هم ندارند اما جایگاه یا رتبه علمی ایشان چقدر هست که در همه زمینه ها حرف میزند . الان اقتصاد دانان نباید بگویند که دامن زدن و تحریک تقاصا هم باعث رشد تورم‌میشود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
ایشون یک جوان جویای نام و خوش سیما و خوش صحبت هست که با تئوری های توطئه در حد داستانهای هزار و یکشبی ، قصد دیده شدن داره.بزار همونها که بهش ایمان دارن عمرشون رو پای صحبتهای ایشون بگذارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
ایشون فرد فرصت شناسی هستند.و خوب از امکانات استفاده میکنند.بهر حال همه میخوان پیشرفت کنند، و ایشون هم راهشو پیدا کرده.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
حرف استاد رائفی پور کاملا علمی و صحیح است اگر بهای کالای اساسی و نیازهای ضروری مردم در اختیار خودشان باشد نه احتکار و نه گرانی پیش میآید و نیازهای اساسی مردم هم تامین میشود در مورد مسکن هم باید از اراضی ملی و منابع طبیعی به هر ایرانی هزار متر مربع زمین واگذار کنند تا باغ ویلا بسازد در آن صورت کی میرود از محتکرین مسکن و زمین خواران با قیمت نجومی مجبور است زمین بخرد؟
به نظر میاد ناطق قرار ه۱۴۰۰ همون بلایی سر اصولگرا بیاره که ولایتی ۹۲ آوررد!!!یک سوم قضیه ناطقه تا ببینیم دو سوم بقیه کی هستند
اصلاح طلب = یکی به تخته اصولگرا = یکی به نعل
جدیدا در جناح اصولگرایان چنین دیکته و راهبرد سیاسی داده شده است که این شعارهای اصلاح طلبان مبنی بر شهروندی و ازادی و و این موارد را هم با اندگی تغییرات بردارید و بعد از انتخابات اگر عمل هم نکردید دست ملت به شما نمیرسد یا باز خواست نمیشوید . فعلا مصادره شعار بکنید تا بعدا یک ماست ملاسیونی انجام‌میدهیم . مثلا اگر اصلاح طلبان شعارهای انتخاباتی که دادند عمل کردند ؟ نه . پس یک راه بیشتر ندارید . اگر شعار اصلاحات را مصادره کنید انها مجبور هستند عقب نشینی کنند یا در شعارها تغییر جهت بدهند یا شعار تازه ای داشته باشند که این بنفع اصولگرایان هست چون اصلاح طلبان به جناح سوم سقوط خواهند کرد و این یعنی عدول از اندیشه گدشته . و اصولگرایان دنبال چنین تزی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
اصلاح طلبا بیشتر از این کارا کردن البته بیشتر شعارهای اون طرف آبی ها رو کپی کردن
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
شما متوجه نشدید که منظورم چیست . منطورم این هست که این شعارهای اصلاح طلبان با منش سیاسی و انقلابی و کارکردی و اعتقادی اصولگرایان یازگاری ندارد . یعنی اصولگرایان شعارهای اصلاحات را کپی از دستاورد غربی میدانند . چطور امکان دارد که در چنین گفتمانی که به ان باور ندارند فقط در یک دوره انهم در موقع انتخابات نقش بازی کنند . همین نقش بازی کردنش هم برای انها سخت هست . مثلا در باب اقتصاد انها عقیده دارند که دولت و حاکمیت در اقتصاد نقش بازی کند و اقتصاد کشور دست افراد خودی باشد بچه های خودی باید به تمکن مالی برسند . در صورتی اصلاح طلبان به خروج دولت و شبه دولت از اقتصاد و تولید هستند دنبالرو علم و عقل هستند
اسفندیاری
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
جناح اصلاحات بیشتر از اینکه فکر مشارکت در انتخابات باشه باید فکر پاکسازی داخلی باشه. وقتی که شورای شهر قبلی تهران نماینده ای بنام الف د میلیاردها تومان از طریق تبانی و رانت و ماله کشی متخلفان ساخت و ساز با همکاری پسرش بدست آورد باید جناح اصلاحات به فکر می افتاد. حتی این نماینده وقتی در انتخابات قبلی در لیست اصلاحات جایی نداشت اقدام به انتشار لیست فیک با حضور اسم خودش کرد اصلاحات باید از مفسدین اقتصادی خالی بشه
آقای واعظی خنده نبود قهقهه بود آقای روحانی روده بر شده بود مانگران بودیم ...
در بودجه های دولتی مبلغ کلامی برای بیمه بیکاری روحانیون در نظر گرفته شده بود احتمالا فرق عوارض و مزایا را خیلی ها نمی دانند
مردم ایران عزتمدارهستند ،وزیر نفت عربستان باید خدمت شما بیایند نه شما دست بوس ایشان بروید!
اگرروحانیون همگی ازرهبری پیروی میکردن(نه درزبان درعمل)
تمام مشکلات ماحل ميشد
هیچکس رای نخواهد داد
رای فقط برای رفراندوم
دغدغه های روحانیت با مردم جامعه یکسان نیست.
در هرجای دنیا چند کارمند یک مدیر اختلاس و دزدی میکدند حتما رییسشان عذرخواهی و استعفا میداد الا در ایران ما که رییس جهاد کشاورزی تهران هنوز هست این هم از معاونت پشتیبانی وزارت مخلصان؟؟؟؟؟ یاد باد دورانی که جهاد فقط جای درستکاران بود و بی هیچ منت و توقعی شب و روز در خدمت مردم و جبهه و جنگ بودند.
اصلاحاتیون فقط ژن خوب پرورش می دهند و تق به توق بخوره سر از اروپا و امریکا در میارند
آیا روحانیون و طلاب مالیات می‌پردازند؟
روحانیون همگی بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند و یکی از بهترین بیمه‌های تکمیلی کشور هم در خدمتشان است. دیگر چه می‌خواهند؟
ازکدام قشر10درصد درقدرت است؟
10/رقم بسیاربالایی است ازهر10طبیب یا ازهر10معلم یکنفردرقدرت باشد،اینطوری تصوربهتری ازموضوع پیدامیکنید.
مرکز خدمات حوزه علمیه چه خدماتی فراوان به روحانیون ارائه می‌کند: بیمه تامین اجتماعی بدون پرداخت ریالی از طرف روحانیون، بیمه تکمیلی، خوار‌وبار و ارزاق عالی، مسکن، خودرو و...
تابناک چرا از خدمات و امکاناتی که به روحانیون اختصاص یافته چیزی نمیگویی؟ پدر من یک روحانی عادی است و می بینم که بیمه رایگان تامین اجتماعی، بیمه رایگان تکمیلی، وام بلاعوض خودرو، وام بلاعوض مسکن، بن رایگان خرید پوشاک، ارزاق رایگان و ... بهشان تعلق گرفته. پدرم بارها از کودکی از من خواست که به حوزه بیام قبول نکردم و درس خواندم و با تلاش خودم با رتبه های خوب در کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کردم ولی الآن با 36 سال بیکار شده ام و دستم جلوی پدرم دراز است. ایکاش دانشگاه نرفته بودم و طلبه شده بودم که اگر طلبه شده بودم الآن بهترین وضعیت مالی را داشتم.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
خیلی دیر نشده حالا هم میتونی بری و طلبه بشی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
دروغ می گویی
فرمانده واقعی یعنی همین . حتی باید بداند در خانه های مردم چه می گذرد و واز برکت تلاش خانه های ما هتل شده است منتها چیزی برای خوردن نداریم
آقاي واعظي ، اگر آقاي روحاني بجاي هر حرفي خنده تحويل مي دهد دليلش آشنا نبودن ايشان به زبان انگليسي است و نه اهداف سياسي ، نمي دانم ايشان از كجاي انگلستان مدرك دكترا گرفتن كه نمي تونن انگليسي صحبت كنند و بفهمند ؟ !!!! در سفر قبلي ايشان به نيو يورك، بطور اتفاقي با مكرون در راهروهاي سازمان ملل برخورد داشتند كه همين طور بجاي پاسخ به احوالپرسي مكرون ، خنده تحويل دادند . احمدي نژاد هم در پاسخ به جمله ? How Are You ; فرمودند Yes !!!!!!!!
این همه ناراضی پس این ملتی که جلوی دوربین اقای سلامی دم از رضایت وارامش در ایران میزنند کیا هستند ؟
امور مملکت باید به اقراد متخصص و با تجربه و عاقل واگذار بشه.
سردار خانه های ما که خیلی وقته شبیه هتل شده....البته ما اینترنت نداریم تو خونه ولی کرایه ای که پرداخت می کنیم تقریبا اندازه کرایه واحد تو هتله!
دست شما و هم فکران شما برای اینکه خانه هایمان رو هتل کردید درد نکنه...خدا خیرتون بده!
بانکداری اسلامی یعنی این وامهای کلان واختلاس وسودهای نحومی و..................درمقابل این چیزی نیست انها فقط دلشان بحال مردم میسوزه ولاغیر فقط یک روز وامت عقب بیفتد از خدا طلب مرگ میکنی بخاطر سود وربا خواری بانکها با نام اسلام وبه کام بانداران..........................................
یعنی با ده درصد نیرو به این وضع دچارشدیم؟!!!
من پیشنهاد میکنم که آن 10 درصد روحانیون هم از قدرت فاصله بگیرند تا آن 90 درصد روحانیونی که در قدرت نیستند و فقط تحمل عوارض میکنند خلاصی یابند. جناب درایتی، آن 90 درصد روحانیونی که به قول شما قدرت ندارند، دستکم تریبون که دارند؟ یعنی در مسجد یا حسینیه میتوانند با مردم سخن بگویند. شما به من یک بلندگو بدهید ببینید چه ها که نمیکنم! یعنی چنان مفسدان را رسوا کنم و دو تابعیتی ها را فراری دهم که روحانیون در 40 سال گذشته نتوانسته باشند.
خود کرده را تدبیر نیست
اگرنفاق نداری و شجاعت داری نظر دیروز من رو در مورد ناطق و عملکرد سایتت منتشر کن .... البته که منتشر نمی کنی
سلام میشه حداقل سال 99 یه آزمون نفت بذارین تال دل ملت خوش باشه . لطفا شرایط الکی هم نذارین مثل تافل و نخبگان و دانشگاه تهران و.... ما معمولیهای دانشگاه خوزستان و اراک و اهواز مگه آدم نیستیم. پس کی این آزمون نفتی که قرار بود 2500 نفر بگیره رو میزارین. انقد بیکاری زیاد شد که سحر تبر رو بازداشت کردن و تتلو ادعای پیامبری کرد و آیه نازل میکنه. بدبختمون کردید رفته. خدایا توبه. تازه این آزمون وزارت نیرو که قرار بود 700 نفر بگیره رو هم منحل کردید. اجرکم عندالله
تابی جان ...جان جفتمون حالم دیگه بد شد از این خبرهایی که توش هی مینویسن اصولگرا،اصلاح طلب،میانه رو....چه میدونم... بالا رو، پایین رو،چپ رو،راست رو....کل ملت سالیان سال هست سر کارن...بس کنید تو رو خدا.کی به حرف ملت گوش میداد که از این به بعدش گوش کنن!!
تابی جان ...جان جفتمون حالم دیگه بد شد از این خبرهایی که توش هی مینویسن اصولگرا،اصلاح طلب،میانه رو....چه میدونم... بالا رو، پایین رو،چپ رو،راست رو....کل ملت سالیان سال هست سر کارن...بس کنید تو رو خدا.کی به حرف ملت گوش میداد که از این به بعدش گوش کنن!!
استدلال مسخره وزیر خارجه عربستان ،مبنی بر اینکه :
چون تجهیزات استفاده شده برای انهدام قسمت عمده ای از تاسیسات نفتی عربستان،تماما ،ساخت کشور ایران است ،پس میتوان :
ایران را مسئول مستقیم حملات دانست!!!!!
پس با این استدلال مسخره :
-هر دولتی که با تانکهای چیفتن متعلق بخود به یک کشور دیگر حمله کرد ،،آیا ،میتوان ، انگلیس را مسئول مستقیم ان حملات دانست!!!!!؟؟؟؟
ویا مثلا:
-هر دولتی که با هواپیماهای سوخوی روسی متعلق به خود ، به یک کشور دیگر حمله کرد ،،آیا میتوان ، روسیه را مسئول مستقیم آن حملات دانست!!!!!؟؟؟؟
حالا این آقا با این قدرت استدلال بسیار ضعیف خود ، متاسفانه وزارت خارجه عربستان را نیز ،به گرو گان گرفته است
وقتی افرادی مثل اقای واعظی که قبلا ،سالها وزیر بوده اند و در حال حاضر هم ، قطعا دارای یک وزن قابل قبول سیاسی به حساب میایند ، نهایتا برای دور نماندن از ذخارف بی ارزش موجود، به هر طنابی اویزان میشوند و انقدر سقوط میکنند که حتی میبایست برای خنده غیر زیبا و غیر موجه رئیس خود هم ،،تفسیری شایسته بسازند تا بر سر پست بمانند !!!!؟؟؟؟
واقعا دلم میگیرد(((((:::::
لطفا در مورد اقدامات خودسرانه و آتش به اختیار و تفاوتها و تشابه آنها راهنمایی بفرمایند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار