بازدید 3296
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

رشد اندک نماگر بورس با بازگشت وبملت به تالار

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه دهم مهرماه ۹۸)، با افزایش ۲۰ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۱۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۲۱ واحدی به رقم ۴ هزار و ۲۷۲ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۲۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 02 October 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه دهم مهرماه ۹۸)، با افزایش ۲۰ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۱۸ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۲۱ واحدی به رقم ۴ هزار و ۲۷۲ واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد به رقم ۸۷ هزار و ۶۵۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۰۱ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد، عدد ۹۶ هزار و ۴۲۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۹ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۵۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۵۸۱ واحد افزایش معادل ۰.۴۲ درصد را رقم زد و به سطح ۳۷۹ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۴۹ درصد به رقم ۲۳۶ هزار و ۸۵۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۰۷۸ واحد کاهش معادل ۰.۷۶ درصد همراه بود و عدد ۶۶۳ هزار و ۸۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.

رشد اندک نماگر بورس با بازگشت وبملت به تالار

در معاملات امروز نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۷۴۷ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۳۴۱ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۱۱۹ واحد، نماد تیپیکو متعلق به سرمایه گذاری دارویی تامین با ۶۹ واحد و نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۲۵۶ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۵۱ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۲۵ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۲۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۵۹ واحد و نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۱۵۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۷ میلیارد و ۲۷۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۵۴ هزار و ۳۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

رفت و آمد‌های

به نقل از گزارش نبض بورس،  در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت کشاورزی ودامپروی مگسال (زمگسا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، ماشین سازی نیرو محرکه (تمحرکه) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، حق تقدم استفاده نشده شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیرح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف، معدنی املاح ایران (شاملا ۱) و لیزینگ‌صنعت‌ومعدن (ولصنم ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، مس شهیدباهنر (فباهنر ۱)، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شدند.

نماد معاملاتی شرکت نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا)، لیزینگ ایران (ولیز) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، بانک ملت (وبملت) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و عمومی عادی فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره و با توجه به ارائه اطلاعات شفاف سازی منتشر شده در سایت کدال، کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفیح) جهت حق عرضه  تقدم‌های استفاده نشده، گروه بهمن (خبهمن) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بازگشایی شدند.

وقفه و حراج

نماد معاملاتی شرکت کارخانجات‌داروپخش (دارو ۱)، مخابرات ایران (اخابر ۱)، سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو ۱)، بیمه البرز (البرز ۱) سرمایه گذاری البرز (هلدینگ (والبر ۱) حق تقدم سهام شرکت سرمایه گذاری البرز (هلدینگ (والبرح ۱) با توجه به وقفه معاملاتی نماد اصلی، با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت سیمان فارس نو (سفانوح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار