بازدید 5559

انتقاد ولید معلم از سکوت جهان در برابر تروریسم

کد خبر: ۹۲۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ 28 September 2019

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه، در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه بدون حمایت آمریکا ممکن نبود ادامه پیدا کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ولید معلم در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک امروز (شنبه) بیان کرد: می‌بایست به اتحاد، حاکمیت و استقلال سوریه احترام گذاشت و هیچ گونه شرطی به کمیته قانون اساسی تحمیل نکرد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: "تروریسم همواره خطر بزرگی است که جهانیان را تهدید می‌کند، اما جهان در برابر تروریسم در سوریه سکوت مطلق کرده است".

وی همچنین با اشاره به اینکه دمشق آماده است تا با کشور‌های دوست و فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همکاری کند تا کار‌های کمیته قانون اساسی آغاز شوند، خاطر نشان کرد که با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر سر قوانین داخلی این کمیته به توافق رسیده‌اند.

با تاکید بر اینکه تمامی پناهندگان سوری می‌توانند در کمال امنیت به خانه‌های خود بازگردند، ولید معلم گفت: "برخی از کشور‌های غربی و همچنین کشور‌های میزبان پناهندگان سوری از بازگشتن آن‌ها به کشورشان جلوگیری می‌کنند".

وزیر خارجه سوریه همچنین خواستار خروج سریع تمام نیرو‌های نظامی آمریکا و ترکیه از این کشور شد و هشدار داد که نیرو‌های دولت سوریه در صورت امتناع این کشور‌ها از عقب‌نشینی، حق اقدام متقابل دارند.

آمریکا در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ نیرو جهت مبارزه با داعش در خاک سوریه دارد و ترکیه نیز تاکنون با انجام عملیات‌هایی در شمال سوریه، سعی در هدف قرار دادن جنگجویان داعش و یگان مدافع خلق داشته است.

ولید معلم گفت: "تمام نیرو‌های خارجی مستقر در سوریه که بدون مجوز ما در حال انجام عملیات هستند، نیرو‌های اشغال‌گرند و باید سریعا خارج شوند".

او همچنین اظهار کرد: "اگر آن‌ها از این کار امتناع ورزند، ما این حق را داریم که تمام اقدامات جهت مقابله با آن‌ها را تحت قوانین بین‌الملل اتخاذ کنیم".

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، سال پیش به نیرو‌های آمریکا دستور خروج از خاک سوریه را داده بود، اما برخی از نیرو‌های این کشور در سوریه باقی ماندند تا طبق ادعای خودشان، از فعالیت مجدد داعش جلوگیری کنند.

مداخله آمریکا در سوریه در سپتامبر سال ۲۰۱۴ و طی چند حمله هوایی زیر نظر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا آغاز شده بود.

وزیر خارجه سوریه بیان کرد: "آمریکا و ترکیه به حضور نظامی غیر قانونی خود در شمال سوریه ادامه داده‌اند". او تلاش این دو کشور جهت ایجاد "منطقه امن" در داخل خاک سوریه را نقض منشور سازمان ملل خوانده است.

ولید معلم اظهار کرد: "ما در جنگ خود علیه تروریسم تا ریشه‌کن کردن آخرین بقایای آن، از تمام جوانب مصمم هستیم".
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی