بازدید 16606

دردسر‌های ادامه‌دار آمریکا برای هیأت‌های ایران و روسیه در نشست سازمان ملل!

نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل ـ که مقر آن در نیویورک است ـ در مواقعی با ایجاد محدودیت از سوی آمریکا برای هیأت‌های دیپلماتیک و رسانه‌ای برخی از کشور‌های مخالفت سیاست‌های آمریکا همراه می‌شود. امسال نیز واشنگتن با سوء استفاده از میزبانی خود، اخلال در سفر هیأت‌های خارجی به مقر سازمان ملل به ویژه در رابطه با ایران را دنبال کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 24 September 2019

نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، که مقر آن در نیویورک است، در مواقعی با ایجاد محدودیت از سوی آمریکا برای هیات های دیپلماتیک و رسانه ای برخی از کشورهای مخالفت سیاست های آمریکا همراه می شود.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، امسال نیز واشنگتن با سوءاستفاده از میزبانی خود، اخلال در سفر هیأت های خارجی به مقر سازمان ملل به ویژه در رابطه با ایران را دنبال کرده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح دوشنبه به ‌منظور حضور و سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شده بود.

با وجود محدودیت‌هایی که دولت آمریکا در صدور ویزا برای هیأت ایرانی اعمال کرده بود، تعداد محدودی از دولت‌مردان موفق شدند رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی کنند.

طبق تصاویر منتشره در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری از دیدارهای روحانی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه، محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری غلامحسین دهقانی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه در این سفر همراهی می‌کنند.

از تیم رسانه‌ای ریاست‌جمهوری هم کاظم روحانی نژاد به نیویورک رفته است. آمریکا به خبرنگاران و عکاسان ایرانی نیز برای سفر به مقر سازمان ملل ویزا صادر نکرده است.

محدودیت تردد برای روحانی

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که واشنگتن، همان محدودیت‌هایی را که اواخر تیرماه برای تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک وضع کرده بود، برای روحانی نیز اعمال کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها گزارش کرد، «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، روز گذشته (دوشنبه) برای مجمع عمومی سازمان ملل، وارد نیویورک شد، اما با همان محدودیت‌های شدید عبور و مروری روبه روست که واشنگتن ماه ژوئیه سال جاری میلادی برای کارکنان هیأت ایرانی در سازمان ملل تحمیل کرده است.

بر اساس این گزارش، طبق این محدودیت‌ها، روحانی نمی‌تواند از محدوده مقر سازمان ملل در «ایست ریور» (رود شرقی) در بخش شرقی جزیره منهتن نیویورک خارج شود.

طبق این گزارش، با این حال، دولت آمریکا مجوز مخصوصی برای روحانی به منظور اقامت در هتل صادر کرده است.

روز یکشنبه هفته جاری، روزنامه «نیویورک تایمز» نیز گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا به یک سوم اعضای تیم ایرانی که قصد شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشته‌اند، روادید نداده است.

دردسرهای ادامه دار آمریکا برای هیات های ایران و روسیه در نشست سازمان ملل!

قرار است فردا (چهارشنبه) روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرده و کنفرانس خبری برگزار کند.

هدف سفر حسن روحانی به آمریکا، حضور در مقر سازمان ملل متحد است، نه اقامتی کوتاه در این کشور؛ بنابراین، ایالات متحده نیز به‌ عنوان میزبان بنا بر قواعد عرف بین‌المللی موظف به همکاری لازم برای صدور ویزا و فعالیت دیپلماتیک هیأت‌های کشورهای میهمان است. پس هر گونه ایجاد محدودیت در اعطای ویزا یا فعالیت هیأت اعزامی جمهوری اسلامی به سازمان ملل خلاف تعهدات صریح این دولت، هم به عنوان میزبان و هم عضو این سازمان از منشور ملل متحد تلقی می‌شود.

با این حال، ایجاد محدودیت در تردد هیأت ایرانی علاوه بر تخلف ایالات متحده از تعهدات، اقدامی بی‌اثر و نمایشی است، چون برنامه‌های روحانی و ظریف در سفر به مقر سازمان ملل آنقدر فشرده است که عملاً طی سال‌های گذشته، امکان تردد جز در محل سازمان ملل متحد، هتل اقامتی و دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، وجود نداشته و نیازی هم به آن نبوده است.

در جریان حضور رئیس‌جمهوری ایران در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل نیز با توجه به آنچه از سوی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری اعلام شده، هیأت ایرانی علاوه بر حضور در مجمع عمومی، با سران کشورهای فرانسه، انگلیس، ژاپن، سوئیس، اسپانیا، عراق، سوئد و پاکستان و چند کشور دیگر دیدار می‌کند که این دیدارها عمدتاً با درخواست سران آن کشورها تنظیم شده است.

همچنین بنا به روال سال‌های اخیر، دیدار با دبیرکل سازمان ملل و مدیران ارشد رسانه‌های بین‌المللی و جلسه با نخبگان سیاست خارجی در آمریکا، از مهم‌ترین ملاقات‌های رئیس‌جمهوری است. در ادامه نیز انجام دو مصاحبه تلویزیونی با شبکه‌های مهم آمریکا در برنامه حسن روحانی پیش‌بینی شده و نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه (چهارم مهر) پایان‌بخش سفر کوتاه سه‌روزه هیأت ایرانی به نیویورک است.

البته آنچه اعلام شده، تنها برنامه‌های از پیش تعیین شده تیم ایرانی در این سفر است و احتمال موافقت هیأت جمهوری اسلامی با انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی یا دیدار با سران دیگر کشورها به دلیل تقاضای آنان نیز وجود دارد.

عدم صدور ویزا برای روس ها

«کنستانتین کوساچف»، رئیس کمیته روابط بین‌الملل مجلس سنای روسیه اوایل امروز گفت: به دلیل اینکه آمریکا بموقع روادید او را صادر نکرده است، قادر به شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفته بود که آمریکا روادید روس‌ها را برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صادر نکرده که این اقدام نوعی بی‌احترامی است. این وزارتخانه همچنین ادعاهایی را مبنی بر اینکه روسیه نتوانسته اسنادی را برای صدور بموقع روادید، ارائه کند، تکذیب کرد.

طبق گزارش اینترفکس، آمریکا برای ده عضو هیأت روس جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا صادر نکرده است.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: «طرف آمریکایی به یک مشکل فنی در مهلت ارسال اسناد اشاره می‌کند. این صحیح نیست. اسناد قبل از مهلت مقرر از سوی آمریکا، ارائه شده است. اسنادی که قبلا ارسال شده بود، دو ماه قبل از این سفر، بازگردانده و گفته شده که این اسناد خیلی زود ارسال شده است.»

 «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه نیز قصد دارد در جریان مذاکرات خود با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، بر این موضوع تمرکز کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «این یک نمونه بی‌احترامی از طرف آمریکا به کشورهای عضو سازمان ملل و عدم انجام تعهدات یک کشور میزبان است. این نمونه جدیدی از بی‌توجهی به حقوق کشورها و سازمان‌های بین‌المللی است. عدم توانایی (آمریکا) برای انجام درست تعهدات حقوق بین‌الملل، موضوع اصلی مذاکرات لاوروف و پامپئو در نیویورک خواهد بود.

زاخاروا همچنین گفت: «طرف آمریکایی با نقض تعهدات خود در جامعه بین‌المللی، نتوانسته تا در موعد مقرر روادید تعدادی از اعضای هیأت رسمی از جمله من و گروهی از همراهان که امروز قصد سفر به نیویورک را برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست سازمان ملل داشتند، فراهم کند. این اقدامی ناخوشایند و غیرقابل توضیح و توجیه است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۳
این حرفا کدومه؟من اگه میدونستم نمایندگان کشوری که پرچم کشور منو اتش میزنه و زیر پا لگد میکنه حالا به کشورم اومدن ما چی کار می کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
ای امریکا پرست نادان !!!!!!!!! تو زیر پرچم دولت امریکا باشد و به زمان ما ایرانی ها سخن نگو .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
ناشناس 22:59
زیر پرچم یک کشور بودن بهتر از زیر پرچم چند کشور بودنه !!!!!!!!
باید دست به دست هم داد و مقر سازمان رو از امریکا خارج کرد...یک کشور اروپایی یا حتی چین خیلی بهتره..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
مزاح مي فرماييد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
چرا کشور خودمون نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
من عزت را به پاسپورت ایرانی باز میگردانم

جمله فوق از کیست؟

از کسی که با این شعار های زیبا رای مردم را گرفت و اکنون خودش را با سختی و همراهانش را هرگز حتی به مقر سازمان ملل راه نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اگر ایران بشه مقرسازمان ملل اولا" خیلی ازکشورها نخواهندآمد دوما"اگر بیایند ابتدا باید کلی ماموربزارندکه زنها حجابشان رعایت شود و سپس مواظب باشند زنان بامردان دست ندهندو روبوسی نکنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اینهمه آدم میخوادبره سازمان ملل برای چی؟ هرکدام روزانه حق ماموریت دلاری دریافت میکنند.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
کانالهای تلگرامی دولتی خودشان را دارند برای دیدار روحانی ترامپ هلاک می کنند.
جای تاسف است و دولتی ها برای رهایی از ورشکستگی حاضرند تن به هر خواسته نامشروعی بدهند.
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
ایا امکان این وجود دارد که ما ذهنمان را از شعارها و تبلیغات خالی کنیم و در هر موضوعی منصفانه و با تعمق و تحقیق و مستند نظر بدیم ???
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
قبلا یه دفعه تو وین برگزار شده. فقط چون آمریکا یاسر عرفات رو راه نمی داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
امريكا به عنوان ميزبان سازمان ملل خوب عمل نمي‌كند. بهتر است سازمان ملل به كشوري مثل سوئيس منتقل شود
سازمان ملل و مقرش مال آمريكاست. هر كشورى حق داره در داخل خاك خودش چه جور رفتار كنه.
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اسمش روش هست.سازمان ملل.پس مال کسی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
سازمان ملل مال آمریکاست
ناشناس
| Austria |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
سازمان ملل با آمریکا قرارداد داره که آمریکا باید به کشورهای مختلف برای حضور در سازمان ملل ویزا بده
حسین
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
احتمالا جمله فوق در مورد ایران هست که فقط صدق نمیکنه ، تاسف برای عشق آمریکا هایی که به تو مثبت میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
واققعا که شما با ان پرچمتان چقدر دانایی !!!!!!!
هیئت همرا ه رئیس جمهور هرچه کمتر بهتر همان بهتر که برای برخی ویزا صادر نشد چون حضور خیلی ها ضرورت نداشت و فقط تحمیل هزینه های زیاد و بی خاصیت برای کشور
اون ازویزا دادنشون که دقیقه ۹۰ صادرشد وابنم ازمحوه برخورد باهیات ایرانی ! روحانی اصلا نبایدمیرفت حداکثر اعزام هیات ایرانی درحد وزیر خارجه باید انجام میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اینجور که میشد همون که آمریکایی ها میخواستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
روحانی نباید به امریکامیرفت و باتوجه به اتهامزنی فرانسه و المان وانگلیس به ایران درمورد حمله به ارامکونبایدبامکرون ملاقات میکرد
هیهات من الذله
سازمان ملل باید به کشوری بی طرف منتقل بشه، جایی مثل سوئیس.... دولتهای مختلف آمریکا بارها ثابت کردن بی طرف نیستن و لیاقت میزبانی سازمان ملل رو ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
نه كه ما خودمون خيلي بي طرفيم !!! تا روزي ٥٠ بار مرگ بر اين و ان نگيم خوابمون نمي بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
حالا سوییس هم که خیلی بی طرف نبوده
الان مشکلتون چیه؟! اینکه مثل یه بنده خدایی دو تا هواپیما از فک و فامیلاتون رو نمیتونید ببرید آمریکا؟! یا اینکه الان روحانی نمیتونه بره تور دور امریکا؟! از اول مگه جز این بود که میخواستید برید سازمان ملل؟! یا شما به جز سازمان ملل جای دیگه هم میخواستید برید یا اینکه با اهل و عیال قصد عیمت داشتید که اینقدر ناراحتید.
اگر ایران بود ایران چکار می کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
به جرم جاسوسي پرتش مي كرد محبس !!!
البته رفتار امریکا پسندیده نیست، ولی این رو دیدم که عرض میکنم روسها خودشون در میزبانی افتضاح هستن، بی احترامی به مهمان و عدم تحمل و ظرفیت پایینی دارند، چند وقتی با روسها فعالیت تجاری داشتیم و خدا رو شکر میکنم دیگه تمام شد. یک غرور و تکبر عجیبی دارن و اگر حتی انگلیسی بلد باشن، و شما روسی بلد نباشید، باهاتون انگلیسی حرف نمیزنند!
اقتدار یعنی این . نه اینکه سالها شعار مرگ بر ..... بگوییم و در عمل محتاج مذاکره !!!!!!!!!
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
آی کیو. کی خواست مذاکره کنه که اینقدر دور برداشتی. بیدار شو. تا سیل جهالت نبردتت
همه کشورها از ظرفیت هاشون به منظور پیشبرد اهدافشون استفاده میکنن، وقتی شما با همه دنیا در حال جنگ و مقابله هستین نباید انتظار داشته باشین با آغوش باز ازتون استقبال کنن! ضمنا آمریکا طی نامه ای به ظریف اعلام کرده که با چشم پوشی از قوانین ویزا براشون صادر کرده چون تحریمن
ملت دوست دارند اصلا به هيچ کس جز رئيس جمهور و ظريف ويزايي صادر نشود چون لازم نيست نه اينکه مثل احمدي نژاد نوه اش هم با خودش برده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
چيزي نمونده بود همسايه هاي نارمكش رو هم ببره
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
خودتون میگید نزدیک بود همه رو ببره آمریکا حالا اون موقع پاسپورت عزت داشت یا الان که خود آقایونم راه نمی دن هر وقت خواستید یکیو بکوبید قبلش یه مقدار فکر کنید
باید کشورهای مخالف لابی کنن تا محل مقر سازمان ملل به یه کشور بی طرف منتقل شه. مث سوییس یا اتریش. مث زمان قبل از جنگ جهانی دوم که مقر جامعه ی ملل در ژنو بود
خواهشن خودتون رو به روس ها نچسبونید. حساب روس ها از حساب ایران جداست. بیخود خودتونو گنده فرض نکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
همون لحظه اول که تیتر رو دیدم درست همین مسئله چشممو گرفت.کامنتها رو نگا کردم فقط شما اشاره کرده بودید.درستش هم همینه خودشونو دارن میچسبونن به روسها.ممنون از کامنتتون
باید مقر سازمان ملل به کشوری بی طرف منتقل شود نه کشوری که حامی تروریست هایی مثل اسرائیل و عربستان است.
این بود برگردوندن عزت به پاسپورت ایرانی.آمریکایی ها زمان جنگ اینطوری رفتار نمی کردند
مقر سازمان ملل باید به ایران منتقل بشه. باید در میدان فردوسی و کنار مجسمه فردوسی یا در پاسارگاد کنار قبر کورش مقر سازمان ملل افتتاح بشه و ایران بگه ما دیگه هیات به امریکا نمی فرستیم و بدنیا اعلام کنه کشورهای دوست ما باید به مقر سازمان ملل ما بیان. اونوقت ایران می تونه امتیاز بگیره حداقلش اینه که سالی دو مرتبه اجلاس سران برگزار میشه اگه اونا اومدن مام میریم اگه نه مام نمیریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
.انشالله شفای عاجل
آروین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
؟!! تعرف نکن بگو چیز دیگه نمی خوای
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
دوست عزيز ازاون مغزت هم بعضی موقع ها استفاده کن اکبندنگهش ندار
باتشکر
برخی از این اصول گرایان از رئیس جمهور هر کار بکند ایراد می گیرند.
جالبه اگر از برجام آمریکا و اسرائیل خوشحال بودند خدا می داند که با این دولت چه می کردند. حال که آنها ناراضی هستند باید از دولت تشکر کنند ولی باز هم ایراد می گیرند. خداوند این جماعت را هدایت کند.
در ضمن قهر کردن با دنبا عین انفعال است. ولی گفتگو و مذاکره عین شجاعت و اقتدار است.
امریکا را مورچه گازش گرفته ببین لجش گرفته
بنظرم با این حال و روز دنیا اگر مقر سازمان ملل را به عربستان ببرند دیگه همه چی تکمیل شده است!!
بهتر بود رئیس جمهور طرح خروج سازمان ملل از آمریکا بدلیل مزاحمت برای اعضا و دوری مسافت برای اغلب کشور ها را به سازمان ملل ارائه دهد
کافیه که ایران و روسیه و چین و چند کشور متحدشون اجلاس سازمان ملل رو در یک سال تحریم کنند.
شما حتی اخبار سخنرانی ترامپ و سایر سخنرانی های مخالف در سازمان ملل رو پوشش نمیدید. هیچ خبرگزاری آمریکا در ایران نمایندگی نداره، هیچ خبرنگاری رو به ایران راه نمیدید
اما از اون طرف کامران نجف زاده در نیویورک خانه زاده و فارسی رو با لهجه آمریکن حرف میزنه و از ناکارآمدی دولت آمریکا برای ما گزارش تهیه میکنه. خیلی سازمانهای کشور در آمریکا دفتر و نمایندگی دارن.

با این اوصاف توقع دارید آمریکا راحت به 70 نفر هیئت ایرانی ویزا بده که هر کجا دلشون خواست برن، مصاحبه کنن ، و آزادانه به دولت آمریکا حمله بکنن و نظام امپریالیستی رو به چالش بکشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
نیست که تمام خبرگزاری های آمریکا و اروپا در مراسم و اعیاد ملی ما شرکت نم کنند و ویزا نمی گیرن و گزارش تهیه نمی کنند
این ترامپ زورگوو دیکتاتور و غیر منطقی هست که با تضییع حقوق بین الملل ملت ها اجازه ورود اتباع مخالف با سیاستهای قلد مابانه ترامپ را نمی دهد و در سخترانی پوز انسانهای حامی صلح را میدهد
صلح ترامپ با ملت ها جز برای قاپیدن سرمایه ملی کشورها و اعمال زور و دوشیدن کشورها چیز دیگری را در بر نداره
منفی نگاه نکنید آمریکا نمی خواهد آسیبی به هیات ایرانی برسد.
تیم دولت کامل رفته که اقای ظریف هفته میش شایعه عدم صدور ویزا را فرمودند!!!!!!!!
ایران و روسیه همت کنن از خودشون شروع کنن نرن سازمان ملل امریکا به غلت کردن میفته. آمریکا ظرفیت جای به این بزرگی رو نداره بگو ندارم. سازمان ملل و جایگاهش ملک پدری امریکا که نیست اسمش روی خودش ه.
روس هارو که کار خوبی کرده راه نداده دمش گرم
اصلا با این وضع دلار اینها چرا رفتن نیویورک؟ خروجی برای مردم هم که نداره
بهتر
با لطف خداوند متعال، این حقیر برق شکستن سنگ هنگام کندن خندق در زمان پیامبر گرامی اسلام را دوباره می بینم. همانطور که پیامبر اسلام (ص) وعده فرمودند: در کمتر از ده سال.
مقر سازمان ملل باید در سویس باشد کشوری بیطرف
روحانی امروز اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونچنان سخنرانی در سازمان ملل بکنه که نگو !!!!!!!
روحانی: اماده ایم تادرمورد تغییرات اندک ! در برجام مذاکره کنیم !!!
شما که تادیروز میگفتید برجام قابل مذاکره نیست پس چی شد؟ چراروی حرف هایتان نمی ایستید؟ بالاخره درمورد موشک ها هم مذاکره خواهیدکرد
هیهات من الذله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر