بازدید 10570

عبور تامل برانگیز شهردار تهران از دوچرخه و رسیدن به اسکوتر برقی!

افق دیدی که ظاهرا سفر اخیر شهردار تهران به وین در ترسیم آن تاثیر به سزایی داشته است؛ «باید استفاده از اسکوتر برقی و توسعه آن در شهر جدی گرفته شود چراکه اسکوتر محدودیت‌های دوچرخه را ندارد و از مسئولان و رسانه‌ها می‌خواهم فضا را برای تردد اسکوتر و دوچرخه فراهم کنند.»
کد خبر: ۹۲۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 24 September 2019
شهردار تهران که به تازگی از دوچرخه سواری انصراف داده، به دنبال توسعه زیرساخت دوچرخه سواری در تهران و حتی بسط این ایده است.

به گزارش «تابناک»، حناچی که پس از حضور در اجلاسی در وین، در توییتی از عمل جراحی خود خبر داده و تاکید کرده که تا مدتی قادر به دوچرخه سواری نیست، امروز بار دیگر بر ضرورت توسعه فضا‌های شهری برای دوچرخه و اسکوتر سواری تاکید کرد و یادآور شد که در این خصوص دستوراتی به زیرمجموعه خود داده است.

البته این نخستین بار نیست که شهردار تهران بر ضرورت توسعه خطوط دوچرخه سواری در پایتخت و برنامه ریزی برای حضور ورود اسکوتر به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران خبر می‌دهد، اما آنچه سخنان امروز شهردار را متمایز می‌کند، دستوری است که وی به معاون حمل و نقل و ترافیک خود در این خصوص داده است.

مقدمه چینی برای اجرای طرحی که دست کم در خصوص اسکوتر، در اروپا نیز تازه و نو است، هرچند که این وسیله در شهر‌هایی نظیر مسکو مدتهاست که مورد استفاده بسیاری از شهروندان قرار می‌گیرد و استقبال خوب از آن موجب شده که سرویس‌های اشتراک گذاری اسکوتر‌های برقی در شهرهایی، چون پاریس در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد.

این در حالی است که ایده اشتراک گذاری دوچرخه در تهران مدتهاست اجرایی شده و اخیرا با ورود یک استارتاپ به این عرصه، تا حدودی مورد توجه نیز قرار گرفته است، اما همچنان موانع بسیاری پیش روی آن قرار دارد و در مقاطعی، برخی اتفاقات (مانند شائبه‌هایی که در خصوص غیرقانونی بودن استفاده زنان از دوچرخه مطرح شد)، نشان داده که بسیار شکننده است.

البته موانع پیش روی این ایده جدی‌تر از این هاست، به ویژه اگر بدانیم ایده شهرداری تهران برای رونق بخشیدن به دوچرخه سواری، اختصاص بخشی از معابر موجود به دوچرخه سواران، آن هم تنها در برخی خیابان‌ها در سطح شهر است، نه بیشتر. موضوعی که از یکسو موجب شده این معابر کم عرض‌تر شده و بر شدت ترافیک و نارضایتی شهروندان بیافزاید و از سوی دیگر، فاقد پیوستگی و الزامات ترویجی و آموزشی است.

کم و کاستی‌هایی که ظاهرا قرار نیست مانع از اجرای ایده‌های جدید و توسعه بخشیدن به این نوع حمل و نقل در شهرداری تهران شود، چراکه به باور شهردار تهران «باید این حرکتی که در پایتخت برای توسعه استفاده از دوچرخه آغاز شده را ادامه دهیم، زیرا فرض بر این است که با یک دوچرخه‌سوار بیشتر، یک خودرو از تردد در سطح شهر حذف می‌شود.»

افق دیدی که ظاهرا سفر اخیر شهردار تهران به وین در ترسیم آن تاثیر به سزایی داشته است تا جایی که همگام با گرایش اروپایی‌ها به اسکوتر برقی، تاکید می‌کند: «باید استفاده از اسکوتر برقی و توسعه آن در شهر جدی گرفته شود چراکه اسکوتر محدودیت‌های دوچرخه را ندارد و از مسئولان و رسانه‌ها می‌خواهم فضا را برای تردد اسکوتر و دوچرخه فراهم کنند.»

اظهارنظری که نشان می‌دهد اسکوتر‌های برقی به زودی به تهران خواهند رسید، ولو ایده ترویج دوچرخه سواری در ابتدای راه، با انبوه مشکلات دست به گریبان باشد! ایده‌ای که پیش فرض تامل برانگیز و عجیبی هم دارد؛ اینکه بخشی از رانندگان تک سرنشین ترغیب خواهند شد که از اسکوتر برقی استفاده کنند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
آقای شهردار محترم! هرچند که این وسیله در شهر‌هایی نظیر پاریس و مسکو مدتهاست که مورد استفاده بسیاری از شهروندان قرار می‌گیرد و لی انصافا" پهنای پیاده روهای تهران با مسکو و پاریس قابل قیاس است؟
لابد وارد كننده اسكوتر هم يك آقازاده است كه از طريق شهرداري جاده را صاف مي كند
من نمی دونم چرا هر کس شهردار میشه اطلاعات شهری پایینی داره . زمانی میشه صحبت از اسکوتر کرد که ناوگان حمل ونقل عمومی بخصوص مترو کاملا تکمیل شده باشه.
....افق دیدی که ظاهرا سفر اخیر شهردار تهران به وین در ترسیم آن تاثیر به سزایی داشته است
دوچرخه سواری و اسکوتر برای تهران طرح بسیار مناسبی است.
ای بابا
خیلی هم ایده خوبی است.
دوچرخه وواسکوتر در کشورهای اروپای غربیی مسیر مشخص براشون تهیه شده و مردم هم رعایت میکنند
نه

این شهردار هم اینکاره نیست

شهردار فقط قالیباف .

( تنها مسئولی که هیچوقت هوادار و طرفدارش نیستم ولی کارهاش بهتر از بقیه بوده )
در تاریخ آینده خواهند نوشت :ناصر الدین شاه زمانه در سفر به فرنگ اسکوتر برقی سوغات آورد
چهار پنج سال پیش هم شهرداری گفت طرح میخواد بزاره که پیک های موتوری موتور برقی بگیرن یارانه ای و ایستگاه های شارژ موتور هم قرار بود سمت بازار تهران بزارن الان پنج ساله منتظریم چی شد؟
تهران چون در کوه پایه واقع شده هیچ گاه دوچرخه نتوانسته پاسخگوی نیاز حمل و نقلی ان باشه.
بجای حاشیه سازی بهتره شماهم اگر ایده ای برای این معضل دارید مطرح کنید، در غیر این صورت از این طرح حمایت کنید یا حد اقل سکوت کنید.
لطفا با ایده های نو اینقدر سیاسی برخورد نکنید . پدر مردم رو دراورید با این همه شیطنت و خیانت
فکر خیلی خوبیه ... چون اکثر ما ایرانی ها تنبل هستیم و متاسفانه از فعالیت بدنی وحشت داریم !!! پس اسکوتر این داستان تنبلی رو هم حل میکنه و نیازی نیست رکاب بزنیم !!!
چه اشکالی داره وقتی به توسعه پایدار شهری کمک می کنه چرا اینقدر بسته هستیم خوب ایشون در حال توسعه حمل و نقل سالم در شهر هستند و شروع این موضوعات به توسعه اون کمک خواهد کرد .
چرا مسخره می کنید؟ چه ایرادی دارد اگر از ایده های دیگران بخصوص کشور های پیشرفته استفاده کنیم
اگرمدیران مملکت مابامسافرت به کشورهای پیشرفته ازکارهای خوب آنهاالگوبرداری میکردندچقدرمملکت پیشرفت میکرد
استفاده از اسکوتر برقی برای کسانی که مجبورند از وسیله استفاده کنند و از ترافیک کلافه، راهکار بسیار خوب و هوشمندانه ای هستش، البته انشاالله برای خانمها اشکال نداشته باشه!!!
کی مسئولین ما این چیزها را درک خواهند کرد ؟ خدا میداند . . .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار