بازدید 7360

سرپیچی ۷۰ درصد پزشکان از قانون نصب کارتخوان

کد خبر: ۹۲۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 23 September 2019
در حالی مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام دستگاه‌های کارتخوان توسط صنف پزشکان به پایان رسیده است که آمارها گویای ثبت نام فقط ۳۰ درصد از پزشکان در این طرح بوده است؛ با این حال سازمان امور مالیاتی تا این لحظه واکنشی به این سرپیچی آشکار از قانون نداشته است.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهلت تعیین شده برای ثبت کارتخوان در مطب پزشکان در حالی امروز (یکم مهرماه) به پایان می‌رسد که به گفته مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی تا روز قبل فقط ۳۰ درصد از پزشکان در این راستا اقدام کرده بودند. بر این اساس حدود ۷۴ هزار پزشک ملزم به نصب کارتخوان در مطب‌های خود شده‌اند اما از این تعداد فقط ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده‌اند.

به نظر می‌رسد صنف پزشکان تهدیدهای سازمان امور مالیاتی را جدی نگرفته و آن طور که از واکنش‌های سازمان امور مالیاتی هم برمی‌آید، این نهاد مالیاتی هم قصد ندارد خود را این صنف قدرتمند درگیر کند.

زور پزشکان به قانون می‌چربد؟

واقعیت این است که پزشکان علاوه بر اثرگذاری اجتماعی بالایی که دارند، به لحاظ سیاسی هم از نفوذ و قدرت بالایی برخوردار هستند. داشتن فراکسیونی مستقل در مجلس شورای اسلامی با عنوان "فراکسیون بهداشت و درمان" تنها یکی از ابزارهای قدرتمند این صنف در دستگاه سیاستگذاری کشور است.با این حال به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی نباید از موضوعی به اهمیت مالیات‌ها آن هم در سال سخت اقتصادی به سادگی عبور کنند.

با این حال، همه این موارد نباید باعث شود که یک صنف در برابر قانون پافشاری کند، مخصوصا اگر این قانون به مالیات مربوط باشد که در این شرایط اقتصادی بودجه اقتصادی کشور بسیار به آن وابسته است. از طرف دیگر اگر صنف پزشکان موفق شوند از زیر بار قوانین مالیاتی شانه خالی کنند احتمالا دیگر اصناف نیز به تبع آنها زیر بار نصب دستگاه کارتخوان در دفاتر خود نخواهند رفت.

جلسه‌ای مسالمت آمیز برای اجرای قانون

با این حال به نظر می‌رسد سازمان امور مالیاتی از مواضع سفت و سخت خود برای برخورد قاطع با پزشکان متخلف و تعیین ضرب العجل برای آنها کوتاه آمده و به همین دلیل سعی کرده با تشکیل جلسه‌ای با پزشکان قضیه را به صورت مسالمت آمیز خود فیصله دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در نشستی که ۳۰ شهریور ماه در بالاترین سطوح مدیریتی در سازمان نظام پزشکی برگزار شد طرفین توافق کردند در کمیته‌ای مشترک و با حضور نمایندگان تام‌الاختیار، راهکارهای مناسب بررسی و اطلاع رسانی شود.

ظاهرا در این جلسه سه ساعته که رییس کل سازمان امور مالیاتی و برخی معاونین وی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان، معاون کل وزارت بهداشت، رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رییس شورای عالی نظام پزشکی و رییس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران و جامعه جراحان کشور نیز شرکت داشتند بر حل مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی به دور از دخالت های رسانه‌ای و در فضایی کارشناسانه بدون تنش، تهدید و یا عبارت های نامتناسب و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور تاکید شده است!

از طرف دیگر، بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی علی رستم پور -مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون سپاری سازمان امور مالیاتی- درباره همین جلسه گفت: در این جلسه رئیس و هیات مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای عالی نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس سازمان امور مالیاتی حضور داشتند. روند جلسه مثبت بود و همه بر این موضوع تاکید کردند که دنبال تمکین به قانون هستند. البته از فضای رسانه‌ای ایجادشده علیه پزشکان گلایه داشتند؛ چراکه به اعتماد میان بیمار و پزشک آسیب می‌بیند!

رستم‌پور ادامه داد: قرار بر این شد که از ادبیات و زبان تشویقی بیشتر استفاده شود و در این راستا کمیته‌ای چهارجانبه در رابطه با مالیات پزشکان با حضور نمایندگان مجلس،‌ وزارت بهداشت، سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی تشکیل شود تا بر تکالیف قانونی و حتی بخش رسانه‌ای مالیات پزشکان مدیریت داشته باشد.

رسانه‌ها دخالت نکنند؟ چرا؟

اما این تاکید بر عدم دخالت رسانه‌ها در پیگیری یک مطالبه قانونی و عمومی چه علتی می‌تواند داشته باشد؟ مگر غیر از این است که تاکنون این رسانه‌ها بوده‌اند که پیگیر اجرای قوانین مالیاتی برای پزشکان بوده‌اند؟ پس چرا نباید رسانه‌ها در احقاق حقوق عمومی دخالت کنند؟ یکی دیگر از موضوعاتی که مطرح می‌شود فرهیخته بودن اقشار پزشکان و ضرورت احترام به این اقشار است! اما آیا واقعا مطالبه پرداخت مالیات می‌تواند باعث کسر شان یک صنف باشد‍!؟

به گزارش ایسنا، پیش از این هادی خانی -مدیرکل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی- درباره اقدامات سازمان در خصوص ساماندهی دستگاه کارتخوان (POS) برای پزشکان اظهار کرد: بنده امروز بسیار متاسفم از اعلام این خبر که با وجود تعامل خوب سازمان با قشر تحصیل‌کرده پزشکان و تمدید دوباره فرصت، پزشکان در آزمون شفاف‌سازی اقتصاد کشور و اعتماد سازی مردم به شفافیت اقتصادی کشور نمره خوبی را دریافت نکرده‌اند و این درحالی است که انجام این فرآیند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از وقت پزشکان را خواهد گرفت.

خانی همچنین گفت: افرادی که تا مهرماه به اجرای قانون تمکین نکنند، از نظر سازمان یک استعداد بالقوه و بالفعل فرار مالیاتی محسوب می‌شوند و اگر فرار مالیاتی بر آنان محرز شود، بر طبق قانون با آنان برخورد خواهیم کرد. انتظار داریم که برای تحقق اهداف شفاف‌سازی کشور پزشکان همراهی بیشتری با ما داشته باشند. همچنین کسانی که تا پایان مهرماه به قانون تمکین نکنند دو درصد از درآمد آنان به عنوان جریمه مطالبه خواهد شد که غیر قابل بخشش است. افرادی که در فضای مجازی برای جو سازی تلاش کردند و یا پزشکان را به عدم همکاری با سازمان امور مالیاتی تشویق کردند، این افراد در اولویت دفتر مبارزه با پولشویی قرار خواهند گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۴۸
مثل اينكه 10 درصد بيشتر شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
فقط اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
شعار دانشکده پزشکی هاروارد تعالی در همه چیز است .به دانشجویان پزشکی یاد میدهند که اول انسان باشند و به مردم و جامعه اهمیت بدهند و احترام بگذارند .اصلا افرادی که به حرفه پزشکی ، تجاری و بیزینسی نگاه کنند در دانشکده پزشکی هاروارد جایی ندارند و پذیرش نمی شوند .
حالا خودتان مقایسه کنید . آب از سرچشمه ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
متاسفانه بلد نیستن با کارتخوان کار کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
فکر می کنم سازمان مالیات در کارش قدری عجله دارد باید با پزشکان عزیز و متعهد کشورمان موضوع را بررسی کنند.در ضمن حساب های بانکی مشخص می باشد. فرض پزشک دارای پول فراوان می باشد آن را توی خانه نمی گذارد که دزد ببرد.راه حل های اساسی باید اندیشیده شود.باید سایر صنوف هم باشند مثل طلا و املاک و غیره.
خیلی دوست دارم بدونم دلیلشون و توجیهشون چیه؟ چرا باید از اندک حقوق مدرس حق التدریس دانشگاه مالیات کسر بشه اما پزشکان حتی حاضر نیستند کارتخوان نصب کنند که درامدشون رصد بشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
اکثر پزشکان کارتخوان دارند ضمن اینکه به ازای هر نسخه ای که برای بیمه رد میکنند فورا ابتدا مالیاتش را برمدارند و بعد مابقی را به پزشک میدهند .در بیمارستان های خصوصی و دولتی که اصلا بدون برداشتن مالیات پرداختی به پزشکان ندارند و همان دستمزدی که مالیاتش را قبلا برداشته اند را ماهها بعد در بیمارستان های دولتی پرداخت میکنند.پرداخت بیمه ها به پزشکان تقریبا با تاخیر 9 ماهه است البته 9 ماه قبل مالیاتش را کسر کرده اند.اینکه پزشکان مالیات نمیدهند یک دروغ بزرگ برای مرعوب کردن آنهاست و تحریک جامعه
گردش مالی بهداشت و درمان ایران 150 هزار میلیارد تومان است. میزان فرار مالیاتی پزشکان ایرانی طبق نظر مرکز پژوهش های مجلس 6700 میلیارد تومان است. اگر فرض کنیم این مقدار مالیات ده درصد کل درآمد پزشکان باشد یعنی حدود 75 هزار میلیارد تومان یا نصف گردش مالی بهداشت و درمان مستقیم وارد جیب پزشکان میشود و بین حدود 75 هزار پزشک ایرانی تقسیم میشود. پس هر پزشک به طور متوسط سالی 1 میلیارد تومان درآمد دارد (میانگین است و یک متخصص ممکن است چند میلیارد و یک پزشک عمومی هم ممکن است سالی 300 میلیون درآمد داشته باشد) . نتیجه میگیریم در ایران بودجه خرید دارو و درمان بیماران و ساخت بیمارستان جدید و تعمیر و نگهداری بیمارستانهای فعلی و هزینه هایش و مبارزه با بیماری ها و واکسیناسیون ها و ساخت داروها و خرید دستگاه های رادیوگرافی و آزمایشگاه ها و آموزش پزشکان و ... در یک کفه ترازو و پولی که وارد جیب پزشکان میشود با هم برابر است! واقعا اگر کسی از دانستن این مطلب بمیرد به مرگ بیهوده نمرده است.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
متاسفانه تمام دامدشان را خارج از کشور ملک وسرمایه گذاری میکنند اشکالی ندارد پولشان است امام مالیات را باید بدهند یکبار غربالگری انجام شود اوایل انقلاب خیلی از همینها تا حرف میزدی مدعی بودند باید از این کشور رفت هیچ کجای دنیا به این راحتی طبابت نمیکنند بدون هیچ مسولیتی در قبال کارشان الان هم علیرغم احترام به حرفه طبابت ولی هرکسی نارحته وتمکین از قانون ندارد برود خداپشت وپناهش جز اقلیتی ناچیز جایی نمیروند خیالتان راحت ان اقلیت هم خودشان از ایران نمیروند زیرا عمدتا یا درامد عجیبی در ایران دارند یا معتقد به کار در کشورشان هستند در کل مالیات باید اخذ شود بدون کوتاهی وغفلت والبته مالیات براوردی سنوات قبل را هم باید امور مالیاتی بگیرد چطور برای سال86متمم مالیاتی میزنند برای بقیه نمیتوانند؟
اینکه پزشکان باید مالیات پرداخت کنند واقعه ای درست و طبق قانون میباشد ولی اینکه همه صنوف را چشم پوشی کرده و فقط به پزشکان بپردازند یک حقه و شیادی برای لاپوشلانی بسیاری از اتفاقات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
کدام صنوف ؟ کدام چشم پوشی ؟مصادیق را اعلام کنید غیر از داستان اقازاده ها و اینهمه دزدی تو مملکت جدا مصادیق را بنویسید
تابی جان الان همین تیتر ی که زدی عامل تفرقه افکنی بین اقشار جامعه است
تابناك عزيز، بيش از ٩٩ درصد پزشكان ، در مطبشان كارت خوان" نصب" است و از آن استفاده ميكنند . اما به دلايل زيادى كه تمامى آنها منطقى و درست است نميخواهند دستگاهشان را "ثبت "كنند . لطفاً شما نيز همراه رسانه هايى كه فقط پزشكان را تخريب ميكنند نشويد.
متاسفم برای سازمان مالیاتی که زورش به قشر ضعیف میرسد ولی بداند رعایت نکردن عدالت و ملاحظه قشری قانون گریز دنیا و اخرت را بر باد میدهد
تعداد پزشکان شریف به شدت در حال کاهش هست ، شرکت های خارجی رو وارد امور درمانی کشور کنین ، در پذیرش دانشجویان شرط انسان دوستی و وطن پرستی رو اضافه کنین ، دهه های بعد ایران دهه های بحران درمان خواهد بود اگر دیر بجنبید ، روش کوبا رو مطالعه کنید ، تابناک عزیز لطفا حذف نکن شاید یک نفر حرف منو متوجه بشه کاری بکنه .
خیلی خوخواه و مغرور هستند باید ساختلر پزشکی در ایران عوض بشه وقتی دستمزد وحقوق 4 الی 6 میلون هست و درامد یک پزشک یت داندانپزشک ماهی 200 تا 300ملیون هست اولا پرو میشن ثانیا خودشون خجالت میکشن از این همه اختلاف روشون نمیشه درامدشون رو اعلام کنن
بنده دوستی دارم روضه خانست و مالیاتی هم نمیدهد و اندازه سه تا متخصص درامد دارد...
مشکل بزرگ برای این صنف این است که با نصب کارتخوان از این به بعد معلوم میشود که پزشک چه دریافتی نجومی دارد و دیگر یک پزشک متخصص نمی تواند با احمق فرض کردن مردم در رسانه تلویزیونی بگوید درآمدش ۲.۵ میلیون تومان در ماه است.
این مشخص میکنه که این صنف یک ریگ بزرگ به کفش دارند.
از این که قرار شده بدون دخالت رسانه ها و به دور از مزه پرانی های صدا وسیما و امثال شما کار رو پیش ببرن خیلی زورت گرفته تابناک نه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
اتفاقا نشون میده ریگی به کفش دارند وگرنه چرا رسانه نباید مطلع بشه؟
اینها پزشک نیستند، دلال و تاجر هستند
مطالبه پرداخت مالیات باعث کسر شان نیست،ولی انکه پزشکان به عنوان تنها قشر فراری از مالیات شناخته بشن یعنی توهین،مثل ادمیزاد برا همه اقشار جامعه قاونو بزارن و اجرا کنن...تو همین خبرگزاری اگه تو قسمت سرچ بزنی مالیات؛میبینی ۹۰ درصد اخبار درباره فراری مالیاتی پزشکاس...
تابناک خیلی کارت درسته.
ما داریم قدرت رسانه را تجربه می کنیم که چطور با یک مافیای بسیار ثروتمند و با نفوذ درگیر شده است.
واقعا جلب هست دولت به جای قاطعیت به شیوه مسالمت آمیز رفتار می کند
ضمن اینکه در شیوه فعلی هم فرار مالیاتی وجود خواهد داشت
دولت می تواند دقیقتر عمل کند و به نظر این نوع کارت خوان گذاشتن صوری مشکلی را حل نخواهد کرد دکترها از همین هم قانون گریزی می کنند فکر می کنید آن را اجرا می کنند؟؟

یک راه حل دارد و تمام خواهشا اطلاع رسانی کنید تا نیاز به منت کشی برای دکترها وجود نداشته باشد.

مردم یا با دفترچه درمانی دارند یا ندارند و آزاد می روند

1- ایجاد سایت اینترنتی سامانه خدمات پزشکی
2- ثبت پذیرش و ویزیت مریض با شماره پروانه نظام پزشک در سایت و ثبت شماره دفترچه و در صورت آزاد بودن با شماره کد رهگیری سامانه و پرینت نسخه آزاد با کد ملی مریض و نوشتن دارو یا در دفترچه یا در نسخه آزاد پرینتی در سایت. یعنی پذیرش مریض توسط پزشک اینترنتی و در سایت باشد.
3- ارایه تمام خدمات بعدی مثل دارو بستری جراحی رادیولوژی ازمایشگاه و ..... پس از تایید سایت امکان پذیر خواهد بود یعنی وقتی دفترچه ای که توسط پزشک مهر شده است به داروخانه می رود داروخانه شماره دفترچه را در سایت خود وارد می کند و چنانکه در سایت ثبت نشده باشد از ارایه خدمات امتناع می کند و بیمه خدمات درمانی نیز این داروها را بیمه نمی کند در مورد نسخه آزاد نیز اینگونه است چنانکه کد نسخه آزاد پرینتی بنام پزشک و بیمار در سایت
ثبت نشده باشد داروخانه از ارایه خدمات خوداری می کند برای بقیه خدمات نیز همینطور . فرض کنید پزشکی بدون ثبت اینترنتی دفترچه خدمات رادیولوژی بنویسید مسول رادیولوژی باید قبل از انجام رادیولوژی از سایت استعلام کند و پس از استعلام اقدام به رادیولوزی کند مسلما در صورت عدم ثبت در سامانه همه هزینه ها آزاد خواهد بود که اکثر بیماران به آن معترض خواهند بود
حال حساب کسانیکه کلا آزاد می خواهند عمل کنند جدا آنها می توانند پزشک را منزل خود بیاورند و دارو را از بازار آزاد بگیرند که کنترلی بر آن قابل اعمال نیست اما برای وضعیت فعلی پزشکان این بهترین راه حل است و بدون دغدغه تمام پزشکان را مجبور به استفاده از سایت می کند حتی فرقی نمی کند پزشکان کارت خوان داشته باشند یا نه یا بخواهد هر ترفند دیگر فرار مالیاتی داشته باشند.
الان 30 میلیون ماشین رو میشود خلافی را آنلاین ثبت و اخذ کرد برای 500 هزار نفر نمی توان کنترل انجام داد؟؟؟
مگر دولت بخاطر سیاسی و اخذ رای کم کاری کند
انها که این طبقه را شیر کرده و بجان ملت با این تعرفه های گزاف انداختند فردا به خدا و به تاریخ باید پاسخ دهند در کجای دنیا بین متخصصان و سایر طبقات اجتماعی این همه اختلاف در امدی هست اصلا وضع طوری شده که این طبقه هیچ کسی را تره خورد نمی کنند چون قدرت اقتصادی کلانی به برکت تصمیمگیران نصیب خود کرده وهرانچه می خواهند می توانند واقعا تبدیل به جوک شده که کارتخوان بلد نیستند چون تا کنون حداقل حد اقل مالیات داده اند و نمی خواهند در امد های کلانشان روشود فقط همین بنده متعلق به همین خانتواده و در جریان در امد های کلانشان هستم و می بینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
ارزش افراد به دانسته هایشان است و در قران هم می فرماید آیا کسانی که میدانند با کسانی که نمیدانند برابرند؟ طبق کدام آموزه اسلامی کارگر یا کارمند در دستمزد با پزشک یا مهندس یا تاجر برابر است؟این حرفهای کمونیستی را سالها قبل امام از ریشه فسادش در این مملکت از بیخ کند و خارج کرد حالا چه شده در حالی که اختلاف طبقه بنحوی در برخی از کارمندان دولتی بیداد میکند که حتی صدای قوه قضاییه و سازمانهای نظارتی را هم در آورده یاد برابری پزشکان با کارمندان افتاده اید در حالیکه بخش خصوصی پزشکی کارمند دولت محسوب نمیشود که مقایسه گردد!!! در بحث و مقایسه هم مقیاس و ملاک داریم و باز کردن دهان بدون ملاک که افتخاری برای هیچ رسانه ای و طرفدارانش نیست.اهانت به جامعه پزشکی گویا محل کسب شهرت نداشته یا رو به افول رسانه هایی شده که از کمبود توجه اجتماعی رنج .کجای تعرفه های پزشکی گزاف است در حالیکه با تورم سه رقمی امسال تعرفه پزشکی فقط 10 درصد افزایش داشته که محل ظلم به این جامعه است..این چه ظلمی است که به پزشکان میشود که در مقابل بخش خصوصی یک بخش دولتی با هزینه از چاه نفت این مملکت درست کرده اند.! این چه اجحافیست آخر ..بنظرم این راه به مقصد نمیرسد
برای اینکه امثال شما در رسانه هایی که توسط نظام جمهوری اسلامی در اختیارتان قرار گرفته ، هرچه که توانستید نسبت به پزشکان عقده گشایی کردید و هر آنچه را که در شان شخصیت سخیف خود داشتید ،به پزشکان نسبت دادید و در این راه از همراهی اوباش های اجتماعی در راستای اهدافتان دریغ نکردید.هدف پلید شما در تنزل اجتماعی پزشکان هرگز به جایی نخواهد رسید چرا که انسانهای سالم و شخصیت های غیر منحرف و قلم بدستان آزاد مرد همواره قدردان فداکاری های این قشر معزز در تمامی لحظات تاریخ این مملکت بوده و هستند.این داغ همواره بر روح شما خواهد بود تا زمانی که در پیشگاه الهی حاضر شوید
اونایی هم که کارت خوان دارن
هم به اسم خودشون نیست ( به چشم دیدم )
هم اینکه رسید رو از بیمار میگیرن بهش نمیدن
فقط در حدی که مبلغ رو بیمار ببینه که تصدیق کنه عدد درست کارت کشیده شده
چرا تعداد پزشکان توی طرح اینقدر کمه و بیش از صد هزار نفر یا دو سوم اونها از نصب کارتخوان معاف شدند؟


به گزارش مهر، ایرج حریرچی، صبح دوشنبه در نشست خبری هفتگی، ......تا آخر وقت اداری دیروز، تعداد پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشکان فارغ التحصیل داخل و خارج و دارای شماره نظام پزشکی کشور به عدد ۱۷۳۱۳۰ رسیده است و ۱۷۳۱۳۰ مین فارغ التحصیل گروه پزشکی شماره نظام پزشکی خود را دریافت کرده است.
سرپیچی از قانون یعنی جرم، اگر با پزشکان برخورد نشود از فردا هر صنفی در مقابل قانون خواهد ایستاد. پروانه پزشکی مجرمان را باطل کنید تا حساب کار دستشان بیاید. در ضمن سالانه چند نفر در ایران بر اثر اشتباه و سهل‌انگاری پزشکان جانشان را از دست می‌دهند؟
اقا این قانون نیست....قانون در شورای محترم نگهبان تصویب میشه....یه کم فکر کنید که هر سازمان و اداره ایی برا خودش قانون تصویب کنه و اچرا کنه....
پزشکان اکثرا کارت خوان دارند.ولی اینها میگن کارتخوان باید توی سایت سازمان مالیات ثبت بشه که اشکالات فنی زیادی داره
مشکل این است که هیچ وقت اراده ای برای درهم شکستن انحصار از دست پزشکان نبوده است یعنی در کشور 80 میلیونی بایستی حداقل دویست و پنجاه هزار نفر پزشک و دندانپزشک و داروساز وجود داشته باشد نه 74 هزار نفر تا این انجصار و خود برتر بینی برداشته شود طبیعی است که اینها خود را برتر می بینند مگر چه اشکالی دارد ظرفیت های رشته های پزشکی را افزایش داد و یک مقدار درآمد اینها کمتر شود اما در عوض مشکلات مردم حل میشود چرا مجلس و دولت عمل نمی کنند ؟!!!!!! اصلا نگاه کنید چه بر سر رشته های مهندسی یا سایر رشته های دیگر توی این مملکت اومده چون فکر نمی کنند توسعه و پیشرفت جوامع مدیون رشته های مهندسی است
خدا میدونه. درسته که فرار مالیاتی به اندازه اختلاس و فرار به کانادا شنیعه ولی مردم ( پزشکها هم) از خودشون میپرسن وقتی دسترنج فرهنگیان در قالب بانک سرمایه رفت و بعد هم میل شد , چه تضمینی وجود داره که پول هایی که افراد به عنوان مالیات برای ابادانی مملکتشون میدن به سرنوشت صندوق ذخیره فرهنگیان دچار نشه و یا صرف اهداف احمقانه برای تخریب حیثیت مملکت نشه.
واقعا اگر چنین جلسه ای تشکیل شده باشد باید به حال این مملکت گریست.کشوری که گریبانگیر مشکلات اقتصادی ناخواسته از طرف دشمنان خارجی شده حالا باید از قشری که در آمدشان در گرو امنیت این مملکته گدایی بکند.پس قوه قهریه کجاست؟گرنکشی درمقابل قانون.ظاهرا زور آقایون به قشر کارگر و کارمند میرسد.......
پزشکان تافته جدا بافته نیستن باید مالیات بدهن اونم چند برابر با ندادن مالیانت ثروت انباشته خود را به سمت ملک ومسکن برده اند وباعث این روز وحال وافزایش بی دلیل مسکن شده اند لطفا هرچه زودتر تعین تکلیف شوند
همینکه دریافتی یک پزشک متخصص به طور متوسط ۸۰ تا ۱۰۰ برابر کارگر تمام وقت است نشان می دهد این قشر چگونه با لابی گری سرمایه های کشور را به سمت جیب خود سرازیر کرده اند.
برای تمکین پزشکان، سازمان امور مالیاتی یا باید از پزشکانی که دستگاه کارت خوان نصب نکرده اند، سقف مالیات را ممیزی کند و اخذ نماید و یا با هماهنگی سازمان نظام پزشکی، پزشکان فوق را وادار به تمکین نماید.
دوتا را داغ كنند تا حساب دستشان بيايد
پزشکان متاسفانه این روزها وجوه خوبی بین مردم ندارند دلیلش هم ثروت بی کرانشان هست وبه داد مردم نرسیدن از پزشکان کانادا یاد بگیرند که چیکار کردند.....
ما ياد نگرفتيم معتدل باشيم يا اينور يا اونور اصلا نميتونيم متعادل باشيم
براي حل مشگل درامد پزشكان بايد شرايط زير حل و فصل بشود
يك با حذف پزشكان سهميه بخصوص در رشته هاي تخصصي پزشك خوب تربيت كنيم با تربيت پزشك خوب فشار از روي اين تعداد متخصص برداشته ميشود نه اينكه بيشتر دانشجو بگيريم خوب تر تربيت كنيم
به كارتخوان گير بيخودي نديم به حساب بانكي گير بديم مگر نميگيم كارتخوان نسخ تامين احتماعي وًخدمات درماني و داروًخانه ها قابل شمارش هست اقا يك نرم افزا ر كاملا خروجي پزشكان را معلوم ميكنه ميگه يك واديو اژيست چقدر درامد داره يك دارو خانه چقدر ورودي داره وًچقدرًخروحي و محاسبه كنيم مالياتش را بگيريم
بيخودي توهينً نكنيد همه مثل هميم داروخانه اي كه انبار پر ٣ ماهه را ٧ برابر قيمت با يك سند سازي ميفروشه يك بسته دارو با نرخ جديد ميخره و يك انبار با نرخ گذشته ميفروشه و يا تعمير كار و با ختي لبنياتي وًحتي معلمي كه سر کلاس درس نميده تا خصوصي درس بده يا اون كارمندي که اون بلا را سر سمپادي اورد كه ٣٠ سال براش زحمت كشيدن يا دانشگاهي كه پول ميگيره براي دكتري يك سوال يكًدكتر از دانشگاه پولي در رشته ابخيز داري كه بيسواد هست اگر ٣ ميليون حقوق بگيرد زياد كه يك پزشك متخصص با اونهمه رنج ١٠٠ ميليون بگيره كمه ولي الان سهميه ها بازارپزشكان واقعي را گرم كردن با ناتوانيشون نه كارتخوان
حالا مامورين دارايي گناه كارخانه هايي كه تعطيل كردن را بگردن بگيرن گناه كارگران گرسنه واخد هاي صنعتي را داشته باشن كه نمونه اش كارخونه قالب بتن يزد بود و هپكو و غيره بزارن اين صنف حالا بدون كارتخوان سپري كنن عوضش پروانه هرانچه سهميه هست را ببندن بجاش پزشك كيفي تربيت كنن همه چيز درست ميشه
دکتر شدن چه راحت ؛ آدم شدن محال است
بفرستین بروند خارج طبابت کنند ببینیم انجا هم اینهمه درامد دارند؟ شماها پر روشان کرده اید............
اوضاع جالبیه برای خرید یک دستگاه دیالیز و .. دست به دامان خیرین میشوند در حالی که بیمارستان سالانه دهها برابر آن پول را به عنوان کارانه و ... به کارکنانش بخصوص پزشکان میدهد چرا ؟ لطفا پزشکان را از امور مدیریتی و اجرائی به بخش معالجه و درمان بفرستید تا اوضاع درست شود و انحصارها و کارانه ها را بردارید و مالیاتها را کاملا دریافت کنید
از هند و پاكستان پزشك وارد كنيد مثل قديم كه هم قيمت هاي درماني كاهش پيدا كنه و هم خدمات رساني به مناطق محروم بهتر انجان بشه
سایت دروغ گو وغیر قابل اعتماد.تیتر زدی که پزشکان کارت خوان نصب نمی کنند در حالیکه منظور اداره دارایی ثبت کارت خوانه
فقط 15 در صد پزشکان کارت خوان ندارند

نمی دونم این همه نفرت وتفرقه پراکنی از طرف کیست

جنجال بر سر هیچ
که دزدی های بزرگ فراموش بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل