بازدید 10629
۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس تابناک مطرح کرد

تحریم‌های جدید آمریکا بی اهمیت است/ خوشبینی به نماد‌های بانکی متاثر از حمایت دولت/ سهامداران مشتاق گزارش‌های ۶ ماهه بزرگان بازار سرمایه

مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را با توجه به نداشتن ارتباطات بانکی بین المللی بی اهمیت خواند و گفت: تنها چیزی که در این مورد پررنگ‌تر است قرار دادن تحریم بانک مرکزی ذیل تحریم‌های تروریست است که در این صورت رییس جمهور بعدی آمریکا کمی سخت‌تر می‌تواند این تحریم‌ها را لغو کند.
کد خبر: ۹۲۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ 20 September 2019
تحریم‌های جدید آمریکا بی اهمیت است/ خوشبینی به نماد‌های بانکی متاثر از حمایت دولت/ سهامداران مشتاق گزارش‌های ۶ ماهه بزرگان بازار سرمایه/ بزرگان به پا می‌خیزند
 
تابناک اقتصادیمدیر عامل کارگزاری بانک مسکن تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را با توجه به نداشتن ارتباطات بانکی بین المللی بی اهمیت خواند و گفت: تنها چیزی که در این مورد پررنگ‌تر است قرار دادن تحریم بانک مرکزی ذیل تحریم‌های تروریست است که در این صورت رییس جمهور بعدی آمریکا کمی سخت‌تر می‌تواند این تحریم‌ها را لغو کند.
 
محمدمهدی بحرالعلوم در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک اظهار کرد: چنانچه محرک‌های رشد بازار را به سه دسته نقدینگی سودآوری شرکت‌ها و اخبار سیاسی تقسیم کنیم، میزان پول جذب شده توسط صندوق‌ها و سبدگردان‌ها گویای این مطلب است که سیر انتقال نقدینگی به بازار سرمایه تداوم دارد و بازار‌های موازی به دلیل رکود حاکم بر آن‌ها (مسکن، خودرو، دلار که قیمت آن تثریبا تثبیت شده و بانک‌ها نیز با ماه شمار شدن سود سپرده‌های بانکی) نمی‌توانند در رقابت با بازار سرمایه شانسی داشته باشند و این مسائل منجر به جذب نقدینگی به بازار سرمایه شده است.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث در بازار سرمایه بحث نقدینگی است که از روند صعودی حمایت و سکوت بازار جلوگیری می‌کند، ادامه داد: در موضوع گزارش‌های ۶ ماهه همانطور که روند تاریخی در صورت‌های مالی سه ماهه و شش ماهه نشان می‌دهد شرکت‌های با ارزش بالای بازار (که حدود ۶۰ درصد مالکیت توپ را تشکیل می‌دهند) اعم از فلزات اساسی، معدنی‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها اکثراً گزارش‌های ۶ ماهه خوبی خواهد داشت و از نظر بنیادی بخش اعظمی از بازار حمایت خواهد شد.
 
بحر العلوم ادامه داد: از بعد دیپلماتیک، اخبار پیرامون تحولات سیاسی به نفع ایران رقم می‌خورد و واکنش آمریکا و سایر متحدانش نسبت به حمله آرامکو بسیار محتاطانه بوده است.
 
وی با اشاره به تحریم بانک مرکزی ایران گفت: عملاً عملیات بانکی با اروپا و آمریکا نداریم که تحریم اضافه بانکی آن را تحت تاثیر قرار دهد و همین پاسخ محتاطانه در واکنش به حادثه آرامکو در حالی که آمریکایی‌ها ایران را پشت پرده این حمللات می‌دانند نشان می‌دهند که آمریکا پاسخ خاصی به این قضیه نداده و محتاطانه‌ترین این بازخورد را به این مسئله داشته است.
 
بحر العلوم افزود: پیش بینی من این بود که با کاهش فضای روانی فردا شاخص سبزپوش باشد منتها خبر تحریم بانک مرکزی ممکن است برخی سهامداران را به رفتار‌های هیجانی ترغیب کند و بنابراین در بدترین حالت می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که بازار فردا نیز متاثر از خبر تحریم بانک مرکزی حداکثر برای چند روز کاری آینده (۲ روز) با اصلاح مواجه شود، با توجه به اینکه خود آمریکا هم اعلام کرده که اعتقادی به جنگ ندارد و واکنشش به حملات عربستان نیز محتاطانه بوده است.
 
وی تصریح کرد: علی رغم اینکه بسیاری در خصوص بازار پایه ساز مخالف می‌زنند، ولی به اعتقاد من، سهم‌های ارزنده‌ای در این بازار وجود دارد که قیمت آن‌ها به لحاظ بنیادی نیز پشتیبانی می‌شود و برخی از این شرکت‌ها نیز درصدد پذیرش در بازار‌های اصلی بورس و فرابورس نیز هستند البته این نکته نیز حائز اهمیت است که با ساز و کار جدید عملاً جلوی نوسانات شدید بازار پایه گرفته می‌شود.
 
بحر العلوم در ادامه با بیان اینکه به صنعت بانکداری و نماد‌های این گروه بسیار خوشبین هستم، ادامه داد: صنعت بانکداری طی روز‌ها و هفته‌های اخیر نقدینگی بسیار خوبی را جذب کرده و سیاست‌های کلان دولت و وزارت اقتصاد نیز در جهت حمایت از بانک‌ها برای رشد اقتصادی است و مباحثی در خصوص بازگشت اضافه برداشت از بانک‌ها و همچنین تهاتر مالیات آنان با بدهی دولتی در جریان است و دولت پیگیر این است که اجازه خروج منابع از بانک‌ها را ندهد.
 
وی با اشاره به سیاست گذاری کلان در جهت حمایت از دولت‌ها نیز افزود:برخی نماد‌های بانکی همچون ملت از لحاظ بنیادی و برخی دیگر با توجه به قیمت‌های زیر ۱۰۰ تومان برای سهامدارای جذاب هستند.
 
وی ادامه داد: با انتشار گزارش‌های مالی ۶ ماهه و با فرض تداوم شرایط فعلی در گروه فلزات اساسی، معدنی ها، پالایشی‌ها و برخی اوره ساز‌ها سهامداران آن‌ها خوشحال خواهند بود و شاخص تا ارتفاع ۳۳۰ هزار واحد نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بااین القاهای روانی نمیتونیدمانع ازریزش ۸ هزارواحدی دیگربورس شوید
چهار پهلو صحبت میکنی .
تلاش های بی سرانجام برای جلوگیری از نابودی حتمی بورس
کلا تحریمها بی اهمیت هستن ، کاغذ پاره هستن ، ترامپ خودشو مسخره کرده ، همش علکیه ، جو روانیه ، کدوم تورم 50 درصد ،، کدوم گرونی ،، کدوم بی اعتباری پاسپورت و عزت ایرانی ،، بازار پر جنس هست اونم ارزون ، دارو فراوان ... همه دارن از خوشی از پل طبیعت به ملکوت اعلی می پیوندن ......
فقط نمیدونم این همه دردسر و بدبختی برای ما تقصیر تبلیغات جیبوتی هست یا ماداگاسکار جنوبی !!
پاسخ ها
فریدون از اراک
| Germany |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
اصلا همه چی آرومه من چه قدر خوشبختم
یادمان باشه که احمدی نژاد هم میگفت بی اهمیت و کاغذ پاره هستند!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان