بازدید 4043
۲

سناتور روس: اتهام‌زنی آمریکا به ایران کاملاً بی‌اساس است

مقامات پارلمانی روسیه معتقدند، دلیلی برای متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی وجود نداشته و این اتهام‌زنی، ادامه سیاست آمریکا در مقصر جلوه دادن تهران در هر حادثه بدی در خاورمیانه است.
کد خبر: ۹۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 16 September 2019

مقامات پارلمانی روسیه معتقدند، دلیلی برای متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی وجود نداشته و این اتهام‌زنی، ادامه سیاست آمریکا در مقصر جلوه دادن تهران در هر حادثه بدی در خاورمیانه است.

به گزارش تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در تفسیر اتهامات وارده از سوی آمریکا علیه ایران در این باره که گویا تهران با استفاده از پهپاد به تاسیسات نفتی عربستان سعودی حمله کرده، یادآور شد: «هرچند مسلماً ایران نفوذ خاصی بر مبارزان یمنی دارد، ولی هیچ دلیلی برای متهم کردن تهران به دست داشتن در این وجود ندارد.»

به گفته وی، علاوه بر آن، این مسئله دیگر برای همه آشکار است که ایران برای مقامات واشنگتن به عنوان یک هدف اصلی که هر اتفاق بدی که در منطقه خاورمیانه بیفتد را به آن نسبت دهد، همیشه مطرح بوده و هست و این اتهام‌زنی نیز از قضیه ناشی می‌شود.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریورماه) در تاسیسات نفتی «آرامکو» عربستان سعودی انفجاری رخ داده که به آتش سوزی بزرگی منجر شد. بعد از آن مشخص شد که مسئولیت حمله پهپادی به این تاسیسات نفتی را جنبش مبارزین یمنی "انصارالله" برعهده گرفته است.

"مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا ایران را به دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان را متهم کرد. برخی سناتورهای تندروی حزب جمهوری‌خواه آمریکا نیز پیشنهاد حمله احتمالی به تاسیسات نفتی ایران، درصورت تکرار چنین تحرکاتی از سوی تهران را مطرح کردند. این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهارات پامپئو را دروغ نامید.

"عادل‌بی عشقاگاچیف" عضو کمیته مسائل امنیتی دومای دولتی روسیه نیز معتقد است که اتهامات وارده به تهران درباره حمله پهپادی به تاسیسات نفتی در عربستان که از سوی مقامات آمریکایی مطرح شده، در واقع تلاش برای به درگیری کشاندن این دو قدرت مطرح در منطقه خاورمیانه، یعنی ایران و عربستان است.

وی گفت: «واقعیت این است که این اتهام زنی با هدف مسموم کردن بیشتر روابط سیاسی بین ایران و عربستان است. می توان گفت که پامپئو درصدد است تا این دو بازیگر قدرتمند در خاورمیانه را در مقابل یکدیگر قرار دهد. اگر چنین اقدام تحریک آمیزی موفقیت آمیز باشد، این خطر وجود دارد که منطقه شاهد جدی‌ترین مناقشه طی دهه‌های گذشته باشد.»

این مقام پارلمانی بعید ندانست که وزیر خارجه آمریکا به دنبال "جان بولتون" مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، برکنار شود. وی گفت: «برای اینکه دونالد ترامپ دقیقاً به خاطر اظهارات کاملاً غیرمنطقی بولتون درباره برخی کشورها و رویدادها در خاورمیانه وی را برکنار کرد.»

بیشتر بخوانید
واکنش ترامپ به حملات پهپادی گسترده به تاسیسات نفتی عربستان
امکان افرایش قیمت نفت تا 100 دلار در نتیجه حمله یمن به عربستان
روزنامه‌آمریکایی: تولید نفت عربستان 5میلیون بشکه در روز کاهش یافت
لازم به یادآوری است که "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کرملین حادثه رخ داده در تاسیسات نفتی کشور عربستان سعودی، اگر واقعاً در نتیجه حمله پهپادی صورت گرفته باشد را محکوم می‌کند. به گفته وی، مقامات مسکو معتقدند که چنین اقداماتی مسلماً تاثیر منفی بر ثبات کلی در بازار انرژی خواهد داشت و نگران کننده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
یعنی روسها دوست ایران هستند؟!!!!!
تاریخ ثابت کرده که روسها به چشم طعمه به ایران نگاه میکنند و همیشه دنبال نفوذ برای چاپیدن ایران هستند.
روس ها بایدم خوشحال باشن نفت گرون شده و جیبشون پر پول
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان