بازدید 34832
آخرین تحولات خاورمیانه؛

حمله شدیداللحن حریری به حزب الله/صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشدالشعبی عراق/ پیشنهاد ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران/ ورود ۱۰۸ کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا از اردن به عراق

تأیید پیشنهاد رشوه آمریکا به ناخدای نفتکش ایرانی، صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشد الشعبی عراق، پیشنهاد ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران و ورود ۱۰۸ کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا از اردن به عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تغییر موضع ناگهانی «الحریری» علیه حزب‌الله نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 06 September 2019

تأیید پیشنهاد رشوه آمریکا به ناخدای نفتکش ایرانی، صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشد الشعبی عراق، پیشنهاد ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران و ورود ۱۰۸ کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا از اردن به عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تغییر موضع ناگهانی «الحریری» علیه حزب‌الله نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نخست‌وزیر لبنان که حمله پهپادهای اسرائیلی به جنوب بیروت را نقض قطعنامه سازمان ملل خوانده بود، در مصاحبه و مواضعی کاملا جدید، به حزب‌الله حمله و آن را مسئول تنش معرفی کرد.

«سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان چند روز پس از حملات اسرائیل به نقاطی در لبنان که خودش نیز آن را محکوم کرده بود، در موضعی عجیب، به شدت به حزب‌الله حمله کرد و مسئولیت تنش را بر عهده مقاومت دانست و حزب الله را «مشکل منطقه‌ای» توصیف نمود.

الحریری در گفت‌وگو با شبکه «آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» مدعی شد: حزب‌الله فقط مشکل لبنان نیست، بلکه مشکلی منطقه‌ای است که باید حل شود؛ حزب‌الله می‌تواند به دلایل منطقه‌ای آتش یا جنگی به پا کند که برای لبنان نیست اما این جنبش، دولت را اداره نمی‌کند.

وی درباره اقدام حزب‌الله در منهدم کردن یک خودروی زرهی صهیونیستی در پاسخ به تجاوزات اخیر تل‌آویو گفت: من با حزب‌الله در این اقدامات موافق نیستم. لبنان و دولتش مسئولیت تبعات حملات اخیر حزب‌الله به اراضی اسرائیلی را تحمل نخواهند کرد؛ اسرائیل تلاش می‌کند این سناریو را تبلیغ کند و بگوید لبنان مسئول همه آن چیزی است که رخ می‌دهد، این به وضوح در اظهارات نتانیاهو دیده می‌شود.

سعد الحریری چند روز پیش در مواضعی کاملا متفاوت، حضور دو پهپاد شناسایی و انتحاری رژیم صهیونیستی در آسمان جنوب بیروت را تجاوز آشکار به حاکمیت لبنان و نقض صریح قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد دانسته بود؛ اما اکنون حزب‌الله را مسئول تنش و آن را مشکل منطقه‌ای، توصیف می‌کند.

الحریری به قدرت حزب‌الله اذعان کرد و ادامه داد: این مشکل یا اشتباه من نیست که حزب‌الله تا به این حد قوی شده است، اما اینکه به من بگویند حزب‌الله دولت را اداره می‌کند، قبول ندارم و می‌گویم ما دولت را اداره می‌کنیم.

نخست‌وزیر لبنان تصریح کرد: من شخصی عملگرا هستم، حد و مرز خود را می‌دانم؛ مرزهای این منطقه را هم می ‍شناسم اگر ما افرادی جدی در مسأله حزب‌الله داشتیم کارهای زیادی در ده یا پانزده یا بیست یا سی سال قبل انجام داده بودند.

الحریری درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه یکی از بانک‌های لبنان گفت: درک می‌کنم که آمریکا بانک لبنانی «جمال ترست» را تحریم کرده، زیرا این بانک فعالیت‌های مالی حزب‌الله را تسهیل می‌کرده است. امکان تحریم این گونه بانک‌ها را باید به دلیل آنچه در قبال اموال حزب‌الله انجام می دهند، پیش‌بینی کرد و من با هر سازمان مالی که با قواعد آمریکا یا اروپا مخالفت می‌کند، موافق نیستم.

حزب‌الله دهم شهریورماه در یک حمله تلافی‌جویانه از انهدام یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها در شمال سرزمین اشغالی و کشته و زخمی شدن سرنشینان آن خبر داد. این اقدام در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و شهادت دو نیروی حزب‌الله انجام شد. بعد از این حمله، رژیم صهیونیستی با پهپاد به ضاحیه در جنوب بیروت و با موشک به شرق لبنان نیز حمله کرد.

روزنامه لبنانی «اللواء» اخیرا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است: رژیم صهیونیستی برای اینکه جلوی پاسخ‌های بیشتر حزب‌الله در تنش‌های اخیر را بگیرد، به روسیه متوسل شد و تعهداتی در همین ارتباط به مسکو داد.

تأیید پیشنهاد رشوه آمریکا به ناخدای نفتکش ایرانی

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا تأیید کرده که این کشور به ناخدای نفتکش ایرانی برای همراهی با تحریم‌ها علیه ایران پیشنهاد پرداخت رشوه داده بود.

این مقام آمریکایی گفته است که این پیشنهاد برای ایجاد اخلال در فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده بود.

حمله شدیدالحن حریری به حزب الله/صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشد الشعبی عراق/ پیشنهاد ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران/  ورود 108 کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا از اردن به عراق

پیش از این نیز برخی دیگر از منابع غربی تأیید کرده بودند، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ایمیلی غیرمعمول از ناخدای نفتکش ایران خواسته بود تا کشتی را به منطقه‌ای وارد کند که امکان بازداشت آن توسط آمریکا باشد. این در حالی است که ناخدای نفتکش ایرانی پیشنهاد رشوه مقامات آمریکایی را رد کرده است.

با این حال، وزارت خزانه داری آمریکا چند روز پیش، ناخدای نفتکش ایرانی و کارکنان این نفتکش را مشمول تحریم قرار داد که این اقدام در واکنش به عدم همراهی با خواست آمریکا صورت گرفته است.

صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشدالشعبی عراق

«ابو مهدی المهندس» نائب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق دستور تازه‌ای برای این سازمان صادر کرد.

بر اساس سندی که از جانب المهندس منتشر شده، وی دستور داده است که اداره نیروی هوایی سازمان الحشد تشکیل شود.

در این سند که به دست شبکه خبری «الغدیر» رسیده، آمده که این اقدام با استناد به دستور حکومتی شماره ۷۹ صادره در سال ۲۰۱۴ است.

المهندس اعلام کرد، نخست وزیر عراق دستور این اقدام و اختیارات لازم را به الحشد داده و در این زمینه منافع عمومی را در نظر گرفته است.

بر اساس این حکم حکومتی، «صلاح مهدی حنتوش» مسئولیت اداره نیروی هوایی الحشد را بر عهد دارد.

این اقدامات پس از آن انجام می‌شود که پهپادهای رژیم صهیونیستی، اخیرا چندین بار مواضع و انبارهای متعلق به الحشد را در مناطق مختلف عراق بمباران کردند.

این تجاوز صهیونیست‌ها، با واکنش‌ها و محکومیت‌های مسئولان و احزاب سیاسی عراق روبه رو شد. حزب «الدعوه الاسلامیه» عراق اعلام کرد، حمله به الحشد به منزله خدشه وارد کردن به حاکمیت، امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق است.

این حزب ضمن درخواست از دولت عراق برای انجام «تحقیقات فراگیر درباره ماهیت این عملیات تروریستی»، تأکید کرد که بغداد باید فورا به شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی دیگر درباره این حملات شکایت کند.

در همین ارتباط، «عبدالامیر المیاحی» نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد، دولت عراق ملزم است برای مقابله با هر گونه تجاوز خارجی و تن ندادن به فشارهای آمریکایی ـ صهیونیستی علیه الحشد الشعبی، سامانه دفاع هوایی را ارتقا بخشند.

وی فاش کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال اعمال فشار به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق هستند تا به فعالیت الحشد الشعبی پایان دهد و در پایان، آن را از حکومت جدا کند.

این نماینده عراقی همچنین خاطرنشان کرد که «واشنگتن و اسرائیل در توهم به سر می‌برند که می‌توانند به حضور الحشدالشعبی پایان بخشند، زیرا آنان از قدرت الحشد، دولت و پایبندی ملت به آنان، اطلاعی ندارند».

پیشنهاد ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران

روزنامه «کیودو» ژاپن به نقل از یک منبع آگاه گفت آمریکا پیشنهاد برگزاری دیدار بین حسن روحانی و دونالد ترامپ رؤسای جمهور ایران و آمریکا را در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر ماه میلادی جاری (سپتامبر) در نیویورک برگزار می‌شود، مطرح کرده است.

ادعا می‌شود پیشنهاد این دیدار که واشنگتن امیدوار است روز ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) انجام شود از طریق کشورهایی مثل فرانسه به ایران ارائه شده، حال آنکه طرف مقابل هنوز به آن پاسخی نداده است.

حمله شدیدالحن حریری به حزب الله/صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشد الشعبی عراق/ پیشنهاد ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران/  ورود 108 کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا از اردن به عراق

این در حالی است که روحانی به صراحت اعلام کرده هیچ برنامه و قصدی برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا ندارد.

ورود ۱۰۸ کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا از اردن به عراق

یکی از مقامات محلی در استان الانبار عراق (غرب) می‌گوید، آمریکا به تازگی تجهیزات زیادی از اردن به پایگاه عراقی «عین الأسد» انتقال داده است.

این مقام عراقی که نخواست نامش فاش شود، پنجشنبه (چهاردهم شهریور) به شبکه تلویزیونی «سومریه» گفت که یک ستون نظامی آمریکا متشکل از ۱۰۸ کامیون حامل تجهیزات نظامی مختلف از داخل خاک اردن حرکت کرده و بعد از عبور از گذرگاه مرزی «طربیل» با عراق وارد این کشور شده و به سمت پایگاه هوایی مذکور حرکت کرده است.

او گفت، شرکت امنیتی «مملکة الطاووس» ستون نظامی آمریکا را همراهی می‌کرد و به محض ورود این ستون به پایگاه عین الأسد، هواپیماهای ائتلاف آمریکا به شکل گسترده در آسمان منطقه به پرواز درآمده‌اند.

حمله شدیدالحن حریری به حزب الله/صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشد الشعبی عراق/ پیشنهاد ترامپ برای دیدار با رئیس جمهور ایران/  ورود 108 کامیون حامل تجهیزات نظامی آمریکا از اردن به عراق

این مقام عراقی در مورد دلیل انتقال این تجهزات از اردن به عراق اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که حتی فرماندهان و مقام‌های امنیتی مشرف بر بخش غربی استان الانبار در این باره هیچ اطلاعی ندارند.

پایگاه هوایی عین الاسد، یکی از مهمترین پایگاه‌هایی است که نیروهای عراقی از آن به بهانه ائتلاف علیه داعش طی سال‌های گذشته استفاده کرده‌اند و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای سال نو میلادی گذشته، مخفیانه و بدون اجازه دولت عراق، برای بازدید از این پایگاه و نیروهای آمریکایی حاضر در این پایگاه، وارد آن شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۸
آمریکا به هر کشوری لشکرکشی کرده دیگه مردمش ارامش نداشتن.
نمونش افغانستان، عراق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
.الان جوانان ما با تحصیلات عالیه برای کارگری میرن عراق و عراقی ها هم با شاسی بلند و دلار و درهم میان مشهد و شهرهای دیگه ایران عشق و حال
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
واقعیتش همین است. من نمی دانم این ناشناسی که به شما پاسخ داده است، چقدر از عراق خبر دارد. مشکلاتی که آمریکار برای عراق درست کرد، فقر و بیکاری در اونجا بیداد می کند. البته همانند هر کشوری مثل ایران، برای اینکه وضع پولدارها را ببینید یک سری به فرودگاه امام، جلوی سفاتخانه های خارجی و ادارات صدور گذرنامه مراجعه کنید مردم زیادی را می بینید که با فقرای جامعه ما بیگانه اند و برای تفریح به اروپا و آمریکا و دیگر کشورها مسافرت می کنند. شماری عراقی ها شاغل در ایران با ایرانی های شاغل در عراق و نو کاری که هریک دارند خیلی باهم فرق می کنند. اگر چه عراق هم کشور متمدنی است ولی متاسفانه حزب بعث در مدت استیلایش بر عراق این کشور را بیچاره کرد. دلیل روشنش سیمهای تلفن پخش شده در این کشور و گدایی مردم آن در روزهای اولیه رت و آمد است. امید است با مراودات سازنده وضع هر دو ملت خوب و مردم هر دو در رفاه و امنیت بسر ببرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
یعنی حاضری آمریکا حمله کنه ایران تا شاید شاسی بلند گیرت بیاد . خونواده مهمتره یا شاسی بلند!
محمدتبریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
کدوم جوان تحصیل کرده عالی میره کارگری؟ بدبخت با پول بابات مدرک دانشگا ازاد گرفتی و کاری هم بلد نیستی مجبوری بری کارگری..... تحصیلات عالی داره بس می تونه کار هم واسه خودش جور کنه... شماها فقط دنبال پشت میز نشستن می خواهید نه کار
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
ناشناس ۱۴:۲۹ دلیل اینکه عراقیها در کشور ما پولدار می شوند کم ارزش شدن پول ماست که نتیجه اجازه خلق نقدینگی به بانکهای خصوصی توسط بانک مرکزی است. معلومه وقتی نقدینگی چهار برابر بشه ارزش پول یک چهارم میشه. اما عراقیها اینگونه ارزش پولشان را از بین نبرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
در خصوص ژاپن و ویتنام و کره جنوبی نظری ندارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
این که عراقی ها پولشان ارزش پیدا کرده و جوانان ما باید برای کارگری به عراق بروند حاصل تدبیر دولت امید و ارز 4200 جهانگیری است که با همان شیوه ذلت بار توزیع سبد کالا ارز مملکت را حراج کردند و خزانه را تحویل یک عده ناکارامد دادند تا یک شبه میلیاردها تومان پول به جیب بزنند و نیز 60 تن طلای کشور را در قالب پیش فروش سکه به ده بیست نفر دادند
این نتیجه غوغاسالاری است که با آن تمام ناکارامدیها پوشش داده میشود.
بیچاره
به او گفتن اگر این ها را نگویی به سرنوشت پدرت دچار می شوی
اگر حزب الله نبود که لبنانی وجود نداشت که بخواهی نخست وزیرش باشی
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
دقیقا
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
اشتباه کلیک کردم نمره منفی میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
این بدبخت از خودش اختیاری نداره !! سعودیها چند روز بازداشتش کردن و خدا میدونه چه کارها که باهاش نکردن !!!!! حال هم حتما بهش گفتن باز اون بلااها رو سرت میاریم ترسیده ! زن و بچه ش هم که اونجا گروگان هستن و .... !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
عزیزم حزب الله اوایل دهه هشتاد میلادی تشکیل شد ، ولی لبنان خیلی وقته وجود داره ، اشتباه نمیکنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
ناشناس 9.13
سالها امنیت لبنان به وسیله حضور ارتش سوریه تامین میشد تا اینکه با سناریوی کشتن رفیق حریری کشته شدن اورا به گردن سوریه انداختند.. تعدادی از گروه های همسو باغرب با فشار توانستند سوریه را به همین بهانه از لبنان بیرون کردند. از همان موقع اسرائیل به هر بهانه ای به لبنان حمله میکرد.. تا اینکه ارتش مردمی لبنان حزب الله تشکیل شد وقضیه بزن
و دررو تمام شد و حساب کار دست اسرائیل آمدکه دیگه نمیتونه هرغلطی بکنه
سعد حریری اگر وطن دوست بود، چند تا پدافند موشکی از روسیه می خرید و از مرزهای هوایی کشورش مقابل تعدی اسرائیل دفاع میکرد.
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
اگه حزب الله نبود هیچ حمله ای به لبنان صورت نمی گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
08:40 مگه توی فلسطین حزب الله بود که اسراییل غصبش کرد؟
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
آقای 16:09 تاریخ رو بخون بعد بیا ببینیم کی اول اونجا بوده
مگه میشه یک سازمان خودسر داخل مملکت برای خودش دولت موازی تشکیل بده و هرزمان خواست مملکت را به جنگ بکشه، حشد الشعبی داره همان راه را میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
به توچه آخه اسرائیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
از زمانی که حزب الله در لبنان به قدرت رسید مردم لبنان امنیت و آرامش را بیشتر احساس کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
گزارش یک رسانه فرانسوی رو درباره ی نظر مردم لبنان میخوندم و مردم از همه ی قشرها موافق حزب الله بودن.
حزب الله باعث امنیت و عدم تجزیه ی لبنان توسط اسرائیله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
اول اینکه اگه حشد الشعبی نبود که عراق تحت تسلط داعش بود.دوم اینکه حشد الشعبی با دستورنخست وزیر عراق و مجلس فعالیت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
با صحبت با مردم لبنان دقیقا میدونم حزب الله بسیار بین مردم محبوبه. اگر قانون اساسی مسخره شون اینجور نبود که نخست وزیر باید سنی باشه قطعا یکی از افراد مورد حمایت حزب الله نخست وزیر میشد
هرمز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
آقای محترم، حشد الشعبیسازمان رسمی عراق است. عراقی که ارتشش اکثرا بعثی هستند، موصل را در یک تبانی به داعش دادند که بیش از 450 دلار ارز این کشور به دست داعش افتاد. داشتند کار عراق را یکسره می کردند. سعی کنیم مطالب را دقیقتر فکر کنیم و منصفانه تر تحلیل کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
حالا تو اینجا ترسیدی که حشد الشعبی تو عراق داره چکار میکنه ! اصلا به تو چه بچه فوفول نگران عمو سام ت هستی !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
حشدالشعبی دست ماست اخه ی مهره با ارزش در یک کشور دیگه داریم چهار تا مث تو پیدا میشه چهار تا حرف مفت میزنه.همین عراق از نظر امنیتی الآن دست ماست.خب یارو آمریکای میاد میگه امنیت عراق و لبنان و سوریه و یمن دست ایرانه بحث ایران با بقیه کشور های خاور میانه جداست ایران خاوره میانه رو داره میگیره دستش. ک الآن میگه بیا مذاکره اگه تنها بودیم ک نمیگفت بیا مذاکره دورتا دورمونم پایگاه نظامی داشت میزد منو تو رو نفله میکرد البته اگر تو آلبانی نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
شما همان هایی هستید که راه سازش را بر مقاومت ترجیح میدهید با اینکه با چشم خود میبینید عاقبت سازشکاران را
سعد الحریری در نقش یک عروسک خیمه شب بازی در دست چندین عروسک گردان!
ترامپ دبنال عکس یادگاری وگرنه تحریم نمیکرد میتونست شرایط ایران قبول کنه بعد درخواست دیدار بده خب معلوم تحریم نمیخواد بردار وگرنه نصف تحریم هارا تعلیق میکرد بعد درخواست میداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
وقتی بعضی ساده لوحین تمایل نشان میدهند خوب اون هم از خداشه چون اون فقط ملاقات رو میخواد و چند تا عکس همین
با سرسختی تمام به همین رویه خود ادامه بدهید ببینم کی بیشتر ضرر میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
هررویه ای که مردم حمایت کنند وتحت حمایت غرب نباشه پیروزی وعزت به دنبالشه
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
از مردم حرف نزن که در بهترین حالت رو ده درصدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
ناشناس 14:22....عجب رویی دارید!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
درطول تاریخ ترسوها ذلیل ترین افراد بوده اند.
ما شیعه امام حسین هستیم که مرگ با عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح میدهیم و در طول هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادیم که با هیج میتوان در مقابل تمام جهان ایستاد و یک وجب از خاک میهن عزیز را از دست نداد
متاسفانه ارجمه شما از این خبر اشتباه می باشد. برای مثال پارگراف آخر،نیروهای آمریکایی از از پایگه هوایی عین الاسد استفاده می کنند که با تواجه به نپختگی و عدم اطلاعات مترجم از اوضاع نظاکی در منطقه، نیروهای عراقی ترجمه شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
دوست عزیز شما ببخشید. مهم تر از اشتباه نگارشی!!! لشکر کشی امریکا هست؟ الان امریکا چه نیازی داره که 108 کامیون که تجهیزات نظامی حمل می کردن رو وارد عراق کنه. این خیلی خطرناک هستش و باید مسئولان هوشیار باشن. پایگاهی که ترامچ به صورت مخفیانه وارد اون میشه!! معلومه که پایگاه خیلی خیلی مهمی برای امریکایی ها هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
قربونت برم شما لطف کن املا کلمات خودتو درست کن نمیخاد متن اخبار رو ویرایش کنی
علت حمله حریری به حزب الله اینه که در منظر مردم لبنان شخصیتش ضایع شده ونتوانسته از لبنان دفاع کنه وبه جای اینکه اسراییل محکوم کنه حزب الله را محکوم کرده ایشان رفته شکایت اسراییل به امریکا برده این تمام کاریست که تونست بکنه واکنون که در لبنان حیسیتش ضایع شده حزب الله را مقصر می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
اولش دفاع کرده بود ولی تهدید شد که اگر این ها نگویی برکنار می شوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
ناشناس 1414

حریری اول دفاع نکرد ، ایشان هم حمله اسرائیل رو محکوم کرد و هم کارهای حزب الله رو .
حریری چقدر نااگاه هست که بخشی از نیروهای دفاعی کشورش را محکوم می کند
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
کاملا واضح هستش. چون این نیروی نظامی از اون دستور نمیگیره.
حریری یا ترسو هست یا عامل اسراییل
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
هردو ! به علاوه دست نشانده عربستان و امارات
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
هر جی که هست، نخست وزیر کشورش هست.
در مورد سعد حریری فقط یک جمله میتوان کفت """

ادم یا مرد هست یا نیست حد وسط ندارد """"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
ایشون نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
در سیاست مردانگی وجود نداره.سیاستمداران امروز یه حرفی میزنن ،فردا برعکس حرف میزنن .سیاست یعنی همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
اونی که میگه این سیاسته اخه سیاستشم دیدیم! طرف رو تو عربستان حبس کردن و خانوادشو معلوم نیست کجا بردن چی به سرشون اوردن برگشت هیچی نگفت! تو جنگ وقتی اسراییل تمام نیروهاشو تو خط مرز لبنان به خط کرده بود اتمام حجت سید نصراله باعث شد عقب نشینی کردن نه داداش تو جنگ سیاست معنی نداره تو جنگ مردان حرف میزنند!!! نصراله مرد هستش نه حریری زلف روغن زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
سعد حریری هم به بابای بزرگوارش میرسه داره تند میره ک برسه به باباش
فكر كنم ، سعدحريري خيلي ترسيده ، ترس و لرز تو باعث ميشه نتانيوهو كستاخ تر بشه ، لااقل ترس خود را مخفي كن
سعد حریری خجالت بکشد که ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
چرا خجالت بکشه باید بهش مدال بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
چشم .من حتما در دستور کار قرار میدم ب سعد جان مدال اهدا بشه.مدال چی بهش بدیم حالا؟ هیچ افتخاری هم تو زندگی خودش و خانوادش نیست آخه.ولی چون شما میگی حتما ی مدال بزنزی ی مدال محیط زیستی ی ستاره ی داوودی یا ...... ی چیزی دیگه شما ناراحت نباش بهش میدیم
دولت موازی معنی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
جدا که امثال تو در گمراهی آشکار هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
مگر در ایران نداریم ؟؟؟؟؟!!!!!
امريكا فقط به كشورهاي ضعيف و ميكروسكوپي حمله نظامي مي كند و يادتان باشد كه قويترين كشوري كه به ان حمله كرد ويتنام بود و ٥٥٠٠٠ هزار سرباز امريكايي كشته شدنند و ١٠٠٠٠ هلكوپتر و هواپيما از دست داد از ان به بعد پشت دست خود را داغ كردنند كه فقط به كشورهاي كوچك حمله كنند و اين قابل توجه كساني دائم از حمله امريكا دم ميزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
عزیزم فک میکنی حمله فقط با توپ و تانکه؟همین که الآن مردم میان خلاف منافع ملی کشورشون نظر میدن ینی آمریکا سالهاست از داخل حمله کرده.
سعد حریری بیشتر به فکر منافع مردم لبنانه که به عشق و حالشون برسند
خزب الله داره بخاطر فلسطین لبنان را به آتش میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
قابل توجه شما 30 سال پیش اسرائیل لبنان رو اشغال کرده بود. ربرای اسرائیل فلسطین اولین لقمه بود که اگر قورتش میداد لقمه های بعدی رو شروع می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
نه داداش اسراییل لبنان را سالها تو جنگ گرفتار کرده بود همین بابای سعد یعنی رفیق حریری رو تو ماشین با 100 کیلو تی ان تی دود کردن رفت هوا چرا الان از این خبرها نیست حریری مرد اگه بود پشت حزب اله را خالی نمیکرد اکه واقعا به فکر مملکتشه چه باک فوقش برکتارش کنند فوقش کشته بشه این به فکر مملکت بودنه اسراییلی ها هر کی یک قدم عقب بکذاره ده قدم جلو میان و برعکس این خصلتشونه اختلاف افکنی کاری که تو مملکت ما هم میکنند ولی ما یک شیر داریم دمش گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
لبنان چند ساله که داره روز های خوش و امنیت را زیر سایه حزب الله تجربه میکنه... شما خودتو نگران نکن دستتو بذار رو کلاهت باد نبره مردم لبنان خیلی هم راضی هستند
Abed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
موقعی که اسرائیلی ها در بیروت با تانکهاشون بودند... کجا بودید... چثدر نا آگاه... چقدر بی مطالعه.... به جامعه ای به ......شدت بدون فکر دچار شده ایم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
اگر دلت به حال منافع لبنان می سوزه چند دقیقه تاریخش را مطالعه کن بعدا تحلیل بیبیسی را تکرار کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
لبنان کشور خودشونه هرکاری دلشون بخاد بزار بکنن ب تو چ؟تو برو ببین امروز چی چقد دیگه رفته روش
حریری نمونه بارز یه حاکم عربه. هرکی بیشتر پول بده غش میکنه طرف اون.
سید حسن نبود الان لبنان همه زیر جادر بودن ، اونم تو خاک سوریه و اردن و لبنان هم اسم عبری داشت الان ....
این سعد حریری این جملات را داخل دهانش گذاشتن که قطعا از اربابش بن اره عربستانی صادر شده که به نفع صهیونیست ها حرف بزند. . والا حزب الله نبود در وهله اول داعش و در وهله دوم اسراییل خاک لبنان و ناموس حریری را به توبره بر می کشیدند.
اتفاقا این حجم عظیم جابجایی نیرو و تجهیزات به احتمال قوی برای حمله به ایران است.
حزب الله هم بسیار هوشمند تر از آن است که یک اپسیلون زمان را برای پاسخگویی به تجاوزات را ازدست بدهد . سعد حریری آنقدر بیخیال است که امثال قاتلین خاشقچی پدرش راترورکردند ولی هنوز پیش حکام ریاض دریوزگی می کند
درود برسعدالحریری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
دلیلش رو هم بگو
سعد حریری اول به فکر منافع کشور لبتان هست او نمی خاد لبنان رو فدای فلسطین بکنه هر چند هر دو عربن و همسایه ان
واقعا لبنان دولت ندارد و الا حنگ صلح و اسلحه و سیاست خارجی بایستی در دست دولت باشد.گروههای لبنانی تا کی به این بلبشو ادامه میدهتد و زیان این کارهای فرا قانونی و چریکی هم دامن همه مردم خاورمیانه را گرفته است.فقط متعجبم که چطور این دولت بی اختیار استعفا نمیده و بره تو خونه بشینه تا گروههای غیر مسوول ترکتازی کنند
اگر حزب الله نبود که اسرائیل کلشو می انداخت پائین و می آمد تو.
گویا بعضی از دولتمردان ما در مورد درخواست ترامپ برای مذاکره با دست پس میزنند و با پا پیش میکشند؟!؟! اگر با ترامپ مذاکره کنید. او برای دوره بعدی ریاست جمهوری کشورش برای همه گروهها رجز خوانی میکند که با دو دوشمن بزرگ آمریکا یعنی ایران و کره شمالی مذاکره کردم و با مذاکره آنها را عقب نشاندم و........درواقع او اینگونه برای خودش رای جمع خواهد کرد تا باز چهار سال دیگر همان رفتار نژاد زشت و پرستانه خودش را در مقابل ما ادامه دهد.هدف ترامپ این تست که با مشکل سازی برای ایران برای خود و اربابش زمان و موقعیت خلق کند!!!
اگر حمله میکرد بهتر بود تا با تحریمهاش پوست مردم فقیر وضعیف رابکنه باپولدارا وسرمایه داران که کاری نداره وضعشون توی تحریم صدبرابر بهتر شده وامریکا فرزندانشان را با آغوش باز میپذیرد واختلاسگران را هم در سرزمین شمالی جاداده.
منهم اگر بجای حریری بودم همین کار را میکردم.
آهسته آهسته ز غوره حلوا درست میشود. برای هر جنگی جذب افکار و قدری جنگ زرگری بایکدیگر لازم و ملزوم است. من فکر نمیکنم که حریری قدرت بوجود آوردن و یا خواست دودستگی در لبنان داشته است(آرزو و یا حدس).
باید در نظر داشت که این کار حریری حساب شده و برای نجات لبنان از طریق آماده کردن افکارعمومی که به کشوری که ۷۰ سال است زور میگوید نمیشود با بفرما سخن گفت و سزای گرگ مرگ و نابودی است میباشد.
بعبارتی بین ۷۵ تا ۴۰۰ بمب اتمی دارد. انواع سلاح های کشتار جمعی آمریکا را در اختیار دارد. در مقابله با یک چنین گانگستر مافیا صفت که کودک کشی میکند چاره ای نیست جز جلب افکار کلیه اقشار و استفاده تا آخرین جرعه نیروی آنان برای مقاومت.
بهر صورت اگر هم ازروی نفهمی و یا فشار عرب ها صورت گرفته باشد، باز هم برنده آخر سید نصرالله میباشد و همانطور که تاکنون قدرتمند و قدرتمند تر گردیده است، باز هم قوی تر میگردد.
این را میتوان از گفتگوهای رد بدل شده سیاسیون تل آویو بخوبی دریافت.
این آقا حریری شاید تنها رییس دولتی هست که رسما گروگان گرفته شد و صداش در نیومد، پدرش رو اسراییلی ها کشتند انداختند گردن سوری ها صداش در نیومد، آخه پسر خوب مجبوری سیاست مدار باشی؟ اونهم تو یه جایی مثل لبنان، این همه شغل تو دنیا...
بهترین کار ممکن را حریری کرد منافع کشورش مهمتر از همه چیز است
پاسخ ها
Abed
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
باید درک از منافع ملی داشت.
من نمی دونم داخل مغز کوچک بعضی ها چه می گذره لااقل از سیاست خود آمریکا استفاده بکنید که می گن مرز های ما نباید صرفا مرز خودمان باشه و گرنه هر روز به مرزهایمان حمله می شه
به نظر من حزب الله جزوی از کشور لبنانه و باید در چهارچوب قانون اساسی آن کشور و تحت نظر نمایندگان کل لبنان باشه نه سرخود کاری رو انجام بده .

آیا ما در کشورمان خودمان میتوانیم همچنین گروهی رو تحمل کنیم ؟

مطمئناً نه . کشور لبنان نخست وزیر داره ، وقتی حزب الله تحت نظارت و مسئولیت نخست وزیر نباشه ، همیشه باید شاهد این ناآرامی ها و بزن بهادرها باشیم .
روحانی که از خودش اختیاری نداره که با ترامپ مذاکره کند .
بخاطر فلسطططططططییییین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل