بازدید 8368
۳

راه به شکست کشاندن نتانیاهو در انتخابات در دو حرکت!

در ادامه تنش ها میان حزب الله لبنان و اسرائیل، روز یکشنبه دهم شهریور حزب الله از انهدام یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده پادگان «افیفیم» خبر داد که بر اثر آن یک خودروی نظامی اسرائیل منهدم شد؛ مسأله ای که منجر به تنش جدی در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی شد. زمان، محدوده و سطح پاسخ حزب الله می تواند معادلات سیاسی و انتخاباتی نتانیاهو را به ضرر وی تغییر دهد.
کد خبر: ۹۲۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰ 02 September 2019

در ادامه تنش ها میان حزب الله لبنان و اسرائیل، روز یکشنبه دهم شهریور حزب الله از انهدام یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده پادگان «افیفیم» خبر داد که بر اثر آن یک خودروی نظامی اسرائیل منهدم شد؛ مسأله ای که منجر به تنش جدی در مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی شد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از چند روز انتظار سرانجام حزب الله وعده خود درباره پاسخ نظامی به حمله های اسرائیل را اجرایی کرد. بسیاری حمله حزب الله به اسرائیل را بیانگر پیروزی برای حزب الله و قدرت مقاومت دانستند. دبیر کل حزب الله وعده های خود را با حمله حزب الله به سرزمین های اشغالی عملی کرد.

بسیاری از ناظران بر این باورند که نتانیاهو با افزایش تنش در مرزهای فوری سرزمین های اشغالی، درصدد بهره برداری انتخاباتی از تنش ها است. در واقع، می خواهد با امنیتی کردن فضای داخلی اسرائیل، همبستگی داخلی برای خود در انتخابات را فراهم آورد.

با این حال، زمان، محدوده و سطح پاسخ حزب الله می تواند معادلات سیاسی و انتخاباتی نتانیاهو را به ضرر وی تغییر دهد.

با توجه به اینکه طی سه هفته آینده، انتخابات زودهنگامی در فلسطین اشغالی برگزار خواهد شد، در ماه‌های اخیر این انتخابات شکست خورد و نتانیاهو نتوانست یک کابینه ائتلافی با شرکت احزاب دست راستی و دینی اسرائیل ایجاد کند. لذا انتخابات گذشته شکست خورده است.

براساس نظر کارشناسان، در حال حاضر در آستانه انتخابات جدید، نتانیاهو نیازمند یک پروپاگاندای انتخاباتی هست و تصور می‌کند با حمله به حشدالشعبی، لبنان و سوریه خواهد توانست افکار عمومی در داخل اراضی فلسطین اشغالی را به نفع خود مدیریت کند.

راه حل جبهه مقاومت برای برهم زدن بازی جنگی-انتخاباتی نتانیاهو!

این در حالی است که اظهارات اخیر سیدحسن نصرالله و هشدار شدیداللحن وی به نتانیاهو نشان می‌دهد منطقه در آستانه جنگ غیرقابل کنترلی است. هشدار حشدالشعبی و همچنین محور مقامات به اسرائیل نشان می‌دهد این رژیم اگر وارد یک جنگ جدیدی شود بدتر از سال 2006 که در جنگ 33 روزه لبنان رخ داد، شکست خواهد خورد و نتانیاهو نتیجه معکوس به دست خواهد آورد.

در این رابطه، برخی از ناظران بر این باورند که یکی از راهبردهایی که در تقابل اسرائیل و حزب الله می تواند نتانیاهو را در انتخابات آتی آسیب پذیر کند، باز شدن چند جبهه تنش با اسرائیل است. در واقع، با توجه با آسیب پذیری اسرائیل در چندین جبهه و حساسیت های موجود، باز شدن چند جبهه تنش در جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی و همچنین جبهه جولان در شرق سرزمین های اشغالی، می تواند موقعیت نتانیاهو در انتخابات را به شدت تضعیف کند.

در واقع، با توجه به اینکه همواره استراتژی نظامی نتانیاهو عدم درگیر شدن در چندین جبهه بوده است، لذا، باز شدن چندین جبهه تنش و نه لزوما درگیری می تواند هزینه های سیاسی هنگفتی را بر نتانیاهو تحمیل کند. در واقع یکپارچه عمل کردن جبهه مقاومت که قدرت بازدارندگی آن را به شدت تقویت خواهد کرد.

به همین جهت است که نتانیاهو در ماه های گذشته تلاش کرده با استفاده از توافق آتش بس با حماس در غزه، تمرکز عملیاتی خود را به لبنان و سوریه منتقل کند.

در مقابل، هرگونه درگیری و تنش در محدوده و مقیاس کوچکتر می تواند فضای مانور نتانیاهو را تقویت کند و بی بی از آن برای تقویت موضع سیاسی خود بهره برداری خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حزب الله قدرت بازدارندگي خوبي داره و اسرائيل از حمله ب لبنان واهمه داره، ولي احتمالا طي همين روزها نتانياهو نقاطي رو در سوريه ميزنه، بنظرم جبهه مقاومت در سوريه در مقابل حملات اسرائيل اسيب پذير هستش، البته مقاومت در سوريه در حال عملي كردن زيرساختهاي نظامي در سوريه هستش
اگر این جواب فقط در حد یک اتفاق بمونه میتونه اثر منفی زیادی داشته باشه.
مقاومت در صورت حمله مجدد اسرائیل به سوریه و عراق باید پاسخ بده.
اسرائیلی ها بنیامین نتانیاهو را خیلی قبول دارند چون کارنامه قابل قبولی دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل