بازدید 2940
۱
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

اصلاح ۳۰۵۰ واحدی دماسنج بازار سرمایه/ شاخص به ارتفاع ۲۸۳ هزار واحدی بازگشت

فضای روانی ناشی از اجرایی شدن قوانین جدید فرابورس در حالی دلیل این اصلاح 3 هزار واحدی عنوان می شود که طی روزهای اخیر شاخص کل متاثر از حرکت نقدینگی به نمادهای شاخص ساز رکوردهای پی در پی را ثبت می کرد.
کد خبر: ۹۲۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 02 September 2019

فضای روانی ناشی از اجرایی شدن قوانین جدید فرابورس در حالی دلیل این اصلاح 3 هزار واحدی عنوان می شود که طی روزهای اخیر شاخص کل متاثر از حرکت نقدینگی به نمادهای شاخص ساز رکوردهای پی در پی را ثبت می کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، شاخص کل بورس تهران در جریان داد و ستدهای سومین روز معاملاتی هفته با اصلاح 3050 واحدی در ارتفاع 283 هزار و 63 واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت وزنی ارزشی با افت 820 واحدی رقم 76 هزار و 79 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص کل هم وزن با کاهش 1192 واحدی در ارتفاع 76 هزار و 999 واحدی قرار گرفت، شاخص قیمت هم وزن نیز با عقبگرد 798 واحدی به ارتفاع 51 هزار و 543 واحدی کوچ کرد و شاخص آزاد شناور نیز با ریزش 4290 واحدی رقم 322 هزار و 174 واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار اول با کاهش 2467 واحدی در ارتفاع 207 هزار و 17 واحدی  و شاخص بازار دوم با سقوط 5079 واحدی به کانال 569 هزار و 827 واحدی عقبگرد کرد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از 1722.7 میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از 4 میلیارد و 470 میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 431 هزار و 10 نوبت معاملاتی بود.

نماد فولاد با 419 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کرد و فخاس تحت تاثیر اخبار افزایش 120 درصدی صادرات و همچنین افزایش سرمایه سنگین از محل آورده بر روال چند روز گذشته با صف خرید همراه و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس تهران ثبت کرد.

رفت و آمدهای بازار

نماد معاملاتی شركت صنایع جوشكاب یزد(بكاب)، دشت مرغاب(غدشت)، گلتاش(شگل)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال ، حق تقدم شركت معدنی و صنعتی چادرملو(كچادح)،  حفاری شمال(حفاری) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سیمان ایلام(سیلام)، مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید)، لیزینگ ایرانیان(وایران)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شركت غلتک سازان سپاهان (فسازان1)، لیزینگ‌ایران‌ (ولیز1)، كارخانجات تولیدی شهید قندی (بكام1)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، بیسكویت‌ گرجی‌ (غگرجی1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید1) ، لیزینگ ایرانیان (وایران1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیكو1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شد و نماد معاملاتی شركت های قند لرستان(قلرست)، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر(قپیرا)،قند مرودشت(قمرو)،صنایع خاك چینی ایران(كخاک)، حق تقدم استفاده نشده شركت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو(خگسترح)باتوجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل حراج شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازار سرمایه هم دچار حباب شده و بدبختانه چوب شکسته شدن حباب را هم مردم عادی و تازه وارد میخورند و طبق معمول سودگران در اوج فروخته و ثروت باد آورده ای را به جیب میزنند یکی از علت هایی که هیچ وقت بورس مردمی بشکل عام نشده همین است رانت اطلاعات بزرگترین معضل بورس است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل