بازدید 7633

سرقت از هزار کارت بانکی توسط دو نوجوان

کد خبر: ۹۱۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 22 August 2019

فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری دو سارق نوجوان ۱۶ ساله که با تشکیل یک باند و طراحی سایت و درگاه جعلی بانکی از اطلاعات هزار کارت بانکی کپی و برداشت وجه کرده بودند، خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار خلیل واعظی در این خصوص اظهار کرد: افسران سایبری پلیس فتا استان در تلاش مستمر و بررسی های علمی خود در راستای سالم سازی فضای مجازی به کارکرد چند درگاه به ظاهر بانکی مشکوک شدند.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا با بهرمندی از روش های تخصصی، دریافتند افرادی با هویت های پنهان و غیر واقعی با ایجاد چند درگاه بانکی جعلی با ترغیب مردم برای استفاده از این درگاه ها، اقدام به کپی برداری از مشخصات کارت های بانکی هموطنان می کنند.

به گفته سردار واعظی، اعضای باند از این طریق مشخصات بیش از هزار کارت بانکی در سراسر کشور را کپی و با انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب های خود یا خریدهای اینترنتی از موجودی حساب مالباختگان اقدام به سرقت از حساب هموطنان می کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات عملیاتی پلیس هویت دو نفر از متهمان در استان بوشهر شناسایی و بلافاصله دستگیر شدند که در ادامه مشخص شد متهمان همدست سومی نیز دارند که در خارج از کشور سکونت دارد و تلاش لازم برای دستگیری وی در دست اقدام می باشد.

وی با بیان اینکه میزان دقیق برداشت این افراد از حساب های شهروندان در دست بررسی است، گفت: برخی از کارت های بانکی که اطلاعات خصوصی آنها کپی شده دارای موجودی بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده اند.

سردار واعظی تصریح کرد: با اقدام به موقع پلیس فتا، تعدادی از سفارش های خرید لغو و هزینه پرداختی به حساب اصلی مالباخته عودت داده شد، همچنین بخشی از کالاهای سفارش شده که عموما قطعات رایانه و تجهیزات جانبی دیجیتال بود با همکاری اداره پست به پلیس فتا منتقل گردید که با هماهنگی قضایی درباره این اقلام تعیین تکلیف خواهد شد.

فرمانده انتظامی بوشهر خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم دستگیر شده که ۱۶ سال دارند در منزل شخصی به دور از چشم و نظارت والدین اقدامات مجرمانه خود را انجام می داده اند، لذا ضرورت دارد والدین بر فعالیت های فرزندان خود در فضای مجازی نظارت هوشمندانه ای داشته و توصیه های پلیس فتا را مدنظر قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۰
واقعا تاسف برانگیزه. دو نوجوان16 ساله چنین کارهایی میکنند.سن مجرمین در حال کاهش هست و زنگ خطر برای مسئولین خواب زده خیلی وقت هست که نواخته شده
دست زن دزد و مرد دزد را قطع کنید!
نتیجه عمل نکردن به قرآن از این بهتر نمیشه!
پاسخ ها
پژواک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
با عرض سلام.... یک چنین نظری چطوری از فیلتر تابناک رد میشه؟؟؟ چناب سید هر دزدی رو در هر شرایطی دستش رو قطع نمیکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
اگه قرار باشه دست دزد قطع بشه ، بعضی از مسوولین یک دست میشن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
شما تشریف ببر خدمت طالبان و داعش. 
باید بیت کوین می خرید و فرار می کرد
ما وقتی به این سن وسال بودیم اون وقتها دلمان تشنه برداشتن سبد یا زنبیل زن همسایه با پیرمرد همسایه تا درب منزلش بود و کلی هم از این کار لذت میبردیم و عاقبت مان شد این ! عاقبت این ها چه میشود ؟
یک چند به حیله استاد شدیم از رنجش مردم دلشاد شدیم
عاقبت کار شنو از لجن در آمدیم و در ...
دوتاشون روی هم 32 سال تجربه دارند در دو ضرب کنی میشه 64 سال در دو ضرب کنی میشه 128 سال در دو ضرب کنی میشه 256 سال در دو ضرب کنی میشه 512 سال در 2 ضرب کنی میشه 1024 سال. این محاسبات پیچیده ثابت میکنه تا 1024 سال دیگه هم دست قطع کنی چیزی درست نمیشه.
با سلام
دوستان عزیز این بچه ها دزد نیستند بلکه نابغه هستند و بایدبه این نوجوانان بهای داده شود چون توانست اند .به سیستم های بانکی نفوذ کنند .درواقع ضیعف سیستم را برای بانکها مشخص کرد ه اند .حتی باید تشویق شودو درراه درست ازاین جوانان استفاده شوند .آفرین به بچه ها که توانسته اند ایراد سیستم بانکی را بگیرند..
آفرین به این بچه های نابغه .بایستی این بچه ها راحمایت کنند چون توانایی این را داشتندکه ایراد سیستم بانکی را بگیرند.میلیارد هاتومان بایت خرید نرم ابزارپرداخت میشود ولی حاضر نیستند واخوان بزن وپاداش خوبی به افرادیکه ایراد و اشکال سیستم را متوجه وآگاهی دارند پرداخت نمایند.مثلا سیستم جامع مالیاتی چند سال طول کشید وکلی ایراد دارد وفرارمالیاتی شدید طبق اظهارات خودی مسولین .است چون که اگر فراخوان بزن ومورد حمایت وپاداش قبال توجهی به کاربلد ها حسابداری پرداخت شود یک بار برای همیشه می باشد .نقاط ضیعف سیستم مشخص ورفع ایراد میگردد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار