بازدید 26036
پیمانه اقتصادی؛

واکنش منوچهر منطقی به هزینه هنگفت طراحی صندوق ۲۰۶/ سهام دولت در ۱۵ شرکت دولتی تا پایان سال عرضه می‌شود/ کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار جهانی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان شوکه شد، شاخص کل در آستانه فتح ارتفاع ۲۶۳ هزار واحدی، سهام آسیایی با تصحیح نرخ بهره چین رشد کرد، تاثیر منفی نبرد تجاری چین و امریکا بر شرکت‌های فناوری آمریکایی، پراید خودروی ارزانی نیست و کاهش ۴۰ هزار تومانی نرخ سکه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 20 August 2019

تابناک اقتصادیهر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار جهانی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان شوکه شد، شاخص کل در آستانه فتح ارتفاع ۲۶۳ هزار واحدی، سهام آسیایی با تصحیح نرخ بهره چین رشد کرد، تاثیر منفی نبرد تجاری چین و امریکا بر شرکت‌های فناوری آمریکایی، پراید خودروی ارزانی نیست و کاهش ۴۰ هزار تومانی نرخ سکه را در بر دارد.

واکنش منوچهر منطقی به هزینه هنگفت طراحی صندوق ۲۰۶

مدیر عامل سابق ایران خودرو گفته‌ی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ را تکذیب کرد و گفت: هرگز چنین پولی برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ پرداخت نشده است. منوچهر منطقی با بیان اینکه اعداد مطرح شده در این زمینه غلوآمیز بوده و ناشی از عدم شناخت وی به ابعاد کار است، افزود: وقتی شما می‌خواهید یک خودرو مثل پژو ۲۰۶ را صندوق دار کنید به این معنی است که شما به جای دو محفظه یک محفظه دیگر نیز به خودرو اضافه می‌کنید یعنی علاوه بر محفظه موتور و محفظه سرنشین محفظه سومی هم به عنوان صندوق عقب به خودرو اضافه می‌شود و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد قاعدتاً باید تمام پارامتر‌های خودرو بر این اساس تغییر کند. وی گفت: برای اعمال این تغییرات باید دو اصل را مدنظر قرار دهید اول اینکه خودرویی با قیافه‌ای جذاب و مشتری پسند طراحی کنیم و دوم اینکه این خودرو تست‌های مختلف از جمله تست تصادف را تحمل کند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر عامل سابق ایران خودرو افزود: به همین منظور وقتی محفظه سومی به خودرو اضافه می‌شود تمامی سیستم‌های خودرو شامل سیستم ترمز، تعلیق و سیستم‌های پایداری یا باید مجدداً طراحی شود و یا ارتقاء یابد. منطقی با بیان اینکه بعد از طراحی، خودروی شما باید آزمایش‌های مختلف را بگذراند، گفت: به همین منظور شما باید ۱۲ نمونه بسازید که آزمون‌های فنی متعدد را انجام دهد و از آنجا که پژو ۲۰۶ صندوق دار برای صادرات به اروپا طراحی شده بود باید ۲۶ آزمون مختلف را می‌گذراند تا استاندارد سه ستاره اروپا را دریافت کند.

وی با بیان اینکه برخی از این آزمون‌ها در داخل کشور و برخی دیگر در خارج انجام شد، افزود: پس از گرفتن استاندارد‌های لازم تازه باید کار ساخت تجهیزات جدید خودرو و همچنین طراحی قالب‌ها و در نهایت طراحی خط تولید و راه اندازی آن را انجام می‌دادیم که سرجمع هزینه تمامی این کار‌ها با محاسبات ما آن زمان ۱۴۷ میلیون دلار و با نرخ تبدیل آن زمان ۱۴۷ میلیارد تومان می‌شد. مدیرعامل سابق ایران خودرو در توضیح جزئیات بیشتر این هزینه‌ها گفت: ۱۲ میلیون دلار برای طراحی این خودرو، ۸ میلیون دلار برای آزمون ها، ۴۰ میلیون دلار برای طراحی خطوط تولید و ۸۳ میلیون دلار نیز برای راه اندازی و تولید محصول هزینه شد مضاف بر اینکه در این پروژه ۸۰۰ هزار نفر ساعت فعالیت کردند. آقای منطقی با بیان اینکه هزینه ۱۴۷ میلیارد تومانی برای طراحی، ساخت نمونه، آزمون‌ها و دریافت استانداردها، ساخت تجهیزات و راه اندازی خط تولید بوده افزود: بنابر این، این گفته که بگویند ۲۵۰ میلیون دلار فقط برای طراحی هزینه شده است کاملاً اشتباه است.

بازار جهانی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان شوکه شد

قیمت نفت خام روز دوشنبه پس از حمله آخر هفته حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی عربستان، بار دیگر افزایش یافت.

این اتفاق در حالی رخ داد که خریداران نفت تا آخر هفته گذشته به دنبال نشانه‌هایی از کاهش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین بودند. قیمت هر بشکه نفت برنت با ۶۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، روز دوشنبه به ۵۹.۲۸ دلار رسید. نفت خام آمریکا نیز با ۵۵ سنت معادل یک درصد رشد، ۵۵.۴۲ دلار قیمت گذاری شد. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اوآندا در نیویورک می‌گوید: بازار نفت دچار خوش‌بینی کلی درباره روی ندادن جنگ تجاری شده بود. اما پس از آن، حملۀ پهپادی به تاسیسات نفت و گاز عربستان، به بازار یادآوری کرد که تنش‌های جغرافیایی در خاورمیانه هیچ وقت پایان نمی‌یابد. حمله پهپادی حوثی‌های یمن به یک میدان نفتی در شرق عربستان در روز شنبه باعث آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید گاز این کشور شد و به تنش‌ها در خاورمیانه اضافه کرد. شرکت سعودی آرامکو در عین حال اعلام کرد که این حمله تاثیری بر تولید نفت آن‌ها نگذاشته است.

شاخص کل در آستانه فتح ارتفاع ۲۶۳ هزار واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۱۹۴۹ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۲۶۲ هزار و ۹۴۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۲۴ واحدی به رقم ۳ هزار و ۵۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۲۶ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۷۱ هزار و ۳۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۴۵ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد، عدد ۷۰ هزار و ۴۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۶۷ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۹۴ واحد افزایش معادل ۰.۸۴ درصد را رقم زد و به سطح ۲۹۹ هزار و ۸۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۹۱ هزار و ۵۹۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۵۷ واحد افزایش معادل ۰.۶۲ درصد همراه بود و عدد ۵۳۲ هزار و ۵۲۱ واحد را به نمایش گذاشت.

بازار جهانی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان شوکه شد/ سهام دولت در ۱۵ شرکت دولتی تا پایان سال عرضه می‌شود/ کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

سهام آسیایی با تصحیح نرخ بهره چین رشد کرد

روز دوشنبه، سهام آسیایی رشد جمعه شب وال‌استریت را دنبال کرد و با اقدام بانک مرکزی چین برای تغییر روش تنظیم نرخ بهره، که تحلیل‌گران آن را به عنوان راهی برای کاهش نرخ بهره شرکت‌ها می‌دانند، تقویت شد. روز شنبه، بانک مرکزی چین اعلام کرد در نظر دارد روش تعیین نرخ بهره خود را تغییر داده تا به کاهش نرخ بهره برای شرکت‌ها کمک کند و به این ترتیب موجب احیای شرایط اقتصادی شود که با تداوم جنگ تجاری با آمریکا، در حال کندتر شدن است. این اقدام به سهام چین کمک کرد که در روز دوشنبه پیشتاز رشد سهام منطقه شوند. به این ترتیب در بازارهای آسیایی امید سرمایه‌گذاران به ارائه مشوق‌های اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ منطقه، تقویت شد و بخشی از نگرانی‌هایی به وجود آمده درمورد احتمال رکود، که هفته گذشته بازارها را به هم ریخت، فرو نشست. گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱ درصد جهش کرد. نیکی ژاپن ۰.۶۴ درصد رشد کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۶۴ درصد بالا آمد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۲.۱۰ درصد جهش کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۸۹ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۸ درصد رشد کردند. در بازار ارز،  دلار توانست از پایین‌ترین نرخ ۷ ماهه ۱۰۵.۰۰ خود در برابر ین ژاپن، تا ۱۰۶.۳۷۵ واحد بازگردد. در برابر ارزهای مهم جهان هم شاخص دلار به رکورد دو هفته‌ای ۹۸.۳۳۹ واحد رسید. 

تاثیر منفی نبرد تجاری چین و امریکا بر شرکت های فناوری آمریکایی

افزایش درگیری تجاری چین و آمریکا باعث شده تا سهام شرکت هایی که همکاری های تجاری زیادی با چین دارند به طور گسترده برای فروش عرضه شود و این امر به اعتبار و درآمد آنها لطمه می زند. از جمله این شرکت ها می توان به ده ها شرکت فناوری امریکایی اشاره کرد که قربانی خصومت دولت ترامپ با چین شده اند. شرکت های فناوری یادشده قربانیان درجه اول این رقابت هستند که بسیاری از آنها در زمینه تولید ریزپردازنده ها و انواع سخت افزارهای دیگر فعالیت می کنند. اما بررسی ها نشان می دهد دامنه زنجیره سقوط به دیگر شرکت های فناوری آمریکایی نیز کشیده شده و حتی بسیاری از شرکت های تجاری و فناوری که رابطه کاری چندانی با چین ندارند هم تحت تاثیر منفی قرار گرفته اند. پیش از این دولت آمریکا دامنه افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی را محدود به برخی اقلام کرده بود، اما حالا قصد دارد آن را به همه کالاهای این کشور توسعه دهد و سردرگمی در این زمینه موجب رکورد کسب و کار بسیاری از شرکت های فناوری آمریکایی شده که چین از جمله مشتریان عمده آنها بوده است. چین برای تولید انواع لپ تاپ و گوشی به شدت به واردات انواع ریزتراشه و سخت افزار از شرکت هایی امریکایی وابسته است و سخت گیری های ترامپ منافع شرکت هایی مانند میکرون تکنولوژی را تهدید می کند که مشتری ۵۷ درصد از تولیداتش در سال گذشته میلادی چین بوده است.

کاهش ۴۰ هزار تومانی نرخ سکه

بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران روز دوشنبه، ۴۰ هزار تومان افت کرد و به ارزش چهار میلیون و ۱۴۵ هزار تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت چهار میلیون و ۷۰ هزار تومان به فروش رسید. نیم سکه نیز ۲ میلیون و ۱۳۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۲۰ هزار تومان دادو ستد شد. همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۴ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۹۶ هزار تومان به فروش رسید.

سهام دولت در ۱۵ شرکت دولتی تا پایان سال عرضه می‌شود

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره برنامه‌های وزات اقتصاد و داراریی برای خصوصی‌سازی، گفت: در حال حاضر خصوصی‌سازی که از آن به نام خصوصی‌سازی بزرگ یاد می‌شود، آغاز شده و تعدادی از پالایشگاه‌ها، سهم دولت در بیمه البرز و... در بورس عرضه شده است و منتظر حضور متقاضی برای خرید آنها هستیم تا به فروش برسند. وی افزود: سهام دولت در 15 شرکت دولتی بورسی تا انتهای سال عرضه می‌شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه خصوصی‌سازی‌ها تاکنون تجربه موفقی نداشته آیا روند واگذاری‌ها اصلاح می‌شود، اظهار کرد: در واگذاری‌ها روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری متنوع شده تا نتیجه خصوصی‌سازی‌ها بهتر شود.

پراید خودروی ارزانی نیست

محسن کوهکن ریزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مقاومت‌هایی که در برابر توقف تولید پراید وجود دارد، اظهار کرد: مجلس در دوره‌ای خواستار توقف خط تولید پیکان شد اما دولت مقاومت‌هایی برای تحقق این امر داشت به همین دلیل نمایندگان بیان کردند، در صورتی که خط تولید پیکان متوقف نشود قانون لازم تدوین خواهد شد پس از این اقدامات، وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت که آقای جهانگیری بود، ناچار شد تولید پراید پیکان را متوقف کند. این نماینده با بیان اینکه تولید پراید باید تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: اگرچه برخی با توجیهاتی مانند تولید خودروی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد درصدند به تولید پراید ادامه دهند اما باید به این نکته نیز توجه شود که می‌توان از سایر راه‌ها به دنبال تولید خودروی مناسب برای اقشار کم درآمد جامعه بود، به طور مثال می‌توان برای این افراد تسهیلاتی در نظر گرفت و به جای اینکه خودرویی ناایمن تولید و در اختیار آنها قرار داد، اعتبارات لازم برای خرید خودروی باکیفیت را تامین کرد. 

کوهکن با بیان اینکه پراید خودروی ارزانی نیست، تصریح کرد: تجربه نشان داده مادامی که چارچوب‌های قانونی تولیدکننده را تحت فشار قرار ندهد، آنها از تولیدات کالاهای بی‌کیفیت صرف نظر نمی‌کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توقف تولید پراید، تصمیمی حاکمیتی است اما می‌توان تهدید راهور به شماره‌گذاری نکردن پراید از سال ۹۹ را به فال نیک گرفت چراکه ممکن است تولیدکنندگان و خودروسازان اقداماتی برای افزایش ایمنی پراید انجام دهند. /خانه ملت

کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و بهبود بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۵۰۹ دلار و ۱۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۵۱۸ دلار و ۷۰ سنت رسید. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نزدیک به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، ایستاد. قوی‌تر شدن دلار معاملات طلا را برای سرمایه‌ گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نیز از بالاترین حد خود در سه سال اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود عقب‌نشینی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۷
هر روز سورپرایزمون می کنی با این همه خبر خوووب
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
درود به روح خیامی ایران ناسیونال و ایروانی کفش ملی و باقی صنعتگران خودساخته و دلسوز و فداکار و وطن پرست که با دست خالی کارخانه های بزرگی را از صفر ساختند و بهترین تولیدات را برای مردم و کشور بنا نهادند
اینها یا واقعا خودشان نمی دانند که صنعت چیست !؟
و یا اکثریت مردم را نادان و ساده و زود باور میدانند
واقعا این توضیحات ایشان عذر بدتر از گناه است
اقای منطقی چند دستگاه به اروپا صادر کردید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
خيلي امارش از دستم در رفته .....
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
یه دستگاه ، اونم برای توجیه هزینه تست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
شما 50درصد هزینه تولید صرف طراحی کردید؟
طراحی فاکتور ندارد و قابل ردیابی نیست.
به چند نفر از اساتید و مهندسان
دانشگاهی پول دادید.
کارمندان طراح شما در کارخانه چه میکنند.
چرا شما که در حد طراحی صندوق عقب با این قیمت گزاف موفق نیستید و کماکان در هر دو نوع 206 از یک نوع کمک فنر استفاده میکنید در سازمان هوافضا با چند میلیلرد دلار ماهواره طراحی میکنید
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
شما که نظر دادید متوجهه شددی که با عوض شدن سیاست خارجی ایران تو سال 84 و تحریم ها کلا صنعت فلج شد؟ و کل برنامه ریزی های چندجامه با کشور های دنیا از ابین رفت.....
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
درسته زیاد نبوده ولی برای قدم اول خوب بوده...
مدیر های بعدی که پس رفت کردن را باید محاکمه کرد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
منطقی خسته است از این همه فشار فکری و کاری من غیرمنطقی میگم آمار محرمانه است ولی خیلییییییی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
منظور اقای منطقی این هست که ما چرخ را از نو اختراع کردیم مرد حسابی اگه همه چیز تعبیر کرده خوب اسم جدیدی روز میگذاشتند و به اسم خودتون ثبت میکردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
اقای منطقی میتوانستید پزو 407 اختراع کنید تازه قبلا هم ساخته شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
اقای منطقی حرفاتون منطقی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
به نام خدا. هیچ
آقای دکتر منوچهر منطقی عزیز آنوقت با این صرف هزینه 250 میلیون دلاری برای صادرات 206 صندوقدار به اروپا، چند دستگاه از این خودرو به اروپا صادر شد؟ یعنی اروپایی‌ها محصولات دیگر پژوه که صندوقدار هستند را به چه دلیلی نخواهند که آرزوی داشتن 206 صندوقدار را بکنند که ما آن را در اختیارشان بگذاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
دو صفحه مطلب نوشته شده که بگه 250 میلیون دلار نبوده
خدای من ۸ میلیون دلار برای آزمون ها!! میشه نزدیک ۱۰۰ میلیارد الان و ۸ میلیارد اون موقع!! خدا با این چند تا ماشین پژو میشه این کرد! چرا این ها همه رو مثل خودشون فرض میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
هشت میلیون دلار برای تست های استاندار خیلی هم قیمتی نیست تو اروپا...... با قیمت گوشت و مرغ نباید مقایسه اش کنید...
آقای منطقی اگه پژو 206 این هزینه رو داشته باشه؟ اون ابوطیاره هایی که قراره در هوا و فضا بسازید چقدر هزینه خواهد داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
میدونی چرا فقط دو تا شرکت دو دنیا هواپیما میسازن؟ یکیشون هم تقریبا وابسه به قطعات اونیکیه؟ واسه اینکه هزینه طراحی و ساخت یه هواپیما با در نظر گرفتن //استاندارها از کل بودجه صنعتی ایران بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
سالی ۱۵ ملیارد دلار برای سفر به ماه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
اتفاقا اون ابوطیاره ها 2 میلیون دلاری هستن برعکس دوستان فرانسوی شما که حسابی گرون حساب می کنن برای خودروسازی ایران
۱۴۷ میلیاد تومان آنزمان یعنی ۳ هزار میلیارد تومن الان

بازم زیاده

حقمان را از ایران خودرو پس خواهیم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
مجبور نیستی ماشین وطنی سوار بشی
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
دلار اون موقع 700 تومن هم نبود
از پاسخ آقای منطقی این پرسش ها بر می خیزند:
۱. آیا در ابتدا آنالیز هزینه و سود و زیان به درستی انجام شد؟
۲. اگر هدف بازار اروپا نیز بود چرا این هدف اقتصادی و ارزشمند حاصل نشد؟
۳. آیا در ارزیابی خود، به این که خط یک نسخه یا ورژن دیگر از پژوه را بیاورید و راه اندازی کنید نیز پرداخته شد؟
در واقع نگاه منفی ایجاد شده برای مردم در این موضوع هزینه هنگفتی است که در آن احتمال سوء استفاده وجود دارد، حتی در اعداد و ارقامی که دارید. بهتر این بود این جنبه را نیز روشنگری می فرمودید.
مدیر عامل سابق خودرو سازی گفت اینکه بگوییم ۱۴۰ میلیارد تومان برای طراحی صندوق ۲۰۶ هزینه شده است دروغ هست . این هزینه برای طراحی . ساخت و تست در موقع تصادف و پایداری و تغیرات در ترمز و بدنه خوردو هم بوده است ...... با این تفسیر شما باید یک خوردو دیگر طراحی میکردید . دوم اینکه فرمودین در موقع تصادف پایدار باشد . واقعا وقتی پراید در طی این چند سال چقدر تغییرات در صندوق عقب انجام‌گرفته است ایا واقعا در موقع تصادف امتحان را پس داده ؟ خودرو سازی و صنایع را به بخش خصوصی بدهید . اجازه دهیید شرکت های بزرگ خوردو سازی وارد بازار ایران شوند و اینقدر تایید و تکذیب نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
واگذاری به بخش خصوصی همیشه فاجعه بار بوده نمونش شوروی سابق اروپای شرقی و آلمان شرقی که به علت عدم توانایی رقابت همه چیز رو از دست دادن
بهترین الگو بخش دولتی در کنار بخش خصوصی هست مانند چین و ویتنام و حتی تا حدودی ایتالیا
الان ۶سال راهور نمیخواد شماره گذاری کنه و میکنه.
راهور حقوقش را از دولت میگیره و خودش هیچ تصمیمی نمیگیره و هیچ کارس.
خسارت پراید و میزان کشته هاش داره جای جنگ تحمیلی را میگیره.
در آینده به این دوره میگن جنگ پراید تحمیلی که هزاران کشته برجا گذاشت.
همه میدونن خسارت پراید از لحاظ بیمه ای و درمانی و از کار افتادگی صدها برابر کارگرایی که کار میکنن صدمه زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
پلیس راهبر پس از مدتی مجددا شماره گذاری این ارابه های مرگ را شروع میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
ایمنی دوچرخه و موتور سیکلت و ماشین برقی خیلی پایین تر هست
قیافه ۲۰۶ صندوق دار خداییش خیلی جذاب و مشتری پسنده..‌انگار یه چیزی رو به عقبش چسبوندن
و ماشین سمند را هم ابتدا یک مهندس جوان انگلیسی طراحی کرد و به همراه چند کارگر خط تولید آن را در یک شهر کوچک راه اندازی کردند که البته برایشان مقرون به صرفه نبود و آن را به ایران فروختند 800 میلیون دلار بعد ایران که یک کارخانه را خریده بود 800 میلیون دلار برای طراحی صندوق عقب یک خودرو 250 میلیون دلار هزینه کرد و آقای منطفی هم بعدا شد رییس هواپیماسازی ایران که در قرن 21 هواپیمای ملخ دار دو موتوره عجیب و غریبی ساختند که دو تا از آنها سقوط کرد هر کسی را بهر کاری ساختند انگلیسی برای مهندسی و صنعت ایرانی برای کشاورزی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
دوست عزیز به شدت با شما مخالف هستم.اصلا قابل درک نیست برام که انگلیسی برای مهندسی و صنعت ساخته شده و ایرانی فقط برای کشاورزی!!! این تفکر نتیجش میشه همین وضعیت فعلی. زمانی که ایرانی ها صنعت و مهندسی رو تو کارهاشون به کار می بردن، انگلیسی شما اصلا یا وجود نداشت و یا تو جنگل زندگی می کرد. متاسفانه این خود ماها هستیم که همچین شرایطی رو به وجود آوردیم.من در خیلی از موضوع ها با آقای منظقی مخالف هستم و عملکرد خودروسازی کشور به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. اما مقایسه 2060 صندوقدار با پراید هم مناسب نیست. قبول دارم که وقتی اعلام میشه برای صندوقدار کردن 206 ما 250 میلیون دلار هزینه کردیم، همه میگن زیاده. اما کسی به این موضوع توجه نمی کنه که اینجوری نبوده که بیان ته 206 معمولی رو ببرن و بعد یه صندوق بهش بچسپونن و بعد هم رنگش کنن. درسته سیستم موتوری ماشین خیلی تغییر نکرده اما خیلی از پارامترهای دیگه تغیر کرده. من کاری ندارم که 206 صندوقدار چرا به اروپا صادر نشد اما نباید از خق بگذریم که باز طراحی این ماشین بد نبوده. درسته که با خیلی از استاندارها فاصله داره اما باز هم برای صنعتی که به زور داره پراید تولید می کنه یه دستاورد بود. ضمنا تحریم ها در ادوار مختلف همراه با سیاست های اشتباهی که در پیش گرفتیم باعث شده این صنعت پیشرفت نکنه و بلکه پس رفت هم داشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اگر کار دست کاردان باشد ایرانی توانایی انجام هر کاری رادارد
مطلع
| United States of America |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
با عرض پوزش ، هواپیمای ملخی در امریکا هنوز هم تولید میشود چون عملکرد متفاوتی دارند و ربطی به هم ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
شما حتی با کشاورزی هم مشکل دارید و بهانه ی محیط زیست و کمبود آب مقابلش سنگ میندازید.
تنها راهی که برای اداره کشور به ذهنتون خطور می کنه واگذار کردن منابع معدنی به خارجی ها و ساختن هتل و امکانات ساحلی برای جذب توریست هست.
آقایان به قول خودشان واسه یک صندوق عقب 150 میلیون دلار هزینه میکنند نامش دا میگذارند تولید ملی
حلا ببینید برای تولید خود ماشینش چقدر هزینه کردند
وقتی چین که یک پنجم ایران سابقه خودرو سازئ ندارد اکنون به راحتی اسباب بازی خودرو طراحی و می سازد آیا باور کنیم در آوردن یک صندوق عقب که هرصافکاری در ایران با چند میلیون تومان می توان طراحی کند چندصدمیلیون دلار در آمده؟ کشورهایی که بشآن 206 صادر شده را نام می برید؟! امان از ظلم نامدیریتی و پولشویی در کشور
وقتی چین که یک پنجم ایران سابقه خودرو سازئ ندارد اکنون به راحتی اسباب بازی خودرو طراحی و می سازد آیا باور کنیم در آوردن یک صندوق عقب که هرصافکاری در ایران با چند میلیون تومان می توان طراحی کند چندصدمیلیون دلار در آمده؟ کشورهایی که بشآن 206 صادر شده را نام می برید؟!
همین ها که درست می کنید را استاندارد درست کنید نمی خواهد صندوق برای ملت طراحی کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
برای این که قیمتش کمتر بشه
آقای منطقی!
۲۰۶ هاچبک که صندوق عقب داره!شما فقط یک اکسل عقب رو عوض کردید و بس!
بقول اقای منطقی 83 میلیون دلار در قالب 80 هزار نفر ساعت . یعنی نفر ساعتی 103 دلار که به ریال امروز میشود ساعتی 12.5 میلیون تومان و به دلار انروز میشود ساعتی یک میلیون تومان . اگر این که این نفر ساعت متوسط کار کارگران و 80 هزارتومان ان روز برای حقوق مهندسین ده درصد نهایی که حقوق مدیران و بریز بپاش ها و اختلاس ها بوده ساعتی 10 میلیون تومان میشود که اگر با ریال امروز محاسبه شود یعنی مدیرات ساعتی 100 میلیون تومان حقوق میگرفتند که البته این همه فاجعه نیست در ایران خودرو رسم است که بابت یک پروژه تا چند صد ساعت بابت یک پروژه به یک مدیر میدهند که بر مبنای همان حقوق انروز هم یعنی اختلاص قانونی . فاجعه یعنی ایران خودرو و مدیران گرامی ان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
مهندسین ناظر پروژه ها اگر خارجی باشن و طراحی پروژه اگه مشاور خارجی داشته باشه با نرخ خارج از ایران دستمزد می گیرند.
کاهش کاهش کاهش کاهش
کاهش کاهش کاهش کاهش
کاهش کاهش کاهش کاهش

این جوری تیتر بزنید زیباتر و تاثیر گذارتر است
ریتم هم بگذارید رویش به فرموده رییس کل بانک مرکزی دیگه عالی میشود.
اظهارات تاسف انگیز که در ایام تحریم میفرمایند اهنگ بگذارید که همه چیز عالی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
ایشان یک کانال تلویزیونی اختصاصی رییس کل بانک مرکزی راه اندازی کنند.
وضع اقتصادی چه شاهکاری شده که ایشان یا پست اینستاگرامی میگذارد یا در جمع چهارشنبه های خبرنگاران و هیات دولت حضور می یابد یا در برنامه دستخط حاضر میشود یا در گفتگوی ویژه خبری می اید یا در شبکه خبر !!!!!!!! و در بخش های مختلف خبری هم گفته های ایشان را بازتاب میدهند !!!!!!!!همین تعدد حضور ایشان نشان دهنده وضع بد اقتصاد است و متاسفانه ایشان در حال از بین بردن اقتصاد است و کسی هم به ایشان چیزی نمی گوید
چقدر هم واقعا جذاب شد ۲۰۶ صندوقدار!!!
همه چیز کاهشییییییییییییییی
بورس افزایشیییییییییییییییییییییییییییییییییییی

کارنامه اقتصادی ایران رشدش منفی ولی بورس رشدش مثبت میشود؟؟
خرج چو از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود. این آقای منطقی همچبن می گوید ۱۴۷ میلیارد تومان آن زمان که آدم باور می کند که بابا بیچاره راست میگه. مرپم گول نخورند و با قیمتهای حال حاضر مقایسه نکنند. با این پول در آن زمان می شد یک شهرک مسکونی ساخت یا یک کارخانه کامل خرید
جناب منطقی ، متخصصان میگویند با ۱۴۷ میلیون دلار شما میتوانستید یک برند جدید و کامل اتومبیل روز دنیا
مثل فیات یا اشکودا یا فولکس را بصورت کامل خریداری کرده و با تمام طرح ها و قالبهای موتور و بدنه و ماشین آلات گواهینامه ها را بخرید .
چرا قبول نمی کنید که اشتباه بزرگی کرده و هر کجای دیگر دنیا بود به اینکار شما می خندیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
نه عزیزم هر کجای دنیا بود الان محاکمش میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
حرف شما عقلانی به نظر نمیرسه. قیمت یک کارخانه خیلی بیشتر از این هاست. ضمنا برندهای مطرح خارجی چرخه تولیدشون تکمیل نیست مگر این که کارخانه بدهی داشته باشه
آقای منطقی خودش فراموش کرده که با موتور گازی وارد ویران خودرو شد و با خودروی آخرین مدل بیرون آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
به این میگویند ( خودسازی ) از نوع تولید ملی مدیران ناکارآمد و پر ادعای میلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
هر کجای دنیا نمیخندند محاکمه میکنند
‏کاش مدیرای خودروسازی رو بازداشت میکنن تو یه ماشین زندانیشون کنن.زمستون ببرنش تو یه جاخیلی سرد.بگه بخاری بزنید,بگن بخاری نداره تحریمیم هنوز نیومده.بگه پس پتو بدید.بگن پتو آپشن حساب میشه نمیدیم باید اول میگفتی.بگه حداقل یه کاپشن بهم بدین بگن یه کاپشن بود تا سایتو باز کردیم خریدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
منطقی ایران خودرو رو تبدیل به یک شرکت تحقیقاتی کرد
یه شرکت هلندی دو سال پیش یک خودروسازی تاسیس کرد اولین خودرو اش که چند وقت پیش اومد بیرون برای رقابت با بوگاتی و فراری و .... بوده یعنی در حد بهترین های این برندها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
قیمت این خودروها در حد توان خرید من و شما نیست.
یک شرکت ایرانی هم لامبورگینی طراحی کرد.
صحبت های آقای منطقی در واکنش به افشای هزینه 250 میلیون دلاری طراحی صندوق عقب پژو 206 بی اختیار من را به یاد سریال شب های برره آقای مدیری، قسمت پروژه های بخشداری می اندازه!!!
الان با خواندن توجیهات ایشان، پی می بره که اضافه کردن یک صندوق عقب زشت به 206 در حد پرتاب موشک یا هوا کردن فیل است!!! الان پی می بریم که قرار بوده این محصول به اروپا صادر بشه ولی مثل بختک افتاد روی ما و ولمون نکرد!!! الان متوجه شدیم که هر کار به نظر ساده و مسخره ای، بواقع می تواند بسیار پیچیده و دشوار باشه!!! الان دید خودم نسبت به فرغون هم عوض شده!! چه بسا صدها هزار نفر ساعت پشت طراحی بیل، کلنگ و فرغون باشه!!
بهرحال ایشان باید عکس العمل نشان بدهند، چرا که با سخت گیری ها جدید قوه قضاییه بیم آن می رود که خود ایشان بزودی در جایگاه مظنون مورد تعقیب قضایی قرار بگیرند.
یکی نیست بگه عاقا این باز طراحی شماها چرا یک میکرون توی ابعاد و اندازه های ماشین تاثیری نداشته؟ هر چی رو 206 میشینه رو اینم میشینه ، بخدا یدونه پیچشم باز طراحی نشده خودش ماشین اس دی هم همه میدونن چقدر ناپایدار هست ، اینو میخواستین بفرستین اروپا، اروپا رو میخواستین بفرستین کجا؟ یه حرفی بزنید با عقل جور در بیاد
من زمان طراحی وتولید سمند که ان موقع درایران خودرو به X7 مشهوربود دریکی ازشرکتهای قطعه ساز همکارایران خودرو مشغول به کاربودم وازنزدیک شاهدریخت وپاش های سرسام اور در فرایند طراحی وساخت این خودروی به اصطلاح ملی بودم که البته فقط در شعارخودروی ملی بودچون طرح اولیه خودرو مربوط متعلق به انگلیس بود وتمام طراحی قطعات تغییریافته وساخت قالبهای قطعات توسطکشورهای دیگرانجام شدوالبته این وسط به اسم انتقال تکنولوژی خیلیها با استفاده ازماموریت های چندین روزه خارج ازکشوربه نان ونوایی رسیدند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اولین تحریم نشان داد خودروی ملی چقدر ملیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
كاش ميتونستم 1000 تا مثبت ميدادم
چون دقيقا من هم همون سال هاي 78-79-80-81 در يك شركت قطعه ساز الكترونيك و هوشمند خودرو كار ميكردم و تو تيم مهندسي هم بودم و شاهد درستي حرف هاي شما هستم
، اگر علي رغم رانت ، اجازه واردات خودروي مشابه رو مي دادند، نيازي به اين همه هزينه از بيت المال بود؟؟؟
منطقی باید بازخواست شود.
متاسفانه این مدیران از همه این قراردادها پورسانت می گیرند.
سلام
جناب منطقی فرمودند ....قاعدتاً باید تمام پارامتر‌های خودرو بر این اساس تغییر کند.
بالا غیرتا محبت فرمایید چه پارامترهایی تغییر داده اید؟
اظهار نظر در مورد هر موضوعی حزم و احتیاط لازم دارد. آبروی افراد دستمال کاغذی نیست که هر موقع لازم شد با آن بینی خود را پاک کنیم و بعد در سطل زباله بیندازیم . اگر با خودمان چنین رفتاری بشود می پسندیم ؟ ما کی بزرگ خواهیم شد ؟ رسانه ها کی به بلوغ خواهند رسید ؟ مگر هر مطلبی قابلیت انتشار دارد ؟ علی الخصوص وقتی که حیثیت افراد در میان است . چرا صبر نمی کنیم تا مسائل فرایند قانونی و کارشناسی خود را طی کنند و نتیجه را یک مرجع قانونی و بطور رسمی اعلام کند . این بدعت گذاری ها عاقبت خوشی در جامعه ندارد و درنهایت دود آن به چشم همه می رود . باید منصف بود و در مورد هر شنیده ای یا موضوعی تأمل کرد . قضاوت در تخصص قاضی با صلاحیت و عادل است . در مورد طراحی خودرو باید نظر کارشناسان سالم و متعهد و البته بی طرف را باید شنید . این یک موضوع فنی است و به تخصص نیاز دارد . نباید به خود اجازه دهیم در مورد هرچیزی نظر دهیم .
با این وصف ایشون هم باید دستگیر بشه تا پاسخ این همه ریخت و پاش رو بده
چه جالب، ناشناس ۱۲/۳۳ منم اون زمان در شرکت ساپکو بودم و می‌دیدم که در تمام شرکت ایرانخودر و شرکتهای تابعه چه رقابت و زیرآب زنی برای ماموریت‌های خارج از کشور بود، آخه حق ماموریت رو به یورو میدادن و هر چی بیشتر لنگر مینداختن بیشتر یورو میگرفتن، هیچ کاری هم نمیکردن همه کارارو اروپایی ها میکردن
صدا و سیما به عنوان بزرگترین حامی خودروسازان و سرکوب کننده منتقدان هم باید دستگیر شود.
یه چیزی بگید که آدم باورش بشه، صادرات به اروپا پیشکش
اقای منطقی وقتی خودروی طراحی شده در انگلیس و رد شده توسط تایوان با کد R7 در رقابتی غیر تخصصی به ارزش گزاف ۷ میلیون پوند خریداری میشود که نظر اولیه فرشنده به دور ریختن طرح بعلت رد شدن توسط خریدار اولیه و یا جبران حداکثر دومیلیون پوند هزینه طراحی بوده به سمند تبدیل میشود چرا برای باز طراحی یه صندوق عقب چند صد میلیون دلار هزینه داشته؟ نکند شما از تخصص بالاتری نسبت به صنعت انگلیس برخوردار بودید!!!
و امروز هم با تکرار دیکته دیگران حرف بزند! کدام محاسبات مجدد؟ کدام طراحی خط مجدد؟ کدامین تست ها؟ اصلا میدانید فرق فنی اس دی با پروژ معمولی در چیست؟
...
منطقی رو میشناسم. شاگردش بودم. مجموعا آدم کار بلدی است. در مورد ساخت هواپیمای ملی کاملا با او مخالفم و آن را امکان پذیر نمیدانم. ولی مجموعا در ایرانخودرو خوب کار کرد. مردم ایران خیلی بلندپرواز و توقعی هستند. یک دونه پیچ نساختند و فکر میکنند تولید ۲۰۶ صندوق دار در حد یک صافکاریه. کلا ۱۰ کشور در دنیا خودروساز اند و بقیه حرفی برای گفتن ندارند. در زمان دکتر منطقی با سمند و ۲۰۶ کمی از مونناژکاری صرف فاصله گرفته بودیم. ولی الان متاسفانه ۱۰ ساله پیشرفتی نداریم.
متاسفانه پارامترهای بسیار زیادی در وضعیت امروز صنعت خودروی کشور دخیل بودن و هستن. اینکه فقط و فقط به چند عامل نگاه کنیم کار درستی نیست و صرفا سطحی نگاه کردن هست. صنعت خودروی ما هم یکی از دیگر صنایع ما هست. اگه صنایع بومی شده نظامی رو کنار بزاریم، خدایی تو کدوم بخش پیشرفت قابل مشاهده ای داشته ایم. تازه صنایع نظامی هم به واسطه اینکه محرمانه هستن و عملا نتیجه تولیدات داخلی رو همانند صنعت خودرو نمیشه تست کرد و یا قابل مشاهده نستن رو باز باید با دیده تردید و یا با احتیاط نگاه کرد. اما نباید از حق بگذریم که صنایع نظامی ما یه سرو گردن بالاتر از دیگر صنایع ما هستش. دلیلش هم سرمایه گذاری های کلانی هست که صورت گرفته. از سرمایه گذاری نیروی انسانی گرفته تا مالی. اما در صنعتی مانند خودرو سازی ما چکار کردیم. درسته آقای منطقی که معنی صندوقدار کردن 206 این نیست که صرفا یه صندوق به 206 اضافه کنیم، اما خدایی دور از انصاف هست که قبول کنیم این صنعت خوب کار کرده. متاسفانه این صنعت خیلی وقته که به شکلی سیاسی شده و مسئولان سیاسی ما، جرات نمی کنند که تغییرات گسترده ای در آن ایجاد کنند. به چند دلیل. یک اینکه همین صنعت نابود و داغون با تولیداتی که به ارابه مرگ تشبیه می شوندف همچین بازاری داره که هر مدیری رو مجاب می کنه تا تولید رو به هر شکلی ادامه بده. دو چون وضعیت معیشت بخش زیادی از مردم کشور به این صنعت گره خودره، مدیران همیشه تا ترس و لرز به این صنعت نگاه می کنن. 3 وابستگی شدیدی که این صنعت به دیگر کشورها داره و ... خیلی از عوامل دیگه
هرچقدر هم زور بزنی اون ۲۵۰ ملیون در نمیاد زیاد بخودت فشار نیار
آقای منطقی روی پیشانی ما چیزی نوشته شده؟
فقط برای طراحی خط تولید (توجه فرمایید طراحی و نه چیز دیگری )ایشون میگویند 40 ملیون دلار هزینه کرده اند . بفرمایند این 40 ملیون دلار را جهت طراحی به کدام شرکت و یا شخص داده اند!!!!!! خوش به حال طراحان!!!!!!
یه لحظه یه‌سوال. فرموند طراحی مجدد انجام‌شده‌لطفا و خواهشا بفرمایید کدوم قسمتهای ۲۰۶ صندوق دار با ۲۰۶ معمولی فرق کرده؟ ترمزاش متفاوته؟ پس لابد لوازم یدکی فروشها سر ما کلا میزارن. فقط میپرسن تیپ چنده. ما را گرفتید؟
درود بر دکتر پارسایی نماینده دوست داشتنی مردم شیراز
خدا قوت
امیدوارم تلاشهاست در مبارزه با مافیای خودرو به ثمر بنشیند.
راستی چرا سایر نمایندهای محترم فریاد نمی زنند؟
مشکل عدم ارتباط صنعت با دانشگاه است وبس خیلی ساده هست نمی دونم چرا درست نمشه
این همه هزینه که صرف تولید یک ماشینی شده که مهندسان اروپایی سالها پیش طراحی کرده اند خوب اگر خودرو میخریدیم چه اتفاقی می افتاد؟
دوستان خودرو ساز ناامید نشید .هنوز همین پژو و سمندو پراید هست
با سلام
چقدر فریاد بزنیم و بگوئیم شرکتی جدید تاسیس شود با سرمایه بانک ها که انبوه پول مردم دستشان است واین شرکت خودرو های کوچک برقی ارزان قیمت برای همه ملت ایران تولید وجایگزین تمامی خودرو های موجود شود تولید اینگونه خودرو ها در داخل ایران بسیار اسان وشدنی است وصرفا دو مشکل وجود دارد که دستیابی به ان هم ناممکن نیست یکی تولید باطری اینگونه خودروها دوم ساخت پانل های خورشیدی ما باید به هر قیمتی شده به فن اوری وتکنولوژی این مقوله دست پیدا کنیم ولو حتی سرقت این فن اوری از کشور های تولید کننده بقیه موارد ساخت اینگونه خورو های برقی به دست خودمان اسان است در خصوص ظاهر وبدنه و موارد ایمنی راننده و سرنشین می توان هزاران طرح با اشکال هندسی و محاسبات دقیق ارائه داد جالبی این ایده در این است که کشور ایران سرزمینی افتاب خیز و در اکثریت روزها از این نعمت الهی بهره مند است در روزها ومکانهایی که هوا ابری است می توان از شبکه سراسری برق که تقریبا همه جاده های کشور اعم از شهری وروستایی و سایر نقاط از ان بهره می برند برای شارژ باطری خود روهای کاملا برقی استفاده نمود واساسا دیگر نیازی به مصرف بنزین نمی باشد ضمنا پانل خورشیدی را می توان با طراحی بر روی سقف ویا بدنه خودرو نصب یا همان سقف و بدنه از جنس پانل خورشیدی ولی با استحکام باشد در صورتی که این ایده مورد توجه مسئولین و بانک های سرمایه گذار قرار گیرد ایران گلستان خواهد شد و اصل وسود سرمایه گذاران در حد اعلا ودر کمترین زمان به انان بر گشت داده می شود و متعاقب ان از هر نظر که شما فکرش را بکنید فواید ان برای ملت ایران و کشور بی حد واندازه وغیر قابل شمارش است و در نهایت مشت محکمی به دهان دشمنان این کشور وملت خواهد بود .
منطقی راست میگه صرف پاداش ظاهری سالیان ۵۰۰ میلیارد تومانی و واقعی چندمیلیاردی خودش و رانتهای دیگر شده
منطقی هر وقت که صحبت می کنه می گه پنج سال دیگه اولین هواپیمای ما از کارخونه بیرون می آد. این پنج سالها تا حالا سه چهار بار اومده و رفته ولی ملت هواپیمایی ندیده .خوب یه ذره بیشتر اطلاع رسانی کنید تا ببینیم در هواپیماسازی کجا هستیم و تا حالا چقدر هزینه شده و بالاخره امیدوارنه کی هواپیما ساز می شیم..
لیموشو بدم ...هلوشو بدم ......... خاویار بادمجووووووووون .....خاویار بادمجوووووووووووون .....
اخه کسی نیست تو این مملکت که ببیند واقعا عملکردهای افرادی همچون منطقی و مدیر عامل جدید ایران خودرو چه بوده است ؟؟؟ اینها فقط شو من های خوبی هستند؟هیچکدام عملکرد درستی نداشتن !؟بابا اجازه بدید جوانان تیزهوش و کار بلد مسند مدیریتی را به عهده بگیرند .این اقایان اصلا عملکردهای خوبی نداشنه اند و فقط سرمایه های مملکت را به هدر دادند
یک نفر به تنهایی نمی تواند بخورد ! بگردید دنبال واسطه ها و دلالها و دست های پشت پرده 147 میلیون دلاری ایران خودرو!
تا وقتی خصوصی واقعی نشن و به دست افراد کاردان نیفته که دلشون برای سرمایه خودشون بسوزه همین اش و همین کاسه
آقاي منوچهر منطقی چرا با اين پول يه خودروي جديد تو خط توليد اضافه نكرديد ؟؟؟؟
نميدانستيد نتيجه اين همه هزينه فقط به يك صندوق ختم ميشه ؟؟؟؟؟
آقای منوچهر منطقی خان
با 147 میلیون دلار می شود یک کارخانه خودرو سازی آماده را خریداری کرد عزیزم.....
شما هزینه ی کامل طراحی یک خودرو رو گرفتید و رو 206 بدون صندوق. پیاده کردید این هنر شماست
تنها راه علاج صنعت خودرو آزادسازی ورود خودرو و صفر نمودن تعرفه ی واردات است، انحصار خودرو را باید بشکنند
من سالها پیش در شرکت ایران خودرو کار کردم تقریبا اواخر تولید پیکان
هزینه ریخت و پاشهای که تازه ما به عنوان کارمند میدیدم سرسام اور بود
تعدادی عجیب غریب ادمهای سفارشی که فقط حقوق بالا میگیرن و تقریبا هیچ کاری ندارن انجام بدن و تازه این چیزی که ما داریم می بینیم وای از بطن هزینه ها و خاص خرجی های که میشد همه ای اینها از جیب مر دم بیچار است
جناب آقای منطقی، 99 درصد لوازم 207 و 206 یکسان هست ! شما دقیقا کجا رو طراحی کردید با این صد و چهل و خورده ای میلیارد تومن !!!
خود پزوه 206 آخرین محصولیست که از خط تولید این خانواده خارج شده و این که به مردم فروختید اسمش 206 پلاس بود نه 207 بماند ولی پژو 207i نیوفیس، از پلتفرم مشترکی با پژو 206 بهره می‌برد ما رو چی فرض کردید؟
ولی نمی دونم چرا نه ما مردم و نه مسئولین اون موقع زبان نداشتیم که اعتراض کنیم به حیف و میل این پول ها! شرکت خصوصی نیست که راحت از جیب خودشون هزینه میکنند این شرکتها دولتی هستند با اسم خصوصی ! بابت ساخت خودرو در کشور از طریق این دو کارخانه سالهاست مردم ایران از برندهای معتبر و محبوب دنیا محروم هستند.
ایران خودرو فقط یک نام هست این شرکت در اصل نماینده پژو فرانسه در ایران هست و تماما با ایرانی ها دوبله سوبله حساب می کنن این طرح هم تغییر پژو فرانسه بوده و حداقل 50 درصد این پول رفته دی جیب فرانسوی ها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی