بازدید 22531

تعطیلات آخر هفته در سراسر ایران دو روزه خواهد شد؟

سال هاست وضعیتی بر تهران حاکم است که ساکنان پرشمار این طرح نیز چندان با زیر و بم آن آشنا نیستند و اغراق نیست اگر بگوییم بسیاری در نتیجه این سردرگمی به مشکل می‌خورند. با این حساب، به نظر طرح تسری تعطیلات پنجشنبه‌های تهران به دیگر شهرها، طرحی مغشوش خواهد بود، مگر آنکه ابتدا بکوشند وضعیت این تعطیلات در تهران را مشخص و معین کنند.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 16 August 2019
تابناک اجتماعی -
نسخه‌ای که در تهران اجرا می‌شود، بهتر است یا نسخه‌ای که سراسری است؟ این یکی از پرسش های کهنه‌ای است که به تازگی پاسخ دادن به آن در دستور کار مجلس قرار گرفته، ولی برخی مسائل مانع از خوش‌بینی به نتایجش می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ کمتر از یک دهه پیش بود که رئیس جمهور وقت کشورمان، نکته‌ای را مطرح کرد که کمتر مورد توجه کسی قرار گرفته بود؛ اینکه تعطیلات در ایران کم است. آنقدر کم که کشورمان در صد فهرست کشور‌های دارای کمترین تعطیلات رسمی است.

این ادعا البته به سرعت واکنش‌هایی را برانگیخت و بسیاری را مجاب کرد تا بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهند. از جمله نمایندگان مجلس که به شدت نگران تصمیمات دولت وقت بودند و بار‌ها در مسائلی مانند تغییر/عدم تغییر ساعت در کشور نشان داده بودند که حساسیت زیادی در این موارد دارند.

اما واقعیت چه بود و چرا ایده دولت برای افزایش تعطیلات رسمی کشور راه به جایی نبرد؟ آیا همان گونه که دولتمردان بررسی کرده بودند، تعطیلات در ایران به نسبت دیگر کشور‌های جهان کم نبود؟ آیا ضرورت ایجاب می‌کرد تعطیلات همین قدر که هست بماند یا مشخص نشدن پاسخ این پرسش، دلایل دیگری مثل لج و لج بازی مسئولان با هم داشت؟

این‌ها پرسش های قابل تأملی هستند که ظاهرا قرار است در هفته‌ها و ماه‌های پیش روی برخی شان پاسخ داده شوند، چون به تازگی طرحی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته که موضوعش، تعطیلات رسمی در کشور است؛ طرحی برای افزایش این تعطیلات.

بر اساس این طرح که «تسری تعطیلی پنج‌شنبه‌های تهران به استان‌ها و شهرستان‌ها» نام دارد و در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است، قرار است نسخه‌ای به اجرا در آید که سال هاست در پایتخت در دست اجراست و البته در همین محدوده اجرا نیز همه مشاغل را شامل نمی‌شود.

تعطیلات آخر هفته در سراسر ایران دو روزه خواهد شد؟

سالهاست که ساعت کاری کارمندان ادارات در تهران در روز‌های شنبه تا چهارشنبه بیش از ساعات کاری همتایانشان در دیگر شهرهاست و در نتیجه پنجشنبه‌ها تعطیل هستند، اما این تعطیلی برای مشاغل آزاد و امثال کارمندان بانک‌ها و برخی دیگر از مشاغل وجود ندارد.

این سردرگمی در برخی امور دیگر در تهران نیز مشهود است؛ مثل طرح ترافیک که در نسخه قبلی آن، محدودیت در روز‌های پنجشنبه نیز تا ظهر اعمال می‌شد و حالا مدتی است نسخه جدید اجرا می‌شود که در آن پنجشنبه‌ها محدودیت طرح ترافیک وجود ندارد.

بدین ترتیب سال هاست که وضعیتی بر تهران حاکم است که ساکنان پرشمار این طرح نیز چندان با زیر و بم آن آشنا نیستند و در نتیجه، هر پنج شنبه به پنجشنبه بسیاری از یکدیگر در خصوص تعطیل بودن/نبودن یا اعمال شدن/نشدن محدودیت‌ها و ساعت کاری مشاغل دایر سؤال می‌پرسند و اغراق نیست اگر بگوییم بسیاری در نتیجه این سردرگمی به مشکل دچار می‌شوند.

با این حساب، مشخص می‌شود که طرح تسری تعطیلات پنجشنبه‌های تهران به دیگر شهرها، طرحی مغشوش خواهد بود مگر آنکه ابتدا بکوشند وضعیت این تعطیلات در تهران را مشخص و معین نمایند. اشکالی بنیادین که تا رفع نشود، نمی‌شود برای کل کشور نسخه پیچید و همگان را گرفتار کرد.

به این ملاحظه اساسی و کلیدی، ایراداتی که از دیرباز در خصوص تعطیلی آخر هفته‌ها در کشورمان مطرح است را هم باید افزود که ظاهرا جایی در طرح در دست بررسی در مجلس ندارد؛ اینکه اغلب کشور‌های جهان شنبه و یکشنبه‌ها تعطیل هستند و با تعطیلی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در ایران، عملا فرصت تعامل با جهان بسیار اندک خواهد بود.

اشکالی که پیشتر برخی کوشیده اند برای رفع آن راهکار‌هایی ارائه دهند و البته موفق به جلب نظر مسئولان نشده اند؛ راهکار‌هایی مانند تعطیل کردن جمعه‌ها و شنبه‌ها در ایران که ظاهرا از دید نمایندگان مجلس از بیخ و بن ایراد دارد، وگرنه طرح تسری تعطیلی پنجشنبه‌ها به سراسر کشور را مطرح نمی‌کردند و مثلا نامی مانند افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز را برای طرحشان برمی‌گزیدند.

به این موارد، نگاه دولتمردان و برخی دیگر از مسئولان به میزان کار ایرانیان را هم باید افزود که مخالف افزایش تعطیلات و افزودن پنجشنبه‌ها به روز‌های تعطیل در تقویم ایرانیان است. درست مانند نگاه رئیس جمهور که چندی پیش تأکید کرد در شرایط تحریم هستیم و باید به ژاپنی‌ها تأسی کنیم که بعد از جنگ جهانی، بیش از ساعت موظف کار کردند تا کشورشان را بسازند!

اظهارنظری که به سرعت مورد توجه قرار گرفت و به همان سرعت فراموش شد، اما ثابت کرد نگاه دولت فعلی به تعطیلات، هیچ شباهتی به نگاه دولت قبلی به این مسأله ندارد و چه بسا موجب شود، این بار افزایش تعطیلات با موافقت مجلس و مخالفت دولت به محاق برود، همان گونه که هشت سال پیش با موافقت دولت و مخالفت مجلس به بن بست رسید و به بایگانی سپرده شد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۵۰
تعطیلی پنج شنبه و جمعه رو کلا بردارید و شنبه و یکشنبه رو تعطیل کنید. وقتی همه دنیا شنبه و یکشنبه تعطیلن ما مثلا سر کار هستم وقتی همه دنیا پنج شنبه و جمعه در حال کار هستن ما خوابیم. همین تغییر کوچیک میتونه خیلی تو مراودات اقتصادی ایران با دنیا تاثیر بذاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
مراودات دنیا با ایمیل و اینترنت هست. کاری به باز بودن فیزیکی جایی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
وقتی که ما خواب هستیم دنیا بیدارند و برعکس. پس بهتره شبها سر کار بریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
جمعه و شنبه
سلام در ادارات بعضی از بانکها پنجشنبه تعطیل است
ملت روز روز کار نمیکنند

سرانه کار مفید هرفرد در کشور روزانه 3 ساعته

میخواید یک روز دیگه هم به تعطیلات اضافه کنید ؟؟

آفرین به این کشور جهان سومی و مسئولین با سوادش !!!!
همینجوری مملکت تعطیله ، آنوقت که تهرانی ها زندگیشان تو راه شمال تلف میشه
دو روزه خوبه ولی جمعه و شنبه ! آخه ما تو بخش خصوصی که روابط با خارج داریم چه گناهی کردیم که از یک طرف ، یا دولت ما تعطیله یا طرف خارجی ! 4 روز هفته همینطوره ! بنابراین ما همیشه مجبوریم پنجشنبه و جمعه کار کنیم ، تا ضرر تعطیلی شنبه و یکشنبه طرف خارجی رو به حداقل برسونیم.
در ایران برای انجام هر کاری باید از فرمول ( 3 پ ) نمود : 1- پول 2- پارتی 3- پر رویی!
کار درستی است بشرط آنکه فقط برای کارمندان دولت نباشد
فعلا که هم شاغلان سر کارند ؛ هم بیکاران
ژاپنی ها در سال 23 روز تعطیل رسمی دارند، یعنی تنها یک روز از تعطیلات رسمی 24 روزه کشور ما کمتر. ضمن اینکه در ژاپن نیز همچون دیگر کشورها تعطیلات آخر هفته دو روز است، یعنی مردم ژاپن در کل سال 127 روز تعطیل هستند. اگر این رقم را با تعطیلات کلی کشور ما که تنها 76 روز است مقایسه کنیم، متوجه میشویم که کار و تلاش و پیشرفت اصولا به کم بودن روزهای تعطیل ارتباطی ندارد، بلکه به سیاستگذاریهای درست و سالم کشور مربوط است. مثلا ژاپنیها در سال 56 روز کمتر از ایرانیها کار کرده و بیشتر استراحت میکنند، اما حاصل تلاشهایشان محصولات الکترونیکی یا اتومبیلهایی است که در کل جهان افتخارآفرین است، اما نتیجه 56 روز بیشتر کار کردن (!) ایرانیها، اتومبیلهایی است که در حقیقت کپیهای بی کیفیتی از محصولات دور ریخته شده کره ای و فرانسوی است و سالانه باعث مرگ بسیاری از خود ایرانیها میشود.
اگرکلاهرروزهفته رابرای بعضی سازمانهامثل شورای محترم شهر ومجلس محترم تعطیل کنندخدمت بزرگی بمردم کرده اندچون درهیچکدام ازاین مراکزقانونی بنفع مردم مصوب نمیشودوهرتصمیمی گرفته میشودبرای مشکل آفرینی بیشتراست غیرازآنهم مردم هم که یاکارمندان محترم ادارات کاردارندیادرمرخصی ماهانه وهفتگی وساعتی هستندیاکاری مثبت آنجام نمیشودبخش خصوصی هم که کاری برای انجام دادن ندارد دوروز تعطیلی کافی نیست حداقل شش روزباشدیک روزهم برای دیدوبازدیدمیشودهفت روز
به این امر میگویند جفتک وارو
اتفاقا تو جاهای دیگه ( مثل کانادا، امریکا و ...) روز های شنبه و یکشنبه تعطیل هستش. یعنی تمام اداره ها، شرکت ها و سازمان ها در هفته فقط 5 روز کار می کنند و روزهای شنبه و یکشنبه رو تعطیل هستن. البته این دو روز همه مغازه هاف فروشگاه ها و ... البته بعضی شرکت ها و سازمان ها و یا اداره های دولتی اون دو روز رو هم به صورت نیمه رسمی کار می کنند و البته شیف کاری مخصوص برای اون هست. اتفاقا بد نیست در ایران هم پنجشنبه و جمعه کامل تعطیل باشه. در کانادا کار جالبی که انجام می دهند اینه که سایر تعطیل های رسمی رو (که البته در طول سال زیاد نیستن) رو طوری برنامه ریزی می کنن که یا بیفته جمعه و یا دو شنبه( که تعظیلات پشت سر هم باشه)
حالا فارغ از تعطیلات پنج شنبه ترا بخدا دیگه بجای اینکه ساعت را هی جلو وعقب کنید بیایید ساعات کار ادرات را تغیر دهید مثلا بجای انکه ساعت هفت صبح کار شروع شود از شش صبح شروع شود .دیگر لازم نیست ساعت پنج ونیمعصر غروب شود .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
این تغییر ساعت به خاطر استفاده از نور روزه ، همه کشورهایی هم که توی طول و عرض جغرافیایی خاص هستند همین کار رو میکنند.
کلشو تعطیل کنید بره حقوقها هم بریزید بحساب اون دو دقیقه کار مفید هم نمیخواد انجام بدن
بنام خدا
ضمن احترام و ادب به کلیه مشاغل باید باستحضار خوانندگان گرامی رساند که اولا با یکم سوم همین تعداد کارکنان دولت می توان به همین میزان خدمات له ملت رساند چراکه بسیاری از ادارات جزء پاتوقی برای کارکنان نیست و کار واقعی این پرسنل پس از وقت اداری و بیرون ازاداره شروع می شود .پس تعطیلی دو روز در هفته حداقل حسنش جلوگیری از مصرف انرژی است .واما در خصوص تعطیلی دو روز در هفته در تهران یک رانت برای ادارات تهران که سالهاست از این فرصت استفاده میکنند و بنظر خیلی هم موافق تسری آن به شهرستانها نمی باشند چون قرار است در ازای تعطیلی دو روز بعضی از تعطیلات سالانه حذف شود. در صورتیکه الان تهرانیها هم تمام تعطیلات سالانه را استفاده میکنند و هم تعطیلی دوروز در هفته و این مصداق کامل رانت پایتخت نشینیها است پس پر واضح است که به این سادگی این شرایط را تغییر ندهند و افزایش پایان کاری دو ساعت در روز بهانه ایست برای تعطیلات دو روزی شان چون عملا سرویس دهی به ارباب روح همان ساعت حداکثر دو بعد از ظهر در شهرستانهاست
ایران که همواره تعطیل است و روز های خصور یک کارمند یا یک کارگر در سر کار با کسر سه روز مرخصی استخقاقی و استعلاجی کمتر از بیست روز است با این اقدام بیخردان آنوقت چگونه میخواهیم مدعی باشیم با کار بیشتر میتوانیم تحریم ها را بی اثر کنیم
با این اقدامات قیمت تمام شده تولید بالاتر میرود و واردات بیشتر میشود
با این اقدام مصرف گرائی بالاتر میرود
جادها که ظرفیت ندارند شلوغ تر میشود و حوادث ناشی از رانندگی بیشتر بیمارستانها شلوغ تر و مصر دارو بیشتر و مرگ میر بیشتر میشود تعداد مغلولان هم بیشتر میشود.
با این اقدام مصرف سوخت افرایش یافته و آلودگی هوا بیشتر میشود
نیجه هر وقت سایر امکانات را به حد کشور های پیشرفته رساندند آنوقت برای رفاه از آنها تقلید کنند
دولت شرايط كار با حقوق كافي براي زندگي استاندارد و بهداشت فراهم كنه
من حاضرم پنجشنبه ها هم بيشتر از ساعت كاري كار كنم تا كشور ساخته بشه
تمام كساني كه مثل من تحصيلات عاليه داشته باشن و بيكار باشن يا به ظاهر سر كار با حقوق خيلي كمتر از استاندارد باشن قطعا موافقن
سلام قرار نیست ساعت کار ادارات کم شود قرار است ساعت کار پنج شنبه ها را در روزهای دیگه هفته پخش شود یعنی هر روز یک و نیم ساعت بیشتر پنج شنبه تعطیل بگذریم پایتخت نشین ها همیشه چیزهای خوب برای خودشون میخوان ولی شهرستانیها هیچ.....انگار ما خانواده نداریم اصلا فکرش رو کردید من کارمند شهرستانی که پنج شنبه بچه ام تعطیل هست چون باید در محل کارم از این تعطیلی بچه ام هم بهره ای نمی بره و هزاران دلیل دیگر به امید خدا انشاله این طرح این دفعه رای بیاره
ایران همینطوری هم هفت روز هفته تعطیل
یک ششم از هزینه های دولت کاسته خواهد شد البته اب برق تلفن گاز استهلاک تجهیزات اضافه کاری ماموریت خوب یک نکته دیگر را هم مد نظر قرار دهیم مراوده با خارج دچار مشکل نشود دولت با صرفه جویی می تواند به کمک تولید بیاید
نکته یک : شهرستانها ارتباطی با خارج ندارند ، اگر مشکل ارتباط با خارج وجود دارد الآنم هست.
نکته دو : پنج شنبه عملا از محل کارمون نمی تونیم با تهران تعامل کنیم و سازمانهای مرکزی نیستند یا کشیک نصف و نیمه دارند .
نکته سه: تعطیلات دو روز شدن اگر بازدهی را کم می کرد پس این همه کشورهای پیشرفته وقت تلف نمی کردند و بازدهی را کم نمی کردند و کشورشان می ساختند .
خیلی از طرح های دکتر احمدی نژاد رو که در آن روزها مسخره میکردند حالا بعد از سالها پی به اهمیتش بردند. کارت سوخت . مسکن مهر. هدفمندی یارانه ها سهام عدالت. طرح شبنم و ...
در پژوهشها ،و تحقیقات نشان داده شده که بهره وری مفید کارکنان در کشور ایران در روز کمتر از یک ساعت میباشد ، در دیگر مشاغل آزاد که بیش از ۹۰٪ آن واسطه گری ،و دلالی میباشد ، آن ده درصد ملت ایران که کار تولیدی ،و کشاورزی ،و دامداری ،و پرورش طیور ،و آبزیان را بعده دارند که تعطیلی خاص خود را دارند ؟ چند دستگاه خدماتی مانند ، بیمارستانها ،و درمانگاه ها ،و شهرداریها ، میباشند ، که تعطیلی بردار نیستند ؟ پس اگر همهٔ‌کارمندان دولت ،و بخشی از شهرداریها ،را تعطیل کنند یقینا سودی بیشتر دارد ؟ اول باید فرهنگ ، مصرفگرایی را کنترل نمود ،و انسان دوستی را اشاعه داد ، نه اینکه تا تعطیلی دو روزه پیش می آید ، اکثر مردم ،مخصوصا تهرانیها ،آوارهٔ‌جاده ها میشوند ،که فقط هدر دادن ثروت ملت ایران است ( بنزین ) ، تعطیلاتی که باعث شود خانواده ها گرد هم جمع شوند ، که از حال روز هم خبر دار شوند خیلی خوب است ،آنهم با ساده زیستی که هزینه ای تحمیل نگردد ؟،
کشور ما نیاز به کار مضاعف داره برای عبور از بحران. بعد صحبت از اضافه شدن تعطیلات میشه.
تا وقتی محافظه کاری وجود داره ابن مملکت روی خوش نداره ، خب چی میشه جمعه و شنبه تعطیل باشه ؟دین به خطرمیفته ؟اقتصاد فوقالعاده مون مشکل دار میشه ؟اقایون دچار سردرگمی میشن ؟خب یه بارم شده با دنیا هماهنگ باشیم ؟ بهتون بر میخوره ؟ مجلسن ناکارامد که داریم اوضاع مون همینه
من تجربه شهر خودم رو در اختیار شما میگذارم.
تعطیلی پنجشنبه ها فقط مختص تهران نبود. ما قبلا در استان هرمزگان دو روز تعطیلی آخر هفته داشتیم. در روزهای پنجشنبه بتناوب یا کارمتدان به اداره نی رفتن و کارهای انباشته را رسیدگی می کردن یا کنار خانواده و دوستان بودن که این امر خیلی به صرفه جویی برق و آب و رونق گردشگری در منطقه ما منجر شده بود. گردش پولی نه تنها در مناطق توریستی بلکه در روستاها و پنجشنبه بازارها اتفاق افتاده بود.
اما متاسفانه استاندار فعلی این طرح را بهم زد و همه دستاوردهای بالا از بین رفت. این یک استاندارد بین المللی هست که جوامع دیگه با سالها تخقیق به این نتیجه رسیدن که برای بهره وری بیشتر کارها و همچنین آرامش و شادی جامعه تعطیلات آخر هفته دو روزه باید باشه.
خدا کنه هر چه سریعتر این طرح تصویب بشه.
تابناک کلمه محاق یعنی چی فارسی حرف بزنید تا همه بفهمند
جمعه و شنبه را تعطیل کنند تا مناسبات بین المللی نیز به حداکثر برسد و بیشترین هماهنگی را با دنیا داشته باشیم.
به نظر همین وضعیت مغشوش بهتر است چرا که مشکلاتی که شما مطرح کردید سالهاست که در تمام کشورها تاکید میکنم در تمام کشورها به جز ایران و اندک کشورهایی که تماما هم از پیشرفت سریع جهان عقبند حل شده و دو روز آخر هفته را تعطیلند برای اطلاع برخی از کشورهای پبش رو روی تعطیلی سه روز در هفته برنامه ریزی میکنند حالا شما بشینید و پشت سر هم جلسه بگیرید و در نهایت هم به نتیجه نرسید. مشکل اصلی مجلس و دولت هستند چرا که اولا سات کاریشون دست خودشونه دوما تعطیلات تابستانی زمستانی دارند و سوما هم در تهران این طرح اجرا میشود چهارما شهرستانها هم که بندگان هستند و کلا حق اظهار نظر ندارند
جدا الان شما متوجه نیستید با شکل جدید نوشتاری سایت تان حرف " آ " درج نمیشود و جملات ناقص اند؟ چرا پیگیری نمی کنید؟
نظرات مخالف زیاد بود منتشر نشد.
روح دموکراسی در ژن شما بیداد می کنه واقعا
با توجه به وضعیت اسفناک پرداختی های دولت به کارمندان این طرح موجب تضعیف بیشتر این قشر به دلیل از دست دادن شغل دوم می شود.
آیا تکرار مداوم موضوعاتی از این طیف مانند: انتقال پایتخت، عدم سهمیه بندی بنزین، عدم افزایش بهای حامل های انرژی، عدم نیاز به کارت سوخت (کارت بانکی شما کارت سوخت است تا در هزینه صدور کارت صرفه جویی شود)، و ... خسته کننده نشده است؟
فاجعه عمیق تر می شود : 5 شنبه و جمعه ما تعطیلیم و شنبه و یکشنبه بقیه دنیا
کارمفید در سطح بین الملل فقط 3 روز !!!!!!!!!!!!!
گرچه وقتی سر کار هستیم گویی در تعطیلات هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
خودت را اصلاح کن
والا فعلا که پول سرویس وایاب وذهاب را از اول سال ندادند چه برسه به پول غذا مگر اینکه دولت ساعت کاری رو تا ساعت 14.30 بکنه وپول غذا نده
همینه که جهان سوم شدیم. کل دنیا دو روز تعطیله حتما دلیل علمی داشته که اینکارو کردن
با دوروزه شدن تعطیلات بیشتر کنار خانواده هست
بیشتر میتونی به امور شخصی برسی
بهتر برنامه ریزی کنی برای مسفارت و گردش
راندمان کاری بهتر میشه و با روحیه بهتر هفته رو کار میکنی
اما آقایون شاید 200سال بعد متوجه شوند
نه! چرا؟
بهترین کار اینه که جمعه و شنبه
کل ایران تعطیل بشود
هماهنگ یکجا....
امشب هم حکمش را بزنن. هیچ اتفاق خاصی نمی افته
با تعطیل کردن یکی از روزها پنجشنبه یا شنبه بیشتر مشکلات از جمله مشکلات گردشگری رفع خواهد شد ودر ضمن شاهد سیل عظیمی از مسافران در تعطیلی های قبل و بعد این روزها نخواهیم بود
بلاخره معلوم نشد که چی شد؟؟!!!!!!یک زمان نچندان دور مسئولان علت عقب افتادگی کشور رو گردن تعطیلات زیادی در کشور میانداختند و مرتب عنوان میشد که آقا تعطیلات در ایران در مقایسه با دیگر کشور ها خیلی زیاده حالا هم فهمیدیم که تعطیلات مون از دیگر کشورها کمتره !!!! خدا شاهده ملت سرکارند اساسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
یه زمانی هم میگفتن 2 تا بچه کافیه. الان فهمیدن اشتباه می کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
تعطیلات خودشان را می گفتند نه ملت را
تعطيلي بيشتر ....اقتصاد پوياتر! در كشور ما همه چيز وارونه است! بجاي حل مشكلات اقتصادي به تعطيلات فكر ميكنيد؟ بنده به عنوان كارفرما در آخر هر ماه موظف به پرداخت حقوق و مزاياي كارمندان خود هستم و همين الان با مشكل ركود بازار كه يكي أز عواملش تعطيلات زياد فصلي است حال تعطيلات رسمي يا غير رسمي مانند بدي هوا مواجه هستم، مطمئنا در صورت عدم بازدهي كاري مجبور به تعديل نيرو خواهم بود.
باید دوروز را برای همه اقشار تعطیل کنند نه مثل کارمندان بانک که مجبورند پنج شنبه ها هم سرکار بروند و اجازه مرخصی رفتن هم به آنها داده نمی شود
پنجشنبه ها را تعطیل کنید تا مردم بتوانند چهارشنبه تا جمعه به مسافرت بروند بالاخره کی تصویب می شود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی