بازدید 2641

صادرات آلمان به ایران کاهش یافت

کد خبر: ۹۱۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 13 August 2019

در ۶ ماه اول ۲۰۱۹، صادرات آلمان به ایران به حدود نصف کاهش پیدا کرده است، که این نشان می‌دهد شرکت‌های آلمانی به علت تحریم‌های آمریکا از تجارت با ایران خودداری می‌کنند.  

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در ۶ ماه اول ۲۰۱۹، صادرات آلمان به ایران به حدود نصف کاهش پیدا کرده است، که این نشان می‌دهد شرکت‌های آلمانی برای جلوگیری از مشکلاتی که تحت تحریم‌های آمریکا برای آنها ایجاد می‌شود، از تجارت با ایران خودداری می‌کنند.  

داده‌های اداره آمار فدرال آلمان که به روئیت رویترز رسیده است نشان می‌دهد میزان فروش محصولات آلمانی به ایران در بازه ژانویه تا ژوئن، نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۸ درصد سقوط داشته و به ۶۷۸ میلیون یورو (۷۵۸.۸ میلیون دلار) رسیده است. واردات آلمان از ایران هم ۴۳ درصد سقوط کرده و به ۱۱۰ میلیون یورو رسیده است. 

اتحادیه تجاری بی‌جی‌ای اعلام کرد: عامل اصلی این کاهش شدید تجارت بین دو کشور، تحریم‌های فرامرزی آمریکا است که شرکت‌های هر کشور  ثالثی  که با ایران تجارت داشته باشد، را مورد مجازات قرار می‌دهد. شرکت‌های آلمانی مجبور به انتخاب بین بازار آمریکا و بازار ایران شدند و بنابراین مشخص است که کدام بازار را ترجیح می‌دهند.

صادرات سال گذشته آلمان به ایران، بیشتر ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، خودرو و قطعات خودرو بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل