بازدید 2034

دادگاه اکوادور مجدداً برای رافائل کوره‌آ حکم بازداشت صادر کرد

دادگاهی در اکوادور مجدداٌ حکم به بازداشت رافائل کوره‌آ رئیس جمهور سابق این کشور به منظور محاکمه او به اتهام فساد داد.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 09 August 2019

دادگاهی در اکوادور مجدداٌ حکم به بازداشت رافائل کوره‌آ رئیس جمهور سابق این کشور به منظور محاکمه او به اتهام فساد داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دادگاه عدالت ملی اکوادور اعلام کرد:، حکم به قرار دادن رافائل کوره‌آ رئیس جمهور سابق این کشور در وضعیت بازداشت پیش از محاکمه داده است. به موجب حکم این دادگاه که در یک بیانیه اعلام شده از سوی دادستانی اکوادور انتشار یافت، کوره‌آ که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ رئیس جمهور این کشور بوده به اتهام فساد محاکمه می‌شود. در بیانیه دادستان کل اکوادور آمده است: دنیلا کاماچو، قاضی دادگاه عدالت ملی، با درخواست‌های دفتر دادستانی موافقت کرده و حکم بازداشت پیش از محاکمه کوره‌آ را صادر کرد.

در عین حال طبق این بیانیه، چند مقام عالی‌رتبه سابق دیگر از جمله خورخه گلاس، معاون رئیس جمهور سابق نیز در لیست بازداشت قرار دارند. طبق اعلام دادستانی اکوادور کوره‌آ متهم به دست داشتن در یک پرونده فساد مالی و ارتشاء مربوط به بزرگترین حزب سیاسی اکوادور موسوم به ائتلاف PAIS است که خودش پایه‌گذار آن بوده است.

دفتر دادستانی اکوادور گفته کوره‌آ از همکاری با تحقیقات سرباز می‌زند. در عین حال خود کوره‌آ در اظهاراتی گفت: هدف از مطرح شدن این پرونده قضایی علیه او جلوگیری از نامزدی مجددش در انتخابات آتی بوده است.

رافائل کوره‌آ در حال حاضر در خارج از اکوادور به سر می‌برد و رسانه‌ها پیشتر گزارش کردند که او در سال ۲۰۱۸ درخواست پناهندگی به بلژیک داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر