بازدید 4146
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ در آخرین روز هفته؛

عقب گرد ۱۱۸۶ واحدی شاخص کل بورس در میانه مرداد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از دو روز سبزپوشی، در پایان معاملات امروز با عقب نشینی هزار و ۱۸۶ واحد به ارتفاع ۲۵۵ هزار و ۵۱۲ واحدی برگشت.
کد خبر: ۹۱۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 06 August 2019
عقب گرد ۱۱۸۶ واحدی شاخص کل بورس در میانه مردادشاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از دو روز سبزپوشی، در پایان معاملات امروز با عقب نشینی هزار و ۱۸۶ واحد به ارتفاع ۲۵۵ هزار و ۵۱۲ واحدی برگشت.

به گزارش خبرنگار بورس تابناک، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۹۸ با کاهش هزار و ۱۸۶ واحدی رقم ۲۵۵ هزار و ۵۱۲ واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص کل هم وزن، اما با تقویت  ۲۷۴ واحدی رقم ۶۴ هزار و ۸۱۶ واحد  را ثبت کرد.

شاخص قیمت وزنی ارزشی ۳۲۰ واحد کاهش یافته به ارتفاع ۶۹ هزارو ۵۰ واحدی برگشت و شاخص قیمت هم وزن با تقویت ۱۸۴ واحدی به کانال ۴۳ هزار و ۴۵۰ واحدی کوچ کرد. شاخص آزاد شناور ز. نبا کاهش هزار و ۳۳۷ رقم ۲۸۹ هزار و ۱۰۶ واحدی را ثبت کرد و شاخص بازار اول بورس با کاهش ۷۸۶ واحد به رقم ۱۸۶ هزار و ۴۲۸ واحدی و شاخص بازار دوم با کاهش دو هزار و ۷۴۸ واحد به رقم ۵۱۶ هزار و ۳۷۷ واحد رسید.

ارزش روز بازار  بورس تهران به بیش از ۹۳۸ هزار میلیارد تومان بالغ شد و ارزش معاملات نیز بیش از ۱۳۴۵.۳ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۳.۳ میلیارد ورقه بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۳۰۷ هزار نوبت معاملاتی بود.

نماد گروه مپنا (رمپنا)، مخابرات ایران (اخابر) بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس تهران داشت و نماد‌های هلدینگ پتروشیمی فارس (فارس)، فولاد مبارکه (فولاد)، گل گهر (کگل)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص بورس ثبت کردند.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با  ۱۱ واحد رشد، رقم ۳ هزار و ۴۲۱ واحد را به نمایش گذاشت و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۱۸۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از یک و نیم میلیارد اوراق مالی حق تقدم و سهام در قالب ۳۲۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۶۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نماد‌های مارون، میدکو، بمپنا، بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند ونماد‌های کگهر، زاگرس، شاوان، شراز، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو (خودرو) نوسازی ساختمان تهران (ثنوسا)، سرمایه‌گذاری ساختمانی ایران (وساخت) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، شرکت کشت و صنعت پیاذر (غاذر)، عمران و توسعه فارس (ثفارس) با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف، حفاری شمال (حفاری) برای برگزاری مجمع سالانه متوقف شدند و درمقابل نماد‌های نبروج، نساجی بروجرد، کحافظ سرامیک و کاشی حافظ و پاسار بانک پاسارگاد بعد از برگزاری مجمع با پیام ناظر بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی داروسازی فارابی (دفارا) و حق تقدم این شرکت (دفاراح)، حق تقدم کارخانجات داروپخش (داروح)، فروسیلیس ایران، غنوش، شرکت کمباین سازی ایران (تکومبا)، دارویی برکت (برکت) به علت تغییرات ۲۰ درصدی قیمت انجام شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بزودی وباخروج انگلیس ازبرجام که منجربه فروپاشی کامل برجام خواهدشد سقوط سهمگین بورس اغازمیشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار