بازدید 4720

جوابیه شرکت فن آوری آزمایشگاهی به خبر «تابناک»

کد خبر: ۹۱۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 06 August 2019
پیرو درج خبری با عنوان «با ٢٠ شركتي كه يك ميليارد يورو ارز دولتي درآنها گم شده است بيشتر آشنا شويد»، شرکت فن آوری آزمایشگاهی جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

 

به گزارش «تابناک اقتصادی»، متن این جوابیه که به امضای رامین فلاح ، مدیرعامل این شرکت رسیده، به شرح زیر است:

 

مدیریت محترم سایت خبری تابناک

ضمن سلام و احترام,

پیرو انتشار مطلب تحت عنوان "با 20 شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آنها گم شده است بیشتر آشنا شوید" به شماره خبر ۹۱۴۷۶۶ مورخ 07/05/1398  آن سایت و وجود نام شرکت فن آوری آزمایشگاهی در خبر مزبور, خواهشمند است توضیحات زیر طبق قانون و جهت روشن شدن اذهان عمومی و رفع تشویش و نگرانی ایشان به فوریت و در تاریخ 08/05/98 در آن سایت منعکس شود:

" شرکت فن آوری آزمایشگاهی با 23 سال سابقه فعالیت در زمینه تامین و واردات تجهیزات پزشکی از معتبرترین برندهای جهانی , همواره نهایت تلاش خود را در جهت تامین نیاز کشور به تجهیزات و ملزومات پزشکی بعمل آورده و بخصوص در شرایط پیچیده تحریم از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نکرده است.

بیش از 99% از ارز تامین شده جهت واردات این شرکت در سال 97 صرف واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی شده است و کالای وارد شده با نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و با قیمت دولتی در بازار توزیع شده است. کالای مربوط به ارز جزئی باقیمانده نیز در حال تولید بوده و به زودی وارد کشور خواهد شد.

این شرکت حتی بیش از ارز دریافتی واردات کالا داشته و در بسیاری موارد قبل از تامین ارز توسط سیستم بانکی کالا را وارد و با قیمت دولتی توزیع نموده است تا از کمبود ملزومات پزشکی بخصوص در شرایط پیچیده تحریم جلوگیری نماید. و به این ترتیب نه تنها جزو بدهکاران ارزی به سیستم بانکی نیست بلکه جزو طلبکاران ارزی نیز می باشد.

مدارک و مستندات کامل واردات شرکت موجود و قابل ارائه به مراجع رسمی می باشد که هرگونه شک و شبهه در مورد فعالیت قانونی شرکت و واردات مربوط به ارزهای تامین شده را برطرف نموده و بوضوح مشخص می نماید که حتی یک سنت از ارز تخصیص یافته به این شرکت گم نشده است.   

ذکر این نکته ضروری است که در شرایط کنونی تحریم, انتقال ارز به تولید کنندگان خارجی بعضا" ماهها زمان نیاز دارد. و به همین دلیل طبق قوانین بانک مرکزی واردکنندگان 180 روز مهلت قانونی دارند تا با واردات کالا تعهدات ارزی خود با بانک را تسویه نمایند. بر این اساس مقوله رفع تعهد ارزی در مهلت قانونی و مرتبط دانستن آن با گم شدن پول کاملا" غیر کارشناسی است و تفاوت این دو موضوع باید به دقت بررسی شود تا عناوین نادرست موجب تشویش بیشتر اذهان عمومی در شرایط فعلی کشور نگردد. "

 

با تشکر و احترام

شرکت فن آوری آزمایشگاهی

رامین فلاح – مدیر عامل

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها