بازدید 69882

با ۲۰ شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آن‌ها گم شده است، بیشتر آشنا شوید!

تصویر نامه ارسالی رئیس کل بانک مرکزی به رئیس جمهور روز گذشته رسانه‌ای شد. این نامه نشان می‌داد که ۲۰ شرکت در مجموع ۳.۵ میلیارد یورو ارز دولتی دریافت کرده اند که سرنوشت حدود یک میلیارد یورو از این ۳.۵ میلیارد یورو مبهم باقی مانده است. در بین اسامی شرکت ها، نام شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که وابسته به اشخاص سرشناسی است، دیده می‌شود. این شرکت‌ها در چه زمینه‌هایی فعال بوده اند؟
کد خبر: ۹۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 29 July 2019

تابناک اقتصادیتصویر نامه ارسالی رئیس کل بانک مرکزی به رئیس جمهور روز گذشته رسانه ای شد. این نامه نشان می داد که 20 شرکت در مجموع 3.5 میلیارد یورو ارز دولتی دریافت کرده اند که سرنوشت حدود یک میلیارد یورو از این 3.5 میلیارد یورو مبهم باقی مانده است. در بین اسامی شرکت ها، نام شرکت های دولتی و شرکت هایی که وابسته به اشخاص سرشناسی است، دیده می شود. این شرکت ها در چه زمینه هایی فعال بوده اند؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ روز گذشته ششم مرداد ماه 1398 تصویر نامه عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به رئیس جمهور در مورد تخلفات ارزی شرکت ها در رسانه ها منتشر شد، در بخشی از نامه همتی به رئیس‌جمهور آمده است: حال به‌ رغم تمام تلاش‌های انجام شده و تخصیص و تامین ارز برای واردکنندگان مورد تایید دارای ثبت‌سفارش دستگاه‌های یاد شده متأسفانه حسب اطلاعات سامانه رفع تعهد ارزی این بانک، به نظر می‌رسد بخش قابل‌توجهی از تعهدات ارزی مربوط به ورود کالا به کشور، به‌رغم تامین ارز و انقضای مهلت قانونی رفع تعهد نشده، بوده و اسناد و مدارک سالانه مبتنی‌بر ورود و ترخیص قطعی کالاهای مورد اشاره در سامانه به ثبت نرسیده است". رئیس‌جمهور نیز با ارسال این نامه و لیست دستگاه‌ها و شرکت‌های متخلف به دستگاه‌های مسوول، نوشت: "دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی فورا پاسخ دهند که چرا چنین تخلفی رخ داده است؟"

با 20 شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آن ها گمشده است بیشتر آشنا شوید!

در نامه نام 20 شرکت ذکر شده است که ده شرکت در حوزه کالاهای اساسی و ده شرکت نیز در حوزه داروها فعال می باشند و در مجموع 3.5 میلیارد یورو ارز دولتی دریافت کرده اند که سرنوشت بیش از یک چهارم این مبلغ یعنی 980 میلیون یورو  مبهم باقی مانده است. حالا پرسش این است که این شرکت ها متعلق به چه نهاد یا کسانی است و در چه زمینه فعال هستند؟

در حوزه کالاهای اساسی؛

  1. شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران

بررسی ها نشان می دهد که این شرکت دومین شرکتی است که بیشترین ارز دولتی را در 15 ماه گذشته دریافت کرده است. شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران یکی از زیرمجموعه های وزارت جهاد کشاورزی است و در زمینه بازرگانی و سیاستگذاری فعالیت می کند و مدیریت آن هم اکنون بر عهده یزدان سیف است. این شرکت وظایفی چون خرید تضمینی کالاهای اساسی (گندم، برنج، روغن خام، شكرخام، گوشت مرغ و گوشت قرمز...)، تولید داخلی و نیز واردات و توزیع کالاهای اساسی و حفظ ذخیرۀ استراتژیک این کالاها را بر عهده دارد.

شایان ذکر است که یزدان سیف در گفت وگو با تابناک اقتصادی ضمن انتشار لیست کشتی‌ها و محمولات تأمینِ ارز شده به همراه زمان ورود این کالاها به بنادر ایران در سال 1397، در خصوص عدم رفع تعهد ارزی کالاهای اساسی گفت: در سال 1397، 500 میلیون و 982 هزار و 502 یورو به‌منظور واردات کالاهای اساسی برای شرکت بازرگانی دولتی ایران تعهد ارزی ایجاد شده که معادل صد درصد ارز مذکور کالا به کشور وارد، تخلیه و بخش عمده‌ای از آن ترخیص شده است.

  1. شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور

این شرکت که یکی دیگر از زیرمجموعه های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود و مدیرعامل آن هم اکنون حمید ورناصری می باشد، از سال 1376 فعالیت خود را آغاز نموده و موضوع شرکت تهيه، توليد و نگهداري، توزيع و پشتيباني و تنظيم بازار انواع خوراك دام، طيور و آبزيان، مواد پروتئيني حيواني،كمك به عمران، احيا و اصلاح مراتع جهت افزايش توليد، حمايت از توليد كننده، مصرف كننده و صنايع وابسته و خريد تضميني مواد علوفه اي و محصولات پروتئيني دامي عنوان شده است.

شایان ذکر است که طبق بررسی های صورت گرفته شرکت پشتیبانی امور دام، پنجمین شرکتی است که در 15 ماه گذشته بیشترین ارز دولتی را دریافت نموده است.

چند روز پیش حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، طی مصاحبه ای کوتاه با رد تخلفات صورت‌گرفته از سوی این شرکت گفت: "کالاها به بنادر ایران آمده و باید نسبت به ترخیص آنها اقدام شود و برگه سبز گمرک تحویل بانک شود تا رفع تعهد ارزی انجام گیرد".

  1. شرکت طبیعت سبز میهن

نام این شرکت به عنوان چهارمین شرکتی که بیشترین ارز دولتی را دریافت نموده است، دیده می شود. این شرکت از سال 1391 آغاز به کار نموده و دارای برند مشهور طبیعت است. در سایت شرکت طبیعت سبز میهن عنوان شده است که تولید کننده محصولات متنوع در گروه های کالایی برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، تون ماهی و چای است و یکی از بازیگران اصلی بازار برنج و روغن می باشد. این شرکت یکی از زیرمجموعه های صنایع غذایی میهن می باشد. آقایان ابوالفضل پایداری، علی پایداری و محمد مختاریانی کندری (مدیرعامل) دارای سهم در این شرکت هستند. بیشترین سهم الشرکه این شرکت متعلق به خانواده پایداری است.

  1. شرکت صبا پیشرو کالا

این شرکت یک شرکت سهامی خاص است و در زمینه کالاهای اساسی از جمله واردات برنج، روغن خام، شکر خام، کنجاله سویا، ذرت دامی، جو دامی، گندم خوراکی و نیز توزیع مجموعه اقلام در شبکه ای مویرگی و در سراسر کشور فعال می باشد. علی ابراهیمی مدیرعامل این شرکت است. اعضای هیأت مدیره شرکت نیز عبارتند از سیدمحسن طباطبایی، سیدمحمدحسن طباطبایی.

  1. شرکت غذا فرآرو پنگوئن

این شرکت در تاریخ 27 خرداد ماه 1391 به ثبت رسیده است. موضوع شرکت، خرید و فروش، صادرات و واردات انواع محصولات پلیمری و سلولزی، تولید انواع قطعات پلاستیکی و سلولزی جهت یخچال های فروشگاهی، خانگی، ظروف پلاستیکی و بسته بندی عنوان شده است. رد پای خانواده پایداری در این شرکت نیز دیده می شود به طوری که ابوالفضل پایداری در مورخه 29 مرداد ماه سال 1397 به عنوان رئیس هیأت مدیره در این شرکت انتخاب شده است. همچنین مدیرعامل این شرکت محمدحسین محمدزمان می باشد.

  1. گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام

این شرکت یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی و پژوهشی زر (صاحب برند زرماکارون) که در سال 1394 به عنوان شرکت دانش بنیان صنعتی ثبت شده است. زمینه فعالیت این شرکت واردات انواع كالاهاي مجاز بازرگاني از جمله مواد اوليه صنايع غذايي عنوان شده است. در سوابق این شرکت واردات ذرت برای خوراک دام با ارز دولتی دیده می شود. در دوم تیرماه 1397 آقایان مرتضی سلطانی (مدیرعامل)، محسن امینی، مهدی امینی و آرش سلطانی برای مدت دو سال به سمت هیأت مدیره این شرکت انتخاب شده اند.

  1. آوا تجارت صبا

سومین شرکتی که بیشترین ارز دولتی را در پانزده ماه گذشته دریافت کرده است. در سایت شرکت آوا تجارت صبا آمده که این شرکت بزرگترین واردکننده نهاده های دامی کشور، فروشنده محصولات کارخانه کلهر دانه جنوب بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام و طیور در خاورمیانه و همچنین تولیدکننده روغن خام است. گفته می شود، این شرکت نیز متعلق به خانواده مدلل می باشد. در حال حاضر اعضای هیأت مدیره این شرکت عبارتند از: آقایان علی اکبر خلیلی، بهروز علاءالدینی، رضا شریفی، حامد فرح بخش (مدیرعامل) و خانم ها راضیه هیلمن و عفت ارزانی.

  1. شرکت صنعت غذایی کوروش

شرکت صنعت غذایی کورش از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ است. این شرکت از بدو تاسیس، تولید محصولات متنوعي چون انواع روغن‌ هاي خوراکي، دانه زيتون، روغن زيتون، رب گوجه ‌فرنگي، تن ‌ماهي، کنسروجات، انواع مربا، ترشي و... را در دستور کار قرار داد و برندهای اویلا، فامیلا و کیمبال متعلق به این شرکت است. این شرکت، اولین کارخانه خود را در سال1392 در شهرک صنعتی حیدریه در استان قزوین خریداری و راه اندازی کرد و یک سال بعد پروژه احداث کارخانه صنعت غذایی کورش در شهرک صنعتی اشتهارد آغاز شد. اعضای هیأت مدیره این شرکت در حال حاضر، علی ابراهیمی کردلر رئیس هیات مدیره، کورش منتصر مدیرعامل، محمد برهانی، رجب جلالوند و فائق صالحی عضو هیأت مدیره می باشند.

  1. شرکت آریا تجارت سده

شرکت آریا تجارت سده که در سال 1390 در استان اصفهان تأسیس شده است در کار واردات و صادرات، خرید و فروش، بسته بندی و توزیع برنج، خشکبار، چای، انواع مواد غذایی و کلیه کالاهای مجاز می باشد و بیشتر این شرکت را برند برنج خاطره می شناسند. اولین مدیران این شرکت عبارت بودند از آقایان احمد قاسمی (مدیرعامل) و حمیدرضا قاسمی و حمید حاج حیدری. هم اکنون همین افراد همچنان عضو هیأت مدیره شرکت می باشند.

      10. شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون

این شرکت در سال 1387 تاسیس شده است. این شرکت واردکننده جو، دانه سویا و ذرت برای خوراک دام است. احمدرضا مروارید فر رئیس هیأت مدیره، محمد سجده نائب رئیس هیأت مدیره، مهدی طاهری سلطانی هم به عنوان مدیرعامل این شرکت می باشند.

در حوزه دارو؛

  1. شرکت اکتوورکو

شرکت اکتوورکو در سال 1348 توسط دکتر مصطفی نراقی تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید و واردات دارو آغاز کرد. در سال 1389 کارخانه شرکت اکتوورکو راه اندازی شد و در یکی از بهترین مناطق صنعتی کشور به نام شهرک بهارستان(در مجاورت تهران) واقع شده و دارای خط های تولید قرص، کپسول، سرنگ از پیش پر‌شده و ویال لیوفیلیزه می‌باشد. این شرکت در حال حاضر تحت هدایت نهاله نراقی است و بیش از صد محصول دارویی تولید می کند.

به تازگی داروی لوزارتان تولیدی این شرکت که برای تنظیم فشار خون کاربرد دارد از سطح داروخانه های کل کشور به دلیل سرطان زا بودن مواد اولیه آن جمع آوری شد. این شرکت مواد اولیه تولید داروی لوزارتان را از شرکت هترو هند وارد کرده بود.

  1. شرکت داروسازی دکتر عبیدی

لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی در سال 1352 توسط دکتر غلامعلی عبیدی احداث شد و تا کنون نیز در حال فعالیت می باشد.​ در سال 1390، شرکت کوبل دارو به عنوان برترین شرکت واردکننده دارو در ایران بیش از 90 درصد از سهام شرکت داروسازی دکتر عبیدی را خریداری نمود.​ تولید، واردات، صادرات، خرید و فروش و توزیع داروهای انسانی، دامی، گیاهی از جمله فعالیت های این شرکت می باشد. در حال حاضر نیما برارجانیان بهنمیری به عنوان رئیس هیأت مدیره و سیدامیر رضویان اردهالی به عنوان مدیرعامل این شرکت می باشند.  

  1. شرکت بهستان دارو

طبق آنچه در سایت این شرکت درج شده است: شرکت بهستان دارو در سال ۱۳۸۰ به عنوان یک شرکت خصوصی پیشرو در واردات، توزیع و تولید دارو و محصولات پزشکی تاسیس شده و هم اکنون از برترین شرکت ‌های دارویی از نظر ارزش محصولات ارائه شده در بازار سلامت ایران می باشد. در حال حاضر ابوالفتح صانعی رئیس هیأت مدیره و امیراحمد سالاریان به عنوان مدیرعامل این شرکت می باشند.

  1. کوبل دارو

این شرکت در سال 1380  با هدف تأمین داروهای مورد نیاز بیماران کشور و به ویژه داروهای تخصصی بصورت شرکتی خصوصی تاسیس گردیده است و فعالیت آن، آن گونه که در سایت آن درج شده است ثبت، تولید، واردات، بازاریابی و فروش داروست. شرکت داروسازی دکتر عبیدی به نوعی جزء زیرمجموعه های شرکت «کوبل دارو» است. طبق آگهی روزنامه، آقایان غفار برارجانیان بهنمیری رئیس هیأت مدیره، شکر الله معماریان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره و خانم نرجس خاتون معماریان عضو و نائب رئیس هیات مدیره این شرکت می باشند.

  1. رویان دارو

شرکت داروسازي رويان دارو، بزرگترین توليد كننده و توزيع كننده انواع محصولات دارويي دام و طيور با نام اوليه جامدات آفاق در سال ١٣٨٤ در سمنان تاسيس گرديده است. این شرکت از بدو تاسيس تا سال١٣٩٣ بیش از یکصد  قلم از تولیدات  خود را پس از اخذ مجوزهاي لازم از مراجع قانوني و ذيصلاح و انجام کلیه آزمایشات مربوطه به بازار مصرف عرضه نموده است. این شرکت در اختیار خانواده میرمطلبی می باشد و سیدرضا میرمطلبی نائب رئیس هیأت مدیره، سیدحمیدرضا میرمطلبی رئیس هیات مدیره و سیداحمدرضا میرمطلبی مدیرعامل آن می باشند.  

  1. تهران شیمی

شرکت داروسازی تهران شیمی یکی از برترین شرکت های داروسازی ایران است که در خرداد ماه سال ۱۳۳۵ توسط دکتر عبدالله رضاعی و برادران پایه گذاری شد. تعداد محصولات دارویی این شرکت به ۱۱۶ قلم در اشکال دارویی مختلف شامل؛ آمپول، قرص، دراژه، شربت، سوسپانسیون، کرم، پماد، ژل و کپسول رسیده که همچنان رو به افزایش است. در حال حاضر مدیرعامل این شرکت علی مهرآمیز و رئیس هیأت مدیره آن سعید سعیدی نژاد است.

  1. شرکت داروسازی دانا

شرکت داروسازی دانا در سال 1377 فعالیت خود را در شهر تبریز آغاز کرده است. فعالیت های تولیدی این شرکت به دو بخش تولید مواد موثره دارویی آنتی بیوتیک ها و بخش تولید داروها و مکمل های غذایی ـ دارویی تقسیم می شود. بخش تولید مواد موثره دارویی این شرکت، دارای بزرگترین ظرفیت های تولید مواد اولیه آنتی بیوتیک های خوراکی است و همزمان تنها تولید کننده مواد اولیه آنتی بیوتیک های تزریقی در منطقه می باشد. فرآورده های این بخش شامل پنی سیلین ها و سفالوسپورین های خوراکی و تزریقی، در پنج واحد مستقل و مدرن، تولید می شوند. در بخش تولید دارو، این شرکت با داشتن شانزده خط تولید پیشرفته، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو در اشکال ویال تزریقی، سافت ژل، قرص، کپسول،سوسپانسیون خوراکی در کشور می باشد. احمد خارزی در حال حاضر مدیرعامل و محمود نجفی عرب رئیس هیأت مدیره این شرکت می باشند.

  1. شرکت اوین دارو

شرکت اوین دارو به عنوان شرکت معتبر واردکننده داروهای مشتق از خون، پلاسما و همچنین واکسن شناخته می شود و فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده است و هم اکنون به عنوان پنجمین شرکت وارد کننده دارو در ایران می باشد. آخرین اطلاعات موجود از این شرکت نشان می دهد که حسین سبحانی به عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره و زهرا سبحانی به عنوان نائب رئیس هیأت مدیره آن می باشند.

  1. فن آوری آزمایشگاهی

این شرکت در سال 1375 تاسیس شده است و در عرصه واردات تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و همچنین نمایندگی زیمنس آلمان در بخش MRI را نیز دارد.  طبق آخرین اطلاعات این شرکت، رامین فلاح به عنوان مدیرعامل آن انتخاب شده و ریاست هیأت مدیره آن نیز بر عهده منوچهر ترمه است.

       10. شرکت کی بی سی

شرکت  بازرگانی کی بی سی در سال 1333 با نام شرکت سهامی منشور تاسیس شد و در سال 1350 نام شرکت به کی بی سی و در سال 1392 شرکت به سهامی عام تغییر یافت. این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های وارد کننده دارو در کشور بوده و توانسته عنوان سومین شرکت بزرگ وارد کننده دارو در کشور را به خود اختصاص دهد. این شرکت نمایندگی شرکت های بزرگ و صاحب نام دارویی جهان همچون Eli Lilly و Sanofi Pasteur  را داراست و از اصلی ترین همکاران وزارت بهداشت در تأمین اقلام یارانه ای همچون ریف و واکسن آنفولانزاست. این شرکت هم اکنون دارای 25 قلم محصولات وارادتی از شرکت های معتبر جهان در گروه های درمانی مختلف می باشد. در حال حاضر سیدرضا صالح به عنوان مدیرعامل این شرکت است.

با 20 شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آن ها گمشده است بیشتر آشنا شوید!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۶
خب چرا افراد را دستگیر و شرکت ها را توقیف نمی کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
صرفا اعلام کردن که آمار دستمون باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
ازر ارزان مثل ریختن سکه طلا در خیابان است حالا هرکی این سکه ها را برداشت دستگیر کنیدپایانی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
تا ارز دولتی است فاسد هم هست هیچ راهی جز یکسان سازی نرخ ارز نیست
نعمت
| Malaysia |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
باید این افرادها را اعدام کنند و بعدا در دادگاه محاکمه شوند
داروساز بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
شرکت کوبل دارو وارد کننده فرآورده های
خونی آلوده از فرانسه به ایران در دهه 70 بود که کماکان به کار خود ادامه می دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
برا که پدرانشان وزیر و وکیل هستند
ناشناس
| Italy |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
خدا ازشون نگدره
از یه طرف برا مطالبات و...معلما ندارند و بنام رتبه بندیمیخوان با افزایش موطفی و معلم دبیر۳۰ساعته به هر معلم ۶س حق التدریس به گردنش بندازند
اگه اینجور باشه من معلم راصی نیستم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
نمی دانم
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
برخورد شدید باید با رانت خواران کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
کم بیکار داریم؛ کارگران این شرکت ها هم برن پیش بقیه. ؛
علی برکت الله و من الله توفیق
از شرکت عبیدی ، توقع نداشتم. یکی از شرکت های معتبر تولید داروی کشور بود، چرا اینطوری میکنند اینها؟ اینهمه سود مشروع و قانونی دارید که از تولید خودتان حاصل میشه، برای چی دنبال راه های عجیب و غریب دیگر می روید؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
دوست عزیز شرکت داروسازی عبیدی طی گزارشی در سامانه ی کدال بورس اوراق بهادار در این مورد شفاف سازی کرده با ارز دریافت شده ماشین آلات خریدار شده و ماشین آلات در حال نصب هستند
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
حتما قرار بوده با ارز 4200 چیزهای دیگری بخرد که واجب تر بود، وگرنه اسمش در لیست قرار نمی گرفت. بانک مرکزی معیار است
سید امیر رضویان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
سلام
واقعا جای تاسف داره این تیتر که ارز دریافتی گم شده
فرایند تخصیص ارز وواردات مواد اولیه وکالا در سیستم بانک مرکزی کمرک و سازمان مجوز دهنده فابل رد یابی است
داروساری دکتر عبید ی با قدمت بیش از 70 سال در این کشور به بیماران خدمت کره و خواهد کرد
بنده بعنوان یک نفر از پرسنل این شرکت افتخار می کنم که طی 5 سال پرسنل شرکت را از 350 نفر به بالای هزار نفر رسانده ایم یک دلار از ارز تخصیصی(به شرکت ها ارز نمی دهند تخصیص ارز میذهند) به هدر نرفته و تبدیل به واردات مواد اولیه . و نهابتا به دارو تبدیل شده و می شود این شرکت جهت شفاف سازی گزارش خود را در کدال بورس منتشر کرده که قابل دسترسی برای همکان وجود دارد
از سایت محترم تابناک انتظار میرود در درج اخبار رعایت انصاف را داشته باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
همین سند سازیها و سهل انگاریها باعث شده بقیه هم تشویق بشن سو استفاده کنند. خیلی ساده است. ارز برای هر چی تخصیص داده شده باید در همون مسیر هم خرج بشه. تمام
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
این و واقعن نمی دونم! ولی از قدیم گفتن مالت و سفت بچسب همسایه ات و دزد نکن حتمن به این صراحت که شما می گید تو قراردادشون نیومده و اینکه شما اگر جای مدیرعامل بودید و شرکتتون ماشین آلات نیاز داشت ماشین آلات و نمی خریدید و خطوط تولید و تعطیل می کردید و بازی در رل یه بچه ی خوب از بالاسریاتون اجازه می
گرفتین! در ضمن دوره ی این نمابشا گذشته اگر تخلفی صورت گرفته محکم برخورد کمم جای اینکه ما رو مثل بازیگرای نمایش بازی بدن و درگیر مفروضات و اما اگر کنن آخر
سرم با همدیگه کنار بیان و نمایش بعدی شروع بشه
ناشناس
| France |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
بهتر نیست بجای این سئوال شما فقط بدنبال تکرار و تکرار و تکرار باشید ؟ بدنبال تورم 1000 درصدی ، رکود فلج کننده و صد البته کنسرتهای رقص مختلط ؟ بهتر نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
شرکت عبیدی جز شرکتهایی است که متعلق به شرکت کوبل داروست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
آقای رضویان
این آمار و ارقام را بانک مرکزی منتشر کرده است. شما می‌فرمایید بانک مرکزی این کشور، دروغ گفته و شما راست میگید؟
تکلیف چیست؟
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
مگه ارز دولتی هم گم میشه؟!پس بانک مرکزی وسیستمهای کنترلی اون خوابن؟!به عقیده من اینگونه اخبار از جانب بانک مرکزی رفع مسئولیت هست.بانک مرکزی ارز میده از طرفی مسئول هست
که پیگیری تا بازگشت رو اقدام کنه نه نامه پراکنی که حاصلش فرا افکنی هست.فلش اتهام در تمام موارد مشابه ، مستقیما به سوی بانک مرکزی هست.پول مردم رو داده به دست واردکننده حالا هم موظف هست با هر وسیله واعمال قانون به هرشکل
حتی چنگ و دندون اون رو به خزانه برگشت بده....از طرفی حرکت آقای رضویان حرکتی مسئولانه و مثبت هست که در اینجا حاضرشدند وبا درج اسمشون توضیحاتی رو برای مردم ارائه دادند.کاش بقیه مدیران این شرکتها همین کار رو انجام میدادند اما گویا مابقی یا خوابند یا به شدت بی مسئولیت هستن.
چه گویم بگویم حقایق بلند، بگویم چه فرق مابین من و او و یا آن کس که بی حد زر و سیم داشت!! نوش ششش، میوه ها و نعمات تحریم!!!
پاسخ ها
امین
| Germany |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
تو از دیار حبیبی یا از دیار غریب ! بدین گونه که قلم فرسایی نمودی ما را به عصر سعدی و خیام باز نشاندی ...
رضویان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
سلام دوست عزیز
سوال خوبیه
بانک مرکزی دروغ نمیگه نامه بانک مرکزی میگه این شرکت ها ارز گرفتند ولی تعهد ارزی شون رو رفع نکردند اولا تاریخ نامه رو ببین مال خرداد ماهه دوم تیتر بالا رو ببین نوشته ارز تو این شرکت ها گم شده
مگه تو سامانه ارزی که ارز تخصیص داده شده ارز کم میشه؟
موضوع مهم اینه که بانک مرکزی خودش زنان رفع تعهد ارزی رو برای تولید کننده ۹ ماه اعلام کرده یعنی شما وقتی ارز تخصیصی رو حواله کردید ۹ ماه فرصت دارید کالا رو بیارید و اسنا
د رو برای رفع تعهد به بانک عامل و نهایتا بانک مرکزی ارایه بدید علت این زمان طولانی هم بخاطر شرایطی هست که الان داریم

ضمن اینکه بدلیل اینکه شرکتهای پستی مثل دی اچ ال ... غیره نمی تونن اسناد رو بیارن بعضا رفع تعهد ها باتاخیر مواجه شده و همینطور مشکل سیستم گمرک با بانک مرکزی هم الان مزید بر علت شده که باهم یکسان نشده
نکته مهم در نامه بانک مرکزی اینه که از میزان ارز تخصیص به دارو که بالای یک میلیارد قول هست حدود ۱۴۵ میلیون یورو رفع تعهد نشده که من در بالا توضیح دادم یعنی بیشتر ارز تخصیصی تبدیل به کالا شده و وارد کشور شده
کاش بانک مرکزی لیست اقلامی که وارد شد ه و. با تعهد شده رو هم تو همین نامه نیاورد تا دچار شبهه در این مورد نمی شدیم
دهها سال است که ارز ارزان قیمت به محل فساد و رانت خواری تبدیل شده است و دولت هم همچنان به این وضعیت ادامه میدهد
در سال 74 دولت هاشمی با قبول تورم بالا این جراحی اقتصادی که همانا یکسان سازی نرخ ارز بود را انجام داد ولی دولتهای بعدی زحمات آقای هاشمی را به باد فنا دادند و باز به وضعیت قبلی برگشتند
این شرکتها و افراد نامور 30 سال آزگار کشور را تاراج میکنند چرا از این افراد نمپرسید اینهمه ثروت نجومی را از کجا اورده اید.ضمنا از من هم بپرسید چرا فقیر وگرسنه هستم تا عدالت برقرارو استمرار یابد.ویلای 700 میلیاردی خدایا چنین فاجعه و مصیبتی قابل تصور بود
رییس جمهور سوال کردند چرا تخلف شده است. دوستان هم پاسخ میدهند چون به سرمایه ی ملی برای رشد شخصی و خانوادگی احتیاج داشتیم. یعنی جوری که تو ایران با متخلفین خودی و آقازاده و امثالهم برخورد! یا بهتر بگیم مصالحه و مذاکره میکنن، با کارآفرین و تولید کننده ی برتر و نخبه نمیکنن. خیلی نرم و یواشکی طوری که طرف خدای نکرده ناراحت نشه سوال میکنن که عزیزم چی شد تخلف کردی؟ خب به خودم میگفتی سی چهل میلیارد دلار یواشکی از حساب مردم میزدم برات چرا علنی تخلف کردی؟
پس دارو را بچه های خودی تحریم کردند برای ملت نه آمریکا.
بخور بخور که جا نمونی
تنهایی خوردن یا شریک داشتند ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
نمی دونم
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
بدون همراهی عزیزان وزارتخانه بی مزه است
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
شرکا رو تنهایی خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
همه میدونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
اونایی که رای منفی دادن یه توضیحی هم میدن؟!
خوب که چی؟! الان میفرمایید بریم جلو در این شرکتها تحصن کنیم؟! پس وظیفه سازمان بازرسی و قوه قضائیه چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
اجرای قانون حجاب اجباری
الان ما با این لیست چه باید بکنیم؟
ازشون مثلا دارو نخریم؟
بگیرن همه روسای این شرکت ها رو هم اعدام کنن مسئله حل میشود؟
دوباره یه عده دیگه همین کارها رو میکنن
مشکل از فسادیه که همه گیر شده
سیستم قضایی و نظارتی بسیار ضعیف عمل کرده
هردم ازین باغ بری میرسد
دوستان به گفته آقای ربیعی این پول گم نشده. یعنی این یک میلیارد یورو هم به سرنوست ارز برای خرید کالا اساسی مردم که نه کسی آنرا دید و نه کسی آن را احساس کرد، دچار شده است. ...
خیلی از این شرکتها رو بنده تز نزدیک می شناسم که بیش از ۱۰، ۱۵ سال می باشد که از ارز دولتی استفاده می کنند و اقدام به فروش آزاد آن می کنند البته مقصر این شرکتها نمی باشند ایراد در سیستم دولتی است. در نهایت هیچ اتفاقی هم نمی افتد خیالتان راحت
... آخه به چه قیمتی ؟ ذره ای عذاب وجدان ندارین شماها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
مگر وجدان دارند که عذابی هم باشد
ماشالا اسامی ارزخورها کم نیست . دمشون گرم . خداییش خوب دودر کردن. نوش جونشون . هر کی تو این مملکت دو در نکنه خودشو دو در میکنن .
پس ای ملت همیشه درصحنه تا میتونید بخورید و بیاشامید و دودر در کنید که فردا دیر است .
از اقای همتی واقعا متشکرم. از رییس جمهور هم بخاطر پیگیری و دستوری که داده اند متشکرم. اما برای اینده چه بایدکرد.؟ در مورد این شرکتها هم باید با قاطعیت و بدون ترحم برخورد کرد. ورود دستگاه قضایی مفید خواهد بود
تیتر خبر و محتوای خبر کاملا متفاوت هستند. ارز تعهد نشده که موضوع متن خبر هست معنای گم شدن ارز تخصیص داده شده رو نداره. ممکنه هنوز اقلام مربوطه به دلایل سیاسی و غیر سیاسی بخصوص مقرارات دست و پا گیر داخلی
و عدم شفافیت در عملکرد ها و تغییر هر روزه ضوایط که بزرگترین مشکلات مملکت هستند هنوز وارد کشور نشده باشند . در بسیاری موارد برای شرکت ها پرداخت های خارجی بدلایل تحریمی با مشکل مواجه میشه. برای شفاف شدن موضوع باید معلوم بشه که ارز تخصیص داده شده با نرخ دولتی برای چه اقلامی بوده و تاثیرش بر قیمت نهایی مشخص بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
اگر ذره ای اطلاعی از سیستم بانکی داشتید متوجه می شدید که رفع تعهد نشدن ارز ها هیچ ربطی به گم شدن آن ها ندارد.
از این شرکت ها مشخص می شود که 1- در خوراک دامی ارز دولتی تزریق می شود ولی قیمت های محصول با ارز بازار داده می شود. 2- خانواده پایداری که قیمت محصولات خود را پایین نمی آورند چرا باید ارز دولتی بگیرند؟ 3- بسیاری از شرکتهایی که ارز می گیرند در زمینه کاری خود فعال نیستند. مثلا شرکت زر که محصولات خوراک انسانی تولید می کند باید ذرت حیوانی وارد کند؟ چرا باید گلرنگ خوراک دامی وارد کن؟ 4- بسیاری از شرکت ها وقتی دیدند که محصولات حیوانی گران شد سراغ دلال بازی به آنطرف تمایل پیدا کردند. در آخر چرا نباید این افراد در پیشکاه خداوند وملت جوابگو نباشند و به اشد مجازات محکوم نگردند.. آیا موی یک دختر بیرون باشد اسلام به خطر می افتد یا عملهای ضد انسانی برخی از این افراد و شرکت ها؟...
وقتی ارز 2 نرخی باشه - فساد اندر فساد ایجاد میشه
تاریخ تاسیس آنها را نگاه کنید می بینید که اغلب تازه تاسیس هستن و ظاهرا با رابطه دست به این کار زده اند ....
فقط رسیدگی کامل از طریق قوه قضاییه باید صورت گیرد آنهم تحت نظارت دقیق ریاست محترم قوه قضاییه تنها رانت خواران رسوا وزین المال از حلقوم آنها بنرخ روز بیرون کشیده شود وسیع روی شوند که ایران با این همه ثروت خدادادی مردم عوامش محتاج رزق روزانه باشند ننگ بردردان وشرکای دولتی آنها .
واقعا؟!!!
حالا اينها رو گفتيد و مردم هم ديدند شماها با اين آقايون چكار ميكنيد؟؟؟؟؟
اعدامشون ميكنيد؟؟؟
زندانشون ميكنيد؟؟؟
يا پول رو ازشون پس ميگيريد؟؟؟
يا راست راست ميگردن و به من و شما و مردم و نهادهاي نظارتي ميخندند؟؟؟
خوب همه شرکتها خلاف قانون کار می کنند کجاست سازمان بازرسی و قوه قضاییه آن شرکتهایی که کارت بازرگانیشان در اختیار دیگران می گذارند هم خلاف می کنند
حالا همه با هم نامه نگاری میکنند, تا متخلفین وقت کافی برای فرار به خارج را داشته باشند.
به مبارزه با این حجم از فساد اعتقادی ندارم
محکوم به شکستیم.
فساد همه جا پخش شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
از یه جایی باید شروع کرد
چند سال دگ ایرانی وجود نداره با این وضعیت
كاسبان تحريم ! معلومه كه اينا بايد با برجام مخالف باشند .
قول بهتون میدم که هیچ اتفاقی نمی افته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
اگر اتفاقی هم بیفته بخاطر شرایط خاص کشور است وگرنه این موارد همیشه بوده
لیاقت این مردم همین است
انتخاب بین بد و بدتر یعنی همین.

من رای نمی دم.
خوشحالم که در انتخابات قبلی هم رای ندادم و بد و بدتر را کلا نفی کردم
چطوره ماهم یه شرکت بزنیم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
هرگردی گردو نمیشه
با اومدن آقای رئیسی به قوه قضائیه و اقدامات قاطعانه ای که در این مدت داشته اند و همچنین حضور آقای فتاح در بنیاد مستضعفان و مواضع انقلابی و ضد فسادی که در این مدت داشته اند و همچنین عزم نظام برای برخورد با فساد، مردم کمی امیدوار شده اند. چنین نظامی و کشوری شایسته حمایت و جانفشانی است. عشق شما و به خصوص سپاهیان عزیز روز به روز در دل مردم منصف و آگاه ایران بیشتر خواهد شد.
مرگگ بر آمریکا
به نظر شما چه سودی داره اینها را اعلام میکنید . یعنی انتظار دارید مردم به عوض قوه قضائیه مجلس و مجریه و .... اقدام کنند .

خیلی خنده داره عوض محاکمه درست و حسابی اسامی شان را به مردم اعلام میکنند .

یعنی این شرکت ها اینقدر زور دارند که قوای سه گانه نمیتونند این ها را محاکمه کنند ما لیست شون را برای شما اعلام میکنیم .

واقعا خنده داره
مردم بدبخت اشنا شدن مدعی العموم باید اشنا بشه
کی پاسخ گو هست این مهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
مردم خیلی وقته که اشنا هستند
یکسان سازی نرخ ارز تنها را مبارزه با فاسد است و 80% مشکلات اقتصادی هم حل میشود منابع کشورهم به بهانه صادرات تاراج نمیشوند
الان این لیست اعلام شد که مثلا مردم بدونن محاکمشون کنن یا مثلا پیش مردم بی آبرو بشن؟؟
این لیست موقعی ارزش داره که عملشون بره سازمان بازرسی و قوه قضاییه تا قرون آخرو بکشن بیرون یا اعدام کنن متخلفارو...
وقتی قبح کار ریخته و کسی هم پیگیر نیست شما شبو روز هی بگم بگم راه بنداز ! کیه که واسش مهم باشه لیست؟
مسلما بدون پارتی نمی تونستن این کارو بکنن خودشون و پارتی ها شون رو دستگیر کنید و اموالشون رو مصادره نمائید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
این روشها دزدی است دزدی از مردم ، دولت هم بعنوان امانت دار مردم بی گناه نیست
اگر درمقابل ارز دولتی وثیقه گرفته میشد مشکلات کمتر بود
اعدام شان کنید ...
همه این 20 شرکت ابتدا باید منهل شوند بعد بشینیم بررسی کنیم که مشکل چی بود.
ارز دولتی به نام مردم به کام رانت خواران
سلام البته پیگیری به روش قانونی خوب است لیکن با آبرو ریزی و قضاوت بدون بررسی و حکم قضایی حق الناس است و مسلما در این دنیا اگر بی جواب بماند نزد خداوند آگاه و بصیر در قیامت بی جواب نخواهد ماند بر اساس دستور العمل اجرایی سامانه رفع تعهدات ارزی وارد کنندگان بانک مرکزی ماده ۴ واردکنندگان تا 30 درصد میتوانند تعهداتشان تا رفع تعهد معوق باشد که پس از طی مراحل ترخیص و ارائه مدارک اقدام به رفع تعهد نمایند در این لیست دولتی ها که در صف اول هستند!!!!؟؟ و بعضی خصوصی ها از 10درصد تا زیر 1 درصد تعهداتشان باز است که جای تشکر دارد و نه آبرو ریزی!!! و معلوم نیست مدیران بانک مرکزی بدون رعایت دستورالعمل های خودشان چرا به اقدام در خصوص خوش حسابها نموده اند که جای بسی تاسف است ان الله بصیر بما تعملون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
آبروی دزدو باید برد
جهانگیری چند صد نفر رو آباد کرد . یکشبه با ارز بیت المال مردم فقیر تریلیاردر شدن . بنازم به اینهمه تدبیر امیدبخش
ترامپ چرا حمله نمیکنه؟؟!
ماشالله به خودمون که نیاز به هیچ دشمنی برای ایران نداریم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
گل گفتی.....
جهانگیری
ما به بازار ثبات دادیم
یادتانه قیمتها عصر تغییر می کرد
یادتانه قیمت ارز مرتب عوض می شد
ما به اقتصاد رونق دادیم
سرعتش کنده اونم زیاد می کنیم

البته رقم اختلاص ها را هم جابجا کردید و رکورد دولت قبل را جابجا کرد
غضنفر چمچاله هایی که مهرافروز شدن
به ما می‌گویند که چرا آمریکا جلوی خرید دارو توسط ایران را گرفته
خب؛ داروسازهای خودمان که به ما رحم نمی‌کنند. آمریکا هم می‌بینه که اینها به ملت خودشان رحم نمی‌کنند، میگه پس چرا من به اینها رحم کنم؟!
خلاصه بلبشویی شده
هر کسی به هر نحوی می‌تونه جیب ملت رو میزنه
کسی هم نیست که از اینها جواب بخواد
باید دلائل رو بررسی کرد واگر تقصیری در کار باشد با متخلفین طبق قانون برخورد کرد
مردم بیایند این شرکتها را تحریم کنند
گم شده نه گم نشده طبق معمول بیت المال حیف و میل شده تنها راه مقابله با چنبن معضلاتی توقیف این شرکتها و مصادره آنها می یاشد که دیگر چنبین گم شد و فلان شد تمام شود ودر وضعیت کنونی که از همه طرف هجمه اقتصادی و تحریم و غیرو دارد کشورتهدید میکند چنین دستهایی که آب در آسیاب دشمن میریزند و دنبال سو استفاده از شرایط هستند باید قطع شود .
پارسال روحانی 18 میلیارد دلار بین دلال ها تقسیم کرد یعنی اقتصاد را پیمانکاری به دلال ها سپرد چه فرصتی بود که آدم بتواند پولدار بشود متاسفانه فرصت از دست رفت آن 18 میلیارد دلار تقسیم شد و در جامعه حل شد مثل اینکه یک نفر از بالای پشت بام پول بر سر مردم بریزد و یک عده جمع کنند یک عده نتوانند حیف از دست ما رفت اما عقل می گوید این آدم یک بار دیگر این کار را تکرار می کند اصولا آدم امتیاز بدهی است
آن کسی که پول را داده دزده ؟
یا آن کسی که پول را گرفته ؟
باید هر دو را ماخذه کرد.
این شرکتها انقدر نفوذ دارند که مگه میتونن کاری کنن هرکدام یک کارتل هستن که تو همه چی دست دارند
ارز دولتی شده گوشت قربانی دولت داره به اطرافیانش توزیع می کنه و میلی هم به حذف رانت و ارز دولتی نداره .
دور هم جمع شدن كه بخورن .
سلام .. اینارو ول کن ... میگم این حکم هادی رضوی هنوز تایپ نشده ما بدونیم چی شد نتیجش!؟؟؟
با یک میلیارد یورو ،گم شده که میشود پانزده هزار میلیارد تومان ،میشد همسان سازی حقوق بازنشستگان پیش از سال ۸۸ را انجام داد ،و رفع ظلم روادار شده به این قشر سالمند پیشکسوت را برطرف نمود ؟، وای اگر باشد از امروز فردایی؟ ،،،،
چرا به کوروش ارز دولتی داده شده؟ کار کورش چیه؟ آیا این کار رقابت سالمه آیا همه رقبای کورش میتوانند ارز دولتی بگیرند؟
کمی دقیق برسی کنید میفهمید که تمامی اینها اشنا یا فامیل اقایون مسئول هستند ........شما تا پارتی گردن کلفت نداشته باشی هیچ کاری پیش نمیره ......البته گاهی پول چایی هم معجزه میکند .................در هر صورت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .......چون دورهمی همه دارند باهم از بیت المال بهره میبرند ...........خدا از حلقوم تک تکشون بیاره بیرون .........
تحریم برای اینا نان و آب داره ولی برای مردم عادی فلاکت و بدبختی
و مطمئن هستم ما همیشه در تحریم خواهیم بود
بعد میگن دارو تحریم شده.نمیگن شرکت ها ارز را گرفتن به قیمت آزاد فروختن سود کلان کردند.این شرکت ها را باید به تعطیلی بکشانند و مدیرعامل های آن را در صورت احراز تخلف اعدام کنند.اخلال در نظام اقتصادی کشور و آسیب به زندگی هشتاد میلیون نفر حکمش فقط باید اعدام باشد و بس.
شرکتی که همه اش ادعا میکنه تولید داخل و برنج ایرانی و غیره چرا بزرگترین دریافت کننده ارز دولتی بوده است؟ مگر اینکه مواد اولیه اش را یعنی برنج را از هند وارد کند و غیره که تازه ظاهرا وارد هم نکرده و در ان مقطع ترجیح داده که دلار رو در بازار آزاد بفروشه. سودش بیشتره و زدوتر نقد میشه تا کشتی برنجها از هند بیاد و تخلیه بشه و بسته بندی بشه و فروش بره ، دو سوته تو منوچهری نقد میشه به چند برابر قیمت خریدش.
اینجوری میشه که سر از ویلاهای لواسان در میارن.
با سلام.به نظر میاد این یه بازی با افکار عمومی مردمه...اونایی که تو سیستم واردات و تخصیص ارز ، کار کرده باشند .میدونن که مشکلات زیادی وجود داره تا اسناد به موقع به بانک برگرده.ضمنا تمامی این مراحل در سامانه و سیستم بانک مرکزی ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.این موضوع نمیتونه یه اتهام باشه..شرکتهای خوشنامی که کلی اشتغالزایی کردن و نباید بدنام کرد....
هر دم از باغ بری می رسد !

کاملا عادیه داداش، کاملا

....
تاوقتی که دراین کشور هرچیزی دونرخی باشد یعنی رانت خواری وغارت سرمایه ملی کشور.چرا مسیولین این مابه التفاوت را به حساب مردم نمی ریزند .مگر نمی خواهید عدالت اجرای کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر