بازدید 22076
خوانده می‌شوید؛

با حذف ۴ صفر از پول ملی ایران، موافقید یا مخالف؟

در دی ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی از ایران چک‌های جدید ۵۰ هزار تومانی رونمایی کرد؛ این رونمایی، از خداحافظی با واحد پول ریال خبر می‌داد، چون در ایران چک‌های جدید، بانک مرکزی با کمرنگ کردن چهار صفر و برجسته کردن عدد ۵۰، عملاً واحد پولی تومان را زنده کرده بود.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 03 August 2019
در دی ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی از ایران چک‌های جدید ۵۰ هزار تومانی رونمایی کرد؛ این رونمایی، از خداحافظی با واحد پول ریال خبر می‌داد، چون در ایران چک‌های جدید، بانک مرکزی با کمرنگ کردن چهار صفر و برجسته کردن عدد ۵۰، عملاً واحد پولی تومان را زنده کرده بود.
 
حالا پس از گذشت هفت ماه از تاریخ رونمایی از ایران چک‌های جدید ۵۰ هزار تومانی، هیأت دولت در روز‌های پایانی هفته گذشته، لایحه پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف چهار صفر را به تصویب رساند و این لایحه برای اجرایی شدن، از پاستور به بهارستان و سپس به شورای نگهبان خواهد رفت تا به تصویب نهایی برسد.
 
با حذف ۴ صفر از پول ملی ایران، موافقید یا مخالف؟

در این بین، علی ربیعی، سخنگوی دولت تأکید داشت: این لایحه، افزایش کارایی پول ملی و هماهنگی بیشتر با عرف جاری جامعه (یک تومان بین مردم مفهوم خاص خود را دارد) را به همراه خواهد داشت. همچنین حذف چهار صفر از پول ملی باعث می‌شود تا حیثیت ظاهری پول ملی در مقایسه با سایر ارز‌های بین‌المللی مراعات و مسکوکات که مدتی است حذف شده‌اند، وارد چرخه شوند.

همچنین استهلاک کاغذ نیز کاهش می‌یابد. ربیعی با تأکید بر اینکه حذف چهار صفر از پول ملی ارتباطی با تورم، قدرت خرید و رشد اقتصادی ندارد، گفت: با اجرای این طرح صرفاً به دنبال افزایش کارایی پول ملی و نزدیکی بیشتر با عرف جامعه هستیم.

برخی کارشناسان پولی و بانکی نیز در دفاع از این لایحه گفتند: بعد از یک دوره طولانی که شاهد تورم‌های افسارگسیخته بوده‌ایم و ارزش و معنای واقعی ریال از بین رفته است، این اقدام ضروری و الزامی به نظر می‌رسید. همچنین موافقان از تأثیر روانی این اقدام می‌گویند و بر این باور هستند که با حذف چهار صفر از پول ملی، بار روانی حاکم بر جامعه نیز با ساده سازی اعداد کاهش می‌یابد.

در طرف مقابل، مخالفان این لایحه، نسبت به تک بعدی بودن این تصمیم انتقاداتی داشته و تاکید دارند این‌گونه تصمیمات باید به صورت یک بسته جامع و در جهت اصلاح ساختاری و زیرساختی اقتصاد ایران باشد. بسته‌ای که باید ساختار بودجه، بازار سرمایه، نظام مالی، ارزی و پولی کشور را در بر بگیرد.

همچنین این گروه، تأکید دارند که پیش زمینه‌های اجرای موفق این طرح در اقتصاد ایران وجود ندارد. آن‌ها معتقدند در شرایط کنونی که اقتصاد بیمار ایران، هر روز با چالش‌های جدیدی دست و پنجه نرم می‌کند و از یک سو با رشد اقتصادی منفی و از سوی دیگر با رشد ۲۳ درصدی حجم نقدینگی، کسری بودجه و رشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و ... مواجه است، نمی‌توان انتظار موفقیت برای این لایحه را متصور بود.

با این توضیحات، شما به عنوان یک شهروند ایرانی که در مبادلات روزمره خود از اسکناس‌های ریال استفاده می‌کنید، پاسخ دهید که

  • آیا با اجرای این لایحه موافقید یا مخالف؟

 

  • آیا با نظر سخنگوی دولت مبنی بر «حفظ حیثیت ظاهری پول ملی در مقایسه با سایر ارز‌های بین‌المللی در صورت حذف صفرها» موافقید؟

 

  • آیا شرایط کنونی، زمان مناسبی برای اجرای حذف صفر‌ها از پول ملی است؟

 

  • فکر می‌کنید تأثیر اجرای این لایحه، بر اقتصاد بیمار ایران چیست؟

 

  • آیا به نظر شما در بلند مدت، دوباره شاهد رشد نقدینگی خواهیم بود و باید به فکر حذف صفر‌های دیگر باشیم؟

 

  • به نظر شما مهم‌ترین مانع در برابر موفقیت این طرح چیست؟
 
  • در شرایطی که بیش از پنجاه کشور در سال‌های اخیر به سمت حذف صفر از پول ملی رفته‌اند، آیا ایران می‌تواند تجربه‌ای موفق همچون ترکیه و هلند داشته باشد و یا به مانند برزیل و ونزوئلا این طرح در ایران نیز با شکست مواجه خواهد شد؟
 
  • و در پایان به نظر شما، انگیزه دولت و بانک مرکزی از پیشنهاد این لایحه چیست؟
 
پاسخ‌های شما تا ساعت ۱۹:۰۰ لحظه به لحظه دریافت، بررسی و منتشر می‌شود.
 
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۵۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافق
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
واحد پول ملی ما دلار است ن ریال ن تومان
واقعا متوجه نمیشید
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم چون ذهن و انرژی مسئولان اقتصادی کشور درگیر این رفرم
میشه که اثری بر اقتصاد فعلی ما نداره و باث میشه تمرکز ها از مسائل اصلی دور بشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
باید یک واحد جدیدی بزرگتر از تومان در نظام پولی تعریف شود . یعنی ده تومان برابر هست با ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مشکلات با حذف صفر حل که نمیشه که بماند باز بر مشکلات و سردرگمی مردم طبق معمول اضافه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تا زمانی که رشد افسار گسیخته نقدینگی مهار و کنترل نشود و انضباط مالی و پولی وجود نداشته باشد حذف چهار صفر از پول ملی صرفا هدر دادن سرمایه از بیت المال است و هیچ توجیهی ندارد. کشورهایی مثل عراق و افغانستان و سوریه با وجود سالها جنگ و خونریزی و نابسامانی های سیاسی، ارزش ارز آنها چندین برابر ریال ایران است که فقط طی یکسال گذشته ارزش ریال ما به یک چهارم سقوط کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کشوری که تورمش را کنترل نکرده حذف صفر از پول ملی تنها هزینه چاپ اسکناس ها جدید را افزایش میده و بعد یک مدت دوباره باید فکری به حال صفرهای جدید بکنیم
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این طرح در صورتی مناسب است که اقتصاد ایران شفاف شود و از این زلزله های ابر ریشتری های تورمی نجات پیدا کند بعد سراغ حذف سفر رفت در غیر این صورت این. صفرها دوباره بر خواهند گشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چه با حال نظر مردم رو ميخوان مگه ميشه مگه داريم اينا كه هر كاري ميخوان ميكنن خخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف چهار صفر فقط یک ترفند روانیه که دولت میخواد پیاده کنه . اینا میخوان بعد از سهمیه بندی قیمت بنزین آزاد رو چند برابر کنن تا مازادش همه صادر بشه . اینکار تبعات تورمیش وحشتناکه و برای کمرنگ جلوه دادن تورم پیش رو میخوان چهار صفر رو بردارن . تدبیر حالا حالاها دست از سیاستهای تورمزا برنمیداره .
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
فقط اتلاف وقت و هزینه بیخود است برای تعویض اسکناس و غیره و احتمالا درآمدی برای دولت. هیچ دردی را دوا نمیکند
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کـــــــــامـــــلـــاً مــــــوافـــق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
آره،این ینی واسه مشکلات مردم صورت مسئله را پاک کنیم.اینجوری حساب کنید با یک ماه حقوق چی میتونیم بخریم؟وقتی صفرها حذف بشه چی میتونیم بخریم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کمی به ما نمی کنه فقط مردم به جون هم می ندازه.بمثلا من به صلاحب خانه ۸۰ میلیون دادم باید چقدر بگیرم؟هشتصدهزار؟ یا خونه خریدم ۵۰۰ میلیون بفروشم ۵ میلیون؟ حذف صفر خوبه به شرطی که حساب کتاب مردم روشن باشه.تازه این صفرها کی بوجود آورده؟غیر اینکه لابی های قدرت !!!حالا چوبش ما مردم باید بخوریم!!!!
حيران وامانده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ابتدا بایستی زیرساخت های اقتصادی را مهیا کرد، در غیر اینصورت نتیجه معکوس خواهد داشت.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم
برای اینکه اگر حذف بشه سوء مدیریت وناکارامدی مسئولین هم پوشیده می شه !!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
یک دلار به ۱۳هزار تومان رسیده یعنی ۲۰۰۰ برابر ارزش پول ملی کشور ضعیف تر شده است
حالا با برداشتن صفرها فقط هزینه تراشی و بهم زدن بیشتر اعصاب و آرامش و نظم اکثر مردم را شاهد خواهیم بود
یک فکر اساسی برای نجات اقتصاد و کشور و مردم از این اوضاع اسفبار و فلاکت بار کنید
بهمن
| Germany |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم زیرا در حالیکه فشار تورم کمر طبقه نابود شده متوسط رامی شکند حذف صفر موجب فریب ملت در .مقابل افزایش قیمت های آتی خواهد شد.
صفرعلی بیات
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صد در صد مخالف بدلیل جو ی که هم اکنون در مملکتمان حاکم است و هیچگونه تحول اقتصادی نیزبدلیل
مشکلات موجود قابل تصور نیست انحام این کار بلایی که پرداخت یارانه ها بر سرمان آورد بدتر بروز خواهد کرد به زبان بسیار ساده برای خرید کالا یا خدمات ارزان در حد ده بیست هزار تومان که یک و دو تومان خواهد شد بصورت نا خودآگاه و احساس کم بودن ظاهری مبالغ دو سه و یا پنح تومان توسط فروشنده کالا یا ارایه دهنده خدمت مطالبه گردیده و بر اثر تکرار بسیار بالای این عمل فشار تورمی بسیار غظیمی را به اقتصاد مریضمان وارد و در مدت بسیار کوتاهی افزایش قیمت های باورنکردنی را خواهیم داشت
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نظر اینجانب بدترین کار ممکن در این مواقع از وضع اقتصادی مملکت که بعد از ماه ها نابسامانی روزهای آرامی طی می شود حذف ضفرها می باشد و بدون شک شروعی دیگر بر افزایش قیمت ها خواهد بود .
ناشناس
| Italy |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف صفر قطعا اشتباه بزرگیه، راه ساده تری هم هست، تعامل با دنیا، که البته مسئولین ما بخاطر ایدئولوژیها و ... حاضر به قبولش نیستن، بجای کار خطرناکی مثل حذف صفر تعامل کنید خودبخود همه چیز ارزشمند میشه، پول، پاسپورت و ...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سال گذشته ارزش دارایی ما کم شد حالا هم صفر هایش معنای این کار چیست ?
حسنعلی
| Canada |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بیمار هم شکستگی استخوان پا دارد و هم خونریزی شدید وریدی. آقایان در عوض ممانعت از خونریزی ابتدا به فکر گچ گرفت پا هستند!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این تصمیم هیچ سودی ندارد و فقط هزینه بر است مخالفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
استفاده از این تکنیک در کشورهایی مثل آرژانتین و ترکیه و ... قبلا انجام شده. این روش فقط وقتی جواب می دهد که شما مطمئن باشید در پایان دوره رکود و تورم هستید. این نشانه ها در ایران دیده نمیشه و چشم انداز تورمی در سوال از آحاد جامعه قابل لمسه. بنابراین این روش فقط اتلاف وقت و هزینه است و چون چند سال بعد دوباره باید تکرار بشه( بدلیل تورم بالا) اثری جز بی اعتمادی به سیاستگزاریهای اقتصادی دولت نداره. در مجموه در شرایط فعلی مخالفم و معتقدم هیچ اثر قابل ملاحظه ای در کنترل حجم نقدینگی نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
هدق فقط سرگرم کردن مردمه!
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
بچه که بودیم میگفتن صد ین ژاپن ، هنوزم که هنوزه میگن صد ین ژاپن. اگر خوب بود ژاپن این کار و میکرد. دنیا رو گرفته ولی دست به صفرهای پولش نزده . چونکه اون هزینه رو صرف بهبود اقتصاد و سیاستش کرد.
ولی زیمباوه ۱۲ تا صفرم کم کرد و الان دلار و جایگزین پولشون کردن
الان صد ین ژاپن حدودا یک دلاره یعنی نمیتونن دو تا صفر کم کنن مساوی بشه. نه نمیکنن چون میگن اقتصادمونو بهتر میکنیم و ارزش پولمون و بالا میبریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
مخالف چون موقع مناسبی دبرای این موضوع نیست
دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
واقعا موندم ملت بدبخت رو چی فرض کردن. تو رو خدا زحمت ندید به خودتون آخه اینقدر به خودتون فشار نیارید برای مردم.
خیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کلا پول ملی را به دلار امریکا تغییر دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بجای اینکه میلیاردها تومان برای تغییر پول کشور انجام گیرد و هزینه ان از جیب مردم پرداخت شود کاری کنند که ارزش پول ملی حفظ شود . حالا بروند از تجربه دیگر کشورها تحقیق کنند . من تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که مقامات و مسولین کشور حوزه تجربه اقتصادی را قبول ندارند انها میگویند ما در تمام زمینه ها از تجربه خودمان استفاده میکنیم یعنی اگر گرانی هست . اگر با امریکا مشکل داریم اگر با روسیه دوست هستیم اگر ارزش پول ملی چنین هست . اگر با عربستان همیشه درگیر هستیم بخاطر این هست که ما گفتمان جدیدی در اداره کشور ارایه کردیم که این مشکلات و مسایل در ان وجود دارد و مردم باید به همین شکل ما را قبول کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اونوقت چطوری مرتب پول چاپ کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر دلار بشه واحد پولی تورم هم صفر میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چرا در مورد دریای خزر مطلب نمیزارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این بهترین پیشنهاد بود
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
واقعا جای تعجب دارد. 209 امتیاز مثبتآ اگر چه بعضی از اوقات امتیازها چه منفی و چه مثبت چند برابر محاسبه می شود. ولی آیا واقعا کسی در این مملکت است که خودش را ایرانی بداند و بخوااهد واحد پول کشور دلار باشد. یک جای این قضیه می لنگد. اگر چه ارایه نظر آزاد است، اجازه هم به ما بدهند. بالاخره ما ایرانی هستیم. همه کارهای آمریکا در دنیا را هم نادیده می گیریم. قبول پول یک کشور دیگر در کشور مثل رفتن زیر پرچم اون کشور است. بابا رگ ایرانی، غیرت ایرانی، عرق ایرانی اینها کجا رفت؟ آمریکایی که حتی متحدانش هم از کارهایش با همه چشم پوشی حداقل متاسفند. اگر دیگر ان این کار ها را می کردند، شدیدا محکوم و حتی حاضر به لشکر کشی بودند. چرا عزت این ملت را لگد مال می کنید؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
حذف صفر در شرایط اقتصادی بی ثبات سم محسوب میشه. اما پس از با ثبات شدن اقتصاد به صورت ریشه ای و دارا بودن پارامترهای اقتصاد باثبات، میتونه برای هماهنگ کردن واحد پول ملی با قیمت ها و با ارزهای با ثباتی مثل دلار و یورو و پوند و ... میتونه مفید باشه. در شرایط بی ثبات اقتصادی فعلی حذف صفر همون سم محسوب میشه. حتی اگه اقتصاد الان باثبات می بود، حذف پنج صفر منطقی تر به نظر می رسید. چون خردترین پول الان صد تومانه نه ده تومان که میتونست واحد پول خرد یا همون یک صدم واحد پول درشت باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صددرصد مخالف ، سرگرمي براي مردم درست نكنيد لطفا ،علت اصلي گرانيها برطرف بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نگو این حرف رو انشالله صفرها رو برداشتند همه چی ارزون میشه خیال مردم هم راحت میشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با دنیا کنار بیایید و آرامش را به روابط خارجی برگردانید
تا سرمایه داران جرات کنند کار تولیدی راه اندازی کنند
جلوی بنگاه های بدون حساب و کتاب و نظارت مجلس و دولت را بگیرید
و فعالیت احزاب مردمی را آزاد کنید
اقتصاد را با رسانه های آزاد مردمی زیر ذره بین مردم
قرار دهید
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
قبول بکنیم یا نه واقعیت این است که ارزش هر کالا باید با دلار یا یورو محاسبه بشود و قیمت ارز های معتبر هم با تورم برابری بکند تا تولید داخل و بخصوص محصولات کشاورزی و صنعتی بتوانند با محصولات وارداتی رقابت بکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم ، جز تورم و بهم ریختگی نتیجه ای نداره
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
انصافا کجا و چه موقع دیدید که مثلا نظر مردم برای حضرات مهمه که این آخریش باشه.حالا ما میگیم موافق یا مخالف مگه برا اونها فرقی هم میکنه.کاری که خودشون باید انجام میدن را عملیاتی اش میکنند و کوچکترین وقعی به نظرات مردم نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
روزنامه می خریدم 2 تومان بعد سی سال دوباره با حذف 3 تا صفر دوباره می خریم دو تومان تجربه خاصی است. چرا فقط نسل دهه 60 و هفتاد نسل سوخته باشند بگذار نسل دهه هشتاد و نود هم تفاوت چند تا صفر را در زندگی شان ببینند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
باعث تورم می شود؟
عزیزم چه به سوادی به شما گفته باعث تورم می شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافق یا مخالف چه فرقی میکنه وقتی نظر مردم واسه کسی مهم نباشه؟
پاسخ ها
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
خیلی هم مهمه
چون میخان برعکسش عمل کنن
رضا
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگه منجر به بهبود شرایط اقتصادی نشه, هیچ فایده ای نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر حذف صفر باعث بهبود شرایط اقتصادی میشد الان هیچ کشوری مشکل اقتصادی نداشت
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
زيرساخت پولي كشور معيوب است و نياز به اسكناس بايد به كمترين ميزان برسد و تا آن زمان كم كردن اين صفرها فقط هزينه چاپ اسكناس و تورم بيشتر را بمردم تحميل ميكند. اين كار سمبل سوء مديريت و تضييع بيتالمال است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نظرم پس از ثبات اقتصادی و آشتی با دنیا اینکار صورت بگیرد بهتر است.چون قبل از آن دوباره کاری و احتمالا شکست خواهد خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حتما شکست میخورد هزینه اش را هم مردم میدهند مثل دلار 4200
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر این اتفاق هایی که شما می فرمایید رخ دهد ارزش پول ما به جای سابق برخواهد گشت و دیگر نیازی به کم کردن صفر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
آقا جواد ارزش پول ملی ربط,چندانی به روابط خارجی ما نداره. تحولات سیاسی فقط می تونه شوک وارد کنه اگه از ایجاد نقدینگی بدون پشتوانه اجتناب کنیم پول ما ارزشش رو ازدست نمی ده. فعلا که دولت روزانه هزار میلیارد تومان داره خلق نقدینگی می کنه که در بلند مدت باعث کاهش ارزش پول میشه هرچند بتونه تا مدتی با افزایش سود بانکی و نگه داشتن نقدینگی به صورت سپرده در بانکهااین اتفاق را به تاخیر بندازه ولی بالاخره یک شوک سیاسی ممکنه اون اتفاق را به صورت ناگهانی رقم بزنه یا اینکه بانکها دیگه نتونن سود سپرده ها را بدن و با خارج شدن نقدینگی از بانکها کاهش ارزش پول رقم بخوره. البته اگه دولت می تونست نقدینگی را به سمت تولید ببره می شد جلوی کاهش ارزش پول را گرفت که تا حالا نتونسته
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
فرقی نمی کند بیشتر جنبه سرگرمی دارد حالا مرتب مردم از هم می پرسند یعنی چند
فدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
در کل محاسنش از معایبش بیشتره .
لااقل از شر این هم صفر درد سر ساز و ریال و تومان راحت می شویم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چرا کسی به فکر قشر حسابدار نیست که با این صفر ها سر و کار دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
درسته که حذف صفرهای الکی مفیده اما با این کار
تخلفات بانکی (همون اختلاس ها) سبک میشن و از نظر فکری دزدی راحتتر میشه، مثلا میگن 200 میلیون تومان اختلاس کرده که به پول الان میشه.200 میلیارد تومان
از طرف دیگه موقع خرید اجناس مردم گیج میشن و قطعا خیلی ها در این بین سو استفاده می کنند و کالاها و خدماتشون رو گرون تر از قبل می فروشن. حالا بیا با ماشین حساب بشین و تومن جدید رو به ریال قدیم تبدیل کن تا ببینی درسته یا نه. هیچ شخص، ارگان و نهادی هم نمیتونه جلوی چنین دزدیهایی رو بگیره. اگر هم ادعا کنه داره دروغ میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مثلا سهام بانکی که 40 تومان هست(صادرات و تجارت) در سیستم جدید قرار است چند باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
از شر صفرها خلاص نمیشی از شر پولهات خلاص میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اقتصاد از بین بره بخاطر حسابدارها همه کارها را هم کامپیوتر انجام میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر در واحد جدید هر تومن بشه 100 ریال 40 تومن میشه 4 ریال
متذکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
از دیگر محاسنش اینه که کالاهی پائین هزار تومان خودبخود گران شده و قیمت خود را به بالای هزار تومان می رسانند که این باعث ناراحتی کالاهای بیشتر از هزار تومان شده و میل به گرانی پیدا می کنند! و در همان ابتدای طرح با تورم مواجه خواهید شد!
و از دیگر محاسنش رشد تورم با ضریب ده هزار خواهد بود!
از محاسن دیگش اینه که خود زود باید بفکر حدف 4 صفر یا بیشتر باشی!
پس با این همه محاسن می تونی لذتشو ببری!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اتفاقا حذف چهار صفر و ایجاد واحد پولی جدید ، به دنبالش چاپ و تعویض اسکناس و سکه را به همراه دارد که خود این کار می تواند باعث جمع آوری پولهای نقد سرگردان و خلافکاران در جامعه شده و از سویی با کاهش چاپ اسکناس و ترویج بیشتر استفاده از پول الکترونیک و کارت بانکی ، کنترل بیشتری بر معاملات مالی و دریافت مالیات حقه و جلوگیری از تخلفات مالی و .... داشت .؛
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
لازمه.هر چند چون تورم کنترل نشده دوباره صفرها اضافه خواهد شد ولی خوب باز ۴۰ سال طول میکشه تا به اونجا برسه.بنابراین صفرهایی که مردم هیچوقت نمیخونن رو بردارین و قطع پولها رو کوچک کنین تا هزینه کمتری بابت کاغذ و چاپ پول بپردازین.اندازه اسکناس صد دلاری رو ببینین و همون اندازه اسکناس صد تومنی جدید بزنین.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تعجبم از نظرات شما مردم هست.وقتی به یک میلیون ریال میگین صد تومن و صفرهاشو نمیبینین چه اصراری به موندن صفرها دارین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با توجه به تحریمها و عدم فروش نفت چهل سال طول نمیکشه چهار سال طول میکشه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کارشناس محترم شاید صفرها خوانده نشوند ولی ارزش خودشان را درامورمالی همچنان دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به شدت مخالفم، چون باعث میشه مغازه دار و تاکسی و فروشنده عدد ها رو گرد کنند و این به ضرر مشتری است. نظارت هم که الحمدالله نداریم و هر کسی زمینه سوء استفاده رو از مشتری ایجاد میکنه.

دولت نهایتا یک صفر رو حذف کنه و ریال رو به تومان تبدیل کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با این نظر کاملا موافقم. ریالو بکنن تومان والسلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
خیر به هیچ عنوان موافق نیستم.
کشورهایی که این مسیر را طی کردن هیچ نتیجه ای نداشت و بدتر هم شد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف...دولت میخواهد ناکارامدی خودشو در کنترل تورم و برطرف کردن رکود با حذف صفر پول مخفی کند..اینکار به جز بار مالی هیچگونه ثمری نخواهد داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به جای این کارا قیمت ها را کاهش بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اینکار را میکنند که قیمتها را کاهش ندهند
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
گیرم که چهار صفر را حذف کردی با رویش دوباره تورم چه می کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
رویش دوباره تورم مشکل مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
وقتی اقتصاد ما مشکل اساسی داره و تحریم هستیم، حذف صفر هیچ کمکی نمیکنه. بعد از یه مدت دوباره تورم باعث میشه به همینجایی که هستیم برسیم و دوباره صفر حذف کنیم. این کارا همش برای سرگرم شدن مسوولان هست و هیچ نتیجه مثبتی نداره. ضمن تینکه کسی نمیخواد توو این کشور کاری پیش بره و همه چی فقط تبلیغات و حرف هست. شما ببین من برای تعویض یه دسته چک که از بانک ملت عسلویه گرفته بودم و الان میخوام توو شیراز تحویلش بگیرم حدود چهل روزه دارم دوندگی میکنم و هنوز هیچکاری برام انجام ندادن. شیراز میگه عسلویه باید گزینه صدور چک رو فعال کنه عسلویه هم که هرچی هم تماس میگیرم کسی تلفن رو جواب نمیده. این توو کل دنیا یه مساله پیش پا افتاده هست ولی توو ایران معضل اساسیه. اونوقت انتظار داری این مملکت پیشرفت کنه؟ فقط میان توو تلویزیون شعار میدن که سیستم یکپارچه و تکریم ارباب رجوع و چنین و چنان.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم به شرط اینکه به ثبات اقتصادی رسیده باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کاملا روشنه ثبات اقتصادیی در کار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
پول ملی بهتر است جمع شود و یورو جایگزین آن شود.چیزی به نام پول ملی وجود ندارد.خوش به حال کسانی که ارز خریدند و به پول ملی اعتماد نکردند.
فضول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چه موافق و چه مخالف مهم اینکه ارزش پول ملی باید تقویت بشه و این تقویت رو باید مردم احساس کنن نه مسئولین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نظر من اقای روحانی باید استعفا بدهند.
اینگونه نمی توانن وضع اقتصادی را حل کنند. با بیکاری اونوقت چکار می کنن!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نخیر باید بمونه و نتیجه اشتباهاتش را ببینه
اینجوری تا ابد میگه نذاشتین کار م را تموم کنم و گرنه ....
الان خودشم شاید از استعفا بدش نیاد ولی فرار به جلو هرگز
آرش
|
Germany
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با توجه به اقتصاد فلج و زمین گیر و بیمار کشور و نبود زیرساخت های اقتصادی و تورم بسیار بالا و از طرفی رکود تولیدات داخلی بخاطر تحریم ها اعمال شده ، اجرای این لایحه غیراز ضرر هیچگونه منفعتی دربر ندارد و هیچ تاثیری در اقتصاد فعلی ندارد . از طرفی با توجه به شرایط بحرانی کشور زمان مناسبی نیز برای طرح این موضوع نیست .
نصیرلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این یه بازی جدیده برای اینکه مردم دوباره مشغول به جریان جدیدی بشن و این همه ناکارامدیها تا مدتی دوباره سرپوشی روش گذاشته بشه.
هنوز ساعت قدیم و جدید رو بعد این همه سال درک نمی کنیم حالا میخواید ریال رو حذف کنید.
بیاید اقتصاد رو درست کنید مفسدین اقتصادی رو اعدام کنید
بیاید رونق اقتصادی واقعی رو احیاء کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
خب اونوقت با بیکاری چکار می کنی اقای روحانی صفرهاش را حذف می کنی!!!!؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اقای روحانی هیچ برنامه نداره برای اداره مملکت حالا می خواد صفرها را حذف کنه.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
یه صفر رو بردارن تا بشه تومن
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
فقط نشانه ضعف دولت است و هیچ امیدی هم به آن نیست. تورم به شدت در حال افزایش است و صفرهایی که جلو پول ملی ردیف شده اند باعث آبروریزی در برابر ارزهای خارجی مخصوصا دلار است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نام خدا
با توجه به سوابق تصمیم گیریها و سیاستگذاریها و نتایج به دست آمده ناشی از آنها به عنوان درس اول مدیریت:
هیچ چیزی را تغییر ندهید اگر از نتایج مثبت ان با حدود اطمینان بالا مطمئن نیستید.
ایرانی آزرده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این اقدام مبین ناتوانی کامل دولت در حفظ ارزش پول ملی است ، تقویت پول ملی پیشکششان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مسئولین فقط حرکات آکروباتیک بلدن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
حذف صفر فقط ظاهر قضیه را می پوشاند باید علت بوجود امدن این همه صفر را درست کرد نه فقط ظاهرا صفرها را پاک کنیم.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ده تا از صفر هم کم بشه، یعنی 10 تا صفر هم از حقوق من و شما کم میشه. پس عملا فرقی نمیکنه. ولی یک هزینه به اقتصاد کشور تحمیل میکنه که الان در این شرایط خاص اصلا به صلاح نیست. زمانی باید انجام بشه که تورم زیر 10 درصد باشه نه الان که بالای 40 داره سیر و سیاحت میکنه. خود دانید. فقط همینو بگم که دولت روحانی خاطره بدی از اقتصاد در ذهن ما گذاشت. قبول دارم تحریم فشار زیادی به اقتصاد داره میاره اما شما هم قبول کنید که خیلی بهتر از اینا میتونستین عمل کنید آقای روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم به نظر من وضع خرابتر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این کارها گربه بزک کردن است.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم چون هیچ برنامه ای در این سالها به سر انجام نرسیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
واحد پول باید چند تا باشه. ریال تومان هزار تومان و ملیون تومان و ... لزومی نداره که در نوشتن مبالغ کلان از واحدهای خرد استفاده بشه. مثلا در لایحه بودجه خیلی راحت همه اعداد را بر حسب ملیون تومان یا ملیارد تومان بنویسن تا خوندنش مشکل نباشه. ولی حساب بانکی من به ریال یا تومان باشه چون به ندرت به یک ملیون تومان میرسه و بیشتر وقتها زیر صد هزار تومانه.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
خاک بر سر تر از ریال هم مگه داریم هر بیشتر صفر حذف کنید اقتصاد شکوفاتر میشه شک نکنید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
یادم میآید یک کشوری بود فکر کنم زیمبابوه به همین بلا مبتلا شده بود. یعنی تورم افسار گسیخته و دائما صفرها روی پول ملیشان می زاییدند و آنها هم ابتدا همین کارها را می کردند. اما بعد دیدند حریف تورم نمیشوند و اقتصاد ندارند و کاملا ورشکسته شده اند کاملا رها کردند. صفرها از بس زاد و ولد کردند اسکناس شده بود پرورشگاه صفر. بعد هم تورمشان رسید به نهصد هزار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مگه مواقت و مخالفت ما تاثیری هم داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تابناک بیا نظر سنجی را به شکل رای گیری راه بنداز و درصد بده ، نه اینکه مملکت بیان پیام بدن. البته پیام هم بد نیست اما باید بنظرم رای گیری رت به شکل بله و خیر راه بنداز تا همه بعد از رای دادن نتیجه انتخابات را ببینند.
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
معلومه که نه، اینجوری میخان بگن تورم همش روانیه در صورتی که هیچ برنامه ای برای اصلاح اقتصاد و بانک ها ندارن. فقط هزینه اضافی از جیب مردم بابت ناکارامدی خودشون تو مدیریت اقتصاد کشوره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم
مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مشکلی از مردم و مملکت حل میکنه؟ اصلا مهمه که مردم موافقن یا مخالف ؟ آیا جایی هست که مردم مخالفتشون رو با چنین طرح هایی اعلام کنن؟ و آیا اگر مردم مخالف باشن تاثیری در
تصمیم گیری مسئولین داره؟
سید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
عوامل متعددی در کم شدن ارزش پول ملی و افزایش تورم تاثیر دارند ! حذف صفر ؛ یک مسکن کم اثر بوده و در آینده اثرات منفی بیشتری خواهد داشت !!
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
فکر نان باشین خربزه آبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف باز یک راه در رو باسه خودشون درست میکنن مردم همیشه باید ضرر کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف بودم، اشتباهی منفی دادم
جلال
|
Australia
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با این کار تورم شدیدی ایجاد خواهد شد
مختاري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
در مصرف كاغذ وقت مردم و از لحاظ عددي دربرابر پول دگر كشورها بصرف است بشرط اينكه تورم مهار شود تا مجدد شاهد رشد حجم زياد پول باي معاملات نباشيم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کار خوبیست ولی الان وفتش نیست برادر
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به عقیده من اگر فقط یک صفر برداشته شود بهتره چونکه با برداشتن 4 صفر کلا چه از نطر روانی و عدم امادگی اقشار ملت روبرو خواهیم شد و دولت هم فاقد توانایی چنین پروژه ای را دارد که قبلا در موارد دیگه به اثبات رسیده
جاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم در این شرایط ناپایدار اقتصادی که قیمت شیر گاو هم پایداری ندارد هیچ سودی که نداشته هیچ باعث سردرگمی و ناپایداری بیشتر میشود
و ازطرفی دراین شرایط دولت دنبال انحراف مردم ازبحث گرای و ناپایداری و بی لیاقتی است
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مردم مشکل اسکناس جدی ندارن چون 90 درصد خرید و فروشها از کارت و سیستمهای الکترونیک استفاده میکنن و 10درصد دیگه در چنین شرایط اقتصادی فقط فرافکنی و ناتوانی از حل مشکلات اصلی اقتصادی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اصلا ایرانی ها کمتر از واحد پول استفاده می کنند مثلا می پرسی قیمت این جنس چقدر است طرف جواب می دهد چهار و هشتصد یا نهصد و بیست بسته به موقعیت متوجه میشوی چهار و هشتصد تومان یا نهصد میلیون است ملت حال واحد پول خودش را هم بگوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید درداخل کشور کار ایجادکند راه حل ایجادکار هم فقط به فقط جلوگیری ازواردات کلیه کالاها میباشد واردات کالا باید فقط منوط به عدم امکان تولید درداخل باشد ولاغیر (قانونی که اوایل انقلاب برای مدتی اجراشد )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اینا برای تومان نمیشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سالهاست عكس قدس كه الان پايتخت اسراييل شده روي اسكناسهاي ما چاپ ميشه و اسراييلي ها اينرا نوعي تبليغ براي خودشان ميدانند و ما را مسخره مي كنند. اصل حذف صفر ها براي حذف اين اسكناس ها هست نه چيز ديگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بدون اصلاح زیر ساخت اقتصادی معنی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این کار لازم است بابا پول ما از پول افغانستان بی ارزش شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ارزش پول به توانایی برابری با ارزش های معبتر بین المللی است برادر نه تعداد صفرها
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
واقعا الان دغدغه مملکت حذف صفر پول ملی است ؟؟؟مخالفم قطعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صد تا صفرم ازش حذف بشه باز ربطی به اوضاع غعلی ما نداره. وقتی که رونق تولید زیر صفر شده و اقتصاذ چرخش نمیچرخه همین میشه.
علی
|
United States of America
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با سلام کاملا مخالفم چون هدف دولتاز اینکار اینست که فقط وفقط راه را برای تورم هرچه بیشتر باز کند و باحدف چهار صفر میخواهد میزان تورم را بظاهر کمرنگ کند با اینکار ارامش روانی جامعه بشدت بخطر میافتد ضمن اینکه هزینه فراوان جاپ انسکناس هم خیلی زیاد است از طرفی سازمانها وبانکها وادارات دولتی دچار کاری مضاعف وپردردسر خواهند شد برای مهار تورم فقط وفقط مداکره شرافتمندانه چاره کار است تا این تورم وحشتناک وروز افزون مهار گردد
محمد صالح محامدپور
|
Japan
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دولت در حذف صفر بدنبال قرص های مسکن برای کاهش آلام اقتصاد سرطانی خود ساخته و فریب افکار عمومی و متوجه کردن افکار مردم به امورات فرعی است مطمئن باشید خروجی و نتیجه حذف صفر توسط این دولت ناکارآمد یعنی نابودی مابقی زیرساخت های کشور و از بین برنده ریشه های ضعیف شده اعتماد مردم
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اقای روحانی به جای این کارها . زحمت بکشن یک تغییر اساسی در کابینه دولت انجام بدن . نصف اون وزیرها اشتباهی اونجا هستن . یعنی واقعا . از میان ان همه نخبه دانشگاه شریف . چهار نفر نخبه پیدا نمی شه که به جای این وزیرهای فعلی گذاشت تا با علم و دانششون .چرخ این اقتصاد را به حرکت دراورند .
پاسخ ها
استاد سابق دانشگاه در بریتانیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دانشگاه شریف یک دانشگاه صنعتی است که یک دانشکده اقتصاد هم ضمیمه اش کرده اند. برای نجات ایران به دانش اقتصاد و مدیریت و به طور کلی شاخه های علوم اجتماعی نیازمندیم که در ایران بسیار بسیار ضعیفند. بنابر این به دانش آموختگان دانشگاههای معتبر در سطح جهانی نیاز داریم که متاسفانه به هیچ وجه در حال حاضر توان جذب آنها به ایران را نداریم.
آریو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
هرگز هدف این نظر سنجیها رو نفهمیدم
مگه نظر ما مهمه؟
مثلاً اگر ما بگیم مخالفیم، اثری داره؟
باید به پیشینه کشورهایی که این کار رو انجام دادن نگاه کرد، تجربیات اونها بررسی بشه، تو چه کشورهایی انجام شده، آیا سیاست موفقی بوده یا نه؟ اگر بوده تاثیراتش چطور ارزیابی میشه، آیا با نمونه ایرانی قابلیت مقایسه رو داره یا نه؟ آیا شرایط تحریم در اون کشورها لحاظ شده یا نه؟ اگر تاثیر نداشته چه اتفاقی افتاده؟ دلایل عدم تاثیر گذاری چه بوده؟ آیا باعث بدتر شدن اوضاع شده یا نه؟
و بسیار پرسش های اساسی دیگه


این یک کار مهمه که باید در سطح اقتصاددنان خبره انجام بشه، نظر سنجی ما که دانشی نداریم اهمیتی نداره. نظر سنجی در صورتی مهمه که تمام این موارد رو بیان در قالب یک گزارش بیان کنند سپس به رای عموم بگذارند.
سام
|
Germany
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام تابی جان
من بی تفاوتم (البته اهل فن می دونند معنی بی تفاوتی یک ملت را).
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اینگونه تصمیمات کاریست بسیار کارشناسانه و تخصصی ، در شرایط فعلی به نظر میاد با توجه به تورم بالای ۴۰ درصدی حذف صفرها نتیجه چندان مثبتی نخواهد داشت. زیرساخت ها و سیستم تقریبا دولتی اقتصاد و تحریمها و غیره جنبه های منفی در شرایط فعلی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافق
نوبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
لطفا مدیریت متکی به علم اقتصاد در برنامه دولتها قرار گرفته ومشکل تورم را حل نمائید بقیه مشکلات حل خواهد شد ونیازی به حذف 4صفر پول نخواهد بود پاک کردن 4صفر حذف صورت مسئله است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نظر اینجانب درباره سوال 1- در شرایط فعلی قطعا" مخالف هستم .
سوال 2- مخالف هستم .
سوال 3- شرایط کنونی به هیچ وجه مناسب ابن اقدام نمیباشد .
سوال 4- هیچ تاثیری بر اقتصاد ندارد . فقط هزینه دولت را در رابطه با چاپ اسکناس برای مدتی کوتاه کم خواهد کرد .
سوال 5 و بقیه سوالها : اگر واقع بینانه فکر کنیم در خواهیم یافت مساله اقتصاد در جامعه ایران فقط یک ابزار جهت خودنمایی سیاسیون در عرصه اقتصاد است . تمام صحبتهای مسولین راجع به حل موضوع بحران اقتصادی است ولی در عمل هیچ نشانه ایی از بهبود ملاحظه نمیگردد زیرا اقتصادی که قسمت اعطم آن دولتی می باشد چاره ایی جز زوال ندارد . دولت عملا برای کنترل هزینهای خود در این آشفته بازار بدنبال پوشش هزینه های دولتی از محل درآمد های اقشار جامعه می باشد لذا فرصت و امیدی برای تولید کننده نیست تا تولید کند به نظر اینجانب بهترین تصمیم مسولین این است که در شرایط کنونی اصلا تصمیم نگیرد . در یک سال گذشته تعداد بسیاز زیادی قوانین جدید و بخشنامه ها ی متعدد از سوی دستگهای دولتی صادر شد که حتی خودشان هم نمیدانند چگونه می بایست اجرا شود .
خدا به داد مردم ایران برسد انشائ الله .
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به جای حذف صفر سکانداران اقتصاد و سیاست را حذف کنید
خشایار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
در شرایط فعلی اقتصادی خیر. قطعا محملی برای فساد می شود مثل دلار جهانگیری
خشایار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
در شرایط فعلی اقتصادی خیر. قطعا محملی برای فساد می شود مثل دلار جهانگیری
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم شدید
همین مومنده شیر 4200 تومانی بشه 5 تومان یا همون 5000 تومان . یعنی همه چیز یه هویی گرون بشه
رو به پایین که رند نمی کنن رو به بالا روند میشه. یه چیز دیگه نمی گن هر دلار آمریکا 100 سنت هستش. یعنی مقادیر کمتر رو با سنت بیان می کنن. حالا ما بپریم جلوتر ازش.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بابک درست میگه اینکار باعث تورم میشه
از طرفی چون دولت چیز دهن پر کنی تو لیست خدماتش نداره، خیلی دوست داره این کارو انجام بده و تو ازش به عنوان اقدام شجاعانه یاد کنه و اصلا براش مهم نیست چه بلایی سر مردم میاد
پیشنهاد میشه تنها یه صفر حذف بشه و واحد پول به ریال تبدیل بشه و همین اقدام رو به عنوان شجاعانه ترین اقدام دولت در سر لیست خدمات ماندگار این دولت یه مردم قرار بدن. مردم هم قول میدن به خاطر این کار (عدم حذف چهار صفر و حذف تنها یک صفر) از اقدام شجاعانه دولت قدردانی کنند

امیدوار بود آدمی به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چی نوشتی عمو ؟ دلار بشه 100 سنت یعنی چه ؟ شیر 4200 بشه 5000 تومن چیه ؟پول جدید بزنن واحد کوچیک داره ، دلار میشه 13 تومن یک تومانی هم خواهد داشت نگران نباش عمو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
باحذف شدن 4 صفر از پول ملي هيچ اتفاقي نمي افته شرايط بدتر هم مي شه اين عمل دولت پاك كردن صورت مسئله است در عرض يكسال تورم به 1000درصد رسانده وارزش پول ملي را ازبين برده حالا بجاي اينكه ارزش پول ملي را به شرايط قبل برگردونه دنبال حذف 4صفرپول ملي است كه اين جوابگو نخواهد بود انواع وارقام مشكلات پشت اين قضيه خواهد افتاد كلا اقتصاد كشور را به چالش خواهد كشيد
احمد کاس علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
طرح های همچون یارانه و ارز 42000 ریالی و........(بقیه طرح ها که نمیشه بیان کرد) آیا تاکنون موفق بوده اند؟ معلوم است هدف سرگردان کردن و بی ارزش کردن سرمایه های اندک ملت بیچاره است (قشر همه کاره که خودشان برای پر کردن جیبشان هر دم چنین طرح هائی میدهند جز ملت نیستند) که بدین روشها پله، پل و.... میشوندبنابراین1-مخالف 2- مخالف3- زمان مناسب نیست 4 تاثیر حتما منفی است 5 - در بلند مدت مجددا نقدینگی برخواهد گشت (اصلا هدف همین است)6- بعلت عدم وجود یک طرح اقتصادی رقابتی و شفاف و وجود دخالت سیایت در امور اقتصادی 7-و 48 بر 2 ماهم جزء بازندگان خواهیم بود 8- چاپ اسکناس دوباره به بهانه هائی که خود ایجاد میکنیم مجددا برخواهد گشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
وقتی کار نداری بیکار و پول نداری چه فرقی می کنه واحد پول چه باشه پول تو دست اوناست و دارن باش کیف میکنن حالا اسمش هر زهر ماری میخواد باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کاملا موافقم
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این فقط پاک کردن صورت مساله س.حذف صفر از پول، آیا باعث آنچنان رونق اقتصادی، یا کم کردن بیکاری، یا افزایش تولید ، و یا .... میشه؟ خود تصمیم گیرندگان هم در این مساله گیر کرده ن که چجوری موضوع رو برای مردم توجیه کنند.مطمئن باشید که اگر حتی یک مزیت داشت، گوش فلک رو پر کرده بودن و هر روز هم خبر موفقیتشون رو تَکرار میکردند.


علت زیاد بودن صفرهای پول ملی، ناکارآمدی نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بوده و ضرر اون فقط متوجه ملت بوده.با اینکار، ناکارآمدی تصمیم گیرندگان پوشیده میشه و ضرر ملت دوچندان خواهد شد.
امید.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با سلام.مخالف هستم.
با توجه به ساختار نابسامان اقتصاد کشور حذف صفر از پول ملی تاثیری در بهبود وضعیت اقتصادی ندارد این روش در کشورهای دیگر اجرا شده و بدون نتیجه بوده است. زمانی میتوان از حذف صفر از پول ملی صحبت کرد که همراه با راهکارهای لازم برای شفافیت و اصلاح زیرساخت های اقتصادی باشد.این طرح بغیراز افزوده هزینه بیمورد ( مثل چاپ اسکناس جدید ) به اقتصاد خراب کشور دستاورد دیگری ندارد.
علی
|
Sweden
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ضد در ضد مخالف هستم.این کار اوضاع رو بدتر میکنه و دولت فقط میخواد سر مردم را شیره بماله و باعث افزایش فقر و تورم هم میشه و هیچ کمکی به بهبود نمیکنه.
مشکل واقعی کشور ما از نظام ربوی بانکها و فعالیتهای نا مشروع و مخرب اونها بوجود اومده. حالا هر کارنادرستی را دولت حاضره انجام بده ولی حاضر نیست این ریشه بانکهای فاسد رو از بین ببره .
در حقیقت 90% تورم و گرونی خونه و بیکاری و تعطیلی صنایع همه و همه بخاطر بانکهای ربوی و فساد اداری و سیستمی آنها بوجود آمده.
بجای حذف صفر بفکر حذف ربا و نزول خوری باشید نه اینکه صورت مساله رو ماست مالی کنید
تحریم و مسایل دیگه رو بهانه نکنید.
ساختار فاسد اقتصاد رو اصلاح کنید.
صد بار هم صفر ها رو حذف کنید چیزی درست نمیشه چون مشکلش جای دیگری است.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام
اول تغیرات ساختاری در مالیات،بانک،تجارت،روا بط بین الملل، پول شویی....وهر راهکاری که باعث رونق تولید شود،انوقت شاید شش صفرباید کم شود
دراین شرایط باید از هر کاری که یک دلار هم ارزبری داردومیتوان بهزمان دیگری موکول کرد
اگر این کار دراین زمان برای ما آب ندارد برای از ما بهترون نون داره
مخاطب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
من با حذف چهار صفر از پول میلی مخالفم چون معتقدم باید پنج صفر از پول ملی حذف شود تا هر دلار برابر باشد با 1.2 تومان که تقریبا ارزش برابر دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صد در صد در این شرایط آشفته و نابسامان بی سابقه مخالفم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با توجه به ساده تر کردن معاملات ونیز اثر احتمالی روانی بر آرامش بازار موافقم.البته باید دولت مردان در جهت حفظ ارزش پول تلاش کنند وگرنه بازچند سال به جای امروزبر میگردیم.
پاسخ ها
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
یعنی این صفر ها معا ملات را سخت کرده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
من صدر در صد موافقم امری لازم است که سالها پیش انجام باید میشد
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم دولت میخواهد ناکارامدی خودشو در کنترل تورم و برطرف کردن رکود با حذف صفر پول مخفی کند..اینکار به جز بار مالی و سردرگمی مردم و تورم هیچگونه ثمری نخواهد داشت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با عرض سلام درصورتی که نوسان قیمت ها و تورم با یک برنامه ریزی درست و عاجل کنترل نشود برداشت چهل صفر فقط تغییر الفاظ در پول ملی است و همچنین تحمیل هزینه برای جایگزین اسکناس و مسکوکات جدید در نتیجه یکی از شرایط حذف چهار صفر ثبات اقتصادی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
باوجود سیستمهای الکترونیک پولی دست مردم جابجا نمیشود که نیاز به تحمیل هزینه سنگین بمردم شود درنتیجه یک کار بی معنی است
نادری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ناشناس
|
France
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صد در صد مخالف، اون هم در شرایط افتضاح فعلی اقتصادی. کاملا مشخصه چه نتیجه ای داره این طرح. تورم چند صد در صدی فعلی رو تبدیل به چند هزار درصد می‌کنه و در مدت زمان کوتاهی دولت مثل تجربه کشور های ونزوئلا و زیمباوه مجبور میشه سالی چند نوبت صفر حذف کنه و چند نوبت حقوق رو چند برابر کنه و در نهایت باز هم همه فقیر تر می‌شیم.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صد در صد موافقم راحتی رو فراهم میکنه خیلی از مردم نمیتونن با کارت خونها پول بفرستن چون نمیتونن به ریال تبدیل کنن.
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به شدت مخالفم / نتیجه ان یک تورم نامحسوس شدید خواهیم داشت / در شرایطی امکان پذیر است که تورم کنترل و در حد اقلی باشد و همچنین هر موقع وضعیت با ثبات سیاسی مملکت پیدا کرد و اقتصاد به ارامش رسید شاید امکان حذف وجود داشته باشد و تورم نامحسوسی را بدنبال نداشته باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صدرصد مخالفم چون این حرکات فقط بخاطر مشغول کردن ملت مظلوم ایران است وهیچ فایده ای نداره
خودآموز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با یک صفر موافقم با چهار صفر هیچ کمکی به اقتصاد نمی شود ومثل زیمباوه تورم در خرید های کوچک به ده ها هزار درصد افزایش می یابد
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف تا همين جا بسته يك فكري به حال مردم بكنيد مرغ 20تومان شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کاهش صفر‌های پول ملی به طور قطع در شرایط فعلی قابل دفاع نیست و قوانین اقتصادی هم با توجه شرایط فعلی آن را تایید نمیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
"همچنین حذف چهار صفر از پول ملی باعث می‌شود تا حیثیت ظاهری پول ملی در مقایسه با سایر ارز‌های بین‌المللی مراعات شود"
با این کارها میخواین حیثیت پول ملی رو حفظ کنین!!!
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم

قرار مردم رو هر روز با چیزی سرگرم کنند
امروز نوبت حذف صفر است و فردا سهمیه بندی بنزین و الی آخر
حذف صفر آمادگی ذهنی برای گرانی بیش از حد تصور است
نمی دونم چه بلایی قراره سرمون بیاد که قراره صفر ها حذف بشه
احمد کاس علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نظر ما که پخش نشد !!!!! نظر من با نظر حسین 12:49 تقریبا در یک راستا است با نظر ایشان موافق و مخالف نظر 100% لایحه ،پیشنهاد، رئیس بانک مرکزی که نه ، آنهائی که ازاو بعنوان پل استفاده میکنند هستم . هماهائی که رئیس بانک مرکزی قبلی میگفت به کمربندشان میبنندند. وارد بانک میشوند . طرح یارانه چه منفعتی داشت . طرح ارز 42000 ریالی نیز همچنین .و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چون زیر ساخته آماده نیست و سیستم ما چند دولتی است فعلا مخالفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام
مخالف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام
مخالف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
رئیس بانک مرکزی داره خواب ریاست جمهوری دوره های بعد رو برای خودش میبینه. اینکارها فقط برای متوجه کردن اذهان عمومی نسبت به خودش هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این کار که بار منفی داره
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
خیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم و معتقدم تا زمانی که این اختلاسها و انتقال ارز ملی به خارج ادامه دارد و سیاستهای خارجی کارشناسی نیست ارزش بول ملی کمتر هم خواهد شد لذا با حذف صفر ارزش بول ملی زیاد نمی شود با ید ستاستهای خارجی درست و با دنیا تعامل داشته باشتم تا تضاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف یا موافق بودن ما الآن مگه مهمه؟؟
اسرافیل عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف- با توجه به سابقه بدی که از اجرای هدف مندی یارانه ها مشاهده شده است و بدون پیش بینی درست و اصولی آن به مرحله اجرا در آمد به نظرم اگر در این مورد تمام جنبه ها و آینده ای که به اقتصاد و پول ملی وارد می شود توجه گردد و حداقل به صورت پایلوت گونه در یک جایی اجرایی شود تا دچار مشکلات مربوطه که در اجرای هدف مندی یارانه ها مواجه هستیم گرفتار نشویم به صلاح تر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اولاً زمانی باید صفر پول کسر بشه که یک ثبات قابل قبول در اقتصاد وجود داشته باشه.
دوماً حیثیت ممکلت به مدیران اون جامعه است نه تعداد صفرهای پولش. مگه چه کسی دلار رو رسونده به 13 هزار تومن ؟
سوماً اگه فرض این باشه که درآمد مردم ثابت باشه باید واحد های خرد به پول اضافه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اقتصاد فلج، نظرات غلط ...
مدیریت ناکارآمد، تصمیمات اشتباه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بنظر من از اختلاس های دلاری شش صفر حذف کنید
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
رشد نقدینگی در سال باید کمتر از 5درص باشد ولی الان حدود25 درصد است
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با توحه به شرایط فعلی ووحود تورم افسار گسیخته و تحریم های نا عادلانه حذف چهار صفر از پول ملی کشور نه تنها
راه گشا نیست بلکه منجر به حذف صفرهای بعدی و تجربه برزیل حواهد شد .با این تفاوت که برزیل با دنیا تعامل داشت
و از منظر ایدیولوژیک به جهان حارج نگاه نمی کرد و رویکرد سیاست خارجی ان مقابله با غول اقتصاد دنیا یعنی غرب نبود
باشرایط فعلی افتصاد کشور بنده موافق نیستم ..
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
زمانی که زیرساخت های اقتصادی کشور دچار مشکل است و وقتی که نظارت کافی صورت نمی گیره، نه نتها حذف چهار صفر مشکلات اقتصادی کشور را رفع نخواهد کرد بلکه فقط باعث بوجود آمدن مشکلات معیشتی و سردرگمی بیشتر برای مردم خواهد شد......................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف چهار صفر یک عمل انتحاری است
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
پس مواظب باش
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
وقتی ارزش پول ملی با دلار تغییر میکنه برای یکبار واحد پول ملی را بکنید دلار تا این بازی موش گربه تمام شود و هرروز نیاز به این معادل سازی ها نباشد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
و‌مسوولین موفق شدن دلار را به ۱۴۰۰۰ تومان برسونن، یعنی ۲۰۰۰ درصد تورم،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم چون هزاران میلیارد تومان صرف این تغییر بیفایده میشه و این وسط هزاران میلیارد صرف اختلاس مربوطه
درحالیکه مشکل اصلی ما این نیست و هزاران کار مفید و واجب دیگر روی دست مانده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
یک صفر حذف شود بهتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
هر وقت حداقل ۵ سال نرخ تورم منفی شد یا حداقل کنترل شد میشه کاری کرد ، اون هم نه دستوری مانند کنترل تصنعی ارز
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
1-با حذف چهار صفر موافقم
2-نام پول هم بهتر است {تومن} باشد نه {نومان}.تومن به زبان انگلیسی را میتوان {two man} یا {to man} نوشت که هر دو دارای معانی قابل درکی در انگلبس است و به آسانی درضحن ماندگار است.
3-خورده پول ها را کماکان ریال بنامند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نظر شما جدی بود یا شوخی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
ذهن نه ضحن
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اینم فیلم جدیدی دولت و مجلس جهت سر گرمی مردم وگرنه هیچ منفعتی برا مردم نداردفکر کن قپه همه چیز ریخته میشودو اعداد وارقام در اختلاس و رانت حقوقهای نجومی و وامهای کلان دریافت اقازاده ها و میشود هیچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با اینهمه نابسامانی اقتصادی و تحریمها چرا باید یک شوک بزرگ دیگر به اقتصاد وارد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف، اعتشاش عظیم پولی و آشفتگی در شمارش و معاملات و نهایتا از هم گسبختگی اقتصادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
يكي توضيح بده حذف سه صفر يعني چي؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
یعنی سه تا از صفرهای حساب بانکی شما پاک میشود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بانک مرکزی ریسی قوی میخواهد که کاری کند ارزش ریال عزیز بالا برود و حذف چهار صفر به نوعی سر پوش گذاشتن بر مدیریت ضعیف اقتصادی خودمان است و به شدت مخالف حذف 4صفر هستم ما اگر تمام زمینهای بایر را همین سال پر باران گذشته زیر کشت گندم میبردیم الان اولین صادر کننده گندم جهان بودیم ولی کو مدیر اقتصادی قوی امیدوارم مسعولین حوزه کشاورزی به فکر این مهم باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
فرضا که کاشتن و فروختند. درآمد آنهم خرج زندگانی لاکچری خودشان می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
شديدا مخالف
اولا هنوز اقتصاد ثبات ندارد
در ثاني برانه اي براي اينده مالي و اقتصادي وجود ندارد
ثالثا بار مالي بر اقتصاد دارد
رابعا در وضعيت موجود و تجربه قبل چشم انداز اختلاس هاي وحشتناك متصور است
خامسا و سادسا و باقي هم پيش كش...............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ممتنع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام

با این کار می خواهند صورت مسئله را پاک کنند. عوض حذف چهار صفر باید موارد زیر را از اقتصاد پاک کرد.
1- اختلاس
2- سو مدریت
3- بیکاری
4- فساد اخلاقی

....

2-
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف چهار صفر بسیار زیاد است اینکارها مربوط به کشورهایی است که هزاران درصد تورم در سال دارند ما چنین شرایطی هنوز پیدا نکردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این کشورهای افریقایی را از کجا اوردید . کشور ترکیه که خیلی از جهات به ماشبیه است 13 و 14 سال پیش این کار را کرد و موفق بود. و کاملا امری حساب شده و اقتصادی است حالا بعضی جو می دهند که چی بشه فقط یاد گرفتند مخالف باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
ترکیه وفتی خواست اینکارو بکنه چاپخانه اش داشت سالی 25 درصد اسکناس چاپ میکرد؟ اینقدر فساد دولتی و اختلاس میلیاردی داشت؟؟! نجومی بگیر داشت!؟ کارانه دکتر هاش به تنهایی قد بودجه یک کشور بود؟؟ تحریم بود؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
در شرایط بحرانی انجام چنین کاری خطرناک است. اگر این اقدام جواب ندهد و مردم اعتمادشان به پول ملی ضعیفتر شود اوضاع به شدت بحرانی می شود. این اقدام در صورتی کارایی دارد که ما اصلاحات بنیادی در اقتصاد و سیستم مالیاتی به انجام رسانیم و همزمان سیاست پولی کشور را اصلاح کنیم. به نظر من بدون عدالت مالیاتی و اقتصادی این کار به ضرر کشور است. دولت بهتر است در ابتدا نقدینگی افسارگسیخته را مهار کرده از خصوصیسازیهای توام با رانت پرهیز کند. پاینده ایران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
فقط سرگرمی خوبی برای لفکار عمومی است و تصویب و اجرا هم نخواهد شد!
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف هستم در شرایط کنونی هیچ طرحی و هیچ برنامه ای را نمی توان بخوبی اجرا کرد اوضاع مملکت اصلا پذیرای این گونه شوکها نیست ضمن اینکه حذف 4 صفر حتی یک صفر نیازمند انجام کارهای زیادی است تغییر نرم افزارها ، چاپ پول جدید ، ضرب مسکوکات و...
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
هرگز، دولت های دیگر در مرحله آخر اصلاحات اقتصادی این کار را میکنند،بار روانی این موضوع برای مردم سنگین خواهد بود
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تا موقعی که شرایط اقتصادی و سیاسی کشور ناپایدار است، تغییر واحد پول ملی هیچ اثری در روند اقتصادی کشور ندارد.
مجید
|
Netherlands
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مثه همیشه هدف فقط سرگرم کردن ملته
تورم و گرانی و این همه بدبختیو کنترل کنید صفر دردی دوا نمیکنه.
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این پاک کردن صورت مسئله هستش . آخه چه فرقی می‌کنه ، این واسه یه کشور پیشرفته مثل آلمان خوبه که اقتصادش پویا تر بشه وگرنه مثل ونزوئلا اگه ۱۸ تا صفر هم بردارن فقط وضعیت منفی تر میشه ، جلوی دزدی ها گرفته بشه ، جلوی رانت گرفته بشه ، جلوی چپاول گرفته بشه و .... والا بخدا کشور ثروتمندی داریم و مردم ما لیاقت اینهمه زجر کشیدن رو ندارن ، بخداوند مردم نجیبی داریم ، افسوس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چرا مسولین دولتی به مردم نمی گویند حذف یا عدم حذف چه تاثیری در کاهش مشکلات مردم واقتصاد دارد.؟ضمنا با توجه به عملکرد اقتصادی دولت من فکر می کنم کارهای کارشناسی نشده اقتصادی دولت زیاد است .ایا بازی با نرخ ارز به بهبود اقتصاد کمک کردکه این یکی کمک کند؟
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف کردن صفر نه تنها دردی رو دوا نمیکنه که بدتر هم میکنه.مگه قراره با چند تا صفر تورم کنترل بشه یا اینکه وضعیت معیشت مردم بهتر بشه.شما بیایید تورم رو مهار کنید .فساد رو از بین ببرید. اگر این کارا رو انجام بدید صفرها خود به خود کم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تا زمانی که چاپ پول کنترل نشود و دولتها براحتی به این کار دست میزنند حذف صفرها به زیان مردم است
محمدرضا زمانیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف- زیرا باعث تورم بالایی در اقلام خرد شده و دیگر اینکه ما به ثبات تورمی نرسیده ایم که واحد جدید پولی را معرفی کنیم
آرش
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
من مودم کی نظر مردم اهمیت داشته که این دفعه باشه . ضمنا مسئولیت فقط کلامی خادمی مردم هستند وگرنه مانند یک ولی النعمت مردم رفتار میکنند .
علی
|
Romania
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم، تغییر واحد پول ملی، حذف صفر و کارهای تشریفاتی و شکلی دردی از مشکلات اقتصادی جامعه حل نکرده و نمی کند. تقویت پول ملی در ابتدا نیازمند دلسوزی خود مسئولانی است که این وضعیت را به وجود آورده اند، و با تاکید خودشان ارزش دلار در ایران باید خیلی کمتر از قیمت کنونی آن باشد. اما دولت با این کار برای خودش درآمد زایی می کند. مبارزه با دلالی باید از خود دولت شروع شود. دولت نباید صفرهای پول ملی را بردارد بلکه ابتدا باید دست های کج و دلال مسلک را از سیستم اقتصادی و بانک ها کوتاه کند. مارهایی که الان دیگر مار نیستند تبدیل به اژدها شده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
اگر راست می گن ارزش یک صفر آن را برگردانند که اصلی ترین وظیفه اینست با پک کردن صورت مسئله که مشکل حل نمی شود. ضمنان با حذف این ۴ صفر مطمین باشید سال آینده پول رایج مجدد یک صفر از ارزش خود را از دست خواهد داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
اگر راست می گن ارزش یک صفر آن را برگردانند که اصلی ترین وظیفه اینست با پک کردن صورت مسئله که مشکل حل نمی شود. ضمنان با حذف این ۴ صفر مطمین باشید سال آینده پول رایج مجدد یک صفر از ارزش خود را از دست خواهد داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اول باید تورم کنترل بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کاملا مخالفم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخاااااااااااااااااااااااااااالففففففففففففففففففففف/ چون اقتصاد از اینی که هست بی در و پیکر تر میشه!
حسین
|
Ghana
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف ، اولا هزینه بردار است دوما چیزی را عوض نمی کند بلکه تورم را بیشتر می کند و با مثلا ۵۰۰ تومان چیزی می توانستید بخیر نمی توان خرید کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
فعلا مخالف
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نظر من مسائل تخصصی مثل کاهش تعداد صفر از واحد پولی یا تغییر واحد پولی و غیره بحثی کاملا تخصصیه که نباید وارد مباحث پوپولیستی و غیر کارشناسی بشه
لطفا کافیه . دیگه من بعنوان یک شهروند راجع به هر مطلبی نمیخوام نظر بدم.
ماشالا همه ایرانیها خودشون رو راجع به کلیه مسائل کارشناس میدونند و نظر میدن در حالی که هیچ جای دنیا اینطوری نیست و در جواب اینگونه سوالات فقط یک کلمه میشنوید : نمیدانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نظر من فعلا برداشتن یک صفر کافیه یعنی ریال رو به تومان تبدیل کنند در زمان بهتر 3 صفر بعدی رو بردارند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
وقتی دولت از محل پائین نگهداشتن ارزش پول ملی مملکت خودش و بوسیله بالا بردن مصنوعی قیمت ارز ،،،به گفته آقای دکتر پور ابراهیمی عضو محترم کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی ،،، نهایتا ردیف درامدی برای خودش دست و پا مینماید !!!!چنین دولتی به نظر من واجد شرایط نیست که آنهم در چنین شرائطی که هرگونه حذف صفر از پول ملی ،عملا یک صفر جلوی اقتدار خیالی ترامپ هم میگذارد ،،،،دست به چنین کار تقریبا غیر اولویت داری بزند!!!
بخصوص که من مطمئن هم نیستم که اقتصاد ما با وضعیت نا بسامان فعلی ،،، نهایتا به نتایجی در حد هلند و ترکیه هم نائل گردد
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با انجام این کار موجودی حساب بانکیم که دو میلیون تومانه . میشه دویست تومان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف صفر یعنی خالی کردن جیب مردم بصورت کاملا بی صدا و بدون اینکه متوجه شوند
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دراین شرایط مخالفم چون تورم وتحریم واختلاس کمرمردم راشکسته عوض اینکاردولت ارزش پول رابالاببرداین حرف الان سبب میشوددلارگرانترشودوالان که پول جابجانمیشودباکارت وچک که خرجی برای دولت نداردبگذاریدشرایط آرام شودماهم که عادت کرده ایم به گرانی روزانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این کار در این شرایط همان مثل سرو مثل کبک توی برف کردنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف اشتباه محض هم‌برای جامعه هم برای دولت
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف تیستم ولی اینهمه داد و قال ندارد و این کار از نظر من در همان حد چاپ اسکناس باید هزینه و خبر داشته باشد و بس.
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف.رو سفره ما مردم بدبخت هیچی نداره
مثلا می خوان با ظاهر سازی بگن پول ما ارزش داره.این بچگیه و داریم فقط خودمونو گول می زنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر دولت توانمند بود از صفر پول دشمن(دلار) می زد نه از صفر پول ملت.
آرش
|
Netherlands
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
تازه تا بيان مردم با واحد پول جديد آشنا شن هي قيمتا بازم ميبرن بالاتر كه يه دست تر شه قيمتا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام
مخالفم
این دولت توان اجرای این مصوبه رو نداره .همچنان که نتوانست واحد ریال رو به تومان اجرایی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ده هزار درصد به شدت مخالف
لطفا به جای حذف چهار صفر از پول ملی
از زیاد شدن صفرهای نرخ تورم جلوگیری کند
اگر هم توانستید حداقل از یکی دو تا از صفرهای تورم 400 درصدی کم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
یعنی واقعا فکر میکنید مشکل اصلی این 4 تا صفر است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم به دلیل اینکه تورم برای 10 سال زیر 5ئرصد باید باشد نه اینکه تورم سالیانه 50درصد داشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام کاملا مخالف ،چون اول باید اقتصاد مداوا بشه، در شرایط بدون تحریم، اشتغال عالی، تولید فول، .....بدست افراد توانمند نه این افرادی که چهل ساله باعث شدن کشور گل و بلبل به فلاکت بیفته ، مگه مجلس به یارانه ها رای نداد که بعد گفتن اشتباه بوده ، اقتصاد یک کشور بازیچه نیست که یک عده کار نابلد با آزمون و خطا تصمیم بگیرن، اگه ترکیه موفق شد چون میلیونها توریست از کشورهای حسابی به این گشور سرازیر شدن و چند برابر پول نفت ما ارز آوردن......
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافق تبادلات آسان میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
از اینجا تا قم 100 کیلومتر است؟!!!!!
یا 100.000 متر؟!!!!!
خودشان را مسخره کردند!!!!!!!
فقط نوع خواندن واحد عوض می شود.
از تولید تورم و زائیدن صفر و گرانی مجدد بگذریم!!!!!
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم! تا همین چند سال پیش بحث حذف سه صفر از پول ملی بود. حالا که دوباره مطرح شده بحث چهار صفر شده!
به وضوح آشفتگی اقتصادی وجود دارد و اگر هزینه کلانی صرف این هزینه شود دیر نخواهد پایید که دوباره لازم شود چند صفر دیگر هم حذف شود.
این کار زمانی مناسب است که اقتصاد به سطح پایاتر و کم نوسانتری پیش برود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام
مخالف مخالف

تکلیف مبالغ زیر هزار تومان مانند 500 و 200 تومان فعلی چی میشود؟
تکلیف سیستمهای مالی ادارات و شرکتها که تا رقم یکان دارای مبلغ ریالی هستند؟
تکلیف حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان چه می شود؟
تکلیف مبالغ و سود سهام در بازار بورس چه میشود؟
تکلیف برخ ارزها و .... چه میشود؟

باید ریز تغییرات بررسی و تبعات آن مورد توجه قرار گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
وقتی نظر مردم را نمی گذارید چرا سوال می کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگه مثل هدفمندی یارانه ها به ضرر مردم ضعیف میشه کاملا مخالفم ولی در صورتی که ارزش پول ملی روتقویت کنه موافقم البته اول تنش ها باید کم بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صدرصد مخالف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
باسلام- مشكل تعداد صفر نيست - افرادي به تبادل ريال نياز دارند- گستردگي نياز واحد پولي به واسطه وسيع شدن پهنه توان مالي است - وقتي صفرها قابل حذف هستند كه فاصله طبقاتي توان مالي كاهش يابد- افرادي با توان مالي پايين نياز به حمايت كالاي دولتي و يارانه دارند-- منحني توان مالي كه براساس آن واحدها تعريف ميشود نرمال نيست - با وضع كنوني اين طرح اتلاف سرمايه است و موجب نارضايتي و تعارض بيشتر است.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم بشرطی که مشخص کنند چند سال دیگه دوباره چهار صفر دیگه را برمیدارند
Noshad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با سلام و خسته نباشید
بهترین راهکار و شاید منطقی ترین تبدیل واحد پول از ریال به تومانه ،یعنی حذف یک صفر،،چون نه سرگردانی برای بازار داره نه مردم،و از طرفی اقتصاد مملکت کشش شوک ناگهانی نداره،،،،ایام به شادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم چه مشکلی را حل میکند؟!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چون دولت از نظر اقتصادى كاملا ناكارامد است و به نظر كارشناسان هم توجهى ندارد بدنبال اتلاف وقت است.
مدتى زمان صرف اين بحث ها ميشود، سپس بعد چند ماه لايحه بمجلس ميبرند و وقت مجلس را ميگيرند دولت هم ميداند كه مجلس هم رأى منفى ميدهد
و در نهايت دولت اعلام ميكند كه ما ميخواستيم مشكلات را با اين طرح حل كنيم ، مجلس نگذاشت.
اخرش هم ميشه پايان كار ٤ سال دولت اميييييييييييد !!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
تا زمانی که مدیریت درست نشه هیچی درست نمیشه فقط هزینه زیادی صرف تغییر پول خواهد
نقدینگی هم تغییری نخواهد کرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام .
خدا بخیر کنه باز چه اشی برا ما پختید .
چون هر طرحی که دادید غیر خراب کردن اوضاع کار دیگه ایی نکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چون تیم اقتصادی نمیتوانند در چهارچوب قوانین اقتصادی کار کنند به تیم دشمن اقتصاد تغییر نام یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف - تا زمانی که جلوی تورم گرفته نشود و بستر اقتصادی به آرامش نرسد غیر ازتحمیل هزینه به کشور هیچ سود دیگری ندارد - حالا آقایان هرچه دوست دارند توجیح نمایند .
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
دولت و مسئولین سابقه خوبی در هیچ طرحی ندارند و می توان از همین حالا عدم موفقیت این طرح و مشکلات جدیدی را که بوجود خواهد آورد ئیش بینی نمود. ما را به خیر شما هیچ حاجت نیست لطف کنید شر نرسانید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بهتره تصمیم گیری این پروژه به کارشناسان دولت بعد محول بشه
خپل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
خواهشا رفراندم راه ننداز تابناک جان ... بزار آقایون علما هر کار میخوان بکنن بکنن . من و تو عددی نیستیم .... فقط هر چی بگین بعدا میگن خودتون گفتین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به شدت مخالفم چونکه اقتصادهای بیمار و ورشکسته دست به چنین کاری زدند و صد البته موفق هم نبودن
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخافق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
من مخالف هستم به جای حذف چهار صفر جلوی دزدی و اختلاس گرفته شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم؛ من موافق حذف یک صفر از صفرهای پول واحد هستم آن هم به دلیل اینکه از ریال به تومان تبدیل بشه و الا حذف جهار صفر فایده ای ندارد و کلی هزینه روی مردم و دولت بجا می گذاره
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم
چون این کار همان روش سعی وخطاست و در صورت ثبات اقتصادی وکاهش تورم قابل بررسی می باشد.
مخالف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم
این موضوع فقط جنبه روانی داره و اثر مثبتی روی تورم ندارد و البته ایجاد منافع کلانی برای گروهی که مسولیت تولید اسکناس جدید را بعهده میگیرند دارد !
ضمنا مطرح شدن این موضوع در کنار سهم ایران در خزر ، چه معنایی جز بازی افکار عمومی دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اونوقت سه هزار میلیارد تومن میشه سه میلیارد تومن؟
علی علی آبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم الان دارین حذف می کنین حداقل یه 7 یا 8 تاش رو حذف کنین حداقل یه کم پولمون ارزش دار بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این موضوعی است که میخواهند ورشکستگی اقتصادی را برای مردم توجیه کنند . اقتصادی که از بیخ خراب است با حذف 4،5،6،................... درست نمیشود . میخواهند مردم را سرگرم کنند.
حسین
|
United States of America
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اولا اجرای این طرح در مرحله اول برای این اقتصاد مریض ما عملا غیرممکن است( هزینه چاپ اسکناس و ضرب سکه های جدید) در این شرایط کمر بانک مرکزی را میشکند، اول بهتر است اقتصاد را درمان کنید اقتصاد آزاد را به معنای واقعی کلمه اجرا کنید سپس به فکر اجرای چنین طرحهای بزرگی باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با کنار رفتن و حذف جناب روحانی و تفکر حاکم بر دولت موافقم.

مشکل 4 صفر پول ملی نیست مشکل آقایونی هستند که وضع موجود نتیجه مدیریت شان در قوه مجریه و مقننه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ما به عنوان یک ایرانی فقط و فقط با حذف دست های آلوده دلالان و آقازاده های همیشه گرسنه از اقصاد ایران موافقیم و بس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام
از بابت لیست های ادامه دار رقم های نقلی موافقم
ولی این حذف هیچ دوایی برای نابسامانی اقتصاد ما نمی شود مشکل اقتصاد ما در وزارت اقتصاد نیست در کل مجموعه دولت است نه از صنعت خود استفاده می کنیم و نه از کشاورزی و نه از قابلیت های بومی استفاده می کنیم دولت فقط مصرف کننده مردم است بدین معنا که بعنوان مثال زمانی که فراورده کشاورزی تولید می شود دولت تکلیف می کند که چقدر باید بفروش برسد مثل برنج و گندم که استراتژیک هستند و زمانی که باید نهاده های کشاورزی را در اختیار کشاورز قرار دهند دولت بصورت واضح هیچ کمکی نمی کند و کشاورزان مجبورند از بازار آزاد تهیه کنند و دولت فقط آنچرا که باید از آنها دریافت کند می گیرد مثل آب بها و غیره...
این چه توازنی است که دولت ها برای تولیدات و واردات و صادرات برقرار می کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
واقعا به رای افکار عمومی هم احترام میگذارید؟؟

انوقت که دیگه هر کدام از وزرا در اتمام وزارتشون همش جند هزار تومان افزایش نرخ اجناس وزارتخانه شون را دارند.

مثلا وزیر کشاورزی میگه پیاز پارسال بوده 10 تومت امسال شده 20 تومن
وزیر صمت میگه پراید بوده 50 هزار تومن امسال شده 100 هزار تومان

و قسط علی هذاااااااااااااااااا
سید عزت الله موسوی کانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
سلام

موافق حذف چهار صفر پول هستم. به شرط آنکه تما م مدیران ما مثل فرماندههان دوران جنگ تحمیلی با صداقت شوند چون دوره فعلی هیچ و قت با دوران جنگ قابل قیاس نیست که اصلا تجربه نداشتیم ولی همه با هم صادق بودیم وهیچ ادعایی نداشتیم ومردانه جنگیدیم اما در حال حاضر هم تجربه و متخصص داریم وبه راحتی می توانیم مشکل اقتصادی را با هم حل کنیم

ارادتمند موسوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر بخوان صادق باشند نباید صفرها حذف شوند
حامد كاظمي
|
United States of America
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تا تورم تك رقمي نشود اين لايحه فايده اي ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
هر آدم غير متخصصي نيز به ذهنش مي رسد که براثر ناتواني صفر پول کم کند ولي هنر اين است که با بهادادن به پول ملي و بالابردن ارزش آن بر صفرهاي آن بهاداده و ارزش را به پول ملي برگردانيم
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به جاي تحميل هزينه چاپ اسكناس در مدل جديد كه معلوم نيست كي متنفع ميشه قيمتها رو كاهش بدين نه اينكه 200 درصد گران كنيد و بعد با كاهش نيم درصد كف و دست و هورا بزنيد.
ضمنا از اولشم دو واحد پولي مسخره بود
تومان
ريال
حمبد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم به نظر من وضع خرابتر میشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چرا دولت می خواهد صورت مسئله را حذف کند
با سر را زیر برف بردند وقتی یه تیم فوتبال شش ماه نتیجه نگیره
مربی رو عوض می کنند اگه یکسال نتیجه نگیره بازیکنان را عوض می کنند
نه اینکه فقط عوض کنند ضعیف تر بیاورند
عوض می کنند و قوی تر می آورند
معیار قوی یا ضعیف بودن گرفتن نتیجه است
رئیس جمهور را نمی توان عوض کرد
معاون اول و وزرای نا کارامد را که می توان عوض کرد
زیر مجموعه وزرا را که می توان عوض کرد
با تعهد محضری و فرصت شش ماهه در صورت عدم نتیجه در بهتر شدن زندگی مردم
بدون رودربایسی اخراج
از مجلس می خواهیم که قانونی را تصویب کنند که اگر دولت با خودش رودربایسی دارد
بتوانند وزرا و یا حداقل زیر مجموعه وزرا را عوض کنند
یا لااقل از نظرات بی ادعا مردم
استفاده کنید و در سایتی که دولت اعلام عمومی کند یا حضوری
و بعد بگید این طرح را خودمان گفتیم و فکر کردیم
و تمام مشکلات مربوط به تحریم است
متاسفانه حذف چهار صفر برای این برهه از زمان
زهر کشنده است
مصطفی قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تا به کدام اقدام و سیساستهای پولی و اقتصادی دولت موفق بوده که اینبار هم باشه؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر سیستم بتوتند تورم را در سالهای بعد مهار کند جواب مثبت است. ولی اگر مانند سالها و دوره های گذشته کنترلی بر تورم نداشته باشند و تورم داشته باشیم هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
هزینه اش چی میشه در این وضعیت اقتصادی باید کلی پول دومرتبه چاپ بشه
بعدش هم اگه در ترکیه موفق بوده همزمان با این کار تورم رو هم کنترل کردن ایا در این شرایط میتوانیم این کار را بکنیم
باید انظباط شدید اعمال بشه تا اصلا دلار بالا نره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف چهار صفر فقط پاک کردن صورت مسئله و سرگرم کردن مردم است مشکل اقتصاد ایران چهار صفر یا سه صفر نیست مشکل تورم افسار گسیخته و کاهش ارزش پول ملی وکاهش شدید قدرت خرید مردم است این مشکلات باید با دید کارشناسی بایستی حل شود وگرنه برای یک کارگر با حقوق یک ونیم میلیون که گوشت را کیلویی صد هزار تومان میخواهد بخرد چه فرقی دارد که با حقوق 1500تومان گوشت را کیکویی یکصد تومان بخرد هردو سناریو یکی است فقط اسمش عوض شده است در هردو حالت اگر این کارگر بخواهد حقوق یکماهه را گوشت بخرد میتواند قبل از حذف چهار صفر و یا بعد از حذف چهار صفر فقط 15 کیلو گوشت بخرد و حذف صفرها فقط چنبه محاسباتی میتواند داشته باشد که در مقایسه با هزینه هایی مانند چاپ اسکناس اصلا کار معقولی نیست .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
باید پول کاغذی با استفاده از تجارب کشورهایی که دارند طرح را اجرا می کنند از اقتصاد داخلی حذف شود تا درآمد، مالیات، قاچاق، پولشویی وتورم و... تحت کنترل درآید.
هومان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دولت حسن روحانی را شاید بتوان ناکارآمد ترین دولت پس از انقلاب نام نهاد. مطمئن باشید با توجه به بی سوادی و بی خردی مسئولین وقت هرگز هیچ کاری موفق نخواهد بود. چون ما سکان کشور را به دست افرادی ناکارامد سپرده ایم و بس ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف .
غابدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بنام خدا
باسلام
چاپ و نشر اسکناس و سکه مربوط به گذشته است
الان موضوعیتی دارد. سرمایه ملی را هدر ندهید و فکر جامعه را مشغول نکنید.اینترنت و ارز مجازی و خدمات الکترونیک را توسعه بدهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
گفتا زکه نالیم ازماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم. حسابداری راحت تر می شود.
بهروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کاملا مخالفم چون کار بیهوده و بسیار پرهزینه ای هست و یه جورایی پاک کردن صورت مسئله توسط مسوولین هستش که میخوان ناتوانی شون در حفظ ارزش پول ملی رو با این شیوه پوشش بدن و استتار کنند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
نظرم ممتنعه.
ولی نمی دونم چرا اینقدر پیچوندنش.
خیلی راحت: ۱۰۰۰۰ ریال می شه هزار تومان و چهارتا صفر بردارن می شه ۱ ریال که باز، ده‌تاش می تونه بشه همون یک تومان. دیگه اینقدر تغییر ریال و تومان و اینا نداره.
واللا من ریاضی ندان هم به نظرم رسید در ریاضی کار اشتباه وجود داره یا این که بدشون نمی آد گیج بشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کاملا مخالفم چراکه باعث افزايش بيش ازحدگراني خواهدشد همين حالا دولت نميتونه جلوي گراني روبگيره .مردم باريال بالا عادت کردن مثلا پيراهن صدهزارتوماني حلافرض کنيم درصورت حذف 4تاصفربايدآنرا 100تومان بخرن فروشنده بااين بلوشويي که توجامعه هست وهچکس به هيچکس نيست خيلي راحت مياداين جنس روميکنه مثلا110تومان وباهمين فکرقبلي به خيال خودش 10تومان بيشترروش نکشيده درواقع به پول امروز10000تومان ميشه تمام اجناس روهمينجوردرنظربگيريم وهمينطوريک ريال يک ريال پدرمردم رودرميارن اگه قدرت پول ملي روبالاببرن ديگه نيازي به اينگونه ماست مالي کردن نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نخواهد داد چرا که افزایش صفرها تنها یک علامت از بیماری اقتصادی است درست مثل تب در بدن .اگر طبیب صرفا به رفع تب اقدام کند بدون اینکه عفونت شایع شده در بدن را ریشه کن کند دوباره آن تب عود خواهد کرد.اینجا هم درسته که ممکنه چند ماهی بصورت روانی و گرگیجگی مردم شاهد تغییر در رفتار های اقتصادی باشیم ولی در نهایت باز تورمی که ناشی از نبود علم در بین مسئولین هستش باعث افزایش صفرها خواهد شد.
جوادزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اجرای مصوبه حذف صفر باید به دولت آینده واگذار شود. در این دولت مردم به اندازه کافی با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند که تحمل یک شاهکار دیگر از این دولت خصوصا در نزدیک انتخابات باعث تبعات ناگوار است
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نظرم اگر ششتا صفر را حذف کنید بهتر است ؟؟؟!! آنوقت ریال از دلار با ارزش تر می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف سه صفر منطقیه ولی چهار صفر مردم رو برای تبدیل پول فعلی به تومان دچار سختی خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
حذف سه صفر منطقیه ولی چهار صفر مردم رو برای تبدیل پول فعلی به تومان دچار سختی خواهد کرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تا 10 سال آینده مطمئن باشید 2 تا از صفرها بر میگردد.تا تولید واقعی و ارتباط با دنیا نداشته باشیم .بی فایده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اقتصاد ایران یک بیمار سرطانی هست، لطفا دست بهش نزنید شاید چند روزی بیشتر زنده بماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
برخی کشورها میلیارها واحد پولیشون میدادن یک دونه نون میخریدن اینها اگر چهارتا صفر بردارند با رعایت شرایط قابل قبول است ولی شرایط ما اینجوری نیست و چهار صفر خیلی زیاد است شرایط هم مهیا نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
از آنجا که مسولین تصمیمی نمی گیرند که منافع مردم رو تامین کنه مخالفم به جای مهار تورم و رونق تولید میان ۴ صفر از واحد پولی کم کنن اینطوری فقط اختلاص ها کوچکتر به نظر میان
باقرفتحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نظرم بجای حذف جهار صفر اعضای دولت محترم دولت محاکمه شود که این 8 سال کشور را از همه نظر ویران کردن
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
آیا با حذف 4 صفر اختلاسها و رانت خوریها کم میشود ؟
این کشور در وحله نخست نیاز به یک قانون ضد فساد دارد تا دستهای دراز شده به سوی بیت المال را قاطعانه قطــــــع کند .
محمدقاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف
چقدر حالا هزینه چاپ اسکناس های جدید میشه بماند... ما مشکلمون بیشتر این دولت هست . این دوسال رو به خیر بگذرونیم فقط... ایشالله که مجلس مخالفت میکنه...
فاطمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم
حمیدخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به یزدان اگر ما خرد داشتیم / کجا این چنین روز بد داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
فرمایش آقای را گوش نکردی که فرمود در همه زمینه ها پیشرفته کردیم فقط در عدالت کمی مشکل داریم.!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم
کشور پیشرفت اقتصادی که نداشته هیچ در همه زمینه ها پسرفت هم داشتیم
حذف چهار صفر فقط یه گول زنک بیشتر نیست

سخنگوی دولت نمیخواد بفکر حیثیت پول ملی باشه بفکر حیثیت پدری باشید که شب با وست خالی بر میگرده خونه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کلا پول ملی حذف کنیم به جاش یه پولی که ارزشش کم نشه جایگزین کنیم مثل فرانک سوئیس یا دلار امریکا یا دینار عراق یا حتی پولی افغانی
بله پول افغانی هم خوبه !! چون ارزشش کم نمی شه !!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم چرا که این صفر های بی ارزش باعث سرافکندگی مردم می‌شود جز گیج کردن مردم کارایی دیگری ندارد.
یک بار در فرودگاه خود شاهد بودم که در صرافی در مقابل یک اسکناس صد دلاری یک فرد خارجی متصدی دوبسته پانصد هزاری بعلاوه کلی پول دیگه گذاشت جلو ایشان که طرف مات مانده بود و متاسفانه صحنه دردناکی برای ما بود که تا این حد پول ما بی ارزش شده.
بالاخره باید این کار بشه هرچه زودتر بهتر
احمد
|
France
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با حذف صفرهای فساد و اختلاس و پارتی بازی و قانون شکنی و بی تقوایی و نامسلمانی و حق کشی و... موافق تر هستم تا حذف صفرهای پول ملی
حسن
|
United States of America
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
آیا با اجرای این لایحه موافقید یا مخالف؟
بله


آیا با نظر سخنگوی دولت مبنی بر «حفظ حیثیت ظاهری پول ملی در مقایسه با سایر ارز‌های بین‌المللی در صورت حذف صفرها» موافقید؟
بله


آیا شرایط کنونی، زمان مناسبی برای اجرای حذف صفر‌ها از پول ملی است؟
ربطی به شرایط ندارد و کاری است که باید قبلا می شد. انگار مسئولین کشور فقط ذهن شان را باید درگیر یک کار نمایند که اگر این کار حذف صفر باشد از کار دیگر بازمی مانند.


فکر می‌کنید تأثیر اجرای این لایحه، بر اقتصاد بیمار ایران چیست؟
ربطی ندارد. دو موضوع کاملا جدا هستند. انگار می خواهید سیستم نوبت دهی در بانک را که مربوط به رفاه مراجعه کنندگان است با سقف وام پرداختی که مربوط به حوزه اعتبارات است، مرتبط نمایید


آیا به نظر شما در بلند مدت، دوباره شاهد رشد نقدینگی خواهیم بود و باید به فکر حذف صفر‌های دیگر باشیم؟
نیاز نیست از الان به فکر این مشکا در آینده باشیم فعلا مشکل کنونی را دریابید


به نظر شما مهم‌ترین مانع در برابر موفقیت این طرح چیست؟
کاری خارق العاده ای نیست که مشکل خاصی برایش متصور بود.

در شرایطی که بیش از پنجاه کشور در سال‌های اخیر به سمت حذف صفر از پول ملی رفته‌اند، آیا ایران می‌تواند تجربه‌ای موفق همچون ترکیه و هلند داشته باشد و یا به مانند برزیل و ونزوئلا این طرح در ایران نیز با شکست مواجه خواهد شد؟
حذف صفر به نوبه خود هیچ ربطی به اقتصاد کشور ندارد . هلند و ترکیه اقتصادشان را بهتر مدیریت کرده اند و برزیل و ونوزوئلا نه. به حذف صفر ارتباطی ندارد


و در پایان به نظر شما، انگیزه دولت و بانک مرکزی از پیشنهاد این لایحه چیست؟
انگیزه راحتی محاسبات، تجسم ذهنی پول های کلان.
مثلا الان کسی اختلاص کرده، آنقدر صفر جلوش دیده میشه که آدم فقط میگه زیاده و هیچ تصوری ذهنی براش نداره.
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کاملا مخالفم .
در شرایط کنونی تورم سنگین همراه با رکود این کار فقط باعت اتلاف بی نتیجه سرمایه های ملی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تنها باید یک صفر را حذف کنند وگرنه دوباره دردسر داریم و باید هر عددی را ضرب در هزار کنیم ببینیم چند می شود
مانند حالا که واحد پول ریال است و باید یک صفر کم کنیم تا تومان به دست آید
حذف یک صفر کافی است
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالف - وقتیکه هنوز تورم کنترل نشده مشکل ها چند برابر خواهد شد . افزایش قیمت ها بیشتر و شیب تورم افزایش خواهد یافت .
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
از ناصرالدین شاه پرسیدند: فلانی را می شناسی؟
جواب داد: این پدر سوخته خیلی فحش میده ؛ حرمت فحش را از بین برده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
البته خوبه چون درانجام معاملات عددهای عجیب وغریب نوشته نمیشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
موافقم
کیانوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
طرح در کل خوبه کشورهایی مثل ترکیه هم چنین کار رو انجلم دادن اما چند تا سوال
با حذف چهار صفر از پول ملی و تغییر اسکناس های رایج کنونی آیا توجیح اقتصادی و هزینه در حذف اسکناس های قبلی و وارد کردن اسکناس های جدید به چرخه مالی کشور وجود دارد ؟
با حذف چهار صفر مبالغ پایینتر از 10000 ریال چه میشود ؟
امکان بازیافت هزاران میلیارد تومن اسکناس قدیم در چرخه اقتصادی وجود دارد یا هزینه مضاعف بر دوش اقتصادی پول خواهد بود؟
میلیاردها تومن سکه ضرب شده با آلیاژهای مختلف چه تکلیفی دارند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بنده بازنشسته لیسانسیه هستم این طرح موقعی می‌تونه موفق باشه که تحریم نباشه ولی الان خودم هم دارم گیج میشم با انجام اینکار چه برسه به مردم که بالای ۷۰ سال دارند و می‌خواهند ملکی را بفروشند!!! انجام آن در این شرایط باعث شکست طرح میشه بهتره بمونه برای وقتی که مزاحم اقتصادی نباشه و مردم دغدغه مالی نداشته باشند الان زمانش مناسب نیست//
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بنده بازنشسته لیسانسیه هستم این طرح موقعی می‌تونه موفق باشه که تحریم نباشه ولی الان خودم هم دارم گیج میشم با انجام اینکار چه برسه به مردم که بالای ۷۰ سال دارند و می‌خواهند ملکی را بفروشند!!! انجام آن در این شرایط باعث شکست طرح میشه بهتره بمونه برای وقتی که مزاحم اقتصادی نباشه و مردم دغدغه مالی نداشته باشند الان زمانش مناسب نیست//
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
واقعیت این است که در یک اقتصاد ملتهب و بیمار با تورم و بیکاری ساختاری حذف صفر به خودی خود کارساز نیست. هزینه و فایده این موضوع در کوتاه مدت می تواند اثر گذار باشد آن هم بصورت روانی و الا در میان مدت چنانچه سایر شرایط تغییری نکند باز هم روال قبلی ادامه خواهد یافت.
مصطفی2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
در شرایط کنونی یک صفر باید به پول ملی اضافه میشد
مثلا ده هزار تومان میشد 100هزار تومان تا ارزش پول ما میزفت بالا
با 10تومنی میرفتیم 8دلار بخریم تا دلار ارزشش کمتر میشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به جای حذف چهار صفر از پول، فقط یک صفر از قیمت ها کم کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ممنون از انتشار نظرات مردم که واقعا فراموش شده هستند با وجود اینکه صاحب این مملکت هستند

به شروط زیر موافقم:

1.شفاف سازی دارایی و درامدهای همه مردم خصوصا تمامی حقوق بگیران دولت و سایر دستگاه های دولتی و حکومتی و انتشار اونها در سایتی مخصوص بدون ممیزی و سانسور و استثنا مانند بساری از کشورهای پیشرفته

2.تصویب قوانین عادلانه مالیاتی خصوصا مالیات بر درامد و مالیات بر دارایی. محاسبه کف درامد ماهیانه به نحوی که هر ماه هر خانواده قادر به پس انداز حداقل دو میلیون تومان از درامدش باشد و نیز قادر به مسافرت ماهیانه هم باشد و استثنا کردن مردمی که زیر آن کف درامد دارند که با توجه به شرایط کنونی اقتصاد ایران کف برا ی خانواده 2 نفره باید حدود 8 میلیون تومان در ماه باشد

3 حذف پول کاغذی ... با این کار تمامی نقل و انتقالات مالی از طریق کارتهای بانکی انجام خواهد شد و فراریان مالیاتی و صاحبان تجارتهای کثیف و ... شناسایی شده و اخذ مالیات نیز براحتی از طریق چک کردن حسابهای بانکی میسر خواهد بود

4.لغو انحصار افراد، گروهها ، سازمانها ، شرکتها و بنیادها از هرگونه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، تولید و توزیع

5.انتقال واقعی مالکیت معادن ، مخازن و ثروتهای خدادادی زیرزمینی و ... به ملت ایران، قطع ید دولت از دست اندازی به درامدهای ملی و انتقال درامد استخراج، تولید و فروش ان به حسابهای همه ملت ایران به طور مساوی: تنها درامد دولت از طریق مالیت باشد مانند همه کشورهای پیشرفته و سرمایه ملت به جیب ملت برود

6حذف سوبسیدها و یارانه ها و بالا بردن کف درامد ملت به کف واقعی که حدود 8 میلیون توامن خواهد بود

7 انتشار قوانین و مقررات به هنگام تصویب و بدون سانسور و از بین بردن رانت اطلاعاتی

8 خارج کردن بانکها، نهادها، بنیاد و سازمان های دولتی، خصولتی و شبه دولتی از بنگاه داری

بازگرداندن شرکتها و داراییهای ملت ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دولت سر در گم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دولت فعلی میخاد افتضاحات تاریخی خودش رو پاک کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نطر اینجانب ممکن است عواقب و اثرات پیش بینی نشده و پنهانی داشته باشد لذا مصلحت در این کار نیست ضمنا این کار احساس ملموس تورم را از بین خواهد برد و تنها مزیت آن همین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به جای حذف چهار صفر از پول، یک صفر از قیمت ها کم کنند. چه بهشتی میشه ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اینا همش بهانه ای بیش نیست تا دولت پول بیشتری چاپ کنه و نتیجش میشه تورم بیشتر . وقتی بخایم پول جدید رو وارد کنیم مردم باید برن بانک پول قدیمی بدن جدید بگیرن . حالا از کچا معلوم حجم پولی که دولت چاپ میکنه همونی باشه که در جامعه هست ؟ امیدوارم منظورمو رسونده باشم
علی دایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
یکی از تصمیمات نامناسبی که دولت می‌توانست در این مقطع حساس اقتصاد ایران بگیرد همین تصمیم حذف چهار صفر از پول ملی است! اکنون که کشور در تحریم است و تورم رکورد ۲۵ سال گذشته را شکسته و به بالاترین سطح خود رسیده است، سطح عمومی قیمت‌ها بالا رفته است، دولت به جای آنکه به آحاد مشکلات جامعه رسیدگی کند و راهکارهای لازم را برای برون‌رفت از وضعیت کنونی پیش‌بینی کند، راهکارهایی را به مرحله اجرا می‌گذارد که می‌تواند ایجاد سرگرمی برای مردم و بازی کردن با اعداد تلقی شود
علیرضا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با حذف صفر مخالمم وبا تغییر واحد پولی از ریال به تومن موافق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تغییر واحد پول ملی رابطه مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارد وقتی شاخص توسعه اقتصادی منفی است و تورم دو رقمی و آمار بیکاری هم دو رقمی است پس در این شرایط تغییر واحد پولی فقط و فقط کاری نمایشی و بیهوده است
اقتصاد ایران دچار رکود تورمی شده که چهار عامل تولید ، اشتغال ، درآمد و تجارت بر روی آن نقش موثری دارند و تحریم ها هم بر بیماری اقتصادی کشور اثر مستقیم گذاشته
پس تا عوامل بالا کنترل نشوند و مازاد نقدینگی از بازار خارج نشود ، وضع اقتصادی بهبود نمیابد
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
به نظر من هر 1000 ریال باید بشه یک ریال جدید. اونوقت 10000 ریال میشه همون یک تومان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دلار رو برگردین به 1000 تومن خیلی از صفرها کم میشه
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
مخالفم چون دولتمردان ما ثابت کردند که هر کاری شروع کردند آخرش سقوط بوده. در این مورد سقوط وحشتناک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با سلام ِکاملا موافقم. در مواجهه با سایر ارزها و در مسافرتهای خارجی ضعف ارزش ریال ملی واقعا موجب وهن ایرانیان و سر شکستگی است حتی در سفر به عتبات نوع برخورد با ریال ایران موجب تحقیر ایرانی وایران است. صرف نظر از از مبانی اقتصادی که صاحب نظران باید بررسی کنند اما اثر روانی مثبت آن قابل انکار نیست.
حمید کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
دلبر جانان من ، برده دل و جان من / برده دل و جان من ، دلبر جانان من!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
خواهشا فقط ریال رو ریال جدید نکنن که پاک قاطی میشه. تومان جدید برابر ده هزار ریال. جالبه که معنی لغوی تومان هم ده هزاره. متاسفانه در پیشنهاد دولت ریال جدید هم برابر هزار ریال قدیم مطرح شده که بارمالی و مشکلات محاسباتی به همراه داره.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
هیچ مشکلی حل نخواهد شد
فقط یک آشفتگی دیگر اضافه می شود
بنده پنجاه سالم هست. حداقل ده سال اخیر را به خوبی یادم هست تمام این ده سال هر روز اقتصاد ایران بدتر از دیروز بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این اقدام خوبی است ولی باید ادامه دار باشد یعنی هر 4 سال یکبار انجامش دهند وگرنه با این تورم حذف 4 تا صفر آنهم یکبار، کمکی نخواهد کرد....
وطنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
با سلام
بدون شک تاثیر واقعی بر اقتصاد نخواهد داشت، اما از لحاظ وجهه و اعتبار بین المللی هم شده به نظر می رسد کاهش تعداد صفرها الزامی است. علاوه بر این، کاهش تعداد صفرها محاسبات و شمارش را برای مردم آسانتر می کند. پیشنهاد می شود به جای چهار صفر ، پنج صفر از پول ملی حذف شود. با توجه به اینکه هم اکنون حدود 100.000 ریال معادل یک دلار است، بهتر است 5 صفر از پول ملی حذف شود که در آن صورت یک دلار معادل یک واحد از پولی ملی می شود. این امر به لحاظ کلاس و اعتبار جهانی هم قابل توجه است. علاوه براین با توجه به تورم مزمن در کشور، دیر یا زود فاصله بین پول داخلی و دلار یا سایر اسعار افزایش یافته و کاهش تعداد صفرها ارزش خود را از دست خواهد داد و لذا در کاهش تعداد صفرها خسست به خرج ندهید.
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صد درصد موافق
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اگر چه این کار ضروری است، ولی تا وقتی اقتصاد به یک ثبات نرسیده و تورم در حد یکی دو درصد نشده است موافق نیستم. چون بعد از چند سال دوباره باید همین کار را بکنید. این دوباره کاری قابل قبول نخواهد بود. نکته دیگر اینکه خود این تغییر پول، علاوه بر تحمیل هزینه به اقتصاد، سبب تورم می شود. چرا که کالای 600 تومانی الان آن موقع به هزار تومان قدیم یا یک تومان جدید به فروش می رود. به خصوص اینکه ما ایرانی ها معمولا عادت نداریم چول خورد را پس بدهیم. پوند انگلیس را اگر 20000 تومان گیریم، هر پنس آن می شود 200 تومان. در بازار انگلیس یک پنس که هیچ، با ده پنس هم کمتر چیزی می توان خرید. ولی در این کشور، یک پنس در معاملات داده می شود. ما ایرانی ها به دلیل خصوصیات مثبت یا منفی که فعلا بحث ما نیست، به هم می بخشیم و رد و بدل نمی کنیم. این خودش باعث می شود که کالای 600 تومانی الان را یک تومان یا همان هزار تومان بفروشیم و تورم زا خواهد بود. نکته سوم هم مشغول کردن دولت و ودستگاههای دولتی را در پی خواهد داشت. از همه مهمتر، با رواج معملات با کارت، معمولا کمتر از اسکناس و سکه استفاده می شود. در نتیجه مسئله چاپ و هزینه چاپ زیاد پول کم ارزش هم تا حد زیادی از بین رفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
کشور ترکیه وقتی خواست صفر رو حذف کنه معاون بانک جهانی رو وزیر اقتصاد کرد، ما کی رو میخواهیم وزیر اقتصاد کنیم، شریعتمداری یا جهانگیری رو؟!! جای اینها رو می خواهیم عوض کنیم؟ مسخره ترین کاری که در این وضع میتونه اتفاق بیفته، فقط برای عده ای پول مفت از منبع طراحی، چاپ و پخش در می یاد. چیزی تغییر نمی کنه!
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
این اقدامات برای سرگرمی مردم هست فقط. اجناس با این طرح گرون تر هم میشن چون در قسمت نظارت و اصلاح امور اقتصادی هیچ فرقی ایجاد نمی شه، فقط اسکناس ها نو میشن و اعداد رندتر. اما در کل موافقم، به شرط ثبات نسبی بازار و خروج بازار و اقتصاد این کشور زییا از هرج و مرج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
بنده کاملا مخالفم معتقدم اینهم طرحی است که بعضیا مغرضانه مطرح کردند واقعا با این اقتصاد خراب میشه این طرح را اجرا کرد ؟ ابدا
تجربیات تا بحال نشان داده طرحهایی به این بزرگی نتوانسته در کشور خوب اجرا بشه چون عده ای نمیگذارند خصوصی سازی به کجا رسید بنام مردم مطرح شد ولی بکام بعضیا وووو اگر میخواهید فاتحه همه چیز را بخوانید این طرح را اجرا کنید
ناشناس
|
Austria
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
صد در صد موافقم
جباری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲