بازدید 55181
خوانده می‌شوید؛

شمارش معکوس برای آغاز سهمیه‌بندی بنزین؛ آیا در شرایط کنونی با سهمیه‌بندی موافق هستید؟

خرداد ۹۴، در حالی که مردم عادت کرده بودند اول هر ماه منتظر سهمیه بنزین ۶۰ لیتری برای استفاده در یک ماه باشند، یکباره دولت تصمیم به تک نرخی کردن بنزین گرفت و سهمیه بندی را به خط پایان رساند؛ اما حالا اخبار غیر رسمی از شروع دوباره این طرح از بامداد جمعه خبر می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 01 May 2019

خرداد ۹۴، در حالی که مردم عادت کرده بودند اول هر ماه منتظر سهمیه بنزین ۶۰ لیتری برای استفاده در یک ماه باشند، یکباره دولت تصمیم به تک نرخی کردن بنزین گرفت و سهمیه بندی را به خط پایان رساند؛ اما حالا اخبار غیر رسمی از شروع دوباره این طرح از بامداد جمعه خبر می‌دهند.

حال پس از گذشت حدود چهار سال از آخرین سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت، دولت دوباره به فکر کارت‌های سوخت و سهمیه بندی افتاده و حتی در چند وقت اخیر با فراخوان ثبت‌نام کارت سوخت، نشان داده که برای سهمیه بندی بنزین آماده است.

در این میان اخبار غیر رسمی از شروع سهمیه بندی از بامداد جمعه حکایت دارند. هرچند روز گذشته، سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ضمن تکذیب برخی شایعات درباره افزایش قیمت بنزین از ساعت ۲۴ پنج‌شنبه گفت: تاکنون چنین چیزی به ما ابلاغ نشده است و تاکید داشت روند ثبت نام کارت سوخت از مالکان خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های فاقد کارت سوخت همچنان ادامه دارد.

با وجود رد خبر یاد شده از سوی اسماعیلی، خبرگزاری فارس گزارش داد طرح سهمیه‌بندی بنزین احتمالاً از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و قیمت بنزین سهمیه‌ای احتمالاً ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر خواهد ماند. برخی منابع خبری نیز از بنزین آزاد معمولی با نرخ ۲۵۰۰ تومان و سوپر آزاد ۳۰۰۰ تومانی خبر می‌دهند.

شمارش معکوس برای آغاز سهمیه بندی بنزین؛ آیا در شرایط کنونی با سهمیه بندی موافق هستید؟

آنچه مسلم است، اینکه دولت به زودی سهمیه بندی بنزین را آغاز می‌کند، زیرا معتقد است در شرایط کنونی و با توجه به اختلاف نرخ سوخت در کشور‌های منطقه با ایران، قاچاق سوخت بسیار جذاب است و با این روند، شاهد خروج منابع سوخت و ارز از کشور خواهیم بود. همچنین در جهت مدیریت مصرف سوخت بیش از هفده میلیون خودروی بنزینی، افزایش نرخ سوخت، بهترین گزینه است.

مخالفان سهمیه بندی بنزین، نسبت به سیگنال منفی این اقدام در بازار داخلی آن هم در شرایط کنونی اقتصاد ایران و جهش تورم در سبد کالا‌های مصرفی خانوار هشدار می‌دهند.

برخی نیز معتقدند اگر دولت با هدف از بین بردن جذابیت قاچاق به دنبال افزایش نرخ سوخت است، باید به نرخ فوب خلیج فارس، قیمت گذاری سوخت را انجام دهد، اقدامی که به نظر می‌رسد، فعلاً در دستور کار نیست و نرخ آزاد همچنان برای قاچاقچیان جذاب خواهد بود و برای مردم اثرات منفی در معیشت و هزینه‌هایشان خواهد داشت.


نظر شما در این باره چیست؟

آیا سهمیه بندی، بهترین راهکار برای مدیریت مصرف سوخت است؟

قیمت بنزین سهمیه‌ای چقدر باشد؟ 
 
* چند لیتر بنزین سهمیه‌ای، اختصاص یابد؟

آیا با سهمیه بندی بنزین، قاچاق سوخت از بین خواهد رفت؟

نتایج مثبت سهمیه بندی بنزین چیست؟

تبعات منفی سهمیه بندی و افزایش نرخ آزاد بنزین، در اقتصاد ایران چیست؟

فکر می‌کنید با سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت، تورم چه سمت و سویی خواهد داشت؟

با فرض مثبت بودن سهمیه بندی، به نظر شما به هر خودرو چند لیتر بنزین سهمیه باید اختصاص یابد؟ نرخ آزاد چند هزار تومان باید باشد؟

به نظر شما، سهمیه بندی بنزین در کنار حمایت از مصرف کننده برای انتخاب خودرو مناسب و روز دنیا، گزینه مناسب‌تری نیست؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴۳
به تورم ونزوئلایی سلامی عرض کنیم و خدا قوت هم به تیم اقتصادی تدبیر و امید.
روحانی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
موافقم حداقل امسال تکلیفمون مشخص میشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
یک دفعه مردم را بکشید تا هم شما وهم مردم راحت بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بیشتر به جوک شبیه است که از فردا سهمیه بندی می شود و شما امروز نظرخواهی گذاردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
لظفا توضیح دهید در صورتی که چهارمین ذخایر نفت را داریم و هزینه بنزین برای دولت فقط هزینه پالایش و انتقال آن است چگونه میلیاردها یارانه می دهد در شرایطی که نفت هم به سختی صادر می کنیم
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خدایا نجاتمون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۲:۱۵
دلار ۱۴۵۰۰
یورو ۱۶۳۰۰
سکه ۵۰۶۰۰۰۰
سانتافه یک میلیارد ناقابل !!!
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اگه خوب بود چرا از اول برداشتنش
چون فقط این‌که احمدی نژاد مبدعش بود
نه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
انچنان رونق اقتصادی ایجادمیکنم که دیگرکسی نیازمندیارانه نباشد !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اینم تیر خلاص
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
سهمیه خوبه ولی باید ۱۵۰ لیتر باشه.۶۰ لیتر کمه. اگرم میخوای جلوی قاچاق رو بگیری با همین ۱۵۰ تا هم میتونی..مازادشو هم که خودت بخری دیگه قاچاقچی فکر نکنم براش بصرفه ده لیتر بیست لیتر از هر نفر بنزین جمع کنه ببره صادر کنه
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اونایی که میگید خدا به فریاد برس. آخه خدا به کدوم فریاد برسه؟ ما باید بریم فریاد بکشیم تا خدا هم بهش برسه. اینکه هیچی نمیگیم که دیگه نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
آن هایی که مچ بند بنفش می بستن و تا صبح خواب رو از ملت گرفته بودن تحویل بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
از پس فردا از کرایه تاکسی ها گرفته تا شیرمرغ گرون میشه
قیمت اجناس در جمهوری اسلامی ایران به دو فاکتور وابسته ست
1-قیمت ارز
2-قیمت بنزین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
تابناک جان لااقل درباره نظراتی که مردم دادن یه تحلیلی برو
سوال قبلیت رو هم که با چهارصدتا کامنت ولش کردی به امان خدا
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بهانه دولت قاچاق بنزین هست درحالیکه قاچاق بنزین و گازوئیل با تریلی و خط لوله دائمی انجام میشود. نا با باک خودرو
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ممنون که نظرمونو پرسیدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
.... آنچه به جایی نرسیده و نمیرسد فریاد و زجه است....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
سوخت الان مفت مفت لیتری ۱۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
همیشه در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری، رؤسای جمهور هر بلایی که میخواهند سر مردم می آورند چون دیگر برای دوره بعدی نمیتوانند ثبت نام کنند تا مؤاخذه شوند
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خیر برای اینکه هر روز از شهر تا روستای ما که رفت و برگشت ده کیلومتر هست هم برای کار و بردن محصولات کشاورزی بنزین روزی دو لیتر جوابگو نیست . چون در چنین جاهای ماشین با مصرف بالا فقط تردد میکند چون بعد از چهل سال روستا اکثرا اسفالت نشده اند
رادمنش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اگر دولت حسن نیت و عرضه دارد حداقل اول کارت سوخت را راه اندازی کند تا مانع قاچاق شود بعد به فکر گران کردن بیفتد
حسنعلی
| Germany |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مگر نظر مردم ارزشی هم دارد؟ فقط کنسرت و بی حجابی یا بدحجابی نباشد سایر موارد ابداً مهم نیست!
معلم ناامید
| France |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
با این همه گرانی و فشار به یک شرط موافقم اونم آزادسازی واردات خودرو است وگرنه این خیانت و جنایت حقوق شهرودی است هم گرانی خودرو هم گرانی بنزین هم گرانی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چرا به عقب برمیکردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
اگر هشتاد میلیون ایرانی بعنوان کار بر اینجا نظر مخالف با گرون شدن بنزین بدن چهار پنج نفری از سایبریها توی یک اطاق نشستن و با چند تا لب تاب و گوشی و پی سی چند لحظه یکبار یک نظر موافق و تفرقه افکن میزارن تا نتیجه کار بشه اون چیزی که آقایون میخوان و نهایتا هم گرون میشه و نظر سازی آقایون هم میشه نظر سنجی. ملت همه سرکاریم بخدا.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
پاسخ سیوالات به ترتیب
۱_خیر .آزاد سازی کامل بهترین راه است
۲_۳۵۰۰تومان
۳_۷۵لیتر
۴_خیر
۵_ فعلا راه دیگری نیست
۶_تورم شدید در قیمت کالاها
۷_تورم نجومی خواهد شد. بعدا باید به سوی عادلانه سازی دستمزدها و اصلاح نظام مالیانی رفت
۸__سهمیه ۷۵لیتر قیمت آزاد ۸۵۰۰تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
اگه سهمیه هر خانوار 120 لیتر در ماه باشه با سهمیه بندی موافقم
همراه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ما موافق باشیم یا نباشیم اصلا مهمه ؟؟؟؟؟؟؟؟ یه چیزی بگو بگنجه داداچ
از کی نظر مردم برای مسئولین مهم شده عزیز دل برادر
پاسخ ها
Ns
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
هر وقت پای همه پرسی هست بدون میخان کار خودشونو
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خدا شاهده دیروز خانمه یه بسته ماست و یه بسته خرما برداشت وقتی فهمید روی‌هم می‌شه 40 و خرده‌ای، برد خرما رو گذاشت سر جاش. دلم آتش گرفت... این رسمش نیست به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
به خدا مردم گناه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
باید سوخت و ساخت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
سهمیه بندی بر اساس ماشین عادلانه نیست. یعنی افراد صاحب چندین ماشین به ازای هر کدام سهمیه جداگانه بنزین دارند و هرچقدر تعداد ماشین هایت کمتر شود سمیه ات کمتر می شود و برای افراد بدون ماشین به صفر نیز می رسد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اختصاص سهمیه بر اساس ماشین! "هر که ماشین اش بیش بنزین اش بیشتر"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق. یه خورده از مردم فرانسه یاد بگیریم که چگونه جلوی افزایش چند سنت قیمت بنزین ایستادن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اینهم یکی از ان ۶ درب باقی مانده مبارزه با تحریم امریکا است !!؟؟
که امروز روحانی در سخنرانی خود و در حالیکه می خندید !؟ از
. آن یاد کرد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
واقعا مگه به نظر مردمه. هرکار دلشون میخواد می کنن. قاچاق سوخت!!!!خنده داره همیشه یه بهانه ای هست یعنی نمی تونن جلوی قاچاقچی رو بگیرین باس کل ملت تحت فشار باشن این چه جور تزی . قاچاقچیا که مشخصن نمی خواین لوشون و جلوشونو بگیرین چرا ملت رو هالو فرض کردین؟؟؟؟!!!!
بنزین باید بشه لیتری 7000 تومن. با این کار قاچاق از بین میره. مصرف هم یک سوم میشه. وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خوبی؟؟؟؟؟؟؟
بعد تورم چند درصد بشه خوبه؟ 7 هزار درصد خوبه؟
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بنظر شما افزایش هفت برابری قیمت بنزین چند برابر بر هزینه های خانوار می افزاید؟؟
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
احتمالا پسر روحانیه خخخ
جانعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
گلابی
خوب بگو ماشین کم مصرف تولید بشه و جلوی قاچاق سوخت گرفته بشه نه اینکه بنزین گروم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
شما همونهایی هستی که تو این انقلاب ثروتهای کلان بدست اوردن ونفست از جای گرم بیرون میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
فقط گلابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
پسر کدوم حاج آقائی هستی شما گل پسر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
فقط بنزین نیستش که همه چیز گرون میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
به جای بنزین 7000 می توان کارهای زیادی کرد. مثلا تمام جایگاه ها دوربین ثبت شماره ماشین دارند می توانند چک کنند که هر خودرو چقدر مصرف بنزین دارد و با کارت واقعی همان خودرو دارد بنزین می زند و نیازی به افزایش و سهمیه بندی نیست. چون خودرو های با مصرف بالا قابل رهگیری و بازخواست هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ماذا فازا؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اصن بشه لیتری صدهزار تومن بجاش بذارن ماشین های دست دوم ارزان قیمت خارجی وارد بشه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
فک کنم اینجا نظرات فیلتر میشه وگرنه حتما نظرات قشنگتری میگرفتی وقتی باید بنزین بشه هفت تومن که پایه حقوق قانون کار بشه حداقل نه تا ده ملیون
مسئولین بفهمن که وقتی قیمت نفت تو آمریکا ۵دلاره حقوقشون چقدره بعد بیان حرف بزنن فک نکنن مردم نمیفهمن
مهدی
| Germany |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خدا شفات بده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
احتمالا برای شما عزیز برادر هم مقداری پول به حساب دولت واریز میشه تا بیشتر بتونید اختلاس فرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
آخه نفهم، بنزین 7000 تومانی برای درامد 5000 دلاری است نه درامد 100 دلاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
برای شما پولدارا که رقمی نیست اما کارگری که کرایه ماشینش دو برابر میشه چکار کنه اضافه هرینه های پول سر ویس بچه ها ، اضافه هزینه پول مواد غذایی بابت حمل و ... چکار کنه و قشر متوسط به پایین که حدود 90 درصد مردم هستند و تفریحشان فقط رفتن پیک نیک بود حالا دیگه اونم از بین میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
لطفا حرف نزن این مودبانش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
موافقم - مرگ یکبار شیون یکبار - همچین نرم نرم بیچارمون کردن که صدامون هم در نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
یواش یواش به اونجا هم میرسیم و اونجا را هم رد میکنیم بعد 40 سال دیگه یک میلیارد پول تو جیبی مدرسه بچه برای خرید بستنی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
دقیقا درست گفتی ، باید بشه 7000 تومن ، چون این ملت مفت خور تا 4 شنبه میشه میزنن تو جاده و میرن ویلا ... یکی نیس بگه کجای دنیا مردم بدون کار کردن مفید اینقدر حال و هول میکنن ؟.. یه عده هم که عصر ها یزنن بیرون برن تو خیابونا ول بچرخن تو پاساژا ... خانمها هم که صبحا تو خیابون ول هستن ... همش بخاطر همین مفت بودن بنزینه ... طرف بلور فروشی توی شوش داره و رفته خیابون فرشته میشینه ... ازش هم بپرسی اهل کجایی .. با لحجه میگه طهلاان ... پول بنزیت مفت پورشه شازده رو چرا من بدم ؟ اونی که تو عمرش یه دوچرخه هم تو دهاتش نمیتونه سوار بشه چرا باید یارانه بنزین یه مشت مفت خور رو بده ؟!! تازه به نظرم همین بنزین لیتری 7000 تومن هم فقط 30 لیتر در ماه داده بشه و مازادش حتی لیتری یک میلیون تومن هم داده نشه 111

ممنونم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
گلابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ناشناس ۱۵:۱۲ فکر کردی اونی که ویلا و پورشه داره مهمه براش بنزین چقد باشه؟مردم بیچاره باید بسوزن تو این گرونی،وگر نه که سرمایه دار از خداشه همه چی گرون بشه چون هرروز میاد رو سرمایه اش. عاقلانه فکر عامو.
اصغرکارخانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بنظر من سهمیه بندی بیفایده است هدفشون گرانی و

ایجاد تورم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
زنگنه تویی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
ناشناس 15 و 12مگه تهرانی بودن افتخاره اگر الان سمنان،کرمانشاه یا تبریز پایتخت بود حتما شما به اهل اون شهر بودن میبالیدی در ثانی اگر فکر میکنی بنزین اتومبیل مردم گرون بشه بقیه ش میاد تو جیب شما کاملا در اشتباهی فردای گرانی بنزین همه اجناس بشدت گرانتر میشود تجربه هم خوب چیزیه
بله موافقم. باید واقعیت را بپذیریم و خودمان را برای اخر خط اماده کنیم!!!
هر چه زودتر بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اخر خط
خوب گفتی
m87
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
هزاران بار باهات موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
شماهایی که مچ بند بنفش می بستید و در خیابان ها و کوچه ها دور دور راه انداخته بودید و خواب رو از ملت گرفته بودید باید از همون موقع خودتونو واسه آخر خط آماده میکردین
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
به امید آخر خط
دیگه از این زندگی نکبت بار خسته شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
جوک نگو عامو. آخر خط با کدام مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟
ده هزار تومان هم شود جیک نمی زنن. فکرشو بکن هزار تومان داره می شه دو هزار و پانصد یعنی 150 درصد داره می آد روش و مردم دارن چیکار می کنن؟ رفتن صف کشیدن که یه باک بنزین بزنن و مثلا یکی دو هفته بنزین ارزان مصرف کنند . خود دولت هم می دونه مردم هیچ واکنشی نشان نمی دهند فقط محض احتیاط چند روز زودتر اعلام کرده تا مطمئن به بی بخار بودن ما مردم بشه ..
من کاملا موافقم. این همه ترافیک. این همه جاده های شلوغ. این همه یارانه پنهان که به میلیاردرها داده میشه همش باعث میشه که موافق باشم. حتی راضی ام یه مقدار متعارف سهمیه بدن به هر نفر حتی اونائی که ماشین ندارن و علاوه بر اون سهمیه، بنزین بشه لیتری ده هزار تومن البته به شرطی که باعث افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خسته نشی واقعا. کشتی ما رو با شرطت. حتما باعث تورم نمیشه. باعث رشد و شکوفایی هم میشه تازه!!!!!!!!!!
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مگه میشه قیمت کالا دیگه بالا نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
شما واقعا در ایران زنگی میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
کسی که ماشین ندارد از تاکسی یا اتوبوس استفاده نمی کند هیچ کالایی نمی خرد در صورتی که هزینه حمل و نقل در قیمت تمام کالاها تاثیر دارد
حسین
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
دوست عزیز این باعث نمیشه به همچین توهمی برسی که گرون شدن بنزین باعث رشد و شکوفایی مملکت بشه اونم تو شرایطی که حقوق یک کارگر کفاف 10 روز زندگیش رو هم نمیده
طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اگر شما پولداری که حرفت درسته. برات خوبه. اگرم فقیری بمون تا پولش بیاد تو جیبت. نمی بینی کوچه ها و خونه های حاشیه شهرها رو. آره وایسا بیان برات خرجش کنن.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
با چه نوابغی شدیم ۸۰ میلیون.
متاسفم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
من فکر میکنم اگر یک ماشین بخرید نظرتان بجز این باشد. کمی حالت عقده ای داشت نظرشما باور کنید!
برای نظر دادن بهتر است کمی اینده نگری کنیم و خیلی فاصله نزدیک را فقط لحاظ نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ناشناس۱۴:۱٨ با پرچم آمریکا. تو ازهشتاد میلیون هستی مگه با این پرچمت؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
با وجود معایبی که دارد اثرات مثبت آن بخصوص در دراز مدت بسیار بیشتر است
اما مردم نباید به جو گرانی ناشی از آن دامن بزنند این به نفع همه است.
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
انچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم ک دیگه کسی محتاج یارانه نباشه !!!!
سهمیه بنزین حتما باید اجرایی بشه تا قاچاق نشه
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بنظر شما دلیل قاچاق سوخت بی ارزش شدن ریال هست در برابر دلار یا به ظاهر ارزان بودن بنزین ؟؟؟؟چرا حقوق کارگران ایرانی با حقوق کارگران همسایه ایران مقایسه نمیشه ولی بنزین با اون مقایسه میشه مشکل اینجاست که دولت داره همه چی که واسه ش سود داره میبره بالا ولی حقوق کارگرها سرجاش
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
به نظر شما قاچاق بنزین را چه کسی انجام می دهد با این سیستم دقیق لوله کشی و بارگیری و حمل و نقل جلوی چشم همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
برادر من اینها میخان همه چیز رو گرون کنند بنزین بهونست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ارزش پول ملی ببرن بالا بنزین قاچاق نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
کسی به قاچاق کار ندارد. افزایش حقوق کارکنان دولت مانده باید از طریقی پول آن تامین شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
وقتی پول ملی شما با خاک یکسان میشه ، باید بنزین وگازوئیل قاچاق بشه . بیا دلار را به مرز هزارتومان برسانند ببینند باز هم قاچاق میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چرا همش ما مردم بهای خرابکاری آقایون رو باید بدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
معمولا اول چاله را میکنن بعد منار را برمیدارن میگذارن تو جاش شما میگی منار را بگذارن کجا
فاتحه هممون خونده است
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
پس نظرت اینه،
احسنت به نظر تو،میخوای کلا سرباز و کادرای لب مرزن بردا،داخل مملکت درامدو ثابت نگه دار،همه چیزو صد برابر گرون کن،خیالت راحت بشه که چیزی قاچاق نمیشه،فعلا به پیاز ده تومنی سلام کن تا بقیشم بیاد تو کاست،مرد مومن ماهی یه تومن حقوق میگیری میخوای بنزین ده تومنیم بزنی،بهونتم شده ترافیک و چیو چی
مگه فقط تو مملکت تو ماشین هست؟نصبت به مساحت و جمعیت چقد ماشین هست؟؟؟؟
کار از جا دیگه بو میده جیب خالیه کلید کردن رو بنزین توام حال میکنی اره خوبه
هزارتا بدبختی میاره همین گرونی
منتطر موج جدید تورم ناشی از گرانی بنزین باشید.خدا به دادمون برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
نمیزان زخم هامون یکم خوب شه هی نمک می پاشن
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
وقتی خودتون ساکت بشینین کسی به دادتون نمی رسه اخبی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خدا بیکار نیست ملتی به بی عرضگی ما رو نجات بده!
اصلاً دیگه نظرمردم و کارشناسهای اقتصادی شرط عمل نیست. هرکاری دلشون بخواد می کنن . خدایا به فریاد برس .
انهایی که کارت سوخت ندادند تکلیف چیست بدبختی ما این است که در ایران اول مکنار را میدزدند بعد دنبال چاه میگردنند شما نمیتوانید همه چیز را بروز کنید فقط فشار بر مردم به روز ترین چیزاست
یک میلیون قاچاقچی سوخت ناراحت شوند بهتر از آن است که 80 میلیون قشر پایین و متوسط جامعه در سختی قرار بگیرند. بهتر است جلوی قاچاق با قوه قهریه گرفته شود تا بنزین بالا برده شود مگر آنکه دولت دنبال کسب درآمد از جیب قشر ضعیف جامعه باشد زیراکه قشر با حقوق بالای ده میلیون برایش این بحث ها جوک قبل خواب است.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مبارزه با قاچاق سوخت بهانه است برادر من.هزارتا راهکار برای مبارزه با قاچاق وجود داره که دولت میتونه انجامش بده وبنزین رو گرون نکنه.اما از اونجایی که کسری عضیم بودجه و عول نقدینگی وجود داره، دولت تدبیر و امید بجای راه حلهای منطقی و پایدار همیشه آسون ترین راه
راه رو که همانا دست کردن تو جیب ملت هستش رو انتخاب میکنه.یه روز دلار رو گرون میکنه یه روز طلا و سکه رو بالا میبره یه روز پیاز رو نجومی میکنه یه روز خودرو رو فصایی میکنه و ایندفعه هم رفته سراع بنزین
زسما مردم را هدف قرار دادید تو این وضع و اوضاع با تحریم و قیمت دلار و سیلاب و گرانی هر روز و هر ثانیه کالا و قیمت افتضاج خودرو این بدترین کاری هست که می نوانستید بکنید .نو خارج حداقل ماشبن ارزونه اگه بنزین گزونه . اینجا همش گزونه با قلدری و همینه که هست !!!! متاسفم یرای مسئولین که سکوت کزده اند . فکر میکنم مسئولینمان در کشور دیگری زندگی می کنند چون اصلا اوضاع را نمی بینند و نمی فهمند .

ولی یکبار برای همیشه میگم مشکل قیمت دلار و بی ارزشی پول ملی را جدی حل کنید . هم جلوی فاچاق گوشت ، بنزین و کالای اساسی گرفته میشه هم جلوی افزایش قیمت ها .. هم نیاز نیست حقوق ها را اینقدر اضاقه کنید که مجبور باشید یک راه برای پر کزدنش از جیب مردم پیدا کتید ، که اونم بنزین باشه
موافق سهمیه بندی بنزین هستیم هر چند قاچاقچیان و ثروتمندانی که یک گاراژ ماشین دارند موافق نباشند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
عزیز دل برادر اتفاقا اونایی که ی گاراز ماشین دارن به تعداد ماشیتشون هم بنزین سهمیه ای دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
عزیزم اونایی که یه گاراژ ماشین دادن که لنگ این رقما نیستن فشارش بازم به قشر متوسط و ضعیفه
این ملت بیچاره شدن موش آزمایشگاهی هر دولتی که میاد تمام تئوریها و نظریه های خام و نپخته خودشو رو این مملکت و ملت آزمایش میکنن! جالبه امروز رو یه عقیده و نظر کارشناسی بسیار اصرار و پافشاری میکنن که اگه اجرار نشه یا بالعکس چنین میشه و چنان میشه و....... پس از مدتی دقیقاً 180 درجه چرخش میدن کل موضوع رو مگه همین دولت سهمیه بندی رو برنداشت مگه نگفتند از اساس غلط بوده پس چرا الان همون برنامه رو اجرا میکنن
با سلام
آستانه تحمل مردم رو به پایان است.
اگر کارد به استخوان برسد نتیجه اش ممکن است با تحلیل هایی که می شود ، متفاوت باشد.
به هر صورت هر اقدامی اگر نهایتأ منجر به بهبود شاخص های رفاهی مردم گردد قابل پذیرش است در غیر اینصورت سفره ای که نان خشک نیز در آن نایاب شود آدم هائی را در کنار خود آماده می کند که مثل بمب ساعتی خواهند بود.
قرار بود دولت خدمتگزار با شیب ملایم اصلاحات اقتصادی را انجام دهد
همه میدانیم موضوع سهمیه بندی و کارهای مشابه، کاربردی بسیار کوتاه مدت دارد. همه ی این موضوعات عواقب بدی در اقتصاد و برنامه ریزی دارد و راه فصاد را برای افرادی که در حواشی هرم قدرت قرار دارند را باز میکند. این سهمیه بندی عوارض بسیار بدتری از سهمیه دلار های ارزان دارد که همه دیدند چه مقدار از آن به مصرف واقعی رسید. هر قدر گلوگاه های کنترلی را زیاد کنیم ، گره های کوری را اضافه میکنیم که باز کردن انها انرژی بیشتری می طلبد. اگر تصور میکنیم مردم همراه سیاست هایمان هستند چرا به مردم اعتماد نمیکنید و از آنها کمک نمیخواهید؟
کمک بخواهید که چگونه رفتار کنید و چگونه تصمیم بگیرید؟ کمک بگیرید و اعتماد کنید البته در شرایطی این راه کار مشگل گشاست که اعتماد مردم را داشته باشید وگرنه هر سیاستی را بخواهید به تنهایی انجام دهید و به مردم تحمیل کنید جز خسارت به کشور و عموم مردم ، نتیجه ای نخواهد داشت
اقا این واقعا به یک تهدید امنیتی تبدیل میشه اگر زورتون میرسه به مقامات بگین امسال اینکارو نکنند - بسیار خطرناکه -
1000 تومان به 2500 تومان قاچاق رو از بین نمیبره مردم رو له میکنه - هرطور میتوانید سر و تهش رو جمع کنین
از ماست که بر ماست...سکوت همه ما در قبال هر سیاست نادرست از گذشته تا الان نتیجه ایی جز این ندارد...پس حق گلایه نداریم چون خودمون انتخاب کردیم
آخه الان همینطوری مردم دارن له میشن سهمیه بندی چی آخه ؟ آقا قیمت رو پلکانی گرون میکردن که اینطور الان به غلط کردن نیفتن، پس فردا همه چی دو برابر میشه ، ده برابر شده بودا دو برابر دیگه اضافه میشه
دست دولت تدبیر و امید درد نکنه که به جای پیشرفت هر روز داریم به قعر چاه نزدیک میشیم و عقب گرد حسابی زدیم به امید این که هر چه زودتر به ته چاه برسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
داریم میریم اون کلید رو پیدار کنیم.
همین امروز سه خبر در تابناک همزمان چاپ شده
1- ایت الله مکارم شیرازی :داد ملت از تورم و گرانی بلند شده
2- خودکشی در خط 4 مترو
3- دختر جوانی که جانش به امپول 30 میلیونی بند است
قضاوت با شما
فقط فشار برمردم...دولت تدبیر و امید واقعا راست میگفت روحانی کاری میکنم به این ۴۵ تومن نیازی نداشته باشید الحق که راست میگفت
حداقل یارانه را دوبرابر کنید همه چیز که ده برابر کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
تو بگو نفرات را زیاد کنند تا ما تو صف نمونیم.
از فردا قیمت همه اجناس و کرایه ماشین گران خواهد شد - مگر میشود بنزین گران شود و قیمت باربری ها و حمل کالا ها افزایش پدا نکند -خدا بداد مردم ما برسد - متاسفانه در هیچیک از تصمیماتی که دولت میگیرد نظر مردم را نخواسته
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۲:۱۵
دلار ۱۴۵۰۰
یورو ۱۶۳۰۰
سکه ۵۰۶۰۰۰۰
سانتافه یک میلیارد ناقابل !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بفروش اگه دلار نوزده تومنی داری
دولت به فکر تنها چیزی که نیست مردمه.
فکر خروج ارز از کشوره ؟
یکی نیست بگه دروغگوها اگر فکر نصرف بنزین هستید چرا کیفیت خودرو ها رو بهتر نمیکنید ؟
یه مدت سهمیه بندی میشه بعد دوباره آزاد میشه به قیمت ۲۵۰۰ تومان.
باید یارانه آن را به مردم بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
متاسفم برات
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
نمی ترسین مردم رودل کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مشکل شماها هستید که با شنیدن پرداخت پول جو گیر می شوید هنوز عواقب پرداخت 45000 تومان یارانه تمام نشده است
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مفت خور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بشین تا بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بشین تا بهت بدن.
من با سهمیه بندی موافقم ولی در کلانشهر تهران ماهی 60 لیتر واقعا کم است با کلی ترافیک و سربالایی و طرح زوج و فرد و طرح ترافیک واقعا فقط پولدار ها میتوانند در این شهر زندگی کنند.
بنزین باید ۱۰۰۰ بمونه سهمیه اضافه هم ۱۲۰ تا بشه دیگه بقیش بشه دو دلار که کسی نخره . مسافر کشی شخصی قانونی نیست . باید سهمیه روی رانندگان تاکسی هم روش نظارت بشه که اگه کسی تخلف کرد دیگه نتونه راننده تاکسی باشه مجوزش هم لغو شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
بابا یکبار هم که شده ارزونتر کنید وگرنه گرون کردن که هنری نمیخواد
تیر خلاص به ۹۶ درصد ملت

شما که میگفتید در بنزین خودکفا شدیم ؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اینها حرف زیاد میزنند . می گفتند نفت وگاز وبرق وآب باید مجانی وبه خانه های مردم لوله کشی بشه . برای همین است که سفره های ما بوی نفت میده .
موافقم.چاره دیگری نیست.اما قیمت بنزین سهمیه 2000باشد و قیمت شصت لیتر دوم 5000 تومان و قیمت ازاد 10000.ضمنا برای وانت و تاکسی بنزین 5000باشد. و برای هر فرد فقط یک سهمیه باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
تنهایی به این نتیجه رسیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
حالت خوبه ؟اصلا تا حالا بازار رفتی .نکنه از مسئولان عزیزی که از قیمت هیچی خبر نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
جای شما نوابغ در تصمیم گیری خالی است واقعا حیف از این همه استعداد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
فکر کنم دولت داره از مشاوران با تجربه ای چون شما استفاده میکنه
گران کردن بیخردی محض است بنزین به آتش گرانی ها ریختن است
موافقم.چاره دیگری نیست.اما قیمت بنزین سهمیه 2000باشد و قیمت شصت لیتر دوم 5000 تومان و قیمت ازاد 10000.ضمنا برای وانت و تاکسی بنزین 5000باشد. و برای هر فرد فقط یک سهمیه باشد.
امیدواریم عرصه هر چه بیشتر تنگ تر بشه تا وضعیت زودتر مشخصشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
وضعیت مشخصه، هیچ اتفاقی قرار نیست بیافته از فردا گرئنی بنزین باز همه صحبت ها و همه جا بحث بر سر درستی و غلطی این کاره و بعد از چند روز دوباره همان آش و همان کاسه
من رای نمیدم

چون رای نمیدم برام مهم نیست چی میخواد بشه
خودرو هم ندارم اما راضی از این وضعیت اسفبار نیستم
حذف تیم اقتصادی دولت
حذف تیم سیاسی دولت

تنها راهکار این است..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
حتما بعد هم تیم احمدی نژاد و قالیباف بیان
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
با حذف یک جزء کوچک ، یک مشکل بزرک حل نمیشه.
تعرفه واردات ماشین صفر بشه و اجازه واردات ماشین دست دوم هم داده بشه
ما اون پانصد میلیون اضافه را میزاریم بانک با سودش بنزین ازاد میگیریم
دلار چهار برابر شد، مسکن مهر اسمش شد مسکن امید، پاسپورت ایرانی همون یه ذره اعتبارش هم نابود شد، رابطه با غرب خراب تر شد، رابطه با همسایگان بدتر شد، هر روز شاهد افزایش قیمتها هستیم، اختلاس هم که نگو صد رحمت به بابک زنجانی، بنزین هم که سهمیه ای شد. (تفاوت این دولت با دولت احمدی نژاد). زنده باد دولت تدبیر و امید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
نتیجه میگیریم مشکل جای دیگست
به هیچ عنوان. دولت به مشکلات دیگه باشه. این کار باید با فرهنگ سازی اصلاح بشه
سلام، با اين شرايط اقتصادي مردم اصلا کار عاقلانه اي نيست. بابا يه ذره هم فکر مردمباشيد. بنزين2500 توماني يعني 150% گرون تر شدن همه کالاها. 150% نشه 50% که گرون ميشه.
به نظرم بنزین باید لیتری ده هزار تومن بشه ما از مسؤولان باید تشکر کنیم که اینقدر ملت ایران را قوی و پوست کلفت کردن الان اگه از آسمون سنگ بباره و بمب اتمی هم سرمون بریزن برا ملت ایران با قلقلک دادن یکیه . مردم ایران قدر این عزیزان زحمت کش مسؤولان را بدونیم مبادا ناشکری کنیم
1- افزایش به 2500 تومان هیچ تاثیری در قاچاق بنزین ندارد زیرا همچنان فاصله قیمتی با کشورهای همسایه و فوب خلیج فارس زیاد است و سود آن برای قاچاقچیان جذاب!!!!
2- افزایش قیمت در هر سطحی که باشد به بازار شوک وارد می کند!! چه افزایش قیمت کم باشد یا زیاد، بنابراین حالا که قرار است جامعه شوک دیگری را تحمل کند حداقل قیمت به فوب خلیج فارس نزدیکتر شود.
3- با افزایش بیشتر قیمت می توان سهمیه ماهانه را هم تا 80 لیتر افزایش داد در غیر این صورت لطفاً به قیمت بنزین دست نزنید و برای مردم دردسر درست نکنید.
اولا با این قیمت، هنوز بنزین قاچاق خواهد شد و مشکلی حل نمی شود.
دوما تاثیرات شدید بیکاری به وجود می آورد. فراموش نکنیم افراد زیادی از طریق رانندگی زندگیشان را می گذرانند. اسنپ که درصد خودش را افزایش داده و پول راننده کمتر شد. حالا بنزین هم گران تر. قطعا با این وضعیت بسیاری از این افراد مشکل بیکاری پیدا خواهند کرد.
سوما با توجه به اتفاقات اقتصادی سال گذشته، افزادی که ثروت مند بودند چهار پنج برابر سود به جیب زندند و فقط مردم عادی روز به روز بد بخت تر شدند. با اینکار ثروتمندان باز می توانند رانندگی کنند چون دو برابر و نیم با توجه به سود چهار پنج برابری آنها چیزی نیست. اما برای افراد عادی موضوع بسیار بزرگ خواهد بود.
چهارما هربار دیدیم با گرانی بنزین نرخ بسیاری از کالا ها و خدمات افزایش پیدا کرد.
یک مسئول باید خیلی احمق باشد اگر وضعیت زندگی مردم و مشکلاتی که این کار به وجود می آورد را بداند و سوال کند موافق هستید؟ با چی موافق باشیم؟ با بد بخت شدنمان روز به روز؟ از کدام آدم عاقلی بپرسی بدبختی مردم مورد تایید هست یا خیر جواب مثبت می دهد؟
این پرسش ها توهین به ملت است. واقعا می خواهید این نوع سوالات بپرسید؟ بفرمایید چند نمونه مشابه در زیر هست که آنها را هم بپرسید:
مردم آیا موافق هستید همه تان را در گورهای دسته جمعی چال کنند یا خیر؟
مردم آیا موافق هستید خانه خرابتان کنیم یا خیر؟
در این موقعیت که داد مردم از گرونی ها در اومده وقت گرونیِ بنزینه آخه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
فدات شم کجادادمردم درامده اگرصدامون درامده بود این حال وروزمون نبود
متاسفم برای رائی که به بی تدبیران دادم...کسانی که دائم دستشان در جیب ملت است..
بنزین 7 هزار تومان بشود و یارانه به کالاهای اساسی بدهند، شاید اینطوری از گرسنگی نمیریم امسال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خیلی وقته که مرده ایم. فقط فکر میکنیم زنده ایم
پیشاپیش به مردم خیلی صبور تسلیت عرض می کنم. اجازه ورود تکنولوژی هیبریدی را بدهید تا مصرف به یک پنجم برسد. مشکل را با ایجاد هزاران مشکل حل نکنید. مافیای خودرو در ایران برای سود کلان خود همه مردم را از بین خواهند برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اقایان ازهمین صبوری مادارن بهترین استفاده برای خودشون میکنن
خدایا مرگ
در شرایط حاضر سهمیه بندی بهترین گزینه میباشد .مقدار سهمیه حدود60 لیتر برای کلان شهر ها و45 لیتر برای سایر مناطق با نرخ2000 تومان و آزاد 4000 تومان. بدین ترتیب قاچاق بنزین در صورت کنترل ارگانها کم شده ولی قیمتها کمی افزایش خواهد داشت که بایدمسئولین جدا" کنترل نمایند . بالاطبع تورم نیزکمی بالا خواهد رفت اما کنترل و نظارت دولت میتوانددر کوتاه مدت آنرا ثابت نگهداشته و تصمیمات مثبت و بروز در جهت رفاه عمومی جامعه اتخاذ کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بابا بچه جان حرف نزنی نمیگن لالی ها....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
عزیزم نفست ازجای گرم بلند میشه قیمتهاسرسام اورمیره بالا وطبقه کارگربدبخت ترمیشن
خدایااااااااا
دیگه کافیه.....
دیگه نمی تونیم.......
ای خداااااااااااا......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چرا هنوز جا داریم .

من بیشتر از مردم بیزارم تا آقایون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مردم سیب زمینی
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مردم میتونن
خوشحالیم که آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
نه امریکا بلکه هیچکس........فعلا هرکاری دلشان می خوادمیکنن
راه کار دولت در مقابل کاهش درآمد نفتی
طبق گفته مسئولین هدف جلوگیری از قاچاق می باشد چون قیمت بنزین مثلا فرض کنیم در پاکستان قیمت یک لیتر1 دلار است که می شود 14 هزار تومن ، ایا با 2500 شدن قیمت جلوی قاچاق گرفته می شود؟؟؟؟؟؟
پس معلوم می شود قاچاق بهانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چون صدای کسی درنمیادهرکاری دلشان می خوادبه سرمادرمیارن ازپراید7میلیون به 50میلیون الی اخر
واقعیت این است که از دستشان در رفته است ،فقط خدا عاقبت ملت را بخیر کند. این دوره تاریخ هم عین تمام ادوار دیگر حداکثر یک فصل کتاب تاریخ خواهد بود.برای ما که این دوره زندگی کردیم سخت است. کسی که میخواند چیزی حس نخواهد کرد.
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
امیدوارم فصل پایانی تاریخ باشد.
بدترین اقدام ممکن در شرایط حاضر سهمیه بندی بنزین است.
الا برکت ا........................................................................................................................................
نظر مردم هیچ وقت قابل احترام نیست
ظریف توییت زده به ترامپ که اگه ایران رو تحریم کنید ماهم بنزین رو گرون میکنیم
پاسخ ها
راوندی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خدای بیمزه بود
با گرانی به هر دلیل مخالفم اگر هزینه هایی که از این طریق می شد شفاف بود و مشخص می شد با آن دقیقا چه می کنند در حد معقول افزایش قیمت اشکال نداشت ولی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده بنزین را گران می کنند پول آن خرج اتینا می شود به هیچکس هم جوابگو نیستند پس بهر دلیل مخالفم
عالیه، من بودم میکردمش لیتری ۸۰۰۰ تومن تا تکلیف مردم و دولت به آخر خط برسه و بزودی همگی به نتیجه مثبتی برسند انشاالله.
جماعت خواب ...

اجتماع خواب زده ...

جامعه چرتی ...
بله همه چی باید واقعی باشه حتی نمایندگان ملت
نظر مردم ؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
شهر های بزرگ به بنزین بیشتری احتیاج دارد.
در شهرهای کوچک مثل آمل یا مثل میناب یا مثل اسدآباد یا مثل اردکان و غیره .... این سهمیه ماهانه شاید کافی باشد ولی در شهری مثل تهران و شهرهای بزرگ کافی نیست.
نتیجه اش اینه که نابهنجاری های اجتماعی زیاد میشود.

. خواهش میکنم مسئولان به این مهم توجه کنند.
دولت اگر میخواهد بنزین را گران کند اولا گور خودرا گنده چون بقدری گرانی میشود که مردم به خانه های انها جهت بردن مواد خوراکی حمله میکنند بهترین راه استعفا وتعغیر عوامل اقتصادی است خوب است دولت بفکر افراد کمدرامد باشد درصورت گرانی بنزین شهروکشور بکام پول دارهامیشود کمی هم بفکر فقرا باشید که نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
در این نظام کسی استفا بده نیست ب دهد هم میره یه پست دیگه میگیره
آیا مردم برای دولت مهم هستند. خیر به هیچ وجه آیا دولت دلش به حال مردم سوخته است .خیر به هیچ وجه آنچه که برای هیچ کس مهم نیست مردم هستند . مردم چه گناهی کرده اند با گران شدن سوخت قیمت اجناس بسیار بالا رفته ومردم از نفس خواهند افتاد چاره کار در مدیریت صحیح است که متاسفانه این دولت ندارد/.
مرگ برامریکا
پاسخ ها
میلیمتر
| United States of America |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
به خدا اگه بدونی چرا این شعار رو میدی
این سهمیه بندی بنزین بر اساس کد ملی چی شد ؟؟ عادلانه ترین کاری که میشه کرد به نظر من همینه.. به مردم عزیزی که تو شهر نفت خیز هستن و اونجا زندگی میکنند هم باید سهمیه بیشتری بهشون تعلق بگیره..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
حالا اقایان یه چیزی گفتن شماهم باورکردین..........کی چیزی گفتن وعمل کردن
دولت و مجلس از دیماه ۹۷ دارن میگن بنزین سال ۹۸ گران نمیشور از نظر مردم گرانی بنزین در این شرایط یعنی مسئول دروغگو که وجود چنین افرادی یعنی فاتحه مملکت خوانده شود نه به گرانی بنزین
با این تصمیمات خلق الساعه که نشان از جبران کسری بودجه است و موجب فشار حداکثری به ملت قطعا شورش خواهد شد
مملکت رو هواست همه چی گران هست و فقط همدیگر را محکوم میکنند وحالا هم که بنزین که تاثیر گدار است بر تمام اجناس به قول خودشان غلی برکت الله میشود و این مردم هستند که ضرر پشت ضرر را تجربه میکنند این که نشد مملکت داری اقای ریس جمهور تدبیر ....
اگه تونستن تنگه هرمز رو ببندن اون موفع هم میتونن مشکل بنزین و قاچاق رو حل کنن
انگار دولت دنبال شر می گرده، صبر مردم هم حدی داره ...
بنزين سهميه اي حداقل بايد 120 ليتر باشد آخه 60 ليتر به كجا ميرسه؟! چرا اينقدر به مردم فشار مي آوريد؟؟؟
مصرف بنزین در کشور بطور متوسط 90 میلیون لیتر در روز است و اگر بنزین سهمیه ای همان 1000 تومن بماند و بنزین آزاد را به 2500 افزایش دهند و اگر فرض بگیریم نیمی از بنزین مصرفی یعنی 45 میلیون لیتر در روز با نرخ 2500 فروخته بشه . درآمد حاصل از این افزایش نرخ حدود 25 هزار میلیارد تومن در سال خواهد بود که میتونه بیش از 70 درصد خسارات سیل رو جبران کنه . ( خسارت سیل 35 هزار میلیارد تومن بوده ) ظاهرا دولت به فکر افزایش درامد خود است وگرنه این نرخ 2500 در کاهش قاچاق اثری نداره . اما هر چند این افزایش نرخ ف درامد 25 هزار میلیارد تومانی برای دولت داره اما اگه نتونند تورم ناشی از افزایش هزینه حمل ونقل را کنترل کنند مردم بشدت متضرر می شن و از طرفی تجربه نشان داده که دولت و... توان برخورد با متخلفین و کنترل تورم ناشی از افزایش نرخ بنزین را ندارند و لذا در شرایط فعلی افزایش نرخ بنزین نتیجه معکوس خواهد داد .
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اون بیست وپنج هزار میلیارد قراره کجا صرف بشه ؟ مگه داریم مگه میشه ؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مرد حسابی پول خسارت سیل رو من و شما نباید بدیم! برن از خزانه که ادعا میکنن پرپر هست بردارن!
هرچقدر تا حالا از روز اول سهمیه بندی خرج حمل و نقل عمومی کردن حالا هم میکنند! حمل و نقل عمومی یعنی مثل بقیه دنیا بشینی روی صندلی نه این که مثل ماهی ساردین له بشی توی اتوبوس!
اینهمه نظزیه را دولت نمی خواند تجربه وعلم نشان داده اگر بنزین لیتری یکملیون هم بشد تبعات ان تورم وگرانی وبی ارزشی ریال شده و دلار گران وقیمت بنزین در کشورهای همجوار اتوماتیک بدون انکه نقشی در تورم داشته باشند افزایش خواهد یافت وچون هزینه های دولت هم بعلت گرانی بالا میرود مجبور میشود بنزین را دوباره گران کند یعنی دور باطل و ویرانگراین تجربه شکست خورده را مدیریت میکنند ولی عبرت نمیگیرند
درآمد به ریال و مخارج به دلار ....معنی عدالت رو تازه متوجه شدیم . البته ما مردم هم بی تقصیر نیستیم . تو این همه سال فقط به شعارهای قشنگ و دل فریب نمایندگان و دولتمردان دل خوش کردیم و هر بار هم سرمون کلاه رفت....
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
درآمد به ریال است ولی کجای مخارج به دلار است؟ شما اگه یه ماشین معمولی بخوای با دلار بخری میتونی؟ خیر باید 90 درصد گمرکی و چیزای دیگه بکشن روش تا تحویلت بدن، پس درآمد به ریال هزینه به پوند و درهم امارات و غیره
دولت باید دست ا زسیاسی بازی در اقتصاد بردارند . هر رییس جمهوری که می اید برای انکه دور دوم هم رای بیاورد چهار سال با اقدامات خلاف بازار اقتصاد قیمت ها را کنترل می کند . اما در دور بعد ناچار می وشد که به واقعیت بازار تن بدهد. اگر با بنزین هم مانند سایر کالاها برخودر می شد و هر سال به اندازه نرخ تورم افزایش قیمت می یافت حساسیت اجتماعی و اقتصادی ان از بین می رفت و ملت هم تکلیف خود را برای استفاده از خودرو شخصی یا حمل و نقل عمومی بهتر می دانست. در بسیاری نقط دنیا قیمنت بنزین بر اساس قیمت نفت حی به صورت روزانه تغییر می کند یعنی کمو زیاد می شود نه فقط زیاد.
مرگ بر آمریکا ، متاسفانه یا خوشبختانه تنها چیزی که یاد گرفتم همینه ، ولی بعضی وقتها فکر می کنم چقدر مرگ به ما نزدیک تر هستش
پول نفت و گاز و اب و برق و مالیات و عوارض ها مختلف و ... که مفت از ملت میگیرند کجا میره توی جیب کی میره ؟؟؟
ملت را بیچاره کردیید
سهميه ماهانه حداقل بايد 120 ليتر باشه نه كمتر مازاد بر سهميه 1200 تومان. مگه دولت حقوقها را هم در حدود 20% افزايش نداده!!! پس بيش از 20% به قيمت بنزين اضافه كنند مردم عادي فقيرتر ميشوند. بماند كه به طبع گراني بنزين روي همه چيز تاثير گذار خواهد بود.
مرگ بر آمریکا...خخخخخخخخخخخخ
جدای از بی عرضگی وعدم اقتدارجهت تامین آبرومندانه زندگی مردم -در همه زمینه ها بایدعاقلانه مصرف شود-مسئولیت 95درصدصرفه جویی درمصرف برق آب گاز و سوخت بعهده حاکمان و 5درصدبعهده مردم است .اینهاکه مسئولیت پذیرنیستندبنابراین شروع می کنندبه خفه کردن مردم.اگربجای ارابه مرگ آنهم باقیمت سرسام آور خودروی استاندارددراختیارمردم قرارگیردهم امنیت وآسایش مردم تامین می شودوهم مصرف پایین می آید.ولی بی عرضگی ومافیانمی گذارند
دلم برای این مسئولین میسوزه !!

هر کاری میکنند نمیتونند ملت رو خفه کنند !!

از زندگی خستم ، مرگم آرزوست .
داریم به آخر فلاکت نزدیک میشیم
آقای روحانی به جای امریکا داری مردمو به زانو در میاری -حق ندارین در این شرایط بنزین گرون کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ازیک طرف تحریم های ترامپ ازطرف دیگرگرانی دولت فشارهرچه بیشتربه دوش کارگران ومردم طبقه پایین فعلا همه چی به ضررمامردم
بدون باید یکبار جرآت کند و قیمت بنزین را واقعی کند.
توجیه دقیق است اقدام با هماهنگی تمام قوا می تواند یکبار برای همیشه از اتلاف منابع مالی کشور جلوگیری کند.
پول بدست آمده بسرعت در جهت تسکین فوری و واقعی مشکلات اقتصادی دهک های پائین استفاده می شود.
منافع اینکار بسیار عظیم خواهد بود.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اولا که از این قبیل پول های بدست آمده زیاد بوده که قرار بوده خرج آبادانی کشور بشه ولی خبری ازش نیست، مثل همین هدفمندی یارانه‌ها که درآمد به دست آمده در جایی که قرار بود هزینه بشه نشد. میتونید تحقیق کنید. دوما گیریم سال دیگه دلار شد 30.000 تومن اونوقت دوباره دولت باید بازم یک با برای همیشه بیاد قیمت بنزین و بکنه 15000 تومن و تمام. و سال دیگه باز هم همین طور؟ برادر من اقتصاد وضعش باید درست بشه. چی واقعیه که قیمت بنزین واقعی باشه آخه
آقاجان مابندگان ناشکری هستیم اگردولتمان بمالطف کندبداخلاقی میکنیم اگرتوی سرمان بزننداطاعت وفرمانبرداری میکنیم اینرادولت محترم خوب میداندحالا جواب سئوال شماراخودتان بگوئید، بنزین بالامیرودتاپدرمردم رادربیاوردویاخیرکه مردم اندکی آرامش داشته باشند؟ اگرگفتیدجواب چیست؟
قاجاق سوخت کار مردم عادی نیست کار خودشونه مگر درآمد مردم ایران با مردم منطقه یکی است که قیمت را یکی در نظر می گیردید مگر مردم منطقه عقل خوشون را از دست دادند که ماشین مارا سوار بشوند مگر مردم منطقه هم مواد سوختی ما را دارندو خیلی از این مگرهای دیگر را باید لیست کرد بعد حرف زد بیایند صنعت خودرو را تعطیل کنند خیلی از مشکلات حل می شود واقعا می ارزد برای صد هزار نفر جمعیت 80 میلیون نفر هزینه بدهند اگر ما خورو وارد کنیم به راحتی سوخت صادر می کنیم و خیلی چیزهای دیگر ....فکر می کنید واقعا مردم می توانند نفس بکشند بیاید یک مرتبه جون مردم را بگیرید راحت شوید و همه را راحتتر ببرید
اخرای خطیم، در سراشیبی جنون وار گاز هم میدن.
تابناک ول کن این مردم بیچاره رو.کدوم مردم؟کدوم نظر؟اصلا نظرکیلویی چند؟
یه سال بعد تورم میزنه ارزش بنزین میشه هزار تومن امروز فقط کمر ملت میشکنه وقتی نمیتونیم تو خاک خودمون جلو قاچاق سوخت رو بگیریم نباید الکی شعار بدیم و دشمن تراشی کنیم
به نظر من در شرایط فعلی تحریم و تورم بالایی که هست این موضوع فقط به بدتر شدن اوضاع و بالا رفتن قیمت اقلام مرتبط و غیر مرتبط منجر میشه و یک تصمیم کاملا اشتباه محسوب میشه. باید اول جلوی رانتخواری و قاچاق گرفته بشه و در مرحله بعد دولت بتونه کنترل بازار و مجدد به دست بگیره و بعد بیاد تصمیم بگیره . نه اینکه اوضاع آشفته رو با تصمیم غلط آشفته تر بکنه و بعد خودش و بکشه کنار!!!!!!!!!
به نظر من در شرایط فعلی تحریم و تورم بالایی که هست این موضوع فقط به بدتر شدن اوضاع و بالا رفتن قیمت اقلام مرتبط و غیر مرتبط منجر میشه و یک تصمیم کاملا اشتباه محسوب میشه. باید اول جلوی رانتخواری و قاچاق گرفته بشه و در مرحله بعد دولت بتونه کنترل بازار و مجدد به دست بگیره و بعد بیاد تصمیم بگیره . نه اینکه اوضاع آشفته رو با تصمیم غلط آشفته تر بکنه و بعد خودش و بکشه کنار!!!!!!!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اینها که گفتی زیاد بود دولت سرگیجه میگیره .شمرده شمرده بگو بنده خدا ها بفهمند .
هر موقع که به ضرب الاجل تحریمهای خارجی می رسیم ( امسال 19 اردیبهشت) ، در داخل کاری صورت می گیرد که اثر تحریم خارجی بر زندگی مردم را تشدید کند. نمی شد این کاررا در تابستان انجام دهند؟
استراتژی دست در جیب مردم ..... ودیگر هیچ
با سلام

بنزین را سهمیه بندی کردید. الان شهرستان ها از نظر وسعت کوچک هستند. برای شهرستان هایی مثل ساوه و قائنات و رامسر و تمام شهرستان های ایران این مقدار بنزین شاید کافی باشد.
ولی برای شهر تهران و شهرهای بزرگ باید مقدار سهمیه بنزین بیشتر باشد.
در شهر تهران . واقعا تهرانی ها به بنزین بیشتری احتیاج دارند.
الان خانواده اکثر تهرانی ها ، مثلا مادربزرگ و پدربزرگ ها در شهرستان هستند. و شهرستان ها کوچک است . ولی تهران بزرگ است . و این تهرانی ها اگر میخواهند به خانوادهایشان سر بزنند با مشکل مواجه میشوند.

حداقل باید شهر های بزرگ ایران مثل تهران باید برای ساکنینش بنزین بیشتری در سهمیه در نظر بگیرید.
شهرهای تهران . مشهد . تبریز . اصفهان و .....
دولت تیشه دست گرفته به هر قیمتی ریشه مردم را بکند واقعا تلاششون قابل ستایش است . تا نابود کردن ما فقط یه یا علی مونده با اقتدار ادامه بدهید توفیق با شماست !
سلام ، با دو لایه کردن اقتصاد در هر قسمت و سطوحی مخالفم چون جز رانت و غیر شفاف کردن اقتصاد کشور چیزی به همراه نخواهد داشت
پیشنهادات:
1) تک نرخی کردن بنزین با قیمیت مطلوب منطقه ای
2) دادن بخشی از آن بصورت یارانه به مردم تا خود آن را مدیریت کنند تا آن کسی هم که ماشین ندارد و فقط آلودگی آن نصیبش می شود مانند کودکان و سالخوردگان و.... بتوانند از این سرمایه ملی که برای همه ایرانیان است نه فقط قشیری خاص بهره مند شوند
با سپاس
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چرا قیمت خودرو و تنوع خودرو منطقه ایی نیست؟ ماشین های پرمصرف با اجباز باید بخریم که مثلا یک عده ایی از کاری بیکار نشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
آفرین ، دقیقا درست گفتی ... اما همین قیمت منطقه ای هم باید فقط 60 لیتر در ماه به هر خودرو داده بشه و بیشتر هم داده نشه ، حتی لیتری 10 میلیون تومن ...
تنفر مردم روز به روز ازشون بیشتر میشه
کشوری به ثروت ایران رو ببینید به چه روزی انداختن
مگه نمی گن بنزین تولید داخله!!!!!؟
پس چرا.....
آخ جون قاطر سواری!
از وقتی که صداوسیما شروع کرد که بنزین قاچاق میشه و فریاد وا اسلاما و اینا سر داد فهمیدم میخوان سهمیه بندی کنن و قیمت رو بکشن بالا.
من کاملا موافقم بنزین بشه 7000 تومن
ولی به این دولت بی وجود میگم که تمامی آمار رو با اروپا مقایسه کن نه فقط اونی که به نفع شماست.
سطح رفاه بسیار بالا
تورم بسیار پایین
سطح بالای خدمات بیمه
تجهیزات کامل درمانی
ماشین های با کیفیت
خدمات شهری بالا
حمل و نقل عمومی با کیفیت
خدمات آموزشی با کیفیت

و ................................................................................................................
بعد میگن قیمت بنزین اروپا زیاده پس ما هم بکشیم بالا
واقعا که رو نیست سنگ پاشور رو هم رد کردن.
بزار گرون کنند در عوض تلگرام هست ، تو پیاده رو ها دیوار کشی نیست ، از همه مهم تر برجام داریم ، اب خوردن داریم ......
علی برکت الله
با سهمیه بندی به هر شکلی مخالفم. دو قیمتی شدن و سهمیه بندی شدن نتیجه ای جز فساد ندارد، قیمت بنزین و حاملهای انرژی باید بدون سوبسید باشد. قیمت فوب خلیج فارس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
جان من معنی فوب رو میدونی؟؟؟؟ چرا درآمدمون بر اساس قیمت فوووب نیست و فقط هزینه ها بر اساس این قیمته.
آقای رئیس جمهور
۱۰۰ روز اول برای شعار تبلیغی شما تمام شد و مشکلات حل شد!
۱۰۰ روز دوم با شیب ملایم قیمتها افزایش پیدا کرد!
این ۱۰۰ روزها.......۶ سال گذشت و شما از کارنامه پر از درد و رنج مردم احتمالا دفاع خواهی کرد
و الان بنزین که دقیقا در اسفندماه دولت اعلام کرد هیچ افزایشی در نرخ بنزین نخواهیم داشت!!
جناب رئیس جمهور؛ لطفا از یک وعده که به آن عمل کردید نام ببرید
و همان خوشتر که: هزار وعده خوبان یکی نکند
اما امیدوارم این آخر کار باشدچون مردم دیگه نای حرف زدن ندارند
آقای ترامپ لازم نیست تو به ما حمله کنی مسئولان ما خود مسرانه وبا تلاشی وصف ناپذیر مشغول نابودی این سرزمین هستند....
من کاملا موافقم. هم باید درآمدهای افراد واقعی بشه و هم خرج هاشون. این وسط یارانه پنهان و ... هم نباشه که بعضی ها بخور بخور راه بندازن. دیگه خود کردم میدونن و نحوه خرج کردنشون
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
جمع کن برو اروپا
اینجا ایرانه
کاملا موافقم 2000 حداقل قیمت

چی به سرمملکت اومد خدایا تو که نمی خوابی مردم چقدر صبر دارند جور کی میکشیم تا کجا تحمل کنیم
شما خوابی یا داری دروغ به ملت تحویل میدی صبح میگی خبری از سهمیه و....نیست و الان مردم بد بخت خاک بر سر واسه یه باک بنزین صف کشیدن تا کجا
فقط میدونم پای جون مردم نشستید واقعا دگه مردم چیکار باید بکنن ماچقد بدبختیم که هر تصمیمی بگیرند ماهم مبگیم چشم
از دولت در سایه برای این تصمیم شجاعانه و مدبرانه !! متشکرم
هروقت دولت با کسری بودجه مواجه میشه میخواد از جیب خالی مردم جبران کنه ...اخه کدوم اقتصاد دان تایید میکنه که در شرایط فعلی سهمیه و افزایش بنزین صلاح هست.....
سلام فقط میخواهم بگم له میشیم ما ملت نکنید .اگر میخواهید جلوی قاچاق سوخت را بگیرید نیروهای انتظامی و...در مبادی قاجاق مستقر کنید .ضمنا همیشه برنامه ها بدون فکر است من کسی را میشناسم از وضیعت بسبار خوبی برخوردار هست یه تاکسی داره گاز سوز هست هر دفعه بنزین سهمیه بندی میشه یک عالمه سود میکنه این اقا در تمام عمرش یک مسافر هم سوار نکرده.
کلا مردم تو این مملکت به سخره گرفته شدن. مملکت رو هواست. من یکی دیگه تحمل ندارم.به شرف و ناموسم قسم جدی میگم.
باسلام این کارهای غیرکارشناسی بازهم دودش به چشم این مردم بیچاره میره چون به شدت باعث افزایش قیمت های افسارگسیخته میشه
کاری که 8 سال جنگ نتونست مارو از پا دراره مسئولین دارن به نحو احسنت انجامش میدن.خدا بدادمون برسه
گرچه این نظرسنجی های هیچ تاثیری در روند تصمیمات نظام و مسئولین ندارد ولی مطلع باشید و هستید که چه به سر مردم و اقشار کم درآمد اومده و با این کار تیر خلاص دارید میزند قاچاق سوخت دست خود دولت و مسئولین هست و هیچ ربطی به قیمت بنزین ندارد پس اگر اینطور هست چون خودرو گران هست درب خودروسازها ببندید و چون پیاز گران هست هیچ کشاورزی حق کاشت پیاز را ندارد و غیره به همین قیمت فعلی با گران شدن کرایه های تاکسی و خودروهای مسافربر کلی فشار روی مردم هست چه برسه به اینکه بخواد قیمت بنزین هم افزایش پیدا کنه .
به نظرم دولت محترم به مردم اجازه مردن بده یه جارو مشخص کنه واسه مردن وقرارداد ببنده با گورستانها که مردم رو رایگان دفن کنند باور کنید مردم حاضرند به قیمت جانشان از این زندگی ننگین نجات یابند .اونوقت دولت ومردم مشکلشون حل میشه .نه دولت جوابگوی مردم است ونه مردم انتظار از دولت دارند.
با سلام
با اینکه اعتقاد دارم قیمت بنزین باید اصلاح شود، اما این افزایشی که اعلام شده (60 لیتر سهمیه به قیمت 1000 و قیمت آزاد 2500 تومن) نه تنها تاثیری در کاهش قاچاق ندارد، بلکه موجب له شدن بیشتر مردم و افزایش نارضایتی می شود . به نظر بنده بهترین سیاست به شرح زیر می باشد:
* 60 لیتر اول به قیمت 1000
* 60 لیتر دوم به قیمت 2000
* مازاد بر 120 لیتر به قیمت 8000
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
سی لیتر اول هزار تومن
سی لیتر دوم 4هزار تومن
مازاد بر این هم حتی یک قطره داده نشه
حتی لیتری یک میلیون تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
به اصلاح حقوق ها اعتقاد داری؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
موافق
اشتباهی منفی زده شد.
منننن میدوووونمممم کارموووون تموووومه
یادش بخیر "گلام" در کارتون گالیور
متاسفانه ناتوانی درکنترل قاچاق و....... موجب فشار چند جانبه به مردم است . مشکل دولت تامین مالی بوده و سایر مسائل مطروحه بهانه است .
گرونی روی گرونی....بیچاره مردم.....خدایا ما رو گشنه از دنیا نبر.
به جای اینکه بیایم پول ملی مون رو تقویت کنیم تا قاچاق سوخت انجام نگیره با افزایش قیمت سوخت و ایجاد تورم ارزش پول ملی مون رو داریم از بین میبریم
وقتی میگن جهالت و نادانی مرز مشخصی نداره همین هست
باور کنید اگر تمامی شروط آمریکا رو قبول کنیم انقدر که در حال حاضر دولت کشور عزیزمون داره بیچارمون میکنه نیست .
واقعا فکر میکنید مردم از کجا بیارن خرج ماهانه شون رو در بیارن؟ خونه و ماشین و لوازم زندگی پیشکش بابا نداریم که دیگه بخوریم همه چی رو 100 برابر کردید . یکشبه بنزین رو 2.5 برابر گرونتر میکنید و فکر نمیکنید مردم چه بکنن؟
خدا وکیلی دمه دولت آمریکا و عربستان و بحرین گرم حداقل مردموشون تو راحتی زندگی میکنن نه مثل ما که دولتمون همه اش دنبال جنگه اونهم با جیب خالی به پشتوانه غیرت مردم .
آقا نمیتونید مملکت اداره کنید حداقل به بقیه کشورها نگاه کنید هیج جای دنیا (بغیر از کره شمالی و سوریه و ونزوئلا) انقدر هر کی هر کی و قاراشمیش نیست .
تا کی از جیب مردم میخواهید مملکت رو بگردونید مگه چیزی هم باقی مونده ؟
خیلی کارهاتون قشتنگه حالا قیافه گرفتید که تنگه هرمز رو هم میخواید ببندید ...!!!!!! عمرا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
حتما انتظار دارن بریم دزدی!
کاری لازم است. منافع جمعی را ببینید. دود کردن بنزین مجانی، کار عاقلانه ای نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
منافع جمعی وقتی دود شد که دلار و قیمت ها چهار برابر شدند چرا منافع جمعی در افزایش ارزش پول نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
چی آقای پروفسور؟
می گویند درهمسایگان ما بنزین گران است آخر درآمد آنها را ببینید ماشین های کم مصرف آنهرا نگاه کنید نکنید بااین ملت بدبخت خدارا خوش نمی اید آ
با اين سهميه بندي ، امريكا رو نابود كردين كه !!!
حذف سفرهای زائد درون شهری ، تشویق مردم به پیاده روی ، دوچرخه سواری و استفاده از مترو و اتوبوس واحد ، اجازه واردات خودروهای کم مصرف حتی خودروی دست دوم ، اسقاط همه
خودروهای آلاینده هوا و از رده خارج ، فرهنگ استفاده صحیح و منطقی از خودروهای شخصی و ایجاد پارکینگهای طبقاتی در مناطق پر تردد شهرهای بزرگ از سهمیه بندی بنزین واجب تر است
نمیخوان جلو قاچاقچی ها رو بگیرن. مردم باید تاوان بدن. تاوان بی عرضگی بعضی ها و فساد یه عده دیگر رو باز مردم میدن
آقا بنظرمن عالیه
بنزین لیتری10هزاربشه عالیتره
تکلیفمون روشن میشه
اینقدر گفتین ترامپ نفت ایران رو تحریم کنه بنزین تو امریکا گرون میشه نفت تحریم شد بنزین تو ایران گرون شد! زیبا نیست؟
دو. کردن بنزین یعنی چی ؟ خوب وقتی این همه خودرو بی کیفیت را چند برابر قیمت دست مردم میدین و حمل و نقل عمومی و خیابانها را هم به امان خدا رها کردین چه موقعی دارید ؟ شما در عید نوروز و تابستان که مردم مسافرت می روند امار می گیربد مردم مسافرت هم نروند تفریح و سرگرمی پس چی؟ تابستان آب و برق مصرف نکنیم و زمستان گاز. بنزین مصرف نکنیم .گوشت و آجیل و خیلی چیزهای دیگه هم کرون شده و از سفره مردم کنار رفته پس آسایش و آرامش مردم چه می شود. چرا فقط با گران کردن و سهمیه و .... با مشکلات برخورد می کنید؟ مگر دولت نباید فکر مردم باشد ؟
عالیه چون دولت با اسلحه بنزین خودکشی میکنه
از بدبخت شدن خود و خانواده بدست دولت کریمه کمال تشکر رو دارا هستم.
با افزایش قیمت بنزین قیمت سایر کالاها افزایش پیدا می کند اگر به خاطر قاچاق بنزین است خب استانهایی که مرزی هستند قاچاق دارند گناه دیگران چیست که باید تنبیه شوند به این مدیریت می گویند مدیریت پادگانی واما چرا خودرو ی کم مصرف تولید نکردید سال ها گذشت ولی مدیریت منابع درست نشد تا کم می اورند دست مبارک را در جیب مردم فرو می کنند و مشکل را کدخدا منشی حل می نمایند
اون دوستانی که میگن گرون شدن بنزین باعث میشه قاچاق کنترل بشه بخونن :

1- بنزین 1000 تومانی با توجه به قیمت دلار اون طرف مرز درمیاد 7 سنت. اگر 2500 تومان بشه، قیمت میشه 17 سنت.
17 سنت رقمیه برای یک لیتر بنزین؟ اگر نیست پس دلیل گرون کردن بنزین چیه؟

2- کنترل قاچاق سوخت خیلی راحته. همه میدونید که قاچاق داره از شهرهای نزدیک مرز انجام میشه. شما سیستمهای کنترلی رو بیشتر کنید. این استدلال که برای اینکه قاچاق نشه ما گرون میکنیم مثل اینه که بگیم برای پایین آوردن آمار طلاق، ازدواج رو محدود کنیم.

3- دولت با کسری بودجه شدید مواجه شده و کلید تامین کسری بودجه اش رو با گرفتن مالیات مضاعف از کسبه و شرکتها در سال پیش زده. امسال هم بنزین رو گرون میکنه و با اینکار روزانه بالغ بر صد و سی هزار میلیارد تومان عایدی بیشتری خواهد داشت.

4- اغلب دوستانی که موافق هستند هم اتوموبیل ندارند و الان فکر میکنند افرادی که ماشین دارند زیر فشار قرار میگیرند پس ما موافقیم!

دوستان عزیر با این وضعیت، تورم به بالای 50 درصد میرسه و اول از همه یقه شما رو میگیره.

علی برکت الله
تا کی هرتصمیمی ک میگیرن برامونو تحمل کنیم،چ یارانه ای بابت بنزین میدن،مفت از زمین نفت میکشن میفروشن منت سر منو تو میزارن ک ای یارانه بنزین میدیم ،یارانه گوشت میدیم و ... بیان پول نفتم بین ایرانیا تقسیم کنن دولتم تعطیل کنن درای مملکتم بتز کنن ب بازارای جهانی جمع کنن کاسه کوزه دزدی رو بابا
آمریکا اگر حمله نظامی هم میکرد، موفق نمیشد به این سرعت تیشه به ریشه مردم ایران بزنه که مسئولین دارن میزنن.
وقتی هیچ مسئولی از وضعیت معیشت مردم خبر نداره آش همین آشه کاسه همین کاسه. هیچ مسئولی تا حالا خودش بنزین زده؟ یا رفته توی صف گوشت؟ یا اصلا تا حالا رفته ببینه یه کارگر با حقوق یک میلیون تومانی چگونه یه ماه میتونه زندگی کنه؟ فقط فعلا دغدغشون اعراب غیر ایرانیه حتی مشکلات هم وطنان عرب زبان خودمون هم براشون مهم نیست.
من به روحانی رای دادم چون قیمت بنزین رو ثابت نگهداشته بود. اما الان معلوم شد چه کلاه بزرگی سرمون رفته. علی برکت الله
به شما قول مي‌دهم اگر اين دولت استعفا كند وضعيت اقتصادي ايران خيلي بهتر از شرايط حال حاضر آن خواهد بود. و دلار به زير ده هزار تومان خواهد آمد.
شهر ها مثل سابق نیست . توسعه شهری خیلی زیاد شده و فاصله محل سکونت افراد تا محل کار به ویژه برای کسانی که به دلایل مختلف در حاشیه شهر ها زندگی می کنند طولانی است فاصله مدارس و محل سکونت دانش آموزان و لزوم استفاده از سرویس مدارس ، استفاده روز افزون از تاکسی تلفنی و اسنپ و........ حمل و نقل جاده ای بار و مسافر ، باعث می شود در صورت افزایش قیمت بنزین و سایر حامل های انرزی کشور را با بحران مواجه کند . سهمیه 60 لیتر در ماه اصلا جوابگوی نیاز آنان نیست . اگر می خواهند مصرف را کنترل کنند می توانند کارتی کنند ولی سقف نداشته باشد
علی برکت الله.دوستان عزیز کمربندهاتونو محکم بستید؟ اگه نبستید ببندید و اگرم ندارید ی نخی شالی پارچه ای پیدا کنید که قراره پرت بشیم عصر حجر.گرچه مرگ حقه ولی قشنگ داریم به آغوشش می کشیم‌.بگذارید کمی هوا بخوریم.اصلا من علف میخوام.بع بع.نگارنده:یه ببعی سال ۱۳۹۸
قیمت بنزین باید واقعی بشه، به شرط اینکه به همة مردم یک سهمیة متعارف تعلق بگیره. ضمن اینکه ورود ماشینهای کم مصرف رو هم را با تعرفة گمرکی 0 درصد آزاد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
حقوق ها چی ؟؟
مردم نبايد اجازه دهند بنزين گران شود.
اگر بنزین در بیرون از کشور خریدار دارد و میزان تولید هم جوابگوست ، چرا بازارچه های مرزی فروش بنزین احداث و راه اندازی نگردد تا هم بساط قاچاق جمع شود و هم این که درآمد حاصله به حساب دولت واریز شود.
بله 100 در صد ، بگی نگی سوال کنی یا نکنی تموم شده و این گرونی برای آرامش مردم و آسایش مردم در نظر گرفته شده و ما از دولت تدبیر و امید کمال تشکر و سپاس رو دارم و شکرگذار خواهیم شد،
اعلی برکت الله
بزاریدیکسره بشه یااینوری یا انوری
واقعا واسه همچین چیزی نظر سنجی میذارید مردم دارن له میشن........
حالا ما بگیم نه میگن باشه؟
اصل موضوع اینه که دولت با این کار میخواد مجلسو تحت فشار بذاره، چون انتخابات هم نزدیکه.روحانی که با دارو دستش میزارن میرن تا 2 سال دیگه.در ضمن می خوان تلافی کنن چون مجلس بدون هماهنگی با دولت حقوق کارمندا رو زیاد کرده از این طریق هم حقوقها رو جبران می کنه هم مجلس رو تحت فشار قرار بده
اگر نظر من مهمه نننننننننههههههههه. اگرم مهم نیست که دیگه لازم نبود بپرسید....
من یه جوونم که آرزوی خیلی چیزا رو دلمه در حدی که اینارو دارم مینویسم میخوام گریه کنم
با اینکه مجردم و تا بوق سگ کار میکنم اما به هرچی میخوام برسم میگن گرون شد .
آره همه میگن صبر کن درست میشه اما این سن منم هست که داره حدر میشه .
من عاشق زندگی کردنم اما پول ندارم حتی ازدواج کنم
اینجوری میشه که شوق زندگی ندارم سنم بره بالا تفاوت سنیم با فرزندم میره بالا شاید خیلی از موقعیتای اونم درک نکنم .
دارین گند میزنین به همه چی
حواستون هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
جانا سخن از زبان ما میگویی، مسئولین محترم اگر از خدا .نمیترسید به ما جوانها رحم کنید
شما با یک لیتر بنزین می تونی از مرز خارج بشی ؟آیا
با یک کیلو سیب زمینی چطور ؟
مثل بازی نهنگ آبیه!!
الان مرحله چندیم؟
به جای این خودروهای دهه 70 میلیادی، بهتر بود موتورهایی را روی خودرو قرار می دادید که صدی 4 درصد مصرف سوختش بود و آن وقت سهیمه بندی را هم اعمال می کردید
مردم باید همن هزینه خرید خوروی بی کیفیت را ده برابر پرداخت کنند و هم هزینه خرید مصرف سوخت بالای ده درصد را چند برابر تقبل کنند
این ظلم مضاعف اندر مضاعفه و خدا ظلم را و ظالم را دوست ندارد و این ظاهرا اعتقاد ماست
تولید خود کفایی بنزین

کوپنی شدن را نتیجه داد
عالیه. حتی اگه بنزین و دلار بیشتر بشه که چه بهتر. سریع تر تکلیف مردم مشخص میشه و از بلاتکلیفی و امید الکی درمیان.
دکتر حسن شش سال دکتر محمود را مسخره کرد و به کاراش پوزخند زد و تورم افسار گسیخته و تغییر مکرر قیمت اجناس و چند برابر شدن قیمت ها را مایه شرم دولت قبلی می دانست اما اکنون تمام آن موارد را همانند یک شاگرد منظم و مؤذب، مو به مو و به نحو عالی به اجرا گذاشته و از معلم هم کلی جلو افتاده
خدایا خودت مارا برهان
تابناک جان تو فقط سانسور بلدی و موافق خودت را نشان می دی.احسنت به تو!!!!!!!
رونق اقتصادی = دولت تدبیر وامید
ساختن بحران در درون بحران دیگر از آموخته های دولتها در ایران است و متاسفانه تا الان که جواب داده
خداوکیلی 99% از نظرات هیچ ربطی به موضوع نداشت
باز اول سال شد و جیب دولت خالی، خب از کجا باید پر کنه؟ معلومه که از جیب مردم، پارسال طلا و دلار بود، امسال بنزین، تا سال 1400 هم چنتا چیز دیگه، بعد از اونم که خدا بزرگه!
با این شرایط بهتر نیست که کارخانه های اتومبیل را تخته کنیم و به جاش تو نمایشگاههای اتومبیل خر و اسب و الاغ بیارن و دیگه این مقدار بنزین هم نداشته باشیم به خدا هم هوا پاک تر می شه و هم یه منفعتی به جیب ما
فقط بهم بگید چطوری براش دزدگیر ببندیم؟
۱.مردم موافق نیستن با این بهانه که اگر ما نخوریم به جیب اختلاصگرا میره.
۲. دولت اول مثل احمدی نژاد پول به یارانه بریزه بعد زیاد کنه، تا بحال این دولت هزاران میلیارد از حذف یارانه ها سود برده ولی معلوم نیست کجاست.
۳. افزایش هزینه الان که تورم بالا صد درصدی داریم تورم بنزین قابل تحمل نیست.
۴. کارتی کردن خوبه ولی سهمیه بندی الان نه.
۵.دولت باید نظام مالیاتی و بانکی را اصلاح کنه مگرنه افزایش قیمت بی معنی هستش.
۶.در چند سال اخیر دولت و قوه قضاییه نظارتی بر بازار نداشته ولی تنها دلالان سود کردن و هیچ عایدی برای ملت نداشته.
۷.گرانی بنزین به دهکهای پایین آسیب جدی میزنه ولی دهک بالا با توجه ارزش افزوده کالاها و گران کردن اجناس همه اینها را چندبرابر جبران میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اختلاس گر جانم نه اختلاص گر
توروخدا یکی بگه با ماهی 60 لیتر چطور روزی 140 کیلومتر رفت و آمد کنیم که یک حقوق چندرغاز در بیاریم از گرسنگی نمیریم. میخواین بمیریم راحت شید.
شمارش معکوس برای رو در رو شدن با مردم... من با فوق لیسانس هم نمیتونم حتی با سیلی صورتمو سرخ نگه دارم!
این چه وضعشه؟چرا نارضایتی عمومی ایجاد میکنید؟مگر قرار نبود سال ۹۸ قیمت بنزین دست نخوره؟اخه لامصبا ۶۰‌لیتر‌بنزین ب کجای ماشین ما برسه؟من ی کارمندم مسکن مهر میشینم زنو بچه ام وسط بیابونن هر روز باید ۲۵ کیلومتر با ماشینم بیام برسم سرکار همین مسیرم برگردم. با تاکسی بیام برگردم باید روزی ۱۵ هزارتومن بدم اتوبوسم ک نداره اخه لعنتیا تا کی ظلم؟تا کی از خون ملت برا قدرتتون میمکید؟منابعو ذخایرو همه چیو نابود کردید.دست بردارید ازین همه ظلم .خدا پدر احمدی نژادو بیامرزه اینهمه ظلم کرد ولی یک دهم این دولت نبود ظلمش همه چی ۴ برابر شده بلکه بیشتر ولی حقوق منه بدبخت افزایشی نداشته.۶ درصد حقوق اضافه کردن پارسال ازونور اضافه کار کم کردن یر ب یر شد. امسالم هر چی اضافه کنن از یه جا دیگه میزنن بابا نمیتونید مملکت داری کنید بزارید برید
توسیستان وبلوچستان بنزین آزاد الان هم لیتر3000 تومن فروخته میشه البته توبازار آزاد
ديدن نفت رو كسي نميخره ميخوان از بنزين و از مردم خودمون پولشو بگيرن


اون روز تو اخبار روحاني گفت خب نفت نخرن مااا از جاي ديگه اي ميفروشيم
پیشنهاد ما این است که پول سوپسید را به مردم بدید و قیمت بنزین را آزاد بزارین بر اساس فوب خلیج فارس تا هرکس دوست دارد استفاده و نخواستم هیچ.
فقط بایر دقیقا تعیین کنین که پول به حساب بر اساس نرخ بنزین میاد. مثلا هزینه ۶۰لیتر برلی هرکس نه هر خودرویی.میشود ۳۰۰هزار بعد خانواده سیستانی و خوزستانی خودشان بهتر از دولت تصمیم خواهند گرفت.
مشکل تحریمها رو هر سری با یک ابزاری میخوان جبران کنن تا حالا با فروش خودرو و الان هم با فروش بنزین . بابا شما که انقدر سیاست دارید خوب یه راهکار پیدا کنید برای خر کردن ترامپ
الان سهمیه بندی میکنن و دو ماه بعد میگن: سهمیه بندی برداشته میشه همه باید آزاد بخرن
آقای روحانی!
بنده و امثال من به شما رای ندادیم که زیر تورم له بشیم و مثل دولت قبل شما شعار بشنویم! رای دادیم به دنیا مراوده داشته باشیم و بهتر زندگی کنیم نه این که برای بار چندم کشور به لبه پرتگاه برسه!
تحمل مردم نجیب ایران هم حدی داره.
تا میتونید فشار بیارید،حقمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
اینو خوب اومدی
بله موافق هستیم.در کنار فشار حداکثری امریکا در داخل هم تا آنجا که مردم تحمل داشته باشند باید فشار به مردم فهیم وارد شود.
ایشالا که ما به تفاوتش رو با یارانه مردم اضافه میکنید! طبق قانونی که خودتون نوشتید!
زیاد غر نزنید. میخواستید به روحانی رای ندهید. میخواستید روی پای خودتون بایستید. بفرما به ایست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
مثلاً اگر به جای روحانی یکی دیگه بود وضع اینجوری نمیشد ؟

اتفاقاً خیلی زودترها به این بدبختی میرسیدیم .
اگر در کشوری قیمت بالاست به همان نسبت هم حقوق میگیرند
با این حساب دولت قصد دارد مردم را زنده به گور کند
خدا به خیرمون راضی باشه
به نظر من دولت میتونه با کمک گرفتن از شرکتهای دانش بنیان،دستگاههای ناوبری روی سیستم حمل و نقل درون شهری و برون شهری قرار بده و بر اساس کیلومتری که طی میکنن،سوخت یارانه ای بهشون بده و الباقی خودروهای شخصی،از میزان مشخصی از سهمیه که عادلانه باشه برخوردار بشن.این کار جلوی بازار سیاه سهمیه سوخت و مشاغل کاذبی که در ادامه ایجاد میشن رو میگیره و هیچ کس اجازه تغییر نرخ رو نخواهد داشت.چرا که به اندازه ای که کار میکنه،سهمیه میگیره.قبلا هم در ایام خاص،دولت سهمیه اضافه ای برای مناسبتهای خاص واریز میکرد.این بار هم این امکان فراهم باشه خوب میشه.
بعد از انجام این کار،بنزین آزاد هم بکنن هر لیتر 15هزار که با منطقه برابر بشه.
اگه بهانه قاچاق بنزینه مقدار سهمیه رو یه عدد منطقی، اندازه نیاز عادی کنن نه 60 لیتر ولی پرواضح است طبق معمول خالی کردن جیب مردم برای جبران سوء مدیرت و تصمیمات غلط می باشد.
تیر خلاص
۱۰۰ درصد موافق.....بنزین و خیلی خدمات دیگر در ایران نسبت به کشورهای همسایه و دنیا یک صدم قیمت هست...معنی نداره...باعث افزایش قاچاق سوخت میشه...باید حداقل ۳ یا ۴ برابر بشه
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
شما که میگی توی کشورهای همسایه قیمت بیزین چند برابره اول برو سوال کن حقوق کارگر اونجا به پول ایران ساعتی چنده بعد فتوا صادر کن
اگر طبق قانون هدفمندی یارانه های در مورد انرژی از جمله بنزین پولش و یارانه اش را بدهند راضی هستم ولی اگر نه که تا به حال بوده است پل صراط جلویشان را می گیرم..... بدرود
در چنین موقعیتی گران کردن بنزین کار خیلی خطر ناکیه هم از داخل و هم از خارج به مردم فشار مضاعف وارد میشود با این تصمیم مملکت را بر باد میدهیم
واقعا وقاحت هم حدي داره چرا اينهمه دروغ ميگيد اگر با گرون كردن ميخواهيد جلوي قاچاق بگيريد كه حداقل بايد يك دلار بشه يعني ١٤-١٥ هزار تومن وگرنه ٢٥٠٠ تومن باز اختلاف بسيار زيادي داره بگيد ميخواييم مردم بچاپيم مردمم هم كه گوسفندن هرچي گرونتر صف بيشتر الان داشتم ميومدم پمپ بنزينا يك كيلومتر صف بود
اقای روحانی بهت رأی دادیم که مردم نجات بدی نه زیر بارتورم لح کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
له جانم. نه لح
خدایا داری تاوان چه کاری روپس می‌گیری که حتی این وضعیت ماهم راضیت نمیکنه
تابناک مگر کسي به نظر ما کاري داره که نظر سنجي ميکني؟؟؟؟!!!!!!
درود بر دولت تدبیر پات و از رو ترمز بردار شیب تند ماشینت و خلاص کن تا با سرعت بر
کشور ورشکسته دولت ورشکسته مردم ورشکسته
يكي بايد در صدا و سيما را ببنده تا با اين مجريان بي اطلاع از وضع جامعه اينقدر بر طبل گراني نكوبد و ملت را بيچاره تر نكنند ضمنا قيمت بنزين در ايران به نسبت درامد حداقلي از اروپا و امريكا گرونتره
سلام.با سهمیه بندی موافقم تا مصرف سوخت قابل کنترل باشد و از قاچاق آن جلوگیری کند به شرطی که از منابع و طرق دیگر قاچاق نشود و فکر کنم برای هر خودرو 100 لیتر در ماه به شرط ذخیره برای ماههای بعدی مناسب باشد ولی با افزایش قیمت بنزین صد درصد مخالفم چون روی تمامی کالاها اثر منفی گذاشته و هزینه ان را باید مردم بدهند و مردم مظلوم بیشتر از این کشش تورم را ندارند.
اینکه قادر به کنترل خروج بنزین قاچاق را نداریم . جای تاسف بسیار است ، و بدتر ازاین فشار بر مردم وارد کردن است . ضعف در نظارت است ، باید بهترین مدیر جهادی را برای آن انتخاب کرد
سلام .دولت باید هر چه سریعتر قیمت بنزین را آزاد و مابه التفاوت قیمت را به حساب مردم واریز کند تا هم قاچاق سرمایه ملی از بین برود و هم مصرف کاهش و عدالت محقق شود .
ما مردم ایران آدمهای پوست کلفتی هستیم .شماها هر کاری از دستتان بر می آید انجام بدید ونگران نباشید.ما کلیه می فروشیم تا امرار معاش کنیم ، شماها بنزین را گران کنید .همینطور ما ادامه می دهیم وشما هم همینطور
به نظرم کسانی که در صدد افزایش نرخ بنزین هستند خودشان باید به اتهام اقدام بر علیه امنیت ملی دستگیر شوند!
مردم دیگر طاقت ندارند و با یک افزایش نرخ، تبعات غیرقابل جبرانی در انتظار کشور خواهد بود. مگر آنکه بگوییم مسئولان در انجام این کار تعمد داشته باشند! (که به نظر می‌رسد دارند)
توطئه دشمن است حقوق اکثر مردم پایین است اگر کسی این پیشنهاد را داده حقوق 1/5 میلیون تومان داشت می فهمد که اشتباه است و برای آنان فرقی نمی کند.تورم بالا می رود سودهی آن پایین ولی دشمن بسیار سود می برد از مردم نظر سنجی نمایید
اینکه موافق سهمیه بندی بنزین باشیم و یا نباشیم چندان مهم نیست . مهم این است که امور مهم یک مملکت به مانند بازی یو یو در رفت و برگشت است ، یکبار به استناد هزار بررسی کارشناسانه سهمیه بندی رو واجب و اجرا می کنند و بار دیگر به استناد هزار کار کارشناسی آنرا مضرر می دانند و لغو می کنند. چند سال بعد حرکت از نو....
سهمیه 120 لیتر. مازادبر اون 2000 تومن تا 200 لیتر. بیش از 200 لیتر قیمت فوب. یعنی 10000 تومن... برای وسایل نقلیه عمومی به صورت پول یارانه به کارت دارنده وسیله تقلیه واریز بشه... کارت سوخت داده نشه...
بسمه تعالی
باید به سیاستمداران و برنامه ریزان کشوری که چهارمین ذخایر انرژی را در اختیار دارد، تبریک گفت. بزرگترین شگفتی تاریخ بشریت رقم خورده است. آیا تاریخ این همه موفقیت را فراموش خواهد کرد؟ مردم کشوری را به ذلت بکشانی که علی القاعده باید از ده برابر رفاه معمول ساکنان سایر کشورها برخوردار باشند؛ چرا که ده درصد منابع جهانی را در اختیار دارد و کمتر از یک درصد جمعیت جهان.
شیب افزایش قیمت ها را میخواستن ملایم اجرا کنند چی شد پس، مثل اینکه یادشون رفته چه قولهای داده بودن .
به خدا ظلمه که در کشور ایران بنزین سهمیه بندی بشه. ظلم مضاعف هم اینه که سهمیه ی بنزین در کل کشور یکسان باشه. جنوب ایران با گرما و شرجی وحشتناکش که بدون کولر نمیشه از خودرو استفاده کرد با شمال و شمال غرب و همدان و قزوین و ... که نیازی به استفاده از کولر ماشین خیلی احساس نمیشه ، به یک اندازه سهمیه داشته باشن. ۶۰ لیتر رو کجای دلمون بذاریم؟
نطر من این است که مرگ قطعا از این زندگی ذلت بار که اینها برای ما رقم زرده اند بهتراست....
راحت بگم : دیگه مردم بیشتر از این طاقت گرانیهای افسار گسیخته را ندارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
خوب مثلاً این مردم میخوان چکار کنن ؟

برو بابا !!! انعطاف پذیرترین مردم دنیا هستیم ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
ملت ما ثابت کردن. میتوانند و طاقتشون زیاده

همین زنگنه بود که با خنده گفت تا جایی که مردم طاقت داشته باشند قیمت بنزین بالا می بریم
مگه قاچاق سوخت توسط مردمه که میخواد سهمیه بندی بشه میلیون لیتر قاچاق سوخت کار بالا نشین هاست نه مردم عادی لوله کشی وسط دریا کار کی میتونه باشه تازه با این ماشینهای مثلا تولید داخل با اون مصرف بالا ۶۰ لیتر به کجا میرسه ودر اخر بعد از سهمیه بندی این مازاد تولید بنزین کجا میره
به سبب افزایش تورم به ناچار طبق قوانین اقتصادی لاجرم باید قیمت بنزین و هر کالائی واقعی گردد تا به تعادل برسد پس باید تورم را مهار نمود
با این کار ..گور دولت کنده شده.....
بالارفتن مصرف سوخت فقط وفقط مقصراصلی خودروسازان هستن که ماشینهای بی کیفییت که خودشو سوارنمیشن به مردم می فروشن وجالا اینادارن بهانه قاچاق سوختو میکنن.....عزیزان تمام این حرفابهانه است؟
سوال داره؟ این دقیقا در راستای افزایش تورمیه که ترامپم دنبالشه!!!
حداقل 120 لیتر شخصی و برای ناوگان حمل و نقل به اندازه ای که تورم پیش نیاد.
این مرحله رو رد کنیم میریم فینال............
خیر به هیچ عنوان میتونن کارت بنزین رو فعال کنند وبعد بصورت ماهیانه گزارش بگیرند هرکی بیشتر از نرمال از کارت استفاده کرده پدرشو در بیارن چرا برای جلو گیری از قاچاق سوخت راحت ترین راه یعنی فشار به مردم رو آزمایش میکنند
اصلا موافق نیستم و فکر می کنم دولت داره با مردم دشمنی می کنه چون از همه جا دولت داره پول جمع میکنه و باز هم میگه پول ندارم فکر می کنم چاره کار فشار به مردم نباشه ی راه حل دیگه پیدا کنند اب را گل الود کرده اند و گردن این اون میاندازن و راحت ماهی گیری میکنن
نه موافق نيستم الان 8 ماه است كه به خريداران ماشين صفر كارت سوخت ندادن بدون كارت سوخت چرا سهميه بندي مسول اول فكر كارت سوخت مردم باش كهدستشان برسد بعد سهميه بندي كن.نميدانم چرا بي برنامه عمل ميكنند ومردم ردچار مشكل ميكنند.
من با دوتا بچه بعد از 15 سال بیکار شدم .شرکتی که کار می کردم بست.ارزو ی مرگ خودم یا ...دارم خسته .درمونده جواب زنمو بدم که اصلا نمیدونه چه خبره .بخاطر شهریه مدرسه که نمی تونم بدم .باید مهریه بدم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
همین یک کامنت این هم میهن عزیز اما نا امید که عضوی از این کشور بسیار ثروتمند اما با مدیریتی نالایق هست کافیه که همه مسئولین یک شبه استعفاء بدن و از ملت طلب بخشش و عفو داشته باشند. اما ...
مگر واحد پول ایران دلار است، که بعضی مدیران بی عرضه که توان جلو گیری قاچاق سوخت را ندارند، می خواهند با قیمت دلار پول سوخت را از ملت بیچاره بگیرند!؟ دلار را برگردانی به ۱۰۰۰ تومان تا سوخت قاچاق نشود.
میشه نمیشه میشه نمیشه میشه نمیشه دیدی شد!!! اخه چرا همیشه میشه و چیز دیگری نمیشه!
از كي تا حالا نظر مردم مهم شده؟؟
خیر .با بی ارزش شدن پول ملی افزایش قیمت بنزین فشار بر مردم بیشتر شده و افزایش تورم را شاهد خواهیم بود بهتر هست مسئولین برای افزاییش سر سام آور و سربه فلک کشیده نرخ ارز راه کاری پیدا کنند که روز به روز وضعیت بیکاری و گرانی بیداد میکند و فقط شاهد و نظاره گر هستند و با این وضعیت محال هست که تولید داخل رونق بگیرد .نمونه آن وضعیت خودرو . مگر تولید داخلی نیست ...واقعا خدا بخیر کنداین همه گرانی رو
آخه چقدر تحمل خدا مرگ بده بهتر از این زندگی هست. تاکی امید داشته باشیم ......
آقایان:

جلوی فساد را بگیرید
به کارآفرینان و مدیریان کمک کنید.
کشور ساخته می شود.
مگر دوران احمدی نژاد سهمیه بندی نشد چه نتیجه ای داشت جز افزایش تورم اینها همه بهانه هست قاچاق و... اصلا مردم اهمیتی ندارند
درمان همه ی این درد ها اشتغاله.اگراون جوانی که جان خود را بخطر می اندازد وکیلومترها جاده های پرخطر را می پیماید تا لقمه نانی ازاین ثروت مملکت نصیبش شود اشتغال داشت مگر دست به این کارها میزد. درضمن اگرمرزها خوب کنترل شود.مگر سوخت قاچاق میشود. واگر نظارت بود بازاین اتفاق ها میافتاد.مگر در این کشورچند نفر قاچاقچی سوختن چرا بقیه مردم بخاطرعده ای بایستی روز بروز بدبخت شود.
سازمان دولتی بودم گفتم مدیر به دروغ فاکتور میاره و جنسی وارد نمیشه حتی ثابت هم کردم یکار کردن که دوسال همه چیز من فطع شد بعد انتظار دارین به مدیران کمک کنیم واقعا...
آقا مالیات ها را که زیاد کردند صدای کسی درنیامد لطفاً نگهبانان دروازه را زیاد کنند تا در صف معطل نشیم.لااقل کلید آقای روحانی یکجا بچرخد و قفلی را باز کند.علی برکت الله
بله، و انشاالله بزودی تهران-واشنگتن بدون توقف....
سهمیه خوبه ولی باید به همه ایرانی ها تعلق بگیرد. حداقل به من که خودرو هم ندارم دولت باید کمک هزینه ای دهد. مثلا به تمام آنها که خودرو دارند 60 دهد و به آنهایی که خودرو ندارند پول آن را بدهد.
این ملت تحمل دارد بنزین رو لیتری 10000تومن بکنید بخدا کسی صدایش در نمی اید
افزايش حقوق ما پارسال6بود امسال هم كه هنوز ندادن گفتن 10% انوقت بنزين 150% مواد خوراكي400% رب پياز.شكر قند .روغن. اجيل.لوازم خانگي دارو ارز و............ما مردم چيكار كنيم .
تا وقتی عده ای تا میشنون فلان جنس میخواد گرون بشه برای خریدنش صف میکشن تو این کشور هستن،وضع همینه
ما خودمان انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم
مهمه مهمه مهمه لطفاً تا آخرش بخونید،
سهمیه ای (کوپنی) کردن بنزین و سوخت و سایر کالاها الان واجبه منتها مقدار آن بایست برای شخص و خانوار تعریف مناسب شود. مقدار شصت لیتر به هر اتومبیل منطقی نیست برای هر خانوار باید برحسب تعداد نفرات، محل زندگی، فاصله منزل تا محل کار و غیره تعریف شود. برای مثال روستائین یا ساکنین شهرهای کوچک مقدار مسافت کمتری در ماه میپیمایند یا کشاوزان گازوئیل برای فصل کاشت و برداشت لازم دارند ولی در اکثر اوقات سال مصرف زیادی ندارند ساکنین شهرهای بزرگ هم مسافتهای طولانی تری را در روزمیپیمایند. سیاست شصت لیتر برای هر ماشین سبب خرید تعداد زیادی ماشین توسط هر فرد پولدار میشود که تبعات آن افزایش کاذب تقاضا برای ماشین و بالا رفتن کاذب قیمت برای آن در صورتی که آن اتومبیل اصلا پارک شده تا بعنوان کالای سرمایه ای فروخته شود و اصلا در حرکت نیست، هدر رفتن بیت المال یعنی سوخت یارانه ای، و در نتیجه افزایش ونه کاهش مصرفه و تورم نجومیه که نقض غرضه. ضمنا کوپنی کردن همه کالاهای اساسی موجب کنترل تورم هم میشه والا با افزایش قیمت بنزین مازاد بر شصت لیتر، تورم نجومی تر هم خواهد شد که علاوه بر هرج و مرج اقتصادی باز هم افزایش تورم موجب پایین ماندن قیمت سوخت بیشتر از وضعیت فعلی خواهد شد یعنی اصلا نقض غرض کلی همانند آغاز طرح به اصطلاح هدفمندی. اگر آن موقع جواب داد الان هم جواب میده که معلومه نمیده. بایداول مدل ریاضی ای اساسی داشت که در آن همه جوانب طرح بررسی شده باشه بعد اقدام به تغییر وضعیت قیمتها کرد در غیر اینصورت جمع کردن به هم ریختگی منتجه غیر ممکن هست. امیدواریم که مسئولین یکبار هم شده کار اصولی انجام داده و نام نیکی از خود و عملکردشان بجای بگذارند
مرگ بر آمریکا ، این رویدادها هر چه بیشتر نشان دهنده عمق خباثت و دشمنی آمریکا با انقلاب و نماینگر درماندگی و عجزش در مقابل ماست،
باید تحمل کرد تا این ایام بگذرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
عجز و درماندگی آمریکا؟؟ الان مردم آمریکا تحت فشارند و هر روز گرفتار تر میشوند؟ داداش چی میزنی جنس اش خیلی خوبه به ما هم بگو خیلی این دوره بکار میاد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
شماها حالتون خوبه یا تو فضایین؟؟؟؟ چی میگین الکی واسه خودتون آمریکای چی ما 8 سال جنگ داشتیم این اوضاع افتضاح نبود. از ماست که بر ماست چرا هرچی میشه پای آمریکا رو وسط میکشین؟؟!!!
جناب روحانی ،ریییییس جمهور : دولت تدبیر و امید متشکریم تا میتونید گران کنید ... خیلی ارزانی هستش ...افرین ... افرین چقدر شما کارشناسین فقط به ضرر طبقه ضعیف کارشناسی کنید....
همه مقامات و خانواده بدون محافظ و ماشین ضد گلوله اگر زندگی کردند ما حاضریم بنزین لیتری ۱۰۰۰۰ تومان هم بخریم اما نمی شه سختیش برای مردم باشه رفاهش برای خودشون
ضمن اینکه با سهمیه بندی به صورت پلکانی موافقم
با دادن سهمیه به خودرو مخالفم
سهمیه روزانه یک لیتر به هر ایرانی مصرف روزانه را به 83میلیون لیتر میرساند
و کسانی که اتو مبیل ندارند سهمیه خود را در بازار آزاد می فروشند
با این کار هر نفر که اتو مبیل ندارد ماهیانه حداقل 150000تومان درآمد دارد و بار تچرمی هم تا حدوی مهار می شود.
البته توضیح بیشتر در این مقال نمیگنجه
درشرايط فعلي كه تورم ٥٠ درصد داريم هر کس ميدونه نبايد يه شوكه دوباره به جامعه وارد كرد اونم ١٥٠ درصد اضافه كردن قيمت!!!ميتونه دولت با يه شيبه ملايم اينكار رو بكنه.
به شدت مخالفم.دیگه از خاک سیاه نشستن ردیم.نابود شدیم.حقوق کارمندی.بد بختی.فلاکت.
ان شالله بشه لیتری 15 هزار تومن.... بازم از این ملت آخی درنمیاد. حقشونه.
...مخالفان سهمیه بندی بنزین، نسبت به سیگنال منفی این اقدام در بازار داخلی آن هم در شرایط کنونی اقتصاد ایران و جهش تورم در سبد کالا‌های مصرفی خانوار هشدار می‌دهند...
ما نه کت شلواریمون سواد داره نه تکنوکرات نه اصولگرا نه اصلاح طلب نه ...
به خدا دیگه خسته شدیم یه روز ارز یه روز گوجه یه روز ماشین حالا هم که گیر دادن به بنزین....
سوالات خوبی است ، ولی در جایی که دولت برای حرف مردم واصلا خود مردم ارزش قائل باشد
چون پول ملی ما در برابر پول کشورهای همسایه ارزش کمی دارد با سهمیه بندی بنزین مشکل قاچاق حل نمی شود فقط فشار به مردم می اید ومشکل چند برابر می شود
حذف کارت سوخت یکی از بزرگترین اشتباهات دولت فعلی بود.
با قیمت فعلی بنزین بیشترین یارانه ازجیب آنان که حتی سوار ماشین هم نمی شوند، نصیب سرمایه داران می شودو این ظلم و بی عدالتی بررگی است.
اثرات تورمی آن هم بیشتر روانی است تا واقعی.
با وجود معایبی که دارد اثرات مثبت آن بخصوص در دراز مدت بسیار بیشتر است
اما مردم، ما نباید به جو گرانی ناشی از آن دامن بزنیم این به نفع همه است.
جوک جدید... خوانده می شوید... دیده می شوید... شنیده می شوید
مردم سر کار هستن.
چه نظر خواهی
مگر تو این مملکت کی به مردم توجه میکنه ؟
یک باک بنزین میشه صد هزار تومن! تصورش هم سخته و امیدوارم حقیقت نداشته باشه. با حقوق یک میلیون و ششصد هزار تومانی که میشه حدود صد دلار در ماه‌ چطور میخوان قیمت بنزین هم مثل بقیه دنیا به دلار حساب کنند؟ اول اجازه بدن درآمد مردم به رقم هزار دلار یا لااقل پونصد دلار نزدیک بشه و بعد ازاین تصمیمات عجیب بگیرند....
سلام
درود
سلام
درود
شایدم
بدرووووود
خب دیگه....بریم مثل گوجه از جلو در خونه احمدی نژاد بنزین بزنیم!.....
افزایش قیمت بنزین ارتباط مستقیم داره با پوست مردم !
اگر دردت اینه که بنزین قاچاق میشه مردم عادی که همچین کاری را نمیتونند بکنمد وکار خودتومه واینجا فقط یک مشت بدبحت از روی فقر وبدلختی حمالی اینکار را میکنند وای ازآن روز که قاچاق بنزیم را هم تحریم کنند.
یکی نیست به این دولت به اصطلاح تدبیر و امید بگه بابا میخوای گرون کنی چرا تو این اوضاع یکباره 150% قیمت را بالا میبرید! مگر چه اتفاقی در درآمد مردم و رشد اقتصادی افتاده؟! بایستی از همان سال 94 سالی 20% اضافه میکردید نه اینکه شوک به جامعه بدهید.خدا رحم کنه به ما با این فساد اقتصادی نابرابری گرانی عدم امنیت و ... هر روز زندگیمون شده استرس و نگرانی.
حقوق 20% اضافه شده بنزین میخواد 150% گرون بشه! عجب تناسبی
تنها کشوری در دنیا هستیم که دولتمردانمون به جای اینکه رفاه وعزت برای ملت ایجاد کند برعکسه
ضعیف ترین دولت 2500ساله ایران
اين فشار حداكثري امريكا به ايران است
حقوق کارگر بشه ۵میلیون. دلار ۴۲۰۰ تومنی برداشته شه. بنزین بشه لیتری ۱ دلار. تا کشورهای همسایه با کشور ما مثل لاشه گوشت رفتار نکنن.
کدام سهمیه بندی چیز تازه ای نیست این هم مثل قبل بهانه ای است تا در اینده نزدیک دوباره کارت سوخت را حذف وبنزین را با قیمتی که دلشان می خواهد بفروشند.
مخالفم به این دلایل:واقعیت آینه که دولت‌ها درمقابل هر تحریم وتهدید خارجی که منابع را خدشه دار میکند بار را روی دوش ملت گذاشته اند .واز کیسه نداشته ملت به فکر توازن بودجه هستند،این مهم نتیجه ساختار نا کار آمد اقتصادی اگر یادتان باشد در بدو اجرای هدف‌مند سوخت وانرژی یکی ازمواردی بود که مقر ر شد در قانون در سه حوزه کاری پیگیری شود ۱- کاهش مصرف بنزین از طریق سهمیه بندی ۲- گاز سوز کردن خودروها ۳- کاربری تکنولوژی جدید سوخت خودرو برای کاهش مصرف سوخت . این قانون پس از ده سال خودرو سازها چه اقدامی در مصرف سوخت انجام دادهاند چرا این کار عملی نشد چرا دنیا خودرو ۴ تا۵ لیتر مصرف در صد کیلومتر تولید وما نسبت به این واقعه وصرفه جویی ناشی از انتخاب تکنولوژی غیر پاسخگو ود رمقابل همیشه مردم مورد سوالن چرا؟ گاز سوز کردن هم از مواردی ست که مرتبط با انتخاب حداکثری خودرو های گاز سوزاست وسوم مصرف بی رویه که کار خیلی بدیه ناشی از ناکارمدی وعیر منطم ودر دسترس نبودن سیستم حمل ونقل عمومی در موقعیت ومکانهای مختلف میباشد.
نظر خواهی خوب است اگر بر آن ارزش قائل شد ،متاسفانه هر دولتی که سر کار آمد فقط منیت در کار بود . اگر از اول انقلاب کارمان با کارشناسی پیش می رفت ویا قوانین صورت مپذیرفت حال و روزمان بهتر از این بود . متاسفانه نه به قانون و نه به برنامه ای توسعه ایکه داشتیم اهمیت قائل شدیم ونه تا حدودی پیشرفت داشتیم و هر رئیس دولتی که آمد فقطبه دنبال تفکر تیم اقتصادی خودش بود حالا من نوعی نظری بدهم یا ندهم چه سودی دارد آنانکه به نظر متخصصین امر توجه نمی کنند چه رسد به من . فقط افسوسش برای من و امثال بنده است که جوانیمان از دست رفت و تمام دارا وندارمان را نیز از دست خواهیم داد
باسهمییه بندی کاملا موافقم، فراورده های نفتی برای همه است، نه برای کسانی که وسیله ی نقلیه دارند.
من در آلمان زندگی می کنم .

قیمت 1 لیتر بنزین اینجا 1 یورو 30 سنت .

حداقل دستمزد برای یک ساعت کار نزدیک به 12 یورو 98 سنت هست !!!
حداقل حقوق 2.078

گوشت گوسفند کیلویی 7 یورو

پیاز کیلویی 80 سنت
و...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
خوش به حالت دوست عزیز و خوش به حال تمام افرادی که در کشورهای توسعه یافته و دمکراتیک مثل آلمان مشغول کار شرافتمندانه و زندکی پر از شادی و شعف و امید هستند.
حالا که گفتن منتفیه!
دقیقا زمانی که صحبت از صفرشدن صادرات نفت شده بحث گرانی بنزین مطرح میشه.بودجه باید ازجایی تامین بشه واونم که معلومه -از جیب من وشما.واقعا متاسفم که تو ایران بدنیا امدم
باروح وروان مردم بازی میکنن...
آیا اگرموافق نباشم گران نمی شود؟
مگه اصلا نظر مردم مهمه ؟
من بیکار می شم
چکار کنم
عجب عدالتی ، اونی که ماشین نداره (تو خانواده 4 نفره) با اونی که هر یک از خانواده 4 نفریش 2 تا ماشین دارند برابرند . یارانه بنزین ندارها مال داراها ؛ این است برابری و برتدری.
سهمیه بندی با افزایش قیمت پر مصرف ها وتوزیع یارانه پنهان به کل جامعه خصوصا روستایی با سازکار عدم نقلبوسوئ استفاده از کارت دیگران
واقعا هدفشان چیست؟
قیمت بنزین ایران بسیار گران است
چرا؟
نسبت شاخص قیمت بنزین به در سرانه درامد در کشورهای مختلف را محاسبه کنید
فقط شما (تابناک) مانده بودید که مردم را سرِ کار بگذارید! آخه عزیزِ من! شما یک مورد را بگویید که به نظر و خواستۀ مردم توجه و عمل شده باشد، آن وقت من حاضرم بنشینم به جای 9 پرسش، به 900 پرسش پاسخ بدهم.
فقط یک کامنت از صدها کامنت هم میهنان عزیزی که در چنبره مشکلات اقتصادی مملکت گرفتار هستند و از آینده روزبروز نا امیدتر میشن در حالیکه عضوی از یک کشور بسیار ثروتمند هستند کافیه که همه مسئولین یک شبه استعفاء بدن و از ملت طلب بخشش و عفو داشته باشند اگر و فقط اگر ذره ای وجدان و شرف در وجودشان باشد. اما....
نظر بنده که تنها براساس منافع ملی بود منتشر نکردید حالا متوجه شدید که کمتر ماشینداری به فکر منافع ملی است بلکه فراهم شدن سود کوته مدت و ضرر دراز مدت مملکت در حالیکه اگر عرق ملی داریم از سهمیه بندی برای پیش گیری از دزدان بنزین باید نه تنها حمایت بلکه برای ان اصرار کنیم
دولت دنبال بهانه برای گران کردن بنزین است گران کردن بنزین راه پیشگیری از قاچاق نیست چون مردم عادی هیچ نقشی در آن ندارند در صورت سهمیه بندی باید تاکسی ها و وانت بارها از این قانون مستثنا بشوند در غیر این صورت گران کردن بنزین باعث تورم دویست درصدی خواهد شد بهترین راه حل اختصاص سهمیه بنزین بر اساس نفر بجای خودرو است تا عدالت رعایت شود نه گران کردن بنزین .
یا بکش
یا دانه ده
یا از قفس آزاد کن....
خدایا یه فکری به حال ما بکن
یا ما رو بکش
یا وضعیت رو خوب کن
یا یه راهی باز کن ما از این مملکت بریم
بسه دیگه
سهمیه بندی نه تنها در مورد بنزین بلکه در مورد تمام اقلامی که یارانه و پول نفت بهشون تعلق میگیره خوب هست و در ضمن باید سهمیه بندی عادلانه باشه نه اینکه یه نفر چون چند تا ماشین داره سهمیه بیشتری بگیره ولی یه بنده خدا با 4 تا بچه و چون یه موتور داره سهمیه کمتری بگیره!!! این کجاش عدالته؟ حق اون موتوری با زن و بچش رو میخورین میدین به بچه پولدارها که یه وقت دور دور کردناشون گرون تموم نشه؟ این چه سیستمی هست که باید خودرو ها سهمیه بگیرن نه ادمها؟
.....
سهمیه بندی بنزین مصیبت عظمای دولت و مجلس
آیا بنزین علاوه بر سوخت موتور کاربرد خوراکی نیز دارد که این قدر در مقابل سهمیه بندی و واقعی کردن قیمت این آب حیات؛ توسط نمایندگان مجلس، مردم و دولت جبهه گیری و اظهار نظر می شود.
بنزین به سه دلیل باید واقعی شود:
1- بنزين يك فرآورده ملي است، و استفاده از آن حق همه ايرانيان است و نبايد اجازه قاچاق حتي يك قطره به كشورهاي همسايه داده شود. سوخت هاي فسيلي و فرآورده هاي نفتي ثروت هاي ملي متعلق به همه ايرانيان و آيندگان است، پس بايد بهينه و به جا مصرف شود تا مورد نفرين آيندگان نشويم.
2- بنزين ايران بسيار ارزان عرضه مي شود و سود ارزاني آن در حال حاضر نصيب جمعيت اندكي( دهك هاي هفتم، هشتم، نهم و دهم) از جامعه و قاچاق چيان مي شود؛ راه كار اين است كه قيمت آن واقعي و حداقل در حدود متوسط قيمت كشورهاي همسايه شود.
3- مصرف بی رویه و شاید بیهوده آن باعث آلودگی محیط زیست، کاهش سلامتی جامعه و هزاران بدبختی دیگر و افزایش هزینه های سرسام آور نظیر هزینه درمان بیمارسرطانی و قلبی و ... می شود. باید از مصرف کنندگان بنزین عوارض آلودگی و مالیات بر مصرف گرفته و در تجهیز مدارس و بهداشت و درمان مصرف شود.
حداقل فایده واقعی کردن قیمت بنزین افزایش فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری و در نهایت افزایش سلامتی و نشاط در جامعه با کاهش آلودگی و ترافیک و سر و صدا در خیابان ها است.
برای جلوگیری از تورم و افزایش هزینه ها دولت باید راه کارهای زیر در نظر بگیرد:
1- توزيع بنزين براي خودروهاي عمومي( خودروهای کار) بنزین سوز خارج از شهری ( انواع تاكسي های بین شهری - وانت ها -...) براساس پيمايش مسير روزانه با نصب GPS و تایید و نظارت دقیق واحدهای ذیربط با قيمت يارانه اي هر ليتر بنزين 1000 تومان صورت مي گيرد.
2- مصرف CNG با قيمت فعلي فقط مخصوص خودروهاي عمومي( خودروهای کار) درون شهری ( انواع تاكسي های بین شهری - وانت ها - سرويس ها و تاكسي هاي اينترنتي, سرویس مدارس و ...) بوده و بعد از سه ماه از اجراي اين طرح سهيمه يارانه اي بنزين خودروهاي دو گانه سوز به 30 ليتر در ماه تقليل يابد.
3- از تمام کسانی که دارای خودروهای شخصی بوده و خواهان مشارکت در حمل و نقل عمومی بار و مسافر( سرویس مدارس – تاکس های اینترنتی – آژانس ها – اسنپ ها و وانت بار ها ...) هستند توسط واحدهای ذیربط ثبت و نام و دریافت مجوز و سوخت یارانه ای بر فعالیت مستمر آنها رصد و پایش دقیق صورت گیرد. این امر باعث ایجاد اشتغال عده کثیری از جوانان بیکار شود. از متقاضیان تعهد های سنگین حقوقی و مالی گرفته شود و روشن شود که در صورت کوچک ترین تخلف نظیر عرضه و فروش بنزین شدیداً جریمه مالی شود. مثلاً قانون 85 را اعمال کند، در صورت فروش بنزین، اختلاف قیمت بنزین آزاد و یارانه ای را در 85 میلیون ضرب و به عنوان جریمه نقدی دریافت کنند.
عادلانه ترین روش توزیع:
عادلانه ترين روش دادن ماهيانه 20 ليتر بنزين سهميه اي( يارانه اي به قيمت هر ليتر 1000 تومان) براي هر ايراني( دارای کد ملی، زنده و مقيم كشور) يا واريز معادل نقدي آن براي هر ليتر بنزين با قيمت آزاد( 7000 تومان) به حساب وی یا سرپرست خانوار توسط دولت است. هرفردی اختیار استفاده از بنزین یا حق واگذاری آن به شخص دیگر یا فروش آن به دولت و با قیمت آزاد( 7000 تومان) را دارد. توزيع بنزين براي خودروهاي شخصي فقط براساس كارت سوخت و قیمت هر واحد برای بنزین سهمیه ای( فردی) 1000 تومان و برای بنزین خارج از سهمیه 7000 تومان باشد. قیمت واحد بنزین با استفاده از کارت جایگاه دار 10000( ده هزار) تومان باشد.
3000 تومان مازاد باید تجهیز و بازسازی مدارس، تجهیز بیمارستان و ایجاد فضای سبز و نگهداری محیط زیست شود.

دولت( وزارت نفت) می تواند باقیمانده بنزین تولیدی روزانه را با قیمت متوسط منطقه اي (به صورت ارزی) به کشورهای همسایه( پاكستان – تركيه – عراق – افغانستان- ارمنستان) صادر نمایید و منبع درآمد ارزی حاصل را صرف ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی(مترو در شهرهای بزرگ، اتوبوس های تندرو گاز سوز در شهرهای کوچک و مینی بوس گاز سوز یا ون در روستاها), سرمایه گذاری در صنایع فرسوده بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، مميزي و فرهنگ بهینه کردن مصرف انرژی در مصارف صنعتی, تجاری و خانگی؛ و صرف مدرن كردن روش هاي آبياري كشاورزي و باغداري و کشت های گل خانه ای در روستاها و شهرهای مستعد كند.


مهرداد رجبی - دکترای انرژِی
اگر در هر لیتر بنزین دولت حداقل 5000 تومان یارانه میدهد اولا چرا این یارانه را به گوشت و سای مایحتاج مردم نمیدهد ؟ دوما چرا این یارانه را به ماشین ها می دهد درحالی که این مردم ایران هستند که ذی حق اند نه ماشین پس باید به هر نفر ایرانی روزی یک لیتر بنزین بدهند تا عدالت اجرا شود
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
سهمیه بندی قاچاق را بیشتر می کند چنان که افزایش قیمت کالاهای غذایی هم توان خرید مردم را کم کرده و همچنین توان فروش کالا به کشورهای خارجی کم نشده یعنی قاچاق فرقی نمیکنه بنزین باشه یا کالا اگر در ایران ارزان هست پس زمینه قاچاق کالا هم وجود خواهد داشت بهترین راه تغییر ماهیت تولیدات کارخانجات از مونتاژمواد غذایی به تولید داخلی مواد غذایی هست دومین راه نظارت دقیق به سوخگیری خودروها در جایگاههای سوخت هست
تورا بخدا دیگه اینو گرون نکنید چون باز دوباره همه اقلام گرون میشه حداقل یک قلم درایران اروزن باشه وجلوی سوخت قاچاق رابگیرید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر