بازدید 4773
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی بورس در میانه کانال ۲۵۵ هزار واحد

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از ۹۸۴ میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸۴ هزار و ۹۷۷ نوبت معاملاتی بود.
کد خبر: ۹۱۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 04 August 2019
امروز شاخص کل با تقویت ۱۰۷۶ واحدی تا میانه کانال ۲۵۵ هزار واحدی پیش روی کرد.

به گزارش خبرنگار بورس تابناک؛ شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با رشد ۲۹۰ واحدی درارتفاع ۶۹ هزار و ۵۶ واحدی قرار گرفت، شاخص کل هم وزن با رشد ۹۶۲ واحدی در ارتفاع ۶۳ هزار و ۵۷۵ واحدی ایستاد و شاخص قیمت هم وزن با رشد ۶۴۵ واحدی رقم ۴۲ هزار و ۶۲۴ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص ازاد شناور با افزایش ۱۶۳۶ واحدی در ارتفاع ۲۸۴ هزار و ۵۵۳ واحدی ایستادو شاخص بازار اول نیز با تقویت ۴۱۱ واحدی رقم ۱۸۶ هزار و ۵۷۲ واحدی و شاخص بازار دوم با ۳۸۳۵ واحدی در ارتفاع ۵۱۵ هزار و ۸۳۱ واحد تثبیت شد.
 
سبزپوشی بورس در میانه کانال ۲۵۵ هزار واحد

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از ۹۸۴ میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸۴ هزار و ۹۷۷ نوبت معاملاتی بود.

بیشترین ارزش معاملاتی در نماد سیمرغ، نوری، تیپیکو،‌های وب، کماسه، خساپا و امین یکم رقم خورد و بیشترین حجم معاملاتی نیز در نماد بانک تجارت، خساپا، وبصادر، خپارس، خاذینح، ولساپا و سیمرغ رقم خورد.

بیشترین افزایش ارزش بازار در نماد اخابر، رمپنا، تاپیکو، خودور، جم، شپدیس و افق شاهد بودیم و بیشترین کاهش ارزش بازار نیز در نماد‌های شبندر، فملی، همراه، کگل، شبریز، کچاد و فولاد رقم خورد.

امروز نماد شرکت مخابرات ایران (اخابر) با ۱۶۱ واحد مثبت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کرد و در مقابل نماد پتروشیمی بندرعباس (شبندر) با ۱۲۴ واحد کاهش بیشترین تاثیر کاهنده را بر دماسنج بازار سرمایه داشت.

بیشترین ارزش معاملاتی به روال چند وقت اخیر درگروه شیمایی رقم خورد و پس از آن گروه خودور با فاصله معنی داری در رتبه بعدی از نظر ارزش معاملات قرار داشت.

در معاملات امروز نماد شرکت‌های پارس سرام (کسرام)، فنرسازیخاور (خفنر)، حمل‌ونقل‌توکا (حتوکا)، بانک خاورمیانه (وخاور)، افست (چافست)، فیبر ایران (چفیبر) و ملی سرب‌وروی ایران (فسرب) بیشترین افزایش قیمتی را تجربه کرد و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان تهران (ستران)، سامان گستراصفهان (ثامان)، سیمان‌شاهرود (سرود)، بیسکویت گرجی (غگرجی)، تولیدی مهرام (غمهرا)، تایدواترخاورمیانه (حتاید) و گروه‌صنایع‌بهشهرایران (وصنا) بشترین کاهش قیمتی را ثبت کردند.

عرضه و تقاضا

امروز نماد شرکت‌های مخابرات ایران (اخابر)، نوش مازندران (غنوش)، پارس خودرو (خپارس)، صنعتی بهشهر (غبشهر)، ملی سرب‌وروی ایران (فسرب)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند) و سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد شرکت‌های صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا (امین یکم)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲)، گروه صنعتی ملی (وملی)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، صکوک مرابحه سایپا (صایپا ۲۰۳)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان) و صکوک اجاره سایپا (صایپا ۱۰۴) با بیشترین صفوف فروش و عرضه مواجه شدند.

رفت و آمد‌ها

در معاملات امروز نماد شرکت پارس سرام (کسرام) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره با محدودیت نوسان قیمت؛ مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد و در مقابل نماد معاملاتی شرکت عمران‌وتوسعه‌فارس (ثفارس ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر