بازدید 3840

مشکلات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی معابر برطرف شود

کد خبر: ۹۱۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 28 July 2019

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اختلال در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی موجب پایمال شدن حقوق شهروندان می‌شود، بر لزوم رفع نقص این چراغ‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، شهربانو امانی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره اختلال سیستم‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تذکر داد و گفت: اختلال در تقاطعات به دلیل قطع برق یکی از مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد چرا که در صورت قطع برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در برخی معابر از کار می‌افتند. این موضوع علاوه بر ایجاد ترافیک شدید و گسترده در سطح شهر باعث افزایش تخلفات نیز خواهد شد.

وی افزود: در دنیا برای رفع این مشکل از سیستم برق اضطراری یا انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند و یا جداسازی برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از برق شهری انجام شده است اما سوالی که در اینجا ایجاد می‌شود این است که چرا تا کنون تمامی تقاطعات و یا حداقل تقاطع‌های اصلی به این سیستم مجهز نشده‌اند.

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا ادامه داد: نقص در سیستم ثانیه شمارهای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز مشکل دیگری است که باید هر چه زودتر رفع شود. نقص در سیستم ثانیه شمارها باعث پایمال شدن حقوق برخی از رانندگان در تقاطع‌های شهری می‌شود. بارها دیده شده که رانندگان در حال عبور از تقاطع‌ها در حالیکه چراغ سبز است حدود 15 یا 20 ثانیه تا قرمز شدن چراغ فرصت است اما ناگهان به محض رسیدن به تقاطع عدد 15 به صفر تبدیل می‌شود و چراغ قرمز می‌شود. در این مدت راننده مجبور به توقف ناگهانی در ابتدای تقاطع یا بر روی خط سفید و محدوده غیر مجاز می‌شود.

وی تاکید کرد: در این حالت عملا رانندگان بدون ارتکاب به تخلف مشمول جریمه عبور از چراغ قرمز و ثبت تخلف از طریق دوربین‌های تعبیه شده در تقاطع‌ها می‌شوند. به این ترتیب حقوق شهروندان پایمال می‌شود و این موضوع باعث اختلال در وضعیت عبور و مرور و نظم شهری و همچنین افزایش تصادفات می‌شود. همچنین شائبه‌ای را در بین شهروندان و رانندگان به وجود می‌آورد که شاید تعمدی در مورد عدم اصلاح این نقص و اختلال چراغ‌های راهنمایی و رانندگی وجود دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در راستای اجرای ماده 73 قانون شوراها مراتب به شهردار تهران به عنوان تذکر اعلام می‌شود و امیدوارم با اصلاح این موارد شاهد بهبود در تقاطع‌های شهر تهران باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی