بازدید 10204

واکنش بعیدی‌نژاد به رأی دادگاه درباره تانک‌های چیفتن

کد خبر: ۹۱۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵ 26 July 2019
سفیر ایران در لندن گفت:‏ جمهوری اسلامی ایران با رأی دادگاه انگلیس نسبت به عدم الزام شرکت انگلیسی به پرداخت بخشی از سود بدهی خود در سال‌های تحریم، مخالف است و اقدام حقوقی لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد در حساب کاربری خود توئیتر، با اشاره به این مسأله نوشت: این رأی هیچگونه تأثیری بر الزام شرکت انگلیسی به پرداخت کل مبلغ چندصد میلیون پوند بدهی و سود بیش از ۳۰ سال آن ندارد.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی بریتانیا با صدور حکمی به نفع یک شرکت تسلیحاتی انگلیسی، اعلام کرد که این شرکت نباید همه سود ناشی از مبلغی را که بابت فروش تانک به ایران دریافت کرده، به تهران پرداخت کند.

با این حکم، مسأله وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد، چراکه بر اساس آن، رقمی که طرف بریتانیایی به عنوان ضرر و زیان به ایران بدهکار است باید دوباره محاسبه شود.

قرارداد ایران و انگلیس برای خرید تانک‌های چیفتن مربوط به دوران قبل از انقلاب اسلامی است. توافق بر سر خرید هزار و ۵۰۰ تانک چیفتین در سال ۱۹۷۱ به دست آمد و ایران نیز در سال ۱۹۷۶، مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار برای این تانک‌ها پرداخت کرد.

در فاصله سه سال بعد از امضای قرارداد، انگلیس حدود ۱۵۰ تانک به ایران تحویل داد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی لندن مسأله مالی را بهانه کرده و با وجود پرداخت چند صد میلیون پوند از سوی ایران، از فروش این تانک‌ها خودداری کرد و نمونه‌های آماده شده براساس طراحی مورد علاقه و متناسب با ایران را به دیگر کشور‌ها فروخت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر