بازدید 4700
۱
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس عقب نشینی کرد/ کاهش ارزش معاملات به ۷۲۰ میلیارد تومان

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه اول مردادماه ۹۸)، با کاهش ۱۷۷۸ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۲۵۱ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. این در حالی است که سهامداران روز گذشته، شاهد رشد ۳۳۸۶ واحدی معادل ۱.۳۶ درصد نماگر کل بودیم.
کد خبر: ۹۱۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 23 July 2019
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه اول مردادماه ۹۸)، با کاهش ۱۷۷۸ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۲۵۱ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. این در حالی است که سهامداران روز گذشته، شاهد رشد ۳۳۸۶ واحدی معادل ۱.۳۶ درصد نماگر کل بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۸۲ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۶۸ هزار و ۲۱۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۲۹ واحدی معادل ۱.۳۷ درصد، عدد ۵۹ هزار و ۵۳۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۵۸ واحدی معادل ۱.۳۷ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۸۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۱۲۶ واحد کاهش معادل ۰.۷۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۹ هزار و ۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۶۵ واحد کاهش معادل ۰.۷۳ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۱۷۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۹۱ واحد کاهش معادل ۰.۶۵ درصد همراه بود و عدد ۴۹۹ هزار و ۶۶۱ واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص کل بورس عقب نشینی کرد/ کاهش ارزش معاملات به ۷۲۰ میلیارد تومان
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۹۵ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۳۲ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۳۰ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۲۶ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۱۱ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۰۴ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۹۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۱۴ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۴۹ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۳ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۵۰ واحد، نماد شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۴۶ واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۴۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۶۲۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۲۲ هزار و ۱۹۰ نوبت معامله و به ارزش ۷۲۰ میلیارد و ۱۰۲ میلیون تومان داد و ستد کردند. این در حالی است که روز گذشته، ارزش معاملات به رقم یک هزار و ۱۶۰ میلیارد میلیون تومان رسده بود.
 
امروز با پیام ناظر بازار نماد‌های غچین، مجتمع کشت و صنعت چین‌چین و نماد کگل، معدنی و صنعتی گلگهر متوقف شدند. نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نیز با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. متوقف شد. نماد وپاسار مربوط به بانک پاسارگاد با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی سالانه با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از حراج آماده معامله و بازگشایی شد. همچنین به نقل از گزارش فارس؛ امروز نماد خودرو، شرکت ایران خودرو، فنورد، قطعات فولادی، خلنت، شرکت لنت ترمز ایران و نماد مبین، پتروشیمی مبین بعد از رفع تعلیق و برگزاری مجمع عمومی سالانه بازگشایی شد.

همچنین نماد‌های سیمان اصفهان، کدما، معدنی دماوند، شبندر، پالایش نفت بندرعباس، چکارن، کارتن ایران، وکار بانک کارآفرین، شبریز، پالایش نفت تبریز، بعد از برگزاری مجمع سالانه بازگشایی شدند. همچنین حق تقدم نماد لابراتوار‌های سینادارو برای عرضه ۴۶۰ هزار و ۱۱۸ عدد حق تقدم استفاده نشده بازگشایی شد. نماد خکار ۱، ایرکاپارت صنعت متوقف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امروزترامپ گفت دیگه امیدی به مذاکره وتوافق باایران نداره
این یعنی سقوط بورس وجهش دلار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی