بازدید 9011
۳

واکنش افغانستان به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ

کد خبر: ۹۱۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 23 July 2019
کاخ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرنوشت اساسی این کشور در جلسات سران دول خارجی بدون حضور زعامت افغان‌ها تعیین نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کاخ ریاست جمهوری افغانستان (ارگ) در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ درباره این کشور، بیانیه‌ای را صادر کرد و خواستار توضیح بیشتری در این باره شد.

در بیانیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که: افغانستان یکی از کهن‌ترین ملت – دولت‌های دنیا است که در طول تاریخ از بحران‌های متعدد عبور کرده است. ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: شراکت و همکاری ما با جهان و به‌خصوص با ایالات متحده آمریکا بر مبنای منافع متقابل و احترام متقابل است. ما از همکاری آمریکا برای تامین صلح حمایت می‌نمائیم، اما سرنوشت اساسی کشور ما در جلسات سران دول خارجی بدون حضور زعامت افغان‌ها نمی‌تواند تعیین شود. افغانستان ما با صلابت و ابهت در صحنه سیاست دنیا باقی خواهد ماند.

ارگ همچنین تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درنظرداشت روابط همه جانبه میان دو دولت همکار از مجرای دیپلماتیک و دولتی خواهان صراحت و توضیحات از طرف واشنگتن در مورد اظهارات رئیس جمهور ترامپ با نخست وزیر پاکستان، شده است.

این بیانیه در پایان اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان تحولات مرتبط به این مساله را به طور دوام‌دار با مردم آزاده افغانستان در میان خواهد گذاشت.

به گزارش فارس، رییس جمهور آمریکا شب گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: اگر بخواهیم در جنگ افغانستان بجنگیم و پیروز شویم، می‌توانم در این جنگ طی یک هفته برنده شوم. اما من نمی‌خواهم که ۱۰ میلیون انسان کشته شود. اگر می‌خواستم آن جنگ را برنده شوم، افغانستان از نقشه زمین حذف می‌شد و نابود می‌شد و واقعا در ۱۰ روز پایان می‌یافت. اما من نمی‌خواهم این روش را پیش گیرم.

چندی پیش نیز ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که ورود شوروی به خاک افغانستان یک اقدام درست و برحق بوده است.

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که پس از تجاوز شوروی سابق، تمام رؤسای جمهور آمریکا نه تنها این تجاوز را مورد نکوهش قرار دادند، بلکه حامی جهاد مقدس افغان‌ها باقی ماندند. میان اظهارات و برنامه رسمی این کشور تفاوت وجود دارد، به همین سبب ما از حکومت دوست ایالات متحده آمریکا به خاطر یک سلسله اظهارات، از طریق مراجع دیپلماتیک در خصوص بعضی از برنامه‌ها توضیح خواسته‌ایم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
مردم افغانستان باید به طرق مختلف این مردک ابله را محکوم کرده و کاری کنند که از این توهین ها پشیمان شود.
این ابله توهم خدایی دارد.
ترامپ قلدر و زورگوست ولي افغانستان نيز نتوانسته در تامين امنيت و ثبات خود موفق باشد.
اميد كه با همت مردم سخت كوش افغان ، اين كشور به كشوري با دموكراسي و خارج از تفكرات جهالت آميز ، تبديل شود.
شما که حقوق ریسس جمهور و وزیرانتون توسط کمک های کشورهای خارجی تامین میشه چطور دم از غزت و استقلال میزنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار