بازدید 22897
آخرین تحولات خاورمیانه؛

نشست اضطراری کابینه انگلیس در روز دوشنبه درباره توقیف نفتکش/ سفر بولتون به شرق آسیا برای رایزنی درباره تنگه هرمز/واکنش انصارالله به اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان/واکنش قرقاش به اخبار خروج نیروهای اماراتی از یمن

آغاز استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا در عربستان، واکنش انصارالله به اعزام نیرو‌های آمریکایی به عربستان، سفر بولتون به شرق آسیا برای رایزنی درباره تنگه هرمز و واکنش قرقاش به اخبار خروج نیرو‌های اماراتی از یمن، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نشست اضطراری کابینه انگلیس در روز دوشنبه درباره توقیف نفتکش نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 22 July 2019

آغاز استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا در عربستان، واکنش انصارالله به اعزام نیرو‌های آمریکایی به عربستان، سفر بولتون به شرق آسیا برای رایزنی درباره تنگه هرمز و واکنش قرقاش به اخبار خروج نیرو‌های اماراتی از یمن، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نشست اضطراری کابینه انگلیس در روز دوشنبه درباره توقیف نفتکش نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر نخست وزیر انگلیس گزارش داد، کابینه دولت لندن، روز دوشنبه درباره نفتکش توقیف شده این کشور در خلیج فارس نشست اضطراری برگزار خواهد کرد؛ ریاست این جلسه بر عهده ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس است.

این نشست یک روز قبل از انتخاب نخست وزیر جدید در روز سه شنبه و کناره گیری ترزا می برگزار خواهد شد.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس به خبرگزاری فرانسه گفته، چیزی که ما از وزرا و مقامات دیگر فهمیدیم، این است که در این نشست درباره حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج فارس بحث خواهد شد.

«آلیسون کینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس روز یکشنبه گفته بود، تشدید تنش‌ها در خلیح فارس به نفع هیچ کسی نیست.

وی که با شبکه «اسکای‌نیوز» عربی مصاحبه می‌کرد، گفته: «لندن کلیه گزینه‌ها برای پاسخ به تهران به دلیل توقیف نفتکش انگلیسی را بررسی خواهد کرد.»

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس نیز از احتمال اعمال تحریم علیه ایران در پاسخ به توقیف نفتکش انگلیسی خبر داده است. با این حال فیلیپ هاموند وزیر دارایی این کشور گفته معلوم نیست اصلا تحریمی وجود داشته باشد که بتوان آن را علیه ایران اعمال کرد یا نه.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورهای مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.

نشست اضطراری کابینه انگلیس در روز دوشنبه درباره توقیف نفتکش/ سفر بولتون به شرق آسیا برای رایزنی درباره تنگه هرمز/واکنش انصار الله به اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان/واکنش قرقاش به اخبار خروج نیروهای اماراتی از یمن

آغاز استقرار نیروهای نظامی آمریکا در عربستان

در تازه‌ترین تحولات نظامی میان ریاض و واشنگتن، پس از موافقت پادشاه عربستان با استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته مجوز اعزام 500 نظامی و تجهیزات این کشور به عربستان سعودی را صادر کرد. پنتاگون در این‌باره تصریح نمود در هماهنگی با عربستان سعودی، استقرار نیرو و تجهیزات برای تضمین امنیت ناشی از تهدیدات به وجود آمده، انجام خواهد شد.

شبکه تلویزیونی «الجزیره»، بامداد امروز گزارش داد، ارتش آمریکا استقرار صدها سرباز، جنگنده و سامانه‌های موشکی در پایگاه «شاهزاده سلطان» در نزدیکی ریاض را بعد از موافقت پادشاه سعودی با استقبال از نیروهای آمریکایی در عربستان آغاز کرده است. این اقدام از ترس تقابل نظامی در سایه تنش‌های فزاینده میان تهران و واشنگتن و حملات مداوم انصارالله انجام می‌شود.

شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد، عملا شماری نیروی آمریکایی در پایگاه مذکور مستقر شده‌اند و تعداد آنها بعد از رسیدن اسکادران هوایی آمریکا به پایگاه بیش از 500 تن خواهد شد.

نشست اضطراری کابینه انگلیس در روز دوشنبه درباره توقیف نفتکش/ سفر بولتون به شرق آسیا برای رایزنی درباره تنگه هرمز/واکنش انصار الله به اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان/واکنش قرقاش به اخبار خروج نیروهای اماراتی از یمن

ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا گزارش داد، طی هفته‌های آتی شاهد استقرار جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی خواهیم بود.

این منابع در عین حال تأکید کردند، عربستان با پرداخت برخی هزینه‌های مالی لازم این استقرار موافقت کرده است.

واکنش انصار الله به اعزام نیروهای آمریکایی به عربستان

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن استقبال ریاض از استقرار 500 نظامی آمریکایی در خاک عربستان را به سخره گرفت و اظهار داشت، سعودی‌ها در شرایطی به آمریکا و انگلیس تکیه می‌کنند که نمی‌دانند چگونه از باتلاق یمن خارج شوند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه فیسبوک خود به توافق جدید ریاض و واشنگتن درباره حضور نیروهای آمریکایی در عربستان واکنش نشان داد و نوشت: «ریاض در باتلاق یمن گیر کرده است و نمی داند چگونه باید از آن خارج شود. به همین دلیل، از اعزام 500 نظامی آمریکایی به عربستان استقبال می‌کند و به خاطر جلب حمایت آمریکا و انگلیس به بقای نظامیان خارجی تن می‌دهد.

عبدالسلام با اشاره تلویحی به ایران افزود: چقدر فاصله است بین عربستان و کشور مستقلی که به تنهایی و با صلابت و اقتدار در برابر قدرت‌های استکباری جهان می‌ایستد.

سفر بولتون به شرق آسیا برای رایزنی درباره تنگه هرمز

در پی افزایش تنش میان سئول و توکیو، «جان بولتون» مشاور امنیتی رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه این کشور را به مقصد ژاپن ترک کرد.

گفته می‌شود، او همچنین قصد دارد این دو متحد نظامی خود را به شرکت در طرح نظامی واشنگتن برای گشت‌زنی در آبراه‌های حیاتی غرب آسیا نظیر تنگه هرمز ترغیب کند.

به نوشته «رویترز»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در توئیتر نوشت بولتون قصد دارد، گفت‌وگو با «دوستان و متحدان حیاتی» را ادامه دهد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی نیز روز یکشنبه اعلام کرد، بولتون قرار است ۲۳ و ۲۴ جولای (یکم و دوم مرداد) به سئول سفر کند. او روز چهارشنبه با «چونگ اوی یونگ» همتای خود در کره‌جنوبی در خصوص صلح دائمی در شبه‌جزیره کره و تقویت اتحاد بین واشنگتن و سئول صحبت خواهد کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه کمک به رفع تنش میان این دو متحد مهم کشورش در آسیا را پیشنهاد کرد.

همچنین بولتون طی این سفر آسیایی به ‌دنبال جلب حمایت برای طرح ابتکاری آمریکا برای افزایش نظارت بر خطوط حیاتی کشتی‌رانی در خاورمیانه خواهد بود. این طرح توسط برخی متحدان واشنگتن که مایل به افزایش تنش با ایران نیستند، مورد استقبال قرار نگرفته است.

رسانه‌های ژاپنی اعلام کرده‌اند، ممکن است این موضوع در سفر بولتون به توکیو در دستور کار قرار گیرد. یک مقام کره‌جنوبی نیز هفته گذشته گفت، واشنگتن هنوز در این زمینه درخواستی رسمی از سئول نکرده است.

واکنش قرقاش به اخبار خروج نیروهای اماراتی از یمن

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در صفحه خود در توییتر نوشت: «ائتلاف عربی در یمن، که در قلب آن عربستان سعودی برادر و دولت امارات قرار دارد، مکانیزم‌های خود را درباره بحران و جنگ تقویت کرده‌اند... این ائتلاف برای ورود به مرحله بعدی با ابزارهای سیاسی و نظامی و با اصرار بر تحقق اهداف استراتژیکی‌اش آماده می‌شود.»

وی افزود: «جنگ‌های جدید پیچیده هستند، افغانستان، عراق و سوریه گواهی بر این امر هستند.»

این وزیر اماراتی مدعی شد: «ائتلاف عربی مجموعه‌ای از اهداف استراتژیک خود و در رأس آن، ممانعت از تلاش‌ها برای تغییر توازن‌های استراتژیک در منطقه، بازگرداندن دولت (مستعفی یمن) و آزادسازی اراضی را محقق ساخته است و تنها طرح ثبات سیاسی و تداوم آن می‌ماند.»

این اظهارات وزیر اماراتی در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌ها و منابع خبری از خروج امارات از جنگ علیه یمن خبر می‌دهند؛ اقدامی که باعث شده است تا عربستان سعودی خود را در باتلاق یمن تنها ببیند و برای حفاظت از خود در برابر حملات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی، دست به دامان نیروهای آمریکایی شود.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند، با وجود این‌که عربستان سعودی سامانه‌های پیشرفته پاتریوت را در اختیار دارد و نیز سامانه گنبد آهنین را از اسرائیل خریداری کرده است، ولی در مقابله با حملات یمنی‌ها شکست خورد و در اینجا بود که پادشاه عربستان سعودی، متوجه خطر شده و از آمریکایی‌ها درخواست کمک نظامی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۹
نمی دانیم مقصر کیست که فکر می کنند نباید همه کشورها مقابل قوانین بین المللی بطور یکسان مطیع باشند و عدالت برقرار باشد.
پاسخ ها
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
جناب یک طرحی است به اسم شفافیت مالی که نمایندگان مجلس و مدیران دولتی باید میزان دارایی شونو اعلام کنند اجرا شد؟
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
نه اینکه در ایران همه مقابل قوانین یکسان هستند، یادت رفت رفتار اون نماینده مجلس رو با کارمند گمرگ را، یا رفتار با پلیس راهنمایی را باز بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
شما سعی کن اول اوضاع عدالت (اقتصادی،اجتماعی،سیاسی،،فرهنگی،)را داخل کشور بررسی و پیگیری کنی ،لازم نیست به اصلاح جهان بپردازی.
فاتح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
آقا سعید حق با منصور است ببین چرا نمایندگان مجلس در اعلام دارایی های شان پیش قدم نمی شوند عدالت در اجرای قوانین بین الملل پیش کش..
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
متاسفانه روند روی کار آمدن دولتهای تند رو و محافظه کار در اکثر کشورهای موثر در دنیا احتمال وقوع بحران های بزرگ و حتی جنگهای خانمانسوز را هر روز بیشتر و بیشتر کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
حداقل کار اعلام دارایی های نمایندگان ملت در مجلس است، خواهان عدالت هستی این مورد را پیگیری کن.
جابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
مگر نمی گی عدالت، چرا تا حالا فیش حقوقی نمایندگان مجلس و مدیران در دسترس ملت قرار نگرفته است؟.
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
همه افراد مقابل قوانین بطور یکسان مطیع هستند؟
عدالت را حضرت علی برقرار کرد 4 سال بیشتر هم دوام نیاورد
خرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
گویا آقای علی مطهری نماینده مجلس در اعلام دارایی ها پیش قدم شدند.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
دوشنبه ۳۱ تیر ساعت ۱۷:۱۰
سکه ۴۳۵۰۰۰
دلار ۱۲۳۰۰
فیمت هاساعتی درحال افزایش هستند
بیش از همه باید با ملت ها ارتباط برقرار کرد ذات همه انسان ها صلح طلب است، برای جلوگیری از هرگونه جنگ و تنش، وگرنه هیچ چیز جلودار کمپانی های بزرگ اسلحه سازی نیست. هیچ چیز.
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اول باید روابط با مردم ایران خوب باشد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
یه نگاهی به تاریخ بشر بینداز ،از انسان جنگ طلب تر ،هیچ موجود نبوده است.
یادتان هست چقدر خوردید و بردید چه بلایی و چه اختلاف هایی بوجود آوردید تا دکتر مصدق نباشد، دارید آتش می گیرید چون نمی توانید ببینید کسی جلو شما بایستد بگویید نه، حتی از دست ژاپن کره جنوبی و ... برنمی آید، چرا تبعیض چرا؟
استعمارگران برای استعمار با هم متحد می شوند ولی استثمارگران نمی توانند از بس تبصره و اختلاف سلیقه وجود دارد، خنده دار است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
من هم ناراحت می شوم که اینقدر اختلاف و تنش بین کشورهای تحت ستم را می بینم ولی استعمارگران پشت هم درمی آیند.
اون عکس سربازه که گذاشتین مال بازی کامپیوتری "ندای وظیفه" نیست ؟
انگلیس دیگر تحریمی نمانده که اعمال کنیم
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
چون نااگاهان فکر چنین روزی را نمی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
انگلیس قصد تحریم نداره و گرنه میتونه پولهای کلان بعضی ها که در بانکهای انگلیس هست رو بلوکه کنه.قصد مقابله به مثل نداره.حتی میتونست تعدادی از این آقازاده ها یا مثلا مهاجرانی رو که در انگلیس تشریف دارند،بجای نازنین زاغری زندانی کنه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
انصافا اروپا هنوز به برجام پایبند است
چنانچه بانکها و شرکتهای اروپایی دستورات دولتشان را اجرا نمی کنند
بدلیل خصوصی بودن واقعی آنها و سهامدار بودن عمده آمریکا در آنها است
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
تحریمهای زیادی مانده فریب نخورید
سلام
یک سوال
آیا تنگه هرمز را با یک رفراندم نمیشه ملی اعلام کرد؟
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
تو که قدرت هضم نداری چرا بی بی سی نگاه می کنی.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
تنگه هرمز ۵۶ کیلومتر عرض دارد و تنها ۱۸ کیلومتر در شمال آن جزو آبهای سرزمینی ما است
و ۱۸ کیلومتر در جنوب جزو عمان است
و عملا در اختیار هر دو کشور در طرفین میباشد
و ۲۰ کیلومتر آن در وسط جزو آبهای بین المللی محسوب میگردد
و طبق قوانین بین المللی متعلق به تمام دنیا است
و در دو باند رفت و برگشت و یک خط حائل در وسط برای تردد کشتی های تمام دنیا استفاده می گردد
ایران به تنهایی تمام معادلات جمعی امریکا و غرب و عربی و اسراییل رو بهم ریخته،به حرف نیست در عمل میدانی میسنجن اعتبار گفته ها رو،بیار ببینم از میدان واقعی نبرد چی اوردی؟! شکست و خروج و خفت و التماس به ایران،ایرانی که مردانه جواب رد بهتون داد و گفت دیگر با عبور از خط قرمزها،چیزی برای توافق و مصالحه باقی نذاشتین،حالا تو خودت بهتر میدونی،چند چندین با ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
ایران درحال بازی در زمین امریکاست
ازعجایب روزگار اینکه هرخبر بداقتصادی جدید میرسه بورس بجای سقوط بیشتر رشد میکنه ماشالله به معجزه دستکاری !!! اینطور که پیداست حتی درصورت شروع جنگ هم همچنان رکورد خواهدزد !!!
پاسخ ها
سالارخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
آب وهوای البانی خوب بهت ساخته.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
سالار خان
شما فقط به منتقدین و دوستداران کشور و مردم که بر خلاف شما که سالها است که خدا را شکر در اقلیت هستید
فقط وصله بچسبانید و تهمت بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
خوشم اومد از جوابت سالار خان
سالارخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
شماها اقلیت هستید که زیرآب این مملکت را به هر قیمتی می خواهید بزنید، عشق می کردید وقتی دلار ثانیه با ثانیه بالا می رفت، چقدر جو می دادید تا بالاتر برود، یادتان هست فیلم می گرفتید دستمال کاغذی در فروشگاه فلان یافت نمی شود، از هر زمین خوردن قند تو دلتان آب می شد، الان هم هر چیزی گران شود جو می دهید. کدام آقازاده نگران بالا یا پایین آمدن بورس است جز ملت عادی و دلسوزان...
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
طبق قوانین اقتصادی بورس باید پایین بیاد ولی دستکاری دولت مانع ان است و درنهایت پایین میاید و بهای ان را سهامدران پرداخت خواهند کرد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
حتما شما ها در اکثریت هستید با ۲۰۰۰ نفر در البانی
برای خرد کردن بیشتر قدرت پوشالی شیطان بزرگ بهتر است نظامیان آمریکایی پس از دستگیری با همان لباس ارتشی و تروریستی اعدام شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اها. اسیر کشی کنیم پس. امریکا هم میشینهو نظاره گری میکنه.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
دکتر خواهش می کنم مارو سرکار نذار. با این نظریاتت .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اینطور به سمت داعش حرکت خواهیم کرد ،مواظب حرف زدم چون باید باشیم.
خیلی جالب است که در رسانه های عربستان نوع و کیفیت سلاح های آمریکایی و میزان خریداری شده توسط عربستان مورد تبلیغ و تشویق و تمجید قرار میگیرد.
همه به انگلیس می گویند روباه پیر اما پیر دو معنی دارد ۱. فرتوت و ناتوان ۲ مکار و حیله گر و باتجربه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
در فرهنگ اصیل پارسی
پیر به معنی بزرگ و با عظمت و با ارزش و قابل احترام و قابل اعتماد و صاحب کرامت و دانا و با تدبیر و راهنما و مرشد و چندین صفت خوب دیگر معنی دارد
البته در ارتباط با بریتانیا با توجه به سابقه چند صد ساله استعمار و سلطه گر و زور گویی حیله گر و متجاوز به روباه پیر شناخته شده است
بن سلمان بداند که آمریکایی ها همه نوع جنایت کرده اند حتی جنایت بر علیه بشریت و در آینده هم آگر بتوانند از آن ترددی بخود راه نمیدهند و در جنگ یمن تمام و کمال در خدمت بن سلمان بوده اند آنهم نه تنها ام.آمریکا بلکه همراه انگلیس و فرانسه و نیروی مالی و فکری کلیه کشورهای تحت نفوذ خود اینکار را کرده است. دادن موشک های دفاعی و گنبد آهنین سالیان درازی است که انجام یافته. لابد اینبار در میان ۵۰۰ سرباز ۵۰ تن از زنان هالیوودی را به عربستان میخواهند قاچاق کنند تا از درد عربستان بخاطر شکست از یمن کار آنها را به خودکشی نکشاند و آمریکا سرافکنده تر از اکنون نگردد.
دوران استعمارگران، هرزه گردان راس قدرت ها، انگل های انسانی... به دوران پایانی خود رسیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
اگر با شعار دادن مشکلات حل میشد ما الان نباید هیچ مشکلی داشته باشیم
ما ملتی هستیم که اگه چند صباحی ارامش داشته باشیم احساس گناه بهمون دست میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
کدوم آرامش؟
فردوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
عجب کشفی کردی، چون من فکر می کردم چرا دولت های دیگه دست از سر ما برنمی دارند ما که مدیران خدوم کوشا و... داریم شماها دیگه چرا زحمت می کشید.
با سلام .

واقعا"چند سوال از مخاطبین محترم سایت تابناک دارم و آنهم این است :

چطور کشور پاکستان بمب اتم دارد - و کشور هند هم بمب اتم دارد .

چرا ایران نباید بمب اتم داشته باشد ؟ آیا داشتن بمب اتم از سوی ایران میتواند برای جهان خطرناک باشد ؟

آیا عربستان سعودی واقعا" دشمن اصلی ایران است ؟

آیا در ایران تفکر بنیاد گرایی و نابودی دنیای غرب قرار دارد که آنها اجازه نمیدهند ؟

یا اینکه دنیا نمیتواند تحمل کند که ایران باعنوان یک ابر قدرت در صحنه ی بین المللی ظاهر شود ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
هند و پاکستان در یک معامله نوشته نشده دو ابر قدرت روسیه و آمریکا و برای حفظ موازنه نظامی و جلوگیری از جنگ بین خودشان به سلاح هسته ای مجهز شده اند
تا به حال هیچ کشوری را به محو و نابودی تهدید نکرده اند
و دخالت آشکار و صرف هزینه مادی بزرگ در ایجاد جنگ های منطقه ای نکرده اند
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
دو کشور هند و پاکستان بمب اتم دارند که از جنگ دو کشور جلوگیری میکند
ایران نباید بمب داشته باشد چون بقیه کشورها هم میخواهند بمب اتم داشته باشند و دیگر باهم نمیجنگند و اسلحه نمیخرند و خرابی هم ببار نماید
عربستان رقیب منطقه ای ایران است
قدرت نماییهایی که در چند روز گذشته توسط سپاه از قبیل پهپاد و کشتی انگلیسی شده است باعث غرورمان شده و ضعف و ناتوانی دشمن خدا نکند دسیسه از طرف دشمنان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
نباید به این سمت برویم
500 سرباز اگر هرکدام در ماه 5000 دلار هزینه داشته باشند - که البته این رقم خیلی بیشتره - و بدون احتساب هزینه های تجهیزاتشون یعنی 30 میلیون دلار هزینه سالانه برای اعراب و 500 فرصت شغلی خوب برای امریکا و...
پاسخ ها
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
کشورهای همسایه مشکل مالی ندارند و براحتی این هزینه ها را پرداخت میکنند از این فکرها بیاید بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
عیب نداره هزینه اش رو که امریکا نمیده یک کاو شیرده تو عربستان و یکی بزرگتر تو امارات دارند از اونا میگیرن
سالها است که سفارت آمریکا در ایران تعطیل است . و لیکن سالها است که سفارت انگلستان در ایران باز است .

در داخل سفارت انگلیس چه میگذرد ؟ و چطور این انگلیسی ها با عنوان کاردار و سفیر در تهران رفت و آمد میکنند ؟

تمام پیامها و تصاویر و اطلاعات سری میتواند از طریق همین سفارت به لندن و آمریکا ارسال شود .......

معادلات بین المللی خیلی عجیب است تشخیص سر نخ از کجاست امثال اینجانب که عوام هستیم قابل درک و فهم

نیست .......ما یک غذایی میخوریم و یک کاری میکنیم وبعد هم می میریم یا اینکه قدرت های سلطه گر ما را در دام



دنیا است و هر چه کردیم و هر چه خوردیم و هرچه زدیم همه همین جا تمام میشود !!!..........

غافل از اینکه دنیای دیگری هم هست و آن سرای جاویدان و دادگاه عدل الهی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
دنیا عوض شده است و تکنولوژی جاسوسی با ۵۰ سال پیش کاملا تفاوت کرده
الان از طریق ماهواره ها و سیستم مخابراتی تمام اطلاعات کشورها برای ابر قدرتها قابل دسترسی و کشف است
و نیازی به کار در سفارتخانه ها نیست
حواسمان باید به (بولتون و بن سلمان) باشد این جانیان به فطره هیچ انسانیتی در وجودشان نیست .این قاتلان زنان و کودکان یمن و سوریه و عراق از هیچ چیزی ابا ندارند حالا دارند استعمار و روباه پیر را تحریک میکنند روباه پیر هم به راحتی به خاطر طمع قابل تحریک هست پس باید مراقب این جانیان زمانه بود.خداوند شر فاسدان و جاهلان دوران (بن سلمانهاو بن زائد ها و بولتونها و ترامپها و...)را از سر کشور عزیزمان کوتاه کند . انشاالله به یاری حق جهان اسلام بر جهان کفر پیروز خواهد شد و ما تا آخرین قطرات خون از کشور و اسلام دفاع خواهیم کرد و هرگزگرانی و گرسنگی و تحریم ما را به زانو در نخواهد آورد به کور چشم منافقین و خائنین به کشور ، کشوری آباد و آزاد خواهیم ساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
در سوریه امریکا و عربستان یک سوم ملت سوریه کشت و اواره کرد
ناشناس
| Moldova (Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
بولتون و بن سلمان تصمیم گیرنده نیستند ولی ما داریم تصمیم گیرندگان را به سمت انان سوق میدهیم
باسلام
چند ماه قبل در همین سایت تابناک اشاره سر بسته کردم که ما باید یک میلیون اژدر فوق مدرن کاملا ایرانی که توانایی دو نیم کردن ناو هواپیما بر های بزرگ را اماده شلیک داشته باشیم و به تعداد نیرو های بسیجیمان موشک های قدرتمند زمین به زمین - زمین به هوا - اگر ما به این توانایی برسیم فکر می کنید به اندازه چند بمب اتمی قدرتمندیم امروزه بمب اتمی چون یک سلاح غیر متعارف است حتی انهایی هم که دارند اجازه استفاده از انرا ندارند هنوز امریکا نتوانسته تبعات استفاده از بمب اتمی در هیرو شیما وناکازکی را پس از گذشت سالها برطرف کند وهمواره در افکار عمومی دنیا مورد لعن و نفرین و سرزنش است وبه عنوان یک جنایت جنگی محسوب می شود ما باید وهیچ چاره ای نداریم جز انکه هر روز قدرتمند تر از روز قبل باشیم حتی ساعت به ساعت هم برای پیشرفت در قدرت دفاعی ومقابله مهم است کاش می توانستم نظراتم را به گوش رهبریت معظم خودمان می رساندم
باوجود تنکنولوژی های پیشرفته هنوز نیاز به جاسوسی وجمع اوری اطلاعات مستقیم از کشور وجود دارد نمونه اندستگیری جاسوسان سیا در سال گذشته است
تا زمانی که ترامپ در کاخ سفید است جنگ یمن هم طول می کشد، امارات هم پا پس نکشیده ، ظاهر سازی کرده آنهم بدلیل فشار دبی بوده است. اینها خودشان نمی جنگند مزدور استخدام کرده اند، استراتژی جدید هم تقویت ارتش مزدور و تجهیز آن است.
ممکنه بخوان مثل زمان اشغال لانه جاسوسخونه امریکا طرح یک حمله برای ازاد سازی ویا صدمه زدن به کشتی را داشته باشند
تا امارت جنگ را در شهرهای بزرگ و مهمش چون دبی حس نکند ، از یمن پا پس نمی کشد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل