بازدید 31735
رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند؛

تلاش MI6 برای مرتبط کردن توقیف تانکر انگلیسی به تکنولوژی روسی

در حالی که تنش‌ها بین ایران و انگلیس بر سر توقیف تانکر نفت بریتانیایی به خاطر تخلفات دریانوردی، بالا گرفته است، امروز رسانه‌های انگلیسی گزارش داده اند که MI۶ پیرامون احتمال دست داشتن تکنولوژی روسی در تغییر مسیر تانکر نفت تفحص کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 21 July 2019

در حالی که تنش‌ها بین ایران و انگلیس بر سر توقیف تانکر نفت بریتانیایی به خاطر تخلفات دریانوردی، بالا گرفته است، امروز رسانه‌های انگلیسی گزارش داده اند که MI۶ پیرامون احتمال دست داشتن تکنولوژی روسی در تغییر مسیر تانکر نفت تفحص کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ این رسانه ها مدعی شده اند که MI6 و GCHQ (مقر فرماندهی ارتباطات دولتی) مشترک در پی تفحص از این موضوع هستند که آیا احتمال تغییر و گمراه سازی سیگنال های GPS تانکر برای کشاندن آن به آب های ایران وجود داشته است یا خیر؟!

این اقدام MI6 بعد از آن روی می دهد که جمهوری اسلامی ایران، اقدام به انتشار ویدئوی ضبط شده از لحظات منجر به توقیف این تانکر شده که در آن کاماندوهای ایرانی که با ماسک صورت خود را پوشانده اند، روی عرشه این تانکر پیاده می شوند.

در همین حال، فرمانده نیروی دریایی سلطنتی انگلستان درخواست کرده است که تمامی کشتی های این کشور که از مسیر تنگه هرمز عبور می کنند، به همراه کشتی های جنگی اسکورت شوند تا مانع از توقیف شناورهای بیشتر از سوی ایران شود.

تلاش MI6 برای مرتبط کردن توقیف تانکر انگلیسی به تکنولوژی روسی

به شکلی جالب توجه، MI6 پای تکنولوژی روسیه را در این جریان به میان کشیده است، زیرا گفته می شود روس ها از یک تکنولوژی فوق پیشرفته برای گمراه سازی سیگنال های GPS شناورها و کشانیدن آنها به نقاط نامشخص و ناخواسته بهره می برند؛ به این معنا که این تانکر احتمالا بر اساس سیگنال های دریافتی تصور می کرده که فاصله امنی با آب های داخلی ایران دارد.

به شکلی جالب توجه، این تفحص نهاد اطلاعاتی بریتانیا کاملا در تضاد با گفته های اخیر وزیر امور خارجه بریتانیا، جرمی هانت است که روز جمعه مدعی شده بوده که این تانکر در آب های دریای عمان قرار داشته و با آب های ایران فاصله زیادی داشته است. وی بر همین اساس توقیف این تانکر را نقض اساسی حقوق بین الملل و آزادی دریانوردی در آب های بین المللی دانسته بود.

مقامات ایرانی بیان کرده اند که توقیف این تانکر در پی تخلفات دریانوردی و برخورد با یک شناور صیادی در آب های داخلی ایران بوده که منجر به نقض قواعد بین المللی دریانوردی شده است.

همچنین به نقل از مقامات بریتانیایی، نقل شده که در ضمن توقیف این تانکر در آب های ایران، یکی از شناورهای جنگی برتانیایی به سرعت برای نجات شناور به سمت محل آن به حرکت درآمده است که ده دقیقه دیر به محل رسیده. این شناور جنگی با نام HMS Montros که در حال گشت زنی در تنگه هرمز بوده است، بعد از دریافت دستور کمک به تانکر استنا امپرور، اقدام به تغییر جهت کرده، ولی زمانی که به محل رسیده بوده، تانکر کاملا در آب های ایران بوده است.

در همین زمینه، این فرضیه مطرح شده که پهپادهای ایرانی که در آسمان محل گشت زنی می کرده اند، نقش کارآمدی در ارسال سیگنال های گمراه کننده به تانکر داشته اند. همچنین MI6 به دنبال آن است که آیا از این سیگنال های گمراه کننده ردی بر جای مانده است یا خیر؟

در همین رابطه GCHQ قرار است از همه هواپیماهای جاسوسی و اطلاعاتی که در آن زمان در محل حضور داشته اند، در خصوص برخورد با سیگنال های مشکوک تفحص کند. یکی از منابع گفته است: روسیه تکنولوژی گمراه سازی GPS را در اختیار دارد و شاید در این زمینه به ایران یاری رسانده باشد. این امر می تواند کشتیرانی انگلستان را در این منطقه به شدت با مشکل مواجه سازد و منجر به دغدغه جدی برای نیروی دریایی سلطنتی باشد.

رسانه های انگلیسی بیان کرده اند، گزارش ماه آوریل نشان داده که روسیه در بیش از هزار مورد گمراه سازی GPS دست داشته است. مرکز دفاع پیشرفته انگلستان بیان کرده که اغلب این موارد شامل گمراه سازی کشتی ها بوده، ولی چند مورد نیز پیرامون هواپیماها دیده شده است.

گفتنی است، تلاش های بریتانیا برای پررنگ کردن نقش جاسوسی و حضور روس ها در این واقعه، بیانگر فراری از مسئولیت های این کشور در تخلفات تانکر نفتی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۴۴
فرار انگلیس از مسئولیت های این کشور در تخلفات تانکر نفتی است.
باورم نمی شود دولتی که دولت ها را عوض می کند حالا نفتکشش را ما توقیف کرده ایم آیا وارد جهانی شده ایم که کشورها دولت ها همه واقعا با هم برابر شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ساده لوح نباش همه چیز آنطور نیست که می نماید
چطور آنها تحریم های فراسرزمینی علیه ایران را به رسمیت میشناسند و به هواپیمای ایرانی در اروپا بدلیل تحریم امریکا، سوخت نمیدهند؟ چطور برزیل از ترس امریکا به دو کشتی تجاری ایران سوخت نمیدهد؟ چطور انگلیس نفتکش ایرانی رو توقیف میکنه و ما حق اعتراض نداریم؟ حتی اگر کشتی انگلیسی در آبهای بین المللی بود، ما حق توقیف آنرا داریم. چشم مقابل چشم
پاسخ ها
سیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
حالا که توقیف شده است ، باید غرق شود ، چرا غرقش نمیکنید ، اینهمه شعار مرگ بر انگلیس گفتیم حالا باید مرگ این کشتی انگلیس را هم عملا ببنیم
بنظرم عصر حاضر عصر مطالبات برای برقراری عدالت است بین کشورهاست.
بعد از سالها موفق شدیم مفهوم برابری بین کشورها را وارد عرصه بین الملل کنیم. این خیلی خوب است، همانطور که برابری زن مرد دنبال می شود باید برابری کشورها هم دنبال شود.
متاسفانه فرمون دست بد کسی افتاده.متوجه نتیجه کار ها شون نیستن
انگل ستان درسته
کشور انگل دنیا که از منابع کشورهای دیگه تغذیه میکنه
انشاالله به زودی تمامی این انگلیسی را از خلیج فارس بیرون خواهیم کرد. آنها هنوز در توهم دوران استعمار کفتار پیر هستند.
بمبهای الکترو مغناطیس میتوانند ناو جنگی را به طور کامل به یک تکه فولاد بی تحرک تبدیل کنند و سیگنالهای دیجتال میتوانند هواپیماها را به یک کایت بادی تبدیل کنند این تکنولوژی در برابر بمب الکترو مغناطیس و رادارهای کور کننده قرار میگیرند که خود کشورهای غربی در خلیج فارس از آن استفاده میکنند
خب البته باید گفت که مسخره بود
فیلمش هست داداش
نترسید اینا طبل تو خالین
حالا که ابزار گروگان گرفتن کشتی را بهمان داده اند، خوب میشه ابزار آزاد کردن دارایی‌های مصادره شده مان در انگلیس را هم بهمان بدهند. روس ها همیشه از گروگان گیری های ایران خوشنود بوده اند، چون باعث ایجاد تنش ایران با غرب و انزوای ایران می شده. همین الآن هم بیشترین بهره را از کاهش فروش نفت ایران می برند.
پس چرا این روسها با این هنه تکنولوژی تو افغانستان شکست خوردن مثل آمریکای ورشکسته.
دستگاه جاسوسی MI6 بریتانیا هم به خواری و خفت افتاده و جهانیان را نادان فرض نموده و تکنولوژی پیشرفته روس ها را عامل خطای سیستم موقعیت یابی ماهواره ای جهانی GPS و انحراف تانکر انگلیسی Stena Impero از مسیر و ورود به آبهای سرزمینی ایران دانسته
زیاد روی روس‌ها حساب نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
کم هم حساب نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
روس ایران را برای گوشت جلوی توپ میخواهد
خيلي جواب خوبي دادن به انگليس، دوران قبل گذشته - از اين به بعد همين جوريه
گفتند : که شنیده ای ، جدیدا شغال تخم می گذارد !؟
طرف گفت : از این حیوان مکار هر چه بگوئید بر می آید.
حالا حکایت روسیه است که هر کاری از آنها بر می آید
فعلا که روسیه خبیث منتفع از تحریم نفتی ایران هم آغوش با عربستان در حال فروش نفت بیشتر از محل سهمیه ایران در اوپک وبرعلیه منافع ملی ایران است
از روسهای موذی و کثیف بعید نیست !!!!!!!!!
هیچ چیزی در قرن۲۱ عیر ممکن نیست
روسیه به هیچ وجه چنین تکنولوژی رو به ایران نمیده.این تنها چیز قطعی در این قضیه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مستشار های روس با تکنولوژی خودشان با ایران همکاری میکنند.تکنولوژی به ایران منتقل نشده و نخواهد شد
ایران برای گرفتن تکنولوژی بسیار پول خرج میکند از تجهیزات فیلترینگ تا شنود و این مورد
اگر این موضوع اثبات شود حتن جنگ صورت می گیرد
از روسها همه چی برمیاد !!!! این روسها به دست نشانده هاشون هرنوع تکنولوژی مخربی رو میدن که با غرب سرشاخ بشه .... البته توسط مزدورانش ....
سلام،کاربرد گمراه سازی سیگنال جی پی اس ،موضوع جدیدی نیست، از این سیستم گمراه سازی دولت انگلستان وامریکا نیز در منطقه به کرات استفاده نموده اند، مضافا علت اصلی استفاده از امواج سه ماهواره برای تعیین دقت بیشتر مسیر یابی به همین منظور میباشد، حتی سیگنال های ماهواره ای نیز به لحاظ تغییرات لایه اوزن وشرایط جوی امکان اختلال دارند
حالا به هر وسیله خداوکیلی کارتمیزی بود
کشتی اونها چه خواسته و یا ناخواسته ورود غیر مجاز و تخلف دریانوردی داشته و ادله حقوقی درستی رفتار حرفه ای نیروهای حافظ وطن را تایید می کند.
اما ارتش ملکه چه دلیل و توجیه محکمه پسندی جز دلخوش کردن ترامپ و تندروهای کاخ سفید و هیزم به آتش ریختن برای بحرانی تر کردن اوضاع انفجاری منطقه داشته است
انگلیس = خباثت
خوب عملا تایید کرده که کشتی وارد ابهای ایران شده بود
خود انگلیسیها عمدا آنرا به آبهای ایران آورده و با این کار هزینه بیمه کشتیها بالا خواهد رفت و شرکتهای بیمه انگلیسی سود فرا وانی به جیب خواهند زد.
این که گفتن جی پی اسش خاموش بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
سردرگم هستند از این حرکت ایران
یکشنبه ۳۰ تیر ساعت ۱۳:۳۰
سکه ۴۳۰۰۰۰۰
دلار ۱۲۳۰۰
قیمتها ساعتی درحال افزایش هستند
تلاش برای کاهش دستوری نرخ دلارتا سطح ۱۰ هزارتومان وسکه تا زیر ۴ میلیون باشکست مواجه شد. انهایی که فریب جوسازیهای کاهش نرخ ارز وسکه را نخورده و دارایی شان رامفت ازدست ندادند پاداش صبروشکیبایی وهوشیاری خود را گرفتند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بدو بخر و وقتی اومد پایین من خنده می کنم
بدو بدو
انگلیس استاد دروغگویی است
تکنولوژی گمراه سازی gps رو خودمون داریم و قبلا هم در مورد rq170 ازش استفاده کردیم ضمنا حرف انگلیسی ها بیشتر شبیه یاوه گویی و ناشی از شوک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
رو هوا حرف نزن
بعد از توقیف کشتی ذغال‌سنگ کره شمالی . کشتی نفت کش ایران رو هم توقیف کردن. قافل از اینکه ایران کره شمالی نیست
درود به شرف سربازان ایرانی فرقی نمی کنه سپاه یا ارتش ، امروز افتخار کردم به این اقدام کشورم چون با رفتار انگلستان در توقیف کشتیمون احساس حقارت به آدم دست می داد ....درود به شرف سربازان با غیرت ایرانی
خیلی پیچیده نیست با هلیکوپتر ریختن رو کشتی و تمام. تکنولوژیش خیلی هم جدید نیست. یه تعداد از دوستان هم با قایق در اطراف پشتیبانی کردن.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی